Alkalmazásbemutató: Modern Combat 4

A Google Play egyéves születésnapja alkalmából az elmúlt héten egy rakás alkalmazást leáraztak az Android alkalmazásboltjában, így mai tesztünk alanyát is mindössze 0,99 dollárért (230 forint) lehetett beszerezni. Ez meg is győzött, és bár a videók és képek alapján fel voltam készülve a grafikai élményre, a játékot elindítva azért néhányszor csak kerestem az állam a padlón. A program Android- és iOS-alapú készülékekre is elérhető, mi előbbit próbáltuk ki.

Te is alkalmazásfejlesztő vagy?

Ha szeretnéd, hogy az általad fejlesztett mobilos alkalmazásról is írjunk a Mobilarena hasábjain, írj egy e-mailt a hello@mobilarena.hu címre! Előtte azonban megkérünk, hogy olvasd el a az alkalmazások megjelentetésével kapcsolatos felhívásunkat!

Felhasználó vagy?

Támogasd a magyar alkalmazásfejlesztőket azzal, hogy az ingyenes szoftvereket letöltöd, ezzel növelve az adott applikáció számlálóját! A fejlesztők nevében is köszönjük!

Az első meglepetés a telepítés során érkezett, a játék ugyanis kapásból kisajátít 1,8 GB-ot a hátértárból (iOS-en egy kicsit jobb a helyzet, csupán 1,54 GB kell neki az Apple gépein). A program futtatásához egyébként erős vas kell (bár ez nincs hivatalosan specifikálva), mi egy Nexus 4-en próbáltuk ki a játékot, és a nagyobb szabad tereken bizony egyszer-kétszer megakadt a játék. Az operációs rendszrt tekintve androidos berkekben 2.3 a minimum, iOS alatt pedig legalább 4.3-as OS-verzióval kell rendelkeznünk.

Hirdetés

A játék grafikája szemet gyönyörködtető, a Gameloft összetett modellekkel, éles textúrákkal és frankó effektekkel (a fényeket és a füstöt külön érdemes kiemelni) tarkította a. A pályák felépítése is remek, a történet előrehaladtával trópusi, városi, sivatagi és beltéri szintek is várják a virtuális katonákat. A hangeffektekről szintén csak jót tudok írni, a fegyverek, a járművek és az egyéb elemek is jól szólnak. A fizikai motorról nem is beszélve, a játék alatt a számítógépes körökből ismerős Havok motor duruzsol. Egyedül a virtuális gombok rondítanak bele az összképbe, ezeket illett volna eltűntetni.

Az irányításról már nem lehet ódákat zengeni, több óra játék után is esetlennek tűnik a megoldás, ám ez több FPS esetén problémás. A vezérlők a megszokott módon, a bal és jobb alsó sarokban helyezkednek el, fegyvert jobb felül válthatunk, lőni a kijelző közepét megérintve lehet. A célzás a rásegítést bekapcsolva is nehézkes, az auto aim mód viszont sokat segít, a jobb alsó kis ikont nyomva a játék ránagyít a legközelebbi ellenségre.

A játéknak története is van, mely szerint egy maroknyi szuperkatonának meg kell mentenie néhány elnököt egy terroristacsoport markaiból, ezzel elkerülve az atomháborút. Egy kissé klisés, ám a célnak megfelel, az ember úgysem erre figyel, a játékmotorral renderelt átvezetők ugyanis igen jól néznek ki. A monoton lövöldözést megszakítva néha különféle járművekbe is beülhetünk, a drón vezetése például igen frankó dolog. Az egyszemélyes kampány mellett egyébként internetes többjátékos mód is elérhető.

A Modern Combat 4: Zero Hour tehát napjaink egyik legszebb mobilos játéka, a remek grafika feledteti az egyéb hiányosságokat. A Play Store-ban jelen sorok papírra (monitorra) vetése alatt is mindössze 231 forintba kerül az alkalmazás, ennyit mindenképpen megér, ha megfelelően erős eszközzel rendelkezik az ember. További információ ezen a linken található, a letöltési hivatkozások az alábbi táblázatban foglalnak helyet.

Értékelés: Modern Combat 4: Zero Hour (Android 2.3+ / iOS 4.3+)
Használhatóság Felületek és grafika Ár/érték arány Letöltés
8 / 10 pont 10 / 10 pont 7 / 10 pont 231 forint (Android) / 1780 forint (iOS)

Azóta történt

  • Alkalmazásbemutató: Hungry Beagles

    Szerencsére szinte nem telik el hét magyar fejlesztés nélkül, most éppen a Hungry Beagles kerül porondra, mely a logikai játékok szerelmeseinek ajánlott.

  • Alkalmazásbemutató: JewelMill

    Mai tesztalanyunk egy teljes mértékben magyar fejlesztésű, androidos készülékekre elérhető alkalmazás, mely a klasszikus malomjáték alapjaira épít.

  • Alkalmazásbemutató: Escape

    A mai alkalmazásbemutató újabb magyar fejlesztésről szól, mely elsőre nem épp egyszerű, de éppen ezért sok kihívással kecsegtet.

  • Alkalmazásbemutató: SpeedX 3D

    Szélsebes játékmenet, stílusos grafika és remek hangulat jellemzi a SpeedX 3D-t, mely rendesen próbára teszi a reflexeket.

Előzmények

  • Alkalmazásbemutató: Pitfall!

    Az Activision által fejlesztett Temple Run klón a szintén Pitfall! névre keresztelt Atari-játék 30 éves évfordulójára készült.

  • Alkalmazásbemutató: Temple Run 2

    A Temple Run második része az elődhöz hasonló sikert aratott, iOS platformon négy nap alatt húszmillióan töltöték le az új verziót.

  • Alkalmazásbemutató: Horn

    Kipróbáltuk az első Unreal Engine alapú mobiljátékot, mely Android és iOS platformon egyaránt elérhető.

Hirdetés