Csak a nevében Mégane a Renault új elektromos autója

Vadonatúj padlólemezre rakták a franciák a családi elektromos autót, amely jövő tavasszal érkezik majd Magyarországra.

A Reanult úgy döntött, hogy nem variál a modellnevekkel, hanem Mégane E-Tech Electric néven küldi az utakra a legfrissebb villanyautóját. Ez annyiban mindenképpen indokolható, hogy a tengelytáv hasonló, mint a Mégane esetében, ugyanakkor az újdonság inkább a SUV kategória felé hajlik magasságában, amire az akár 20 col méretű kerekek is rásegítenek.


[+]

A Mégane E-Tech Electric vadonatúj padlólemezre épül, ennek a könnyen megjegyezhető CMF-BEV nevet adták, kifejezetten elektromos hajtáshoz készült úgy, hogy az akkumulátor a padlón helyezkedik el, egyébként úgy kialakítva, hogy kettő órán belül a komplett telep cserélhető lehessen. A Reanult kétféle kapacitással kínálja majd az autót, a kisebb akku 40 kWh-s, a nagyobbik pedig 60 kWh-s, 300 és 470 kilométeres hatótávot ígérve WLTP szerint. A 400 voltos rendszer egyébként a motorral együtt hűtött, a fűtést pedig hőszivattyús megoldással próbálják takarékosabbá tenni.


[+]

A Reanult eddig is odafigyelt arra, hogy AC-n is korrekt töltési sebességet kínáljon a fedélzeti inverter segítségével, ez most egy fázison 7,2 kW-os, három fázison pedig 22 kW-os lehet, DC-n pedig 130 kW-os töltésre is képes, bár ez továbbra is a töltési sebesség maximuma, amit főleg a kezdeti fázisban tud felvenni az autó akkor, ha az akkumulátorok az ideálisnak tekinthető 25-30 fokos hőmérsékleten vannak.


[+]

Kétféle teljesítményű elektromotorral kerül majd forgalomba az elektromos Mégane, a kisebbik "csak" 130 lóerős, a nagyobbik 218 lóerőt kínál, ezzel a 0-100-as sprint 7,4 másodperc alatt van meg, a maximális nyomaték pedig 300 Nm. A Reanult-nál nagyon figyeltek arra, hogy az autó tömege ne szálljon el, a nagyobb akkus Mégane is csak 1,6 tonna, ami az elektromotor tömegének csökkentéséből és az akkumulátorok jó energiasűrűségéből adódik. A gyártó szerint a Mégane elektromotorjához 400 ezer kilométeren keresztül biztosan nem kell majd hozzányúlni.


[+]

Az összes elektronikai megoldás a motorháztető alá került (többek között a klíma is), a beltér így meglepően tágasnak ígérkezik, a csomagtár pedig a Renault szerint 440 literes, bár akik már látták élőben az elektromos Mégane-t, azok szerint ez kissé túlzó adat. A vezető előtti területen természetesen digitális műszerfal látható, a finoman a sofőr felé fordított középső kijelző pedig 12 hüvelykes, de szerencsére a klímapanel gombjai nem kerültek bele a fedélzeti rendszerbe, hanem ott sorakoznak a kijelző alatt. A platform Android alapokra épül, tehát tele lesz szórva a Google szolgáltatásaival, de egyébként is valami 26 féle vezetéstámogató megoldást építettek bele, plusz természetesen az okostelefonos integráció is adott. Még arra is gondoltak, hogy a szélvédőre tegyenek egy QR-kód, amit az esetleges tűzesethez riasztott tűzoltók le tudnak olvasni és megkapják az autó belső felépítését.


[+]

Az autót Franciaországban szerelik majd össze, a magyarországi forgalmazás a tervek (és a chiphiány, valamint az akkumulátorgyártói kapacitás függvényében) jövő tavasszal indulhat, árak egyelőre nincsenek, külföldi szakértők átszámítva 15-18 millió forintra saccolják a Mégane E-Tech Electric árát.

Azóta történt

Hirdetés