A készülékeiről és szolgáltatásairól ismert Apple széleskörű portfóliója fontos taggal gyarapodott: Cupertino bejelentette, hogy felvásárolja a Shazamot. Az utóbbi egy közel húsz éve alapított vállalkozás, amely elsősorban zenefelismerő mobilalkalmazásáról ismert, amit 2016 végéig bezárólag egymilliárd alkalommal töltötték le. A Shazam egyébként filmek, sorozatok és reklámok azonosítására is felkészült, persze az Apple-t elsősorban a zeneszámok felismerésében rejlő potenciál érdekelte.
A The Verge úgy tudja, Cupertinónak 400 millió dollárba fáj a tranzakció (107 milliárd forint), ami jóval kevesebb, mint amire a vállalkozás értékét a legutóbbi finanszírozási ciklusban becsülték (1 milliárd dollár). „Rendkívül izgatottak vagyunk, hogy a Shazam és tehetséges csapata csatlakozik az Apple családjához. Az Apple Music és a Shazam pont összeillenek” – olvasható Cupertino nyilatkozatában. A The Verge megjegyzi: az Apple érdeklődését a Shazam virtuális térben történő felismerése és kiterjesztett valóság platformja is felkeltette, nagy hangsúlyt kíván ugyanis Cupertino fektetni az AR-re.