Egyik fiatal mobilgyártó sikere sem fogható a Xiaomiéhoz: a 2010-ben alapított vállalat ma a Kínai Népköztársaság piacvezető okoskészülék márkája, és világviszonylatban is közel a dobogó, a bronzérem szinte bizonyosan az övék lesz hamarosan. De mennyit ér pontosan a Lei Jun által alapított és 77,8%-ban birtokolt Xiaomi?
Nem csak az Mi4 járult hozzá a Xiaomi sikereihez
A legutóbbi, 1,1 milliárd dolláros befektetés után 45 milliárd dollárra értékelték a fiatal kínai vállalatot (kb. 12 billió forint), megelőzve mondjuk a Sony vagy a Nokia piaci értékét. A szédületes siker titka jól árazott és a célközönséget hatékonyan megszólító készülékek piacra dobása. Ázsián kívül a gyártó egyelőre óvatosan terjeszkedik, és futott már bele jogi ügyekbe, azonban a fejlődést figyelembe véve, azon olvasóink, akik még nem szokták meg a Xiaomi nevet (ejtsd: „saomi”), jobban teszik, ha gyorsan megtanulják.