Az IDC piackutató aktuális felmérése a táblagépek eladásait vizsgálta 2017 első negyedévében, ami a Samsung győzelmével zárult. Minimális forgalomcsökkenés figyelhető meg a tabletek eladásaival kapcsolatban a megelőző évhez képest, ez mindössze 1,7%, viszont ez éppen elég, hogy szignifikáns legyen. Alapvetően érdekes eredmény viszont, hogy a szétszedhető táblagépek tekintetében éves viszonylatban 5,8%-os erősödés figyelhető meg.
A legtöbb táblagépet a Samsung adta el 2017 első negyedévében, bár valószínűleg az MWC-n bemutatott Galaxy Tab S3 még nem szerepel a statisztikában, a teljesítménye alapján szintén sikeres lehet, ha az árat msost pont nem nézzük. A koreaiak piaci részesedése ezzel 17,9%-kal nőtt 2016 első negyedévéhez viszonyítva, míg az Apple 11,5%-ot veszített a piacból.
Az Apple tavaly 1,74 millió iPad-et értékesített, amivel a nyugat-európai piac 24,1%-át uralta, míg idén mindössze 1,54 milliós darabszámmal a második helyre szorultak a Samsung mögött, aki 2017 Q1-ben 26,7%-os részesedést tudhat magáénak. A harmadik helyen egyébként a Lenovo áll 0,5%-os növekedés mellett a tavalyi megegyező időszakhoz képest. Mellesleg az összeladások nem olyan drasztikus mértékűek: 7,1 millió táblagépet passzoltak el a gyártók összesen.