A Temple Run klónokkal lassan már Dunát lehet rekeszteni, az Imangi Studios kategóriát teremtett, a menekülős-ugrálós stílust pedig rengetegen próbálják meglovagolni a siker érdekében. Ebben a ligában játszik a mai kiszemeltünk is, ám a Pitfall! több szempontból is kitűnik a szürke klónseregből. Az alkalmazást az Activision fejlesztette, személyében a nagy múltú csapat hasonló névre keresztelt, Atari 2600 konzolra elérhető játékának modern változatát tisztelhetjük. Az eredeti Pitfall! 1982-ben látta meg a napvilágot, a programból négymillió példány talált gazdára, ami ma sem rossz szám, nem hogy a nyolcvanas évek elején.
Te is alkalmazásfejlesztő vagy?
Ha szeretnéd, hogy az általad fejlesztett mobilos alkalmazásról is írjunk a Mobilarena hasábjain, írj egy e-mailt a hello@mobilarena.hu címre! Előtte azonban megkérünk, hogy olvasd el a az alkalmazások megjelentetésével kapcsolatos felhívásunkat!
Felhasználó vagy?
Támogasd a magyar alkalmazásfejlesztőket azzal, hogy az ingyenes szoftvereket letöltöd, ezzel növelve az adott applikáció számlálóját! A fejlesztők nevében is köszönjük!
Az Activision tehát gondolt egyet és a Pitfall! harmincadik évfordulójának alkalmából elkészítette az okostelefonos verziót, mely androdidos és iOS-alapú eszközökre érhető el. A játékmenet a Temple Runt idézi, a hibrid kamerakezelés (a felülnézet és az oldalnézet váltakozik) és a kidolgozott, ám stílusában a régi időket idéző grafika remek hangulatot kölcsönöz a programnak. Démonmajom helyett vulkán veszélyezteti hősünk, Indy (elnézést, Pitfall Harry) életét, aki testi épségét nem kímélve
De van-e értelme feladni az emberfeletti erőfeszítések és félórás toalettszünetek során elért Temple Run 2 rekordokat és ismeretlen vizekre evezni? Jelen sorok írója (aki tagja az Anonim Temple Run társaságnak) szerint igen, illetve nem is erről van szó, a Pitfall! ugyanis jó pár kardinális ponton eltér a stílus koronázatlan királyától. A legfőbb különbség, hogy a Pitfall! végigjátszható, legalábbis elviekben: 100 kilométer teljesítése után Harry megmenekül. Más kérdés, hogy ezt nagyjából lehetetlen elérni, én lassan három hete nyüstölöm az appot, a 10 ezer feletti pontszám is büszkeséggel tölt el. A másik fontos eltérés, hogy egy benézett kanyar vagy egy krokodilharapás után nem kell az elejéről kezdenünk, útnak indulhatunk a checkpointok egyikén is. Ez egyébként egy tokenbe kerül, melyet a játékban gyűjthető ércből vagy a szintlépések során kapott gyémántból vásárolhatunk meg. A továbbiak apróságok, ám az ostor például sokat dob a játékmeneten: a képernyőt megérintve Harry csattint egyet a karikással, neutralizálva ezzel az aktuális ellenfelet.
Mint azt már említettem, a grafika remekre sikerült, a különféle szkriptelt történések pedig fokozzák a hangulatot. Századszor is jól néz ki, amint Harry mögött leszakad a híd, ledől egy szikla vagy ránk omlik a barlang teteje. A fejlesztők viszont kihívásokkal küszködtek az optimalizálás terén, az akadásmentes futtatáshoz komoly vas kell, legalábbis androidos berkekben. A kétmagos processzorral szerelt Alcatel OT-992D esetén például már indítás közben figyelmeztetett az app, hogy a készülékem gyengébb a minimális követelménynél (először nem hittem a szememnek), a játékélmény nem is volt kifogástalan.
Egy szó mint száz, egy erősebb androidos eszköz vagy egy legalább iOS 4.3-t futtató készülék (itt egyébként az iPhone 4 az alsó korlát) esetén mindenképpen érdemes kipróbálni az Activision újdonságát, ha az ember vevő a rohangálós stílusra. A Pitfall! ráadásul nem csak egy új ruhába öltöztetett hasonmás, az Activision versenyzője tud újat mutatni a Temple Runra ráunt játékosok számára is. Mindez ráadásul ingyenes, a letöltéshez Android esetén a Play Store, iOS mellett az iTunes a nyerő.
Értékelés: Pitfall! (Android 2.3.3+ / iOS 4.3+) | |||
---|---|---|---|
Használhatóság | Felületek és grafika | Ár/érték arány | Letöltés |
8 / 10 pont | 9 / 10 pont | 10 / 10 pont | ingyenes (Android / iOS) |