Az észak-amerikai és európai piacokat célzó globális telefongyártók árnyékában a feltörekvő ázsiai vállalatok zöme rendkívül alacsony árfekvésű modellekkel próbál vásárlókat szerezni, hiszen a legalsó szegmens túlságosan is kevés haszonnal kecsegtet. A OnePlus első készüléke a 269 eurós kezdőárával olcsónak semmiképp sem nevezhető, ám a középkategóriát idéző árcímkéje ellenére a jelenleg elérhető legerősebb konkurens ajánlatokkal is könnyedén felveszi a versenyt. Korábban több beszámoló is kitért arra, hogy a készülék anyagköltségénél alig magasabb vételár meglehetősen alacsony profitot jelenthet, mely feltételezést nemrég a vállalat első embere is megerősített.
Peter Lau a TechRadar számára adott interjúja során elárulta, hogy a OnePlus One lényegében önköltségi áron került forgalomba, mely természetesen a komponensek árán túl magában foglalja a fejlesztési, összeszerelési és egyéb járulékos költségeket is. Lau kitért arra, hogy cége azért tudja ezt megtenni, mert a méregdrága reklámhadjáratok helyett inkább a közösségi hálózatokra és online marketingre fókuszál, mely mellett a saját online áruháza által végzett közvetlen forgalmazás is sokat segít a disztribúciós költségek lefaragásában. További megtakarítást jelent a CyanogenMod platform használata is, hiszen ily módon a szoftveres támogatásról is a közösség gondoskodhat.