Hirdetés

Egyre közelebb az Apple Pay Kínához

Hirdetés

Az Apple Pay a vállalat egyedi mobilfizetési megoldása, melyről külön blogsorozatunk keretében már korábban is írtunk. A cupertinóiak folyamatosan dolgoznak azon, hogy minél több bank csatlakozzon a szolgáltatáshoz, melynek eredményeként Amerikában már tavaly, az Egyesült Királyságban pedig idén július óta elérhető a rendszer. Az almás cég elég jól csinálja egyébként, hiszen a Samsunggal ellentétben viszonylag könnyen gyűrte le a szolgáltatókat és más egyéb feleket, hiszen egyszerűen úgy nyilatkoznak, hogy vagy elfogadják a fizetési lehetőséget, vagy nem fognak tudni forgalmazni iPhone-okat. Az Apple Pay akceptálása így nem sok kérdést feltételezett eddig, amivel egyébként senki sem jár rosszul, hiszen a hírek szerint az USA-ban egyre népszerűbb a dolog, és az sem kérdés, hogy Angilában is hasonló lesz a helyzet. A nehézséget Kína adja, hiszen a hatósági eljárások nem épp a gyorsaságukról és az egyszerűségükről híresek.

Most azonban úgy tűnik, hogy az Apple egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy fizetési szolgáltatását bevezethesse a világ legnépesebb országában, hiszen Sanghajban bejegyezték az Apple Technology Service Shanghai Ltd. nevű céget, ami a leírás szerint a fizetési megoldások terén végzett konzultációval, szolgáltatásokkal és rendszerintegrációval foglalkozik. Ezzel persze még nincs vége a sztorinak, hiszen az Apple Pay működéséhez még az UnionPay-jel is meg kell egyezni, ami az NFC-s fizetési megoldásokat felügyeli, illetve a kormánynak és a központi banknak is jóvá kell hagynia a folyamatot. Van még tehát bőven teendő, pedig az eredeti tervek szerint idén márciusban debütált volna a cupertinóiak módszere.

Az Apple egyébként az Alibaba céggel is partneri kapcsolatot próbál kiépíteni, ahol természetesen szintén lehetne majd egyedi megoldással fizetni. A techóriásnak eddig 13,4 millió dollárt fektetett a mobilfizetési megoldás bevezetésének projektjébe, ami jól mutatja, hogy mindent igyekeznek megtenni. Hogy megéri-e ez a cégnek, az nem kérdés, hiszen csak az Alipay-en belül 400 millió digitális fizetést végrehajtó felhasználó található, ami az Apple számára óriási potenciált rejtene.

Előzmények

Hirdetés