Tovább bővül a Mercedes EQ sorozata, EQS SUV néven egy jókora városi terepjárót mutatott be a gyártó, amely a neve ellenére nagyon más, mint az EQS. Az újdonság ugyanis egy hétüléses, 5,13 méter hosszú monstrum, amely öt üléssel akár 800 literes csomagteret is tud kínálni, mivel a középső üléssor 13 centiméternyit mozgatható.
Hogy az újdonsághoz valóban van köze az EQS-hez, azt a hajtáslánc és a 3,2 méteres tengelytáv is jelzi. Az akkumulátor 107,8 kWh-s, ami pont megegyezik azzal, amit a szedánban is használ a cég, a motor viszont valamivel erősebb, a gyengébbik, csak hátsókerekes variáns is 360 lóerős, az összkerékhajtású változat pedig 544 lóerőt kínál, ami figyelemre méltó érték még a böszme villany-SUV felhozatalt ismerve is.
A hatótáv azonban lényegesen alacsonyabb, ami elsősorban a nagyobb tömegnek és a kedvezőtlenebb alaktényezőnek köszönhető, noha a WLTP szerinti 600 kilométer még mindig jó értéknek számít, plusz ott van a maximum 200 kW-os töltési sebesség, bár ehhez nem árt, ha a töltési infrastruktúra is adott, márpedig mifelénk még csak mutatóban van ilyen megoldás. AC-n egyébként 9,6 kW-tal csipeget az autó, ez azért még ideális esetben is majdnem 12 órányi etetési időt jelent.
Belül ugyanaz az óriási OLED kijelző fogadja a vezetőt, mint ami az EQS-ben mutatkozott be, a MUBX Hyperscreen tehát egy az egyben átköltözött. Ez a három kijelzőből összeálló megoldás továbbra is lenyűgöző, de érdemes tudni, hogy az utas és a vezető előtti, két darab 12,3 inches, valamint a középkonzoli 17,7 inches kombináció csak az erősebb modellnél jár alapból, az olcsóbb verziónál csupán rendelhető extra lesz. Árakról még nincs információ, de nyilván nem lesz 40 millió alatt a belépő variáns sem itthon.