Hirdetés

CES blog: Újra irány Amerika

Tavaly voltunk először kint a CES (Consumer Electronic Show) helyszínén élőben. És tavaly voltunk először az Egyesült Államokban is. Ezért aztán egy elég furcsa blog született, amelyben eleinte túlsúlyban voltak a nevadai (és kaliforniai) élmények, tapasztalások, rácsodálkozások és kalandok. Aztán persze volt legalább ennyi szakmai anyag, élő közvetítés, interjú és elemzés is a CES kapcsán - elvégre ezért mentünk oda.

Megígérhetjük, hogy 2015-ben pontosan ugyanígy fog mindez történni.

Bocha pajtás és jómagam megint január 1-én vágunk neki az útnak, mivel megint az utolsó pillanatban derült ki, hogy ki tudunk jutni Las Vegasba, ezért megint lóhalálában kellett repjegyet és szállást foglalnunk. Ezzel megint jelzésértékűre redukáljuk a szilveszteri mulatságot, mert a gépünk délelőtt 10-kor röppen el Ferihegyről.

Viszont csavartunk egyet a dolgokon, ha a CES csak 5-én startol (illetve elvileg 6-án, de az előtte levő nap hagyományosan a sajtós programok napja), mi viszont 1-én érünk földet az Államok területén, ezért lesz némi időnk még a kiállítás előtt. Úgyhogy San Franciscóban kezdünk, aztán kocsival lecsapatjuk Los Angelesbe és onnan majd Las Vegasba, ha pedig vége a rendezvénynek, akkor szintén kocsival továbblépünk Reno városába, majd San Franciscóból jövünk vissza.

New York New York

Tavaly (ami még igazából idén) megvolt a Warner Bros, a Grand Canyon, a Hoover Dam, a Red Rock Canyon, illetve szerintem jártunk az összes ikonikus kaszinóban is (mindenhol volt valami rendezvény), úgyhogy most jöhet a Golden Gate, Santa Monica, a Death Valley, meg Reno. Meg még ki tudja, hogy mi. A majd' egy évvel ezelőtti túrán sokat tanultunk. Egyrészt kvázi üres bőrönddel megyünk és megtömjük elsősorban ruhákkal hazafelé. Most nem hagyjuk magunkat rábeszélni egy Mustangra - semmi értelme. Láttuk legutóbb, hogy a tényleg legolcsóbb motelekben is simán lehet létezni, úgyhogy ugyanott foglaltunk szállást, mint tavaly. Közel van az MGM, közel van a monorail, közel van a reggeliző, közel van a CES-busz megállója és kvázi a szoba előtt lehet parkolni. Ez nekünk bőven frankó.

A zöld pöttynél lakunk mi, jobbra lent a reptér, balra fent a kaszinók és minden más.

Kiderült, hogy Los Angelesben és San Franciscóban kábé kétszeres árakon van a szállás. Kiderült, hogy ha az ember mindenféle kuponokat és hírleveleket elolvasgat, akkor nevetséges áron tud autót bérelni, még biztosítással együtt is. És szerencsére az is kiderült, hogy a vízumunk még jó - ellentétben egy-két ismertebb magyar állampolgárral.

Itt laktunk 2014 januárjában, lehet, hogy most emeleti szobát kapunk!!!44!négy!

Technikailag egy pöttyet jobban felkészülünk. Egyrészt lesz velünk egy SJ4000-es akciókamera, egy remek mikroport, új mikrofon és a Sony úgy gondolta, hogy kölcsönöz az útra egy 4K videokamerát. Ennek remélhetőleg nagy hasznát fogjuk venni. Persze megint viszünk mindenféle apró kütyüt, autós tartót, külső akkut, mobil routert, egy sereg memóriakártyát, konnektor-átalakítót és hasonló izéket, remélhetőleg nem hagyunk itthon semmi fontosat. Utazásunkat pedig idén a BlackBerry támogatja. Január 1-től tehát dübörög megint a CES blog, 5-től pedig maga a CES, reméljük, hogy ezúttal is át tudunk adni valamit a hangulatból.

Utazásunkat a BlackBerry támogatta

Azóta történt

Előzmények

• A CES a Mobilarena szemszögéből

Először voltunk személyesen is kint a Las Vegas-i CES-en, rengeteg újdonságot láttunk, elsősorban a mobilos termékekre fókuszáltunk. Tényleg ez az esemény határozza meg az évet?