Három ínséges negyedév után az Apple 2021 végén visszatért a mobiltelefonos trónra, ami nem meglepő, mert minden esztendő utolsó negyedéve az az időszak, amikor az aktuálisan friss iPhone először érhető el nagy mennyiségben. Ez tavaly ugyebár az iPhone 13 família volt négy taggal, és a Canalys elemzőcég felmérései szerint az almások a komplett piac 22%-át uralták leszállításokban. Az is igaz viszont, hogy egy évvel korábban az Apple 23%-on állt, míg a Samsung 17%-on, és onnan erősített 2021 végén 20%-ra.
A Xiaomi részesedése maradt 12%, míg az Oppo a OnePlus készülékeket is beleszámolva 10%-ról 9-re esett vissza. A másik nagy BBK-s vállalat, a Vivo is gyengült 9-ről 1%-ot, viszont a Canalys publikált statisztikáin túl ott van még az egyre népszerűbb Realme, úgyhogy az Oppo, OnePlus, Vivo csoporttal együtt a BBK Electronics valószínűleg újfent az élen zárt volna, ha a kutatócég ekként tekint a kínai ernyővállalatra.
Amit a puszta számok nem árulnak el, az elemző vállalat teszi hozzá: a tavalyi mutatókra jelentős nyomást gyakorolt a mobilpiacon is elharapódzott chiphiány, és ez még évekig kitarthat. Így a márkák a nagyobb haszonkulccsal dolgozó modellekre fókuszálhatnak a továbbiakban is, problémásabb készletekkel az alacsonyabb szegmensekben, illetve több megrendelést kaphatnak a kisebb piaci félvezető vállalatok.