Hirdetés

Az itthon kapható legolcsóbb elektromos autó lett a Dacia Spring

Semmi perc alatt megrendelte a nép a teljes készletet, noha nem is lehetett semmit tudni az autóról.

A Dacia Spring hivatalos listaára 6,5 millió forint. Erre pedig érvényes a 2,5 millió forintos állami támogatás (ha újra lesz pályázati lehetőség), magyarán 4 millió forintért haza lehet vinni a magyar piac legolcsóbb elektromos autóját, bár a készletek már azelőtt elfogytak, hogy egyáltalán lehetett tudni bármit is a Springről, de tegnap a Dacia már a legfontosabb paraméterekről lerántotta a leplet.


[+]

A Spring egy kis SUV, régóta lehetett tudni, hogy a Reanult-hoz tartozó márka nagyon kedvező árú villanyautó piacra dobását tervezi, ami nyilván jár némi kompromisszummal, de tény, hogy újonnan nem nagyon találunk olcsóbb elektromos gépkocsit, a Smart EQ-ból a kétüléses is 7,2 millió forint (kisebb akkuval és hatótávval), a VW eUp! és az eddigi árbajnok Skoda Citigo i-EV pedig nem rendelhető jelenleg. Nem csoda, hogy a Dacia Spring Magyarországra szánt, 100 darabos készlete 4 óra alatt fogyott el. És az sem véletlen, hogy először nálunk lett rendelhető az autó, pont az állami támogatás bőkezű mivolta miatt döntött így a gyártó.


[+]

A Spring alapvetően városi autó, 3,73 méter hosszú, ami tényleg nem sok, a Nissan Juke 4,21 méter, ez inkább a Suzuki Ignis mérete, hogy olyasmit keressünk, ami karakterében hasonló. 26,8 kWh-s akkumulátort kap (de ennek ellenére marad benne 300 liternyi csomagtér), amiből persze az is következik, hogy a WLTP szerinti hatótáv is alig csúszik 200 kilométer fölé, a Dacia szerint városban meglesz talán a 300 kilométer is. A végsebesség 125 km/h-ban van korlátozva, tehát egyértelműen városi autóként kell a Springre gondolni.


[+]

A beltér sem a drága és modern villanyautók kijelzőkkel telerámolt világát idézi, a kiadott sajtóképek egy részén nincs is a középkonzolon kijelző, a Dacia weboldalán viszont 8 inches érintőpanelről is lehet olvasni (Android Auto és Apple CarPlay támogatással), de könnyen elképzelhető, hogy a legolcsóbb változatokba ez bele sem kerül, ahogyan a narancsszínű tükrök és dekorációs elemek sem biztos, hogy alapáron járnak, pedig úgy tűnik, hogy a Spring ezzel hívja fel majd magára a figyelmet.


[+]

A 30 kW-os egyenáramú töltés opcióként van megemlítve a Dacia oldalán, hogy AC-n mennyit tud magába szippantani, az érdekes kérdés lesz, mert a Reanult csoport autói eddig ilyen szempontból kiemelkedtek a mezőnyből az átlagosnak számító 7,2 és 11 kW-os mezőnyhöz képest kínált 22 és 43 kW-os fedélzeti töltőkkel. A Dacia Spring esetén viszont ezt nem emeli ki egyetlen tájékoztatás sem, ami arra utal, hogy ezt a relatív drága alkatrészt már nem tudták belekalkulálni az árba, szóval AC-n valószínűleg ez sem lesz egy töltési sebességbajnok.


[+]

A gyártó My Dacia néven alkalmazást is kínál majd az autóhoz, amivel távolról lehet szabályozni a klímát és a töltést, az opciós listán tolatókamera, radar, digitális műszerfal és egyebek szerepelnek, de a konkrét felszereltségi szinteket és a hozzájuk tartozó árakat még nem tette közzé a Dacia. Ahogyan azt sem, hogy a négyüléses kisautók mikor kerülnek majd az első tulajdonosokhoz.

  • Kapcsolódó cégek: