- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Yettel topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dpek
tag
válasz Danny_L.hu #3093 üzenetére
Van benne valami igazság. Valószínű jó volt, vagy most is jó, de az zavar hogy páran ilyeneket írnak, így kicsit félő a dolog. De ezeket nem is azésrt kell belerakni hogy feljavítsa a kopott motort, hanem pusztán súrlódás csökkentő hatása van, így az aktuális állapotot jóval tovább megőrzi. A fater 123-a is zabálja az olajat, a militec után is zabálja, de jóval könnyedebben jár, és szinte megáll a kopásban. Én a militecnek hiszek mivel azt próbáltam ki, lehet ha a metabondot próbálom ki, akkor most lehet hogy azt javasolnám, persze csak ha bevált volna. Így csak arra tudok alapozni, amit írnak róla. De azért elgondolkodtató hogy vannak ilyen negatív ellenvélemények. Lehet volt egy rossz széria.
82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Goliat24
csendes tag
Na látom beindul az olaj téma vs. metabond kérdés.
Nekem egy cimborám metabondozott sokat jó tapasztalatokról számolt be. Ennek ellenére én a normál jól megszokott 9000-10000 km kénti olajcserében bízok eddig még bejött, meg egyébként is szerintem ez az egészséges egy ilyen régi autónál, ha még sokáig akarom használni.
Miskolci tali: remélem tudok menni, holnap délután hozom el a lakatostól és viszem át a szerelő haverhoz a silenteket kicserélni meg a kuplungot megcsinálni, ha kész van pénteken akkor mindenképpen megyek, ha nincs akkor majd kibuszozok a csanyikba és megnézem a gépeket a lényeg, hogy mindenképpen szeretnék ott lenni.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #3100 üzenetére
Én valami Mol Injector cleaner vagy milyen elnevezésű cuccot használtam korábban is és most is néha. Ebből 0.5%-os dózisban kell az üzemeanyaghoz adni és elvileg csökkenti a lerakódásokat, tisztább égést és ezzel tisztább motorteret biztosít, csökkenti a fogyasztást, tisztítja és tisztán tartja az üzemanyag rendszert és megköti tán a kondenzvizet, nem csökkenti a gázolaj cetánszámát.
Amit én tapasztaltam, az az volt, hogy jobban ment vele a régi, kopott motor, energikusabb lett és simább hangja volt őle, talán kicsivel tényleg kevesebbet is evett.
Aztán, hogy ennek is azóta hogy változott az összetétele és a hatásossága, azt nem tudom. Egy időben nem lehetett kapni, csak valami másik fajtát, aminél az egész flakont kellett adni egy tank üzemanyaghoz és majdnem ugyanannyiba került, mint ez. Mostanában tán megint van. Ez tán 960l üzemanyaghoz elég összesen, tehát kicsit jobban megéri és most olyan 1500-2000Ft körül lehet az ára.
Nem mindíg használom, tiptikusan, ha hosszabb útra megyek, akkor teszek bele inkább és néha egy picivel többet, mint az előírás.
A sűrűbb olajcser periódussal no és persze a jó minőségű ásványi olajjal egyet értek !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Gondolkodtam amúgy az olajcsere előtti motoröblítésen !
Ha különböző motormosó cuccot adunk a régi olajhoz, és járatás után úgy cseréljük le, nem lehet tökéletesen a motormosó maradékait eltávolítani, a régi olajmaradékkal együtt marad a motorban és rontja a minőségét az új olajnak !!!
Szóval én azt találtam ki motortisztításra, hogy vagy a régi olajhoz adunk motormosót, majd lecseréljük és utána teszünk bele egy olcsó olajat, amvel megint megjáratjuk és lecseréljük, majd utána tesszük bele a jó minőségű olajat, amit már nem ront a motormosó.
Vagy csak egyszerűen a régi olajat leresztjük, bele egy olcsó olajat, járatás, majd megint csere és bele a jóminőségű olaj.
Amúgy igazából nem ártana legalább az olajteknőt kipucolni, mert a benne lerakódott olaj iszap nehezen oldódik fel, még mosásokkal is és hosszan szennyezi az új olajat.
Szerintem nekeme sem takarították meg és az sznezi meg még kissé az olajat.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3101 üzenetére
Szevasz
Ahogy gondolod, "nem erőszak a disznótor" !
Egyébként épp olyan messze van, mintha én mennék a dunántúlra, de én elmennék.
Szóval nem kitolásból találtam ki, szerintem jó környék és ketten is vannak miskolciak a csapatban.Amúgy sajnálom, hogy nem jössz, sok hasznos infóval, meg egy szép autóval láthattad volna el a társaságot !
Kíváncsi lettem volna a verdádra élőben is !
És szerintem egy jó kirándulás lenne Nektek is, hozhattad volna az asszonyt is.
Ha netán mégis úgy gondolnád, szívesen látunk, gyere.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3109 üzenetére
Ok köszi, megnézem.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #3107 üzenetére
Olajcsere :
Próbáld úgy hogy a motor legalább 4 órája nem járt , leengedni a karterből , az olajszűrőházból , és ha van akkor az olajhűtőből .
Ha járatás után engeded le akkor az szopacs , egy rakat olaj marad fent a hfejben és a kenési helyeken , tehát ott marad a régi olaj . Olajszűrőházból pedig kiszívni vagy kitörölgetni érdemes , ha nem folyik le mind . Olajhűtőből pedig simán leengedni , ennyi . A lényeg hogy legalább 4 óra állás után engedd le .
Kartert csak akkor kell leszedni és kipucolni ha még nálad nem volt , ha volt már és azóta is rendesen cserélted az olajat , akkor nem kell zargatni .
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #3109 üzenetére
a macskád az nagyon szép ! A kocsin még lenne mit gyúrni , de nem rossz !!!!
-
Danny_L.hu
tag
válasz Templomegere #3114 üzenetére
A macska nem kérdés tényleg aranyos. Tényleg lenne még mit csinálni a kocsin is, de az már sztem jövőre marad egyenlőre így marad. Túl sok pénz ment el rá az idén .
[ Szerkesztve ]
-
Der Bosss
csendes tag
-
Goliat24
csendes tag
válasz Templomegere #3111 üzenetére
ok
eddig 7000 ként cseréltem amúgy is persze mindig mondták hogy 10000km de ebben én sem bíztam egy ilyen régi olajkályhának kell a friss olaj
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
válasz Danny_L.hu #3115 üzenetére
Danny_L
jelöltelek ismerősnek az iwiwen.
tényleg jól néz ki az autód. Az enyém nincsen fent. Mondjuk azon is van még bőven mit csinálni pláne úgy hogy havi 10.000 km megy bele kb. kívéve ezt a hónapot most szerelőnél meg lakatosnál van, aztán garázsba vonul és csak ritkán lesz elővéve, persze folyamatos csinálgatás mellett.Úgy néz ki munkahelyet váltok így nem lesz ennyire kihasználva a verda, lesz idő rendesen megcsinálni és egy kicsit jobban vigyázni rá.Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #3115 üzenetére
látod nekem idén csak a kötelező dolgok mentek rá , de előtte való években cirka 2 milla .
-
Templomegere
senior tag
amúgy igazán vissza kellene nevezni w123-ra a fórumot , mert az volt és maradjon is az . Az itt lévők 80%-nak w123-asa van .
-
Danny_L.hu
tag
válasz Templomegere #3120 üzenetére
Hát én szilveszter előtt vettem egy nappal, most tartok közel 700e-nél mindennel együtt.
Gratulálok a kis jövevényhez!
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3112 üzenetére
Szevasz
Ok. ebben igazad van, hogy lecsorog az olaj, ha nem közvetlen járatás után engedem le, de valamiért mégis mindíg melegn szokták lecserélni, mondván, akkor könnyebben folyik ki.
Ha hideg az olaj, akkor meg lehet, a teknőben marad túl sok.
Legfeljebb alágyújtok, tüzet rakok a teknőú alatt, aztán felmelegszik és kifolyik !Lehet, legközelebb így csinálom, hogy melegen kiveszem az olajszűrőt, meg ahol még megrekedhet az olaj, aztán megvárom, míg nyugodtan lecsordogál pár óra alatt és majd csak utána eresztem le.
Köszi.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3113 üzenetére
Azt sajnálom, hogy nem tudsz jönni, annak viszont örülök neki, hogy gyerek van 'készülőben', relémel minden simán fog menni és rendben, egészségesen megszületik majd !
Kitartást, elsősorban a feleségednek !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3121 üzenetére
. . .Tényleg, nem is vettem észre, hogy átnevezték a fórumot, csak most, hogy említetted.
A w123 tényleg jó lenne, ha benne lenne, talán azzal is könnyebben rátalálnak, akiknek az van, így meg egy a sok Mercedes fórum közül.Moderátorok !
Valaki visszatenné a topic címbe, legalább zárójelben, hogy w123 ??!!Vagy méginkább w124, w126, w123, w115 és régebbiek !
Köszi.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #3122 üzenetére
köszi !!!
nekem a 2 millában az autó maga nincsen benne és ugye nálam a munkadíjat sem kell számolni , mert én csinálom . Kitartás!!!
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #3127 üzenetére
Hali!
És napi haszálatban van géped, vagy kirándulós?
Grat a picihez
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
-
Templomegere
senior tag
iwiw-re tettem fel 1-2 képet
-
w123coupe
csendes tag
válasz Templomegere #3128 üzenetére
Szia Templomegere!
Mi van akkor ha meleg motorból engedem le az olajat, de egy egész éjszakát hagyom csepegni a garázsban. Nekem ezt ajánlották. Persze ehhez kell saját garázs.Más.
Olvasom nagy kiváncsisággal ezt a fogyi meg adalék témát. Én eddigi autóimban üzemanyagadalékként a SPURI-t [link]használtam és elég jó eredményeket értem el. w123 motorban most fogom először használni, majd tájékoztatlak. Amúgy 2000-es láncos dízel opel motort szépen lecsendesítette. Fogyasztása 6-ról 5-5,5-re ment le. Ha valakinek van ezzel az adalékkal tapasztalata nyugodtan írja le, mondom w123-as motorban most szándékszom először használni.MB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
Goliat24
csendes tag
tegnap elhoztam az autót debrecenből a lakatostól.
csak hogyha vki nem emlékezne kiszakadt a stabilizátor egy knagy kátyúban és kitépett egy darabot az autó alajából is ( az a csoda hogy a kerék nem maradt ott)
Szóval elsőrangú lakatos munka 27000Ft
ma viszem a gépet az autószerelő cimbihez 5-6000Ft a stabil inga meg a szilentek cserélye /dbSzóval jó kis összeg egy kátyúért.
Gondoltam én balga hogy majd a közútkezelőn behajtom. Le is fotóztam a kátyút meg az autóban esett kárt.Van minde njavítási számlák is.
Mégsem kapok majd egy fillért se, mivel nem hivatalos hogy én XY település Z kátyújában zúztam le a verdámat, mert nem hívtam rendőrt. Szóval fasza, persze ki gondolná hogy ide is rendőr kell+ persze tuti kijött volna nekem jegyzőkönyvet felvenni a nagy büdös semmi közepére 2 falu közé.Na mind 1 asszem ezt beettem. Remélem hamar kész a verda mondjuk péntekre és akkor szombaton ott leszek.Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Der Bosss
csendes tag
-
Der Bosss
csendes tag
válasz Batman2 #3139 üzenetére
Igen, csak elírtam.
Köszi.
A 300D-t. Sokkal jobb álapotban van.
Csak szereznem kell egy co hegesztőt, számomra normális áron. Amennyiben a fórumlakók között van valakinek ilyen szerkezetről tudomása, valaki megunta és eladná,stb. kérem jelezze nekem.MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Goliat24
csendes tag
válasz w123coupe #3141 üzenetére
amúgy mondta hogy voltál nála és hogy majd mész lakatoltatni.
Bízd rá a verdát nyugodtan meg fogja csinálni rendesen. Nekem most mind a 2 oldalt ki kellet vágni a nyúlványnál újatt kellett hajtatni azért került ennyibe, de úgy voltam vele hogy ha már hozzá kell nyúlni az autó seggéhez akkor egy füst alatt mindent ami még ot szóba kerülhet rövid időn belül.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #3145 üzenetére
Hát, annyiban kár, hogy az egyiket felszámolod, mert megint egy autóval szegényebb lesz a 123-asok állománya.
Viszonyt ha azt nézem, hogy kettő minusz helyett talán megmarad egy, de jó állapotban, akkor megbocsáltható.Csak olyan vagyok, hogy ami nem totálkáros és lenne még valami esély autót csinálni belőle, azt sajnálom, és ha lenne rá módom, képes lennék megcsinálni.
Nekem csak egy totálkáros lenne való alkatrész donornak, mert csak azt tudnám megbontani, hát sakjnos én ilyen lágy szívű, gyenge ember vagyok.Amúgy algondolkodtam, az első futóművemen kelle negyjavítást tartani, mert fékezéskor gykran valami kattanó hangot is hallat és 50-55-ös körüli tempónál leng két oldalra az eleje.
Alánéztem, ugyan semmi durva elváltozást nem találtam, sem a féken, sem a futómű alkatrészein, de azért sajnos a gumi alkatrészek gyak mind nagyon el vannak használódva, szóval azokkal hamaraosan kellene valami kezdeni.Vizsont az egészet új alkatrészekből megcsinálni az számomra horribilis összeg lenne, szóval így gondoltam arra, hogy lehet kellene valami járgányt szerezni, de legalábbis egy első futóművet, amiből a még használható cuccokat áttenném, de még az sem lenne kis meló.
Szóval sajnálom, de megértem a döntésed.
Gratula a leendő kisfiúhoz, gondolom, majd nagyobb korában tervezed, hogy majd akár együtt szereltek !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Jó hír, hogy úgy tűnik, a legutóbbi motorgenerál óta, amikor is cserélték a valamiért nem bevállt szeleszár szimmeringeket, és újra köszörülték az össze szelepet (állítólag), mivel ki voltak szedve, szelepvezetőstől, és megint beállították a befecskendezést és szelepeket is, egyre jobban megy a járgány, végre érzem benne az erőt és jóval kevesebbet füstől !
Hideg indítás után, némi szürkét fújogat alapjáraton, a bemelegedett motor viszont már semmi láthatót nem produkál alapjáraton.
Menet közben, meleg motorral, intenzív gyorsításkor ugyan nem feketét, de szürkéset füstől, kékesség nem igazán látható.
A motor csendesebb lett mióta a láncfeszítő is ki lett cserélve és menet közben egy kellemes, a fordulattal együtt emelkedő halk fütyülő hangja is van, mintha turbó dolgozna benne , ez valszeg az adagoló hangja.
Szóval sokkal kevesebb a csattogás a jelenlegi hőmérsékletekben rendben indul hidegen.Hülye fejjel elfelejtettem, hogy cseréltessem ki a befecskendező fúvókákat a Templomegerétől vettekre, mikor úgyis ki voltak szedve, akkor lehet mégjobban menne és kevesebbet enne és mégkevesebbet füstölne !
majd lehet, elmegyek a szerelőhöz, aztán legfelejebb valami kevés plusz munkaköltségért kicseréltetem velük, már nagyon kiváncsi vagyok, hogy hogy szuperálnak azok a befecskendezők !!!Személyesen majd a találkozón meglátjátok, aki ott lesz !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Goliat24 #3147 üzenetére
Egész jó árért csinálta a fazon Neked a járgányt, ha tényleg jól is dolgozott, akkor nagyon megéri !!!
Sajnos nekem is van még mindíg bőven havítani való, szóval alőbb-utóbb én is biztosan fel fogom keresni a komát.
Sajnos mindent azért magam nem tudok megcsinálni, bár az lenne a legjobb.
A minapo felheggeszettem a bal hátsó fékcső tartót a nyúlványra, valszeg a régi tartóról leszedte a karosszériás fazon és elfelejtette felheggeszteni az újra.
Ez ugyan apróság, de örömmel töltött el, hogy én magam tudtam megcsinálni !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...