- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Templomegere
senior tag
Keresek W123 hátsó biztonsági öveket , komplett szetet
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #3851 üzenetére
Szevasz
Két fajta van, az egyiknek van egy kis kenővezetéke a külső oldalán, ami a motorblokk elejéből megy az adagoló hátsó végének oldalába.
Ez a motorral közös kenésű !A másik fajtán nincsen ilyen külön kenő vezeték, azokba külön kell olajat tölteni ás az keni !
Amúgy én normál motorolajat tettem bele, mivel a közös kenésűben is az van.Valahol a vákumleállító környékén kell keresni egy imbusz közepű csavart, ott töltheted fel, amúgy pedig az adagoló forgattyús háza oldalának alsórészén (az utastér felöli végén) pedig van egy másik, tán nagyobb, szintén imbusz közepű csdavar, feltételezem, hogy ott lehet leereszteni, de akkor folyik ki teljesen, ha az oldalán levő szivattyú csavarjait kioldod és levesezd, vagy csak kicsit kihúzod.
A felső nyílásba pedig injekciós fecskendővel töltöttem az olajat, kb. 3 decit.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3847 üzenetére
Szevasz
Nekem is a kormányoszlop mellett van, fogalmam sincs, hogy mi van ráírva, de ahogy már írtam, kb. 1,5 perc után kapcsolja le a fűtést, addig csak az ízzó alszik el, amikor a hömérséklet szerint elégnek itéli az ízzítást !
Nem tudom, mi lehet az a 20s, de nem hiszem hogy 20 másodperc, mivel a hideg ízzítás is vagy 25-30 másodperc nálam legalább !
Melegen olyan 3-4 másodperc körül van, épp hogy csak megmelengeti a gyertyákat.
Amúgy már gondolkodtam az áramköri megoldásán, nem lehet bonyolult, van rá ötletem, csak kell egy relé, ami elbírja a 60-65 Ampert !
Mondjuk olyan relém van, ami hivatalosan 40A-t tud max kapcsolni, és én azt használtam az ízzítás kapcsolására és nem égett le, még tán nem is melegedett, működött sokáig, utána is csak a vezérlője hülyült meg, azért lett kivéve a járgányból.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3855 üzenetére
Szevasz
Igen, nekem is úgy rémlik !
Akkor nagyon meglehet bizony, hogy azzal van a probléma !
Én most nem tudom kipróbálni, kimérni, hogy ott mikor és mit produkál, mert még az akku is ki van szedve a gépből, épp az akkutálcát "restaurálom", illetve a mogötte alatta és mellette levő kritikus váz részeket takarítom meg és próbálom levédeni, meg két kisebb helyen még foltozni és kéne !Az akkutálcán is foltoztam két helyen, sima ívhegesztővel és egyáltalán nem lett roszabb, mint ahogy a karoszsériás dolgozott a védőgázalssal !!!
Szóval szükség esetén ezzel is meglehet oldani a dolgot !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Danny_L.hu #3855 üzenetére
hali
ne felejtsük el ,hogy van soros és párhuzamos elektromos kötésű izzítás. A soros
sokáig izzaszt 50mp biztos van 0c körül,a párhuzamos sokkal rövidebb ideig teszi
de nem tudom jött e ki ilyen megoldással.kérdezz rá t.egértöl hátha tudja
üdvMB 123 3.0d
-
Danny_L.hu
tag
Az van hogy az a relé ami nekünk van Batmannal azok még soros kötésre vannak, eredetileg úgy jöttek ki a gyárból, csak sokan átalakítják párhuzamosra, cerkás izzítókkal, pl nekem is így van. És van az újabb fajta relé ami már a motortérben van azok gyárilag párhuzamosan készültek, de vékonyabb nyakú gyertyák is kellenek bele, bár ez függ a blokktól. Túl van tárgyalva amúgy a dolog, nem jelez vissza, 1 perc izzítás után se old ki ha a külső hőmérséklet +5 fok felett is van, így esélyes a relé, mindegyik gyertya jó és vadi új. Ennyi
-
t.zsolti
tag
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3858 üzenetére
Szevasz
Tegnap kicsit közelebbről is megszemléltem az izzítórelémet.
Van rajta sokminden írva, 20s-t nem találtam, de 60A-t igen !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Emberek, nem tudom, hogy mitől van a következő jelenség !
Tegnap beindítottam a járgányt és alig láthatóan füstölt teljesen hideg motor mellett, ami már vagy 3 hete nem volt beindítva !
Nagyon megörültem, hogy végre elhagyta a hideg járási füstölését, bár nem egészen értettem, hogy mitől is következett ez be így hírtelen, amikor még csak nem is mozogtam vele (vagy éppen azért. . .)Ma megint indítottam, ma meg kékesfehéren füstölgött, ahogy szokta tenni hidegen és rosszabbul is indult be.
Némi kezdeti döcögés után csak lefulladt, aztán mégegyszer izzítottam ás indítottam.Netán, az, hogy hogyan sikerül beindítani, az ekkorát számítana ???
Mondjuk, már korábban is véltem ezt a tulajdonságot felfedezni, hogy ha jól sikerül, elsőre, nagyjából dadogás mentesen beindítani, akkor jobban is fut és tán kevésbé is füstöl !
Nem tudom, van e másnak hasonló tapasztalata, megfigyelése ???
Az elején a ha gázt adok lassan is pörög fel, hiába nyomom, felételezem, hogy nem kap gázolajat !
Netán valahol még mindíg van (mondjuk az adagoló tüzelőanyag terében) levegőbuborék, ami csak lassan jön belőle ki, vagy egyáltalán nem jön ki, nem tom ???Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Sanya !
Privát ment !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3863 üzenetére
Igen, megkaptam !
Az enyém is kb. így nézki és ugyanezek vannak ráírva, csak alig láttam, úgy felülről a felég tudtam elolvasni rendesen.
Az 0 "90+20S" felirat az nem hiszem, hogy másodpercre utaljon, mivel az kicsi "s" kellene legyen, szóval fogalmam sincs , hogy mi lehet az !
Lehet, valami típusmegjelölés.
De a lényegesebb paraméterek, a 12V 60A azok stimmelnek, és valszeg az alkatrész szám is, ha jobban megnézem.
Megpróbálok én is egy fotót gyártani és összehasonlítani, de szerintem ugyanez lesz.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
(Kolombusz)
veterán
Hétvégén volt szerencsém egy új, chippelt ML 280CDI-hez, tisztogattuk vele az autópályát.
Brutális.
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #3846 üzenetére
huha, szóval először is bocsánat, nem tudtam hogy ennyi post lesz még mióta utoljára olvastam.
szóval az izzítás ügy megoldottnak túnik egyelőre, a fekete téglalapnak bemutattam az eredeti "diamond" tűreszelő készletem egyes neves darabjait. szétszed-megreszel-összerak-működik. kicsit windos-reinstall érzésem volt. azóta lekopogva nem volt baja. az más kérdés, hogy akksit csak amolyan demo verziósat kaptam, mostanra végleg feladta. még megpróbálom feltölteni, hogy az akksi-bótig jó legyen. töltés szerintem van, mert közlekedést követően újraindítva jobban világítanak a lámpeszok. ki még nem mértem, ahhoz túl hirtelen halt ki...
ja, izzítás nélkül szerintem 10-15 mp volt mire beröffent, talán két vagy három alkalommal csináltam csak. nagyon nem akart indulni, biztos nem izzított semmise ott.
szóval a motor rendes izzítást követően járt úgy, ahogy a vidin van, egy csípős hideg reggelen. azért egy kör után már nem akar így kimászni a dobozból. nézegettem videókat, nekem nem sok különbség jön le, nem hallom szét az egyik fajta hangot a másiktól. úgy gondoltam bátorság fél egészség, a fúvókákat megpróbálom kicserélni én. ahogy olvasom a titok nyitja az abszolút tisztaság és tisztítás. ehhez vettem féktisztító spray-t is már. a Bosch fúvóka miért nem jó? egyik stuttgarti barátomnak autógyára van, ő állítólag ezeket használja.
aztán lehet rábízom a dolgot a nagyokra, még a motoron kívül is van elég tennivaló. szeretném még latyak előtt kicsit korrózióvédeni az alját, erre talán jövő héten sort tudok keríteni.
az előszűrő csurig van naftával.
ehun kép. egy korai w460, még nincsen a kerekek körül gumicsík. 25 éves, a motor cserélve lett. mindössze 7800 vagy mennyi kilométer van benne (ötjegyű...) :-). az első sárvédőcske műanyagok megvannak, a két hátsó szellőző, a hátsó M-B felirat meg a nagy csillag hibádzik. belül abszolút megkímélt, csak rettentő koszos. kéne egy kárpittisztító gép hozzá. nem zörög, csörög, ilyesmi. 5 db párezer kilométeres, négyévszakos gumit kaptam hozzá. az üzemanyagszint-jelző lámpicsek kiégett, a kilométerszámláló csak néha működik. még a megsütött rádiót se vittem el szervízbe. a vadetetőt levettem, kicsit normálisabban néz ki nélküle. hátul 2 x 3 és 1 x 2 pontos öv van, de sajna hátsó fejtámlák gyárilag nincsenek.
tény, hogy mindenki hülyének néz az ára (titok) és a kora miatt. azt eddig is tudtam, hogy mindentvivő, de takarítás közben volt alkalmam megismerni részleteiben is. nekem szerintem már nem lesz más (fajta) járművem, pedig ilyen nagyvonalúan ritkán jósolgatok.
bele kell ülni és menni vele egyet. az x5 bmw töpörödött törpördöggé zsugorodik körülötte; belát az ember a jobbkezes utcákba és a lámpánál a kocsik felett; éjszaka nem vakítanak a szembe fényszórók; megtalálom a parkolóban; nem előzgetek feleslegesen - aminek korábban nem mindig tudtam ellenállni.
sokat fogyaszt (állítólag 10l); idősebbeknek akadály a felmászás; nincs airbag és ABS; nincsenek kényelmi extrák, mint klíma, elektromos ablak; a kormányzást meg kell szokni és addig figyelni kell rá, mert hajlamos elkószálni, pl a szembe sávba. ez egy hét után megszűnik. nagy a kormány, gazdasszonynak kicsit közel kell magára húznia, hogy elérje a pedálokat. az ülések oldalra semennyire sem tartanak, ami fokozza a bizonytalanság-érzetet. a kuplung kicsit emberes, a többi nőkompatibilis. persze ez a nő verziójától is függ.
pár vidi, ezekre vertem míg összejött a lóvé rá (becsületes, adózott munkából): [link] [link] [link] [link]
ezek után nem sok továbbit tudok elmondani a terepképességekről.
-
qdak
addikt
válasz Batman2 #3870 üzenetére
hi nem is láttam még alap tuningos 126 ost és manuálos is
am nagyon sokan vannak ugy h nem szimpatizálnak az ujj mercikkel inkább a jó régiek, van 1 123 as is még az is megfogta a szivem ahogy nézegettem 2,3 benzin 5 gang os manuálVamp t egere se sokkal töbért adta és az full rendben volt
bár a Mercedes-Benz E 420 Elegance az nekem is áron alulinak tünik[ Szerkesztve ]
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
qdak
addikt
én is 22 de nem sokáig már
én ink azt mondom az eltartás ára hibádzik mig nem melozok :$
bár a 24 es is más kategoria nem tudom hogy áltok hozzá de nekem bejön
itt a 123 amit mondtam: [link]
[ Szerkesztve ]
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
hellinger
csendes tag
(hellingerveteranauto) oldalon van egy eladó benzin faló,kevés biztositás,/évi15.000ft/ nagy fogyasztás és jó állapot,,,, legelső 123-as mercedesek közül való, ........veterán autók egyre többet fognak érni!!!
W 123 2.50 automatic 1976. / W 123 220D,1977 /
-
Batman2
őstag
-Szép, csak kár, hogy fekete a teljes díszrácsa.
- A 123-as az viszont nagyon szép, fantasztikus a belsője a kárpit, nagyon tetszik ez a világos, krém szín , nekem sajna fekete (bár annak is van előnye, kevésbé látszik rajta a kosz! )
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
sanya116
csendes tag
válasz Templomegere #3852 üzenetére
Üdv!
Írtad hogy kellene 123-as hátsó övgarnitúra ha még nincs akkor a hétvégén meg tudom nézni hogy van-e komplett és hogy milyen állapotú.
Nekem úgy rémlik van valahol.Szerinted a 200d-re fel lehet rakni a 240-es hengerfejét?
Megméregettem és a furatok is stimelnek csak a szelep átmérő nagyobb de nem ér bele a hüvelybe szelepnyitáskor.(épp van egy kis hely)
A másik hogy nagyobbak a szelepek igy mint a 200- é a gázramlás lelasulhat ?-
-
Danny_L.hu
tag
Hali
Kérdés: néztem a maximizer-en porlasztócsúcsokat, Densot. Van két féle belőle, a sima az 5000 Ft körül van, a másik 3000 Ft és mellé van írva, hogy 115 bar. Gondolom akkora nyomáson nyit, kérdés, hogy melyik kéne nekem? Ha tudja valaki akkor válaszát megköszönöm[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3881 üzenetére
Szevasz
Azt nem tudom, hogy milyen a sima, de úgy tudom, hogy a 123-asban 115 bar-osak a befecskendezők, nekem is az van és szakkönyv is ezt írja !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz sanya116 #3879 üzenetére
Szevasz
Az csak jó, ha nagyobb a szeleptányér és így a hozzá tartozó nyílás is, nem !?
Nagyobb nyíláson több gáz fér át egyszerre és így gyorsabb lehet a henger ürítése és töltése szerintem, és lehet hogy 2-3 lóerőt még számít is pluszba !Templomegere, Neked mi a véleményed ?
Azon túl, hogy feltehető !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
Köszi. És ha veszek akkor azt el kell vinni szerelőhöz aki próbapadon belövi az új porlasztókat, vagy otthon is beszerelhető instant?
-
Batman2
őstag
válasz sanya116 #3879 üzenetére
Jut eszembe Sanya !
Nincs véletlenül az első lökháírtó gumisarkát tartó lemezed ??
Nem baj az sem, ha kissé rohadt, csak még egyben legyen, megerősítem kicsit, lekezelem aztán csak jó lesz még egy darabig.
Köszi !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3884 üzenetére
Háát, ha csak nem egyben veszel gyári porlasztókat, házzal együtt, akkor bizony nem elég csak szétszedni a porlasztó házat, kitakarítani és beletenni az új csúcsot, annak még be is kell állítani a nyitó nyomását, a csúcsot nyomó rugó alá helyezett tized milliméteres alátétekkel !!!
Különben nem sokkal lesz jobb, mint a mostanid, mert lehet, hogy egyenletesen és jobban porlaszt, csak éppen össze-vissza nyomáson nyitnak, ami egyenetlen járáshoz és egyenetlen terheléshez vezet.
És hogy mekkorára sikerült a nyitó nyomás, azt természetesen próba padon lehet megtudni a nyomásmérőről leolvasva.
Addig kell az alátétlemezekkel variálni, amíg nem produkálja mindegyik egyformán a megfelelő értékeket !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3884 üzenetére
Végülis rendeltél magadnak, megérkezett a motorház zajcsillapító paplanod ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3888 üzenetére
Igazán nincs mit, ez volt a célom a fórummal !
Van fotó a neten a paplanról ?
Esetleg készíts már egy fotót róla nekem.A tűzfalra szerintem belülről van gyárilag csak rezgéscsillapító felrakva, a motortér felöl nem tudok róla.
Belül nekem is volt, csak már összetöredezett és el is vált a lemeztől, szép nagy darabokban vált le.
Azt én a Unixnál kapható öntapadós szuroklapokkal szándékszom kitapétázni, bár lehet, hogy az kevés, igazából nem tudom mennyire csillapít az a lemez, mivel szerintem rugalmatlan, legfeljebb picit tompít.Én leginkább hőálló szivacsot tennék oda, mint a motorház paplan.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
-
sanya116
csendes tag
válasz Templomegere #3880 üzenetére
Üdv!
Kösz a választ akkor a 240-es hengerfejet 240-es vezérműtengelyel rakjam .
Kap még egy csapágysort( Kolbensmit) Biztos nem így írják de az lesz belerakva.
Gyűrű garnitúrát ja és meghónoltuk kicsit a hüvelyeket.Az öveket meg majd megnézem nem feledem !!
-
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3890 üzenetére
Az sem rossz !
Előre is köszi.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz sanya116 #3892 üzenetére
Szevasz
Az a helyzet, hogy az egyik megvan, kiicsit megrogyott már egy ponton, de valahogy megerősítem, az jó lesz, de a másik az állítólag teljesen szét volt rohadra és a karosszériás koma kidobta.
Viszont hírtelen nem tudom, hogy melyik oldali hiányzik, azért nem írtam, de megnézem.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
fecx
csendes tag
kombi 123-hoz jó állapotú tolatólámpát tud valaki?
Mercedes-Benz W-123 240D 1978
-
lazka222
csendes tag
Hello!
Én is sokáig kerestem, Ürmön sikerült szereznem. 2000 Ft volt darabja, nem a legjobb állapotban, de az izzó foglalata nem volt szétrohadva . Boltban nagyon drága, ha be tudják szerezni egyáltalán. A kispolákok lámpája jó a helyére, egy kis átalakítás után (új lámpatartó lemezt kell a lökhárítóra csavarozni/házi/). Ha szépen beállítod jól néz ki 500Ft .W 123 240TD 1983
-
Danny_L.hu
tag
-
sanya116
csendes tag
válasz Danny_L.hu #3897 üzenetére
Üdv !
Csak ajánlani tudom !!!!!!!!!
Nem akarok senkit megbántani de a w116-os még a 123-as tól is jobb és élvezetesebb.
Igaz hozzáteszem én is 123-assal járok de volt 116-osom és mélyen nyomot hagyott bennem egyszerűen imádtam de tanulói pénzből nem tudtam fentartani és eledtam de megbántam. Remélem még láthatom valamikor. (Vagy visszavehetem)Ha jól látom akkor amit kinéztél az egy karburátoros kis hátránya a fogyasztása tobb mint az injektorosé és nehezen összehangolható.
Mikor elvittem pár szerelőhöz mikor meglátták azonal megmondták hogy nagyon nehéz jól beállítani.
A végén én állítgattam és a zöldkártyán jobb értéket hozott mint az injektoros mert a központi rendszerben a 280 s karburátoros nem is létezik.Gyönyörű ,elegáns, kényelmes, muzsika a hangja, erős és mikor elindulsz vele megemeli az orrát ezt imádtam benne.
Én is nézegetem és keresgélek már 2 éve nincs 116-osom nem bírom tovább.
Vegyél vegyél vegyél !!!!!!!!!!-
-
Danny_L.hu
tag
válasz sanya116 #3898 üzenetére
Hali
Köszi majd ha tényleg aktuális lesz akkor majd értekezem veled, de jelenleg van egy 123-asom, Ő most a szívem csücske, nem tudnék most megválni tőle. Két autót meg nem tudok fenntartani, tárolni se tudom sehol. Ha veszek majd 116-ost, akkor németből fogok behozni egyet, mert itthon vagy leharcolt van, vagy mind OT-s és horror árban vannak. De asszem nem 126 lesz a következő vagy még egy 123 hanem 116-os. Sokan csak jót írnak róla, rosszat nem nagyon. Kell teccik kapok !
-
fecx
csendes tag
Ha már a W-116-osnál tartunk, elmesélem a legelső Mercedes-es élményemet. :-)
a nyolcvanas évek közepén, a házunkban lakott albérletben egy arab család és volt nekik egy arany metál, benzines W-116-osuk.
Télen az apa lement indulás előtt az autóhoz kb. 15 perccel korábban, beindítani, hogy a gyerek iskolába menet ne fázzon az autóban.
Mi le voltunk döbbenve, hogy a nyolcvanas évek közepén, az akkori óriási üzemanyag árak mellet, mekkora luxus az utcán egyedül hagyva járatni és melegíteni a W-116-os arany metál színű Mercedes-t.
Az az arab kisfiú egy iskolába járt velünk, és egyik reggel, amikor mi gyalog elindultunk az öcsémmel az iskolába, utolért minket a nagy Merci, és megkérdezték hogy elvihetnek-e iskolába, mi pedig örömmel ugrottunk be abba az óriási luxusautóba...
akkoriban a családi autónk, 1-2 éves kétütemű Wartburg volt,
amit össze sem lehetett hasonlítani a W-116-ossal...
:-)Mercedes-Benz W-123 240D 1978