A BME Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszéke és a Nokia Bell Labs összefogása az Intel standjánál egy legendás játékot hozott el a kiterjesztett és a kevert, 5G-n alapuló valóságba: íme, a digitális Rubik-kocka.
A sötétszürke szerkezet nem tömegeknek szánt játék, hanem amolyan demonstráció azt bizonyítva, hogyan lehet egy klasszikus puzzle és jövőbemutató technológiák segítségével az 5G és a mozgásszenzorok előnyeit kihasználni. A demó persze egyszerű: a játékos csak forgatja a mintázatlan Rubik kockát, és képernyőn, esetleg VR szemüveggel követi, hogyan áll a kirakással, és ha nagyon rosszul, egy kis segítség is jár.
A bemutató mögött azonban egy sor technológia áll, és tulajdonképpen ez a lényeg. Ott vannak a kockában az érzékelő szenzorok és az adattovábbításra használt antennák, plusz a kamerák az egészet felvéve, az 5G hálózatok pedig ott jönnek képbe, hogy lényegében zéró késedelemmel jelenik meg a kocka kevert valóság változata - helyben vagy kontinensekkel odébb.
Ha éppen akad a világ másik végén is egy szenzorokkal szerelt kocka, simán onnan lehet folytatni a játékot, ahol a kolléga több ezer kilométerrel odébb abbahagyta. Az érzékeny szenzorok gyors adatfeldolgozása is kulcsfontosságú, hogy az efféle, vagy ennél bonyolultabb elfoglaltságok gördülékenyen haladjanak a helyi vagy nemzetközi hálózat másik végén, az ember és a gép közötti interakciót szórakoztatóan letudva. Bár Hideg Attilával a magyar csapattól nem futottunk össze, jól esett hazánk egyik legendás játékát digitális, kiterjesztet/kevert valóság formájában megcsodálni.