- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- DIGI Mobil
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- iPhone topik
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hellinger
csendes tag
nem adnám el ha tudnám hol tárolni, és persze volna annyi pénzem hogy házisárkánynak vegyek egy jóóóóóó 190 est
W 123 2.50 automatic 1976. / W 123 220D,1977 /
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Ma megtörtént az olajcsere, de nem hagyományos módon.
Ezt löttyöt az öreg olajba nyomtuk 15 percig járattam a motort az előírás szerint. Olaj leeresztő ki, szelep sapka le, őmlik ki az olaj mintha csak víz lenne, gondolom az öblitő higitotta meg valamennyire és azért folyt ilyen könnyen. Jött a olajszűrő háztető lecsavarása. Na, itt kezdődött szop@s. A bal oldali csavarral kezdem, szépem rá a krova éppen csak tekerném ki és reccs, az anyának az alsó síkjánál szépen kettétört a csavar .
Hát senkinek nem kivánom hogy a beletört és belegyilkolt csavart kiszenvedje a menetből mert tényleg szenvedés.
Rögtön eljátszottam a gondolattal mi lett volna esetleg menet közben tört volna el, engedve annak az állandó nyomásnak ami kifele nyomja a szűrőház tetejét!!!!
Következett a olajteknő, komoly erőfeszítés nelkül sikerül leszedni.
Természetesen tele olaj iszappal.Kaphatott egy komoly ütést mert tisztességes horpadás volt rajta, az olajpumpa bele is ért mert a lenyomata tisztán kivehető volt az alján!!! De fatuskó a horpadásra, és egy határozott ütés, és vissza is pattant. Erős vízsugárral kicsapatuk, és alkoholos törlökendökkel teljesen tisztára, és szárazra töröltük.
Amikor a teknőt leszedtük, rengeteg olaj zúdult ki, ami egy sima olajcserénél nem jött volna ki, plussz még ami a teknő aljára lerakodott!
Hozzáférhetövé vált olajpumpa, kiszedtük a szűrőt abbol is(én nem is tudtam hogy abban is van). A szürő leemelése után legalább 3-4dl olaj zúdult még ki onnan is. A szürő legalább 60%-a elvolt tömödve, alkohollal teljesen tisztára mostuk.
Aztán haver bejelentette most olyan helyről is kitakaritjuk az olajat , ahonnan még biztosan nem volt. Az olajszűrő tető aljára erösitett csö is olajjárat! Egészen fent a tetőnél a cső tövében van egy aprocska lyuk , kézipumpa tűszelepét a lyukra szoritotta én erős és hirtelen pumpálásba kezdtem, mocskosul sűrű trugyit lövelt ki a cső túloldalán(nem gondolni semmi rosszra, így vissza olvasva lehet asszociálni ezerrel )!!
Új olajszűrő, és levegőszűrő is helyére került a friss olaj be.
Végeztük mindennel havert hazaviszem kb 40km oda-vissza, ami oda uton feltünt hogy teljesen meleg motornál 2bar-ig ment vissza csak az olajnyomás mérő, eddig 1,3-1,5-ig ment le. Mire hazaértem már nem volt hajlandó 2,3-2,4 alá menni alapjáraton. Remélem igy is marad.
Minden esetre jó volt egy kicsit dolgozni a gépen.w123 200D 1.1millió km+
-
hellinger
csendes tag
és mellesleg veteran biztositás van rá kötve,,15600ft egész évre ugyhogy a benzin költséget töbségében fedezve van, én évente csak 1-2 ezer km-mentem vele, a fogyasztása,városban 16-17l,,,,országuton:11-13l annyit fogyaszt amenyi elő van irva a nagy könyvben!!
W 123 2.50 automatic 1976. / W 123 220D,1977 /
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #3603 üzenetére
Szevasz
Ez szép munka lehetett !
Nekem Vavoline-ban van ilyen motormosóm egy flakonnal.
Legközelebb, mikor olajat cserélek alőtte én is beletöltöm, mert múltkor a forgattyúsház, a szelepház és az olajszűrőház kitakarításánál láttam, hogy olyan makacs iszap van lerakódva a felületekre, ami simán nem jön le, csak oldószer segítségével.
Nyilván tiszta oldószert nem önthetek a motorba, csak ha darabokra szedném és a darabjaiban mosnám ki !
Az lenne a legjobb, de arra nincs szerszámom, helyem, időm.
Szóval, ha adok valami kevés oldószert az olajhoz, az talán kicsit felold ebből a lerakódott régetből onnan is, ahonnan nem tudom eltüntetni fizikailag !
Aztán teljes kicsorgatás után bele töltök egy gagyi, olcsó olajat, azzal megjáratom, az átmossa, kihozza a maradék mocskot és a maradék mósószert is.
Utána megint olajcsere és ekkor szűrő csere is, és ha totál kicsorgott, akkor bele az úgy, minőségi, ásványi olaj !Az én sem tudtam, hogy az olajszivattyúban is van valami szűrő !
De azt észrevettem, éreztem, hogy mikor belenyúltam, végigtapogattam az olajszűrő belső pereme alatt, akkor sűrű, fekete trutyiba nyúltam és hiába próbáltam kitörölni, azt nem tudtam teljesen. Bosszantott is !Én alkohol helyett benzinnel illetve gázolajjal takarítottam, igaz, hogy az alkohol is zsíroldó szer, de csak mérsékelten, az előbbi kettő, viszont tökéletesen oldja és korlátlanul keveredik vele.
Azt észre sem vettem, pedig már sokszor cserétem olajat és szedtem szét a szűrőházat, hogy a fedél pálcájában is olajfurat van !
Legközelebb arra is figyelek és én is kitakarítom.
Azt szeretném végre elérni, mint amit írt valaki még régebben, hogy ment a frissen felújított, dízel motorjával 500 km-t és még mindíg nem volt benne fekete az olaj, csak egy jó érett benzines barna !!!Nekem azért nem rég 970km után, amiben tartós, nagyobb sebességű menet is voltm azért elég sötét lett az olaj, azért nem matt fekete, mint régen, még át lehetett látni rajta vékony rétegben, de ennél tisztábbat várnék, ha új a motor, és teljesen tiszta belül !
Csakhát ebben semmit sem takarítottak meg, legfelejebb amin épp dolgoztak !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3605 üzenetére
Szevasz
Ezt a kérdést már én is felvetettem a múltkor, csak senki nem adott rá választ !
Én úgy láttam, hogy azonnal hozzáférhető, a teknő eltávolítása után, ha jól figyeltem meg, akkor négy csavar foga, de hogy aztán mi esik le, ha leveszed és hogy lehet majd visszailleszteni, van e benne valami trükk, nehézség, vagy simán megy, azt nem tudom !!!
De mindenképpem én is ki akarom szedni, mert iszonyú mocskot kellett sajnos a múltkor benne hagynom.
Jah és nekem is kissé be van horpadva, több helyen is az olajteknőm, és nekem is hozzáér az olajszivattyú, ott a lenyomata a teknő alján enyhe marás formájában, ezt sem tudom, hogy normális e, ha nem, akkor ezt is megprobálom legközelebb korrigálni !
A fadarabos módszer nagyon jó, nem sérti meg, csak valami puha, mondjuk fenyő darabot kell választani, és azzal finoman ki lehet ütni, de a méretesebb gumikalapács is tökéletes erre a célra, sőt, talán még jobb is !Szóval olajpumpa leszedés, visszatétel, valaki ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3606 üzenetére
Szerintem egy hagyományos, szívó, karburátoros benzines és ráadásul 2500ccm mellet ez teljesen normális !
Nyilván többet eszik, mint az E jelzésű, injectoros benzinesek.
Amúgy kuriózumnak számit szerintem a karburátoros benzines, mivel valszeg nem sok maradt meg belőlük, sőt, valszeg kevesebbet is készítettek belőle.
Szóval egy gyűjtőnek tényleg érdekes lehet, az nem a fogyasztását nézi, az már más kérdés, hogy mennyit ér, azt nem tudom, nem biztos, hogy 960 ezret.
( bár végülis lehet próbálkozni, igazából annyit ér, amennyit megadnak érte )Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Danny_L.hu #3605 üzenetére
Hali!
Az olajpumpa azonnal hozzáférhető amint leszeddted az olajteknöt.
A pumpához gyakorlatilag nem nyultunk, csak a szüröt szedtük ki belöle.
A pumpa alján van, egy fémgyürü tartja a helyén, amit csak össze kell nyomni és azonnal ki jön a helyéröl tisztességes olaj mennyiséggel, ugy hogy csak lassan. A régebbi 12v-os halogén izzokat rögzitették ilyen modon. De majd ha ránézel azonnal látni fogod.w123 200D 1.1millió km+
-
Dawess
csendes tag
válasz Batman2 #3587 üzenetére
Csá!
Ahh...max veszek egy 126-ost...de aztán tényleg annyi...volt szerencsém vezetni a nyáron egy 560 SEC-et...hát igen...szerelmes lettem
Hát a szezon az brutális volt...k*rva sok melóval.Többek között ezért sem jelentkeztem itt
5 autónyi alkatrésze van, abból 3 és fél autó még egyben van... Ha kell valami valakinek a közeljövőben megyek hozzá...MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Dawess
csendes tag
válasz Danny_L.hu #3614 üzenetére
Vannak...lehet ráfér a kárpittisztítás amit nagyon szivesen elválalok de van neki...
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Batman2
őstag
Szevasz
Ha taláűlsz valamelyiken olyan "orrmányt", ami a légszűrőtől megy a motorhéztető széle alá és ott egy porszívó fej szerűben végződik, akkor arra máris jelentkeznék !
Amúgy kilincsek, stb, apró alkatrészek mindíg jól jönnek !És ha valamelyiknek fekete belseje van és ép benne a kárpit, az is érdekelne, és a padlőszőnyegek is !
Ha van garantáltan működő fűtésű hátsó szélvédő, az is lehet hogy fog kellenei, a barom karoszszériásom tönkre tette, csak az a kérdés, hogy még javítható e valahogy, vagy csak cserével !
Köszi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
stpotty
tag
Hello,
engem érdekelne mogyorószínű vagy fekete szőnyeg előre és hátra is. esetleg ugyanebben a színben két első ülés és két hátsó fejtámla illetve egy csomagtatróba való kárpit is. körbe az össze ablak szigetelés/tömítés ls króm dísz is /a króm léc körbe nem/, persze a tömítések csak akkor, ha nem repedezettek. egyenlőre csak ez a pár dolog
itt találsz képet az autó belsejéről, ebben a színben keresem az alkatrészeket.
[link]
sp
mod:
persze a szélvédők is jöhetnek a tömitéssel/krómmal. egy komplett fekete bőr belső is érdekelne.[ Szerkesztve ]
-
Templomegere
senior tag
hátha valakit érdekel
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #3580 üzenetére
Szia!!
Hát nem semmi szutyok gyült össze a üa. szint méröben!!
Nekem is hasonló állapotban lehet, mert soha nem mér pontos mennyiséget, állandóan
ingázik a visszajelzöm le-föl.
Pontosan hogy lehet hozzáférni az üzemanyag tankhoz, és hogy lehet kiszedi a szint jelzőt, és milyen modon kapcsolodik a müszerfalhoz?
Ha leirnád pár szóban az piszok hasznos lenne!!w123 200D 1.1millió km+
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #3619 üzenetére
De furcsa! Sosem láttammég fabetét nélküli 126-ost! Egyébként nagyon szép!
Új projekt?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
fecosan
csendes tag
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #3620 üzenetére
Szevasz
Ha a kalaptartóból kiszeded a gyári elsősegély dobozt, akkor pontosan alatta va a szintjeladó !
Vagy szerzel egy 40-es körüli kulcsot, vagy inkább javaslok egy spéci, állítható befogó képesságű fogót (pl. francia kulcsot), azzal ki todod tekerni.
Csak meg kell lazítani, aztán már megy kézzel is.
A csatakozókat csak lehúzod róla és kész, amúgy három ér megy oda, egy föld, egy szint jelvezeték, és egy tartalékszint jelvezeték.
Az előbbi vezérli a mutatós műszert az utóbbi pedig a tartalékszint lámpát.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Emberek !
Van egy kis problémám !!!
A megvett motorbakok nem jók a járgányomhoz, mert azoknak a két sarkán van a csavarozási hely, a járgányban levőnek pedig a két szemközti oldal közepén !!!
Olyan mint a 300D-hez való.
Vajon ki lett nálam valaha cserélve a rögzitése és azért másfajta a bak is, vagy eleve volt 200D ilyen bakkal ???
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #3621 üzenetére
fabetétes volt , de ocsmány repedezett töredezett , be lett vonva fekete bőrutánzatú tapétával . Új projekt ? Igen , a kislányom
-
fecosan
csendes tag
válasz Templomegere #3626 üzenetére
Drágásan adod
akor inkább azt az olasz rendszámosat választottam volna amit tavaly loptak el a balcsiparton.na az egy álom volt.w123 2400 D 78
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3627 üzenetére
Addig rendben van, hogy bemegyek a mercédesz szervízbe és alávszám alapján kapok megfelelő bakot,
de hát ott is csak az alvázszám alapján megfelelő !
Az a kérdés, hogy 200D esetében csak és kizárólag olyan bakot alkamztak, amelyiknek a két sarkán vannak a csvarozási helyek és nem a közepén ??Eleve a régebbi 55Le és az újabb 60Le motorki esetében vajon azonos volt e a bak, vagy azon is módosítottak ?
És az sem világos, hogy a 200D és 240D-hez ugyanazt a gyári számú bakot arja a Bárdi internet áruháza, viszont a 220D-hez, ami ugye csak a korábbi szériában (76-79) létezett, annak viszont másfajtát ír !!!
Szóval én ezen nem teljesen igazodom el, és nem is igazán értem !
Ha jól tudom akkor Neked van gyári katalógus CDd, meg tudnád azon nézni, hogy miféle bakokat ír a különféle 200D-khez és milyen van a 220D-nek, mint amilyen a Tiéd is ?
Köszi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3619 üzenetére
Háát, szép, az biztos !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
stpotty
tag
Sziasztok!
Meg tudjátok mondani, hogy melyik levegő illetve olajszűrő kell nekem erről az oldalról: [olajshop]
egy 1981-es évjáratú 200d az alany.
Előre is köszi a választ.
sp -
lapa
veterán
üdv. tudja valaki biztosan, hogy egy OM 617 jelű motor (5 hengeres szívódízel) milyen EURO osztályba tartozik? magyarán forgalomba helyezik (szgk-ként!), ha ilyennel szerelt járművet (mondjuk 300gd / w460) hoznék be külföldről? hol tudok utánanézni ezeknek? a frissen megújult főközlekedős hathatóság weboldala nem túl informatív. köszi eőre is. a reg meg áfa meg egyéb ismert.
-
Batman2
őstag
válasz stpotty #3632 üzenetére
Elvileg itt a légszűrő: [link] AR 204-es jelzésű levegőszűrő, bár a magassága kicsit gyanúsnak tűnik, mintha vékonyabb lenne.
És itt az olajszűrő is: [link] OC 601De ezt Te is simán meg tudtad volna nézni, ha beírod a paramétereket !
Amúyg, ha bemész egy jobb autósboltba és mondod a járgányod paramétereit, akkor adják hozzá, amilyen kell és innen sem kapod szerintem olcsóbban.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ezek szerintem még kívül esnek az EURO minősítésen, szóval ez EURO 0, az én forgalmimban az szerepel, hogy "Környezetvédelmi osztályba sorolás kódja: 00"
Hogy aztán ezt most újonnan hogy lehet forgalomba állítani, nem tudom, de lehet, hogy most erre nincs különösebb korlátozás.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
stpotty
tag
-
qdak
addikt
válasz Templomegere #3619 üzenetére
tied ? ezt néztuk ki haverral de sajna még nem vok ott h vegyek
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
stpotty
tag
Sziasztok!
meg tudjátok mondani, hogy milyen kulccsal tudom levenni az olajteknőt? olajcserére készülök, és gondoltam kipucolom.
p[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz stpotty #3637 üzenetére
Két hete beszélgettem egy igen értelmes szerelővel,aki láthatóan tényleg tudja 'mi a dörgés' !
Ő azt mondta, hogy a 10w40-es olajok túl 'vékonyak' ezekbe a régi motorokba, tehát az alkatrészek hézagait nem töltik ki eléggé, pontosabb illesztésű, mai motorokhoz valóak !
Konkérétan a Vavolineról nem volt túl jó a véleménye, azt mondta, elmegy ugyan, de nem elég jó a minősége.
A Castrolra pedig azt mondta, hogy nem igazán ehez a motorhoz való, amúgy jó minőségűek, az Agipra mondta, hogy régebben valamelyik olajával hajtottak 123-asat és nagyon jó sima, halk járású volt tőle a motor !Amúgy én is utánanéztem a múltkoriban, tán linkeltem is egy táblázatot a Vavoline olajokról és a mMaxLife nem a legjobb minősgékategóriájú olaj, legalábbis a mercédesz minősítése nem elég jó.
Szóval én legközelebb vagy Castrol 15w40-es ásványi olajat teszek bele, vagy utánanézek a Agip olajoknak és onnak választok valami jó minőségű ásványi olajat !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz stpotty #3632 üzenetére
Olajshopról annyit, hogy rendeltem tőlük 10L Liqui Molly motorolajat, Liqui Molly dízelöblítőt meg 2 liter Liqui Molly automataváltó olajat. Na az öblító meg a váltóolaj megjött, a motorolaj még nem, szeptember 3-án adtam fel a rendelést. Azóta várom.... Szal ha egy mód van rá, előre ne fizess, csak személyes átvétel, vagy futárszolgálat.
[ Szerkesztve ]
-
WillyX
tag
válasz Batman2 #3640 üzenetére
Nem tudom, hogy w124 200d mennyire különbözik, mindenesetre az enyémbe mindig full szintetikus olajat rakott az előző gazdája és semmi gond nem volt vele soha. Hidegen kicsit kopog, de ha bemelegszik, akkor szép egyenletes hangja van. Most is 0w40-es olaj van benne. Lehet, hogy pazarlás, de én tartom magam ehhez. Ha eddig jó volt bele, akkor már nem változtatok.
-
Templomegere
senior tag
válasz fecosan #3628 üzenetére
neked oda adom 2 görögdinnyéért ...........
olcsón vettem egy szarhatárt , dolgoztam rajta fél évet szinte folyamatosan , és ráköltöttem kb 800e ft-ot . jelenleg 1,2-1,3 millában van , azzal tisztában vagyok hogy amennyibe nekem van annyit az életben nem kapok érte , éppen ezért annyi az ára amennyi .
-
WillyX
tag
Most akarok téli gumit venni, de nem értek a gumiméretekhez. A gyári mérete 185/65 R15-ös, viszont egy 195/65 R15 alig kerül valamivel többe és talán télen biztonságosabb a szélesebb gumi. Kérdés, hogy megéri a nagyobbat venni? Gondolom ez még simán elfér és a felnire is jó. Fogyasztása sokat nőhet ezzel? Érdemes?
[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
-
WillyX
tag
válasz !Overdose! #3647 üzenetére
Erről van vmi linked, hogy hogy kell átszámolni és miért?
Azért érdekel, mert egy gumis oldalon miután bekérte a kocsi adatait, utána kiadta, hogy ezek a típusok jók rá:
185/65R15 87T
195/65R15 91T
205/60R15 91T
225/45ZR17Szóval nem tudom, hogy mi a helyzet.:]
Ez a széles gumit nem értem, hogy miért rosszabb havon. Elvileg nagyobb felület miatt jobbnak kellene lenni a tapadásnak. Vagy mivel a súly több felületen oszlik el, ezért könnyebben megcsúszik?