- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3300 üzenetére
Szevasz
Azok hogy kell kinézzenek ??
Itt négy menetes tengely áll ki a h.fejből és sima hatlapfejű anyacsavarok mennek rá.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz sanya116 #3299 üzenetére
Szevasz
Bocs, szombaton hirtelen elrohantunk mi is, amikor kezdett esni, körülnéztem, de nem láttalak, nem tudtunk már elköszönni !
Kösz szépen az infót, szem előtt tartom, meggondolom.
Van esély, hogy esetleg fehér is akad valamikor ?
Megbeszéljük, aztán valamelyik nap lehet átmegyek.Köszi mégegyszer !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Kormány szervó szűrőről ki mit tud ??
Elvileg, úgy tudom, hogy a szervó szivattyú házában van egy olajszűrő, de nem találok az autósboltok listájában ilyet !
Még régebben valamikor láttam valamelyiknél, de most nem találok.
Milyen és mennyi olaj kell bele ?
A régi olajat ki kell belőle szívíni, vagy van leeresztő ?
A szivattyú elején, alul láttam egy nagy csavart, esetleg az lenne ?Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz Batman2 #3304 üzenetére
Elvileg ha az egyik csövet lecsavarod ami a kormányműbe megy akkor onnan ki kell folynia sztem az olajnak. Aztán szűrő ki, új be, olajjal feltöltöd, tekergeted a kormányt a légltelenításhez ütközéstő ütközésig, megismétled párszor, majd ezt járatott motor mellett is. Asszem ennyi. Hol találtál szűrőt? Mennyiért? Milyen olaj kell bele? Hol találtál? Mennyiért?
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3306 üzenetére
Hogy ez nem jutott eszembe . . .
eszméletlen. . .
hát persze hogy kifolyik az olaj, ha kitekerem valamelyik csövet, de nekem ez eszembe sem jutott, ragaszkodtam a csavarhoz !!!Amúgy a Bárdi autó honlapján találtam (www.bardiauto.hu), csak Mann márkában fogsz találni szervo-hidraulika szűrőt, ha arra kattintasz a szűrők menüpontban.
Az olajokat pedig a motoralkatrészek menüpontban fogod megtalálni és az automata sebváltó olajra írja, hogy jó a kormányszervoba is.
Árakat ott megleled.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
w-123
csendes tag
válasz Templomegere #3300 üzenetére
hello t egér megvettem az uj szerzeményt w-124 300e 24v bőrőn kivűl full és gázos tele van extrával de vannak aprobb hibái {sajna}de hál istennek nem sok van belőle
-
fecx
csendes tag
Segítsetek annak megfejtésében, hogy mitől van alapjáraton az az igen erős vibráció ami szinte teljesen szétrázza az egész karosszériát, pedig frissen lett kicserélve a két első motortartó gumi bak??????????????
Mercedes-Benz W-123 240D 1978
-
Danny_L.hu
tag
A probléma nekem is fennáll bár már kevésbbé a bakok cseréje óta. Több probléma is okozhatja:
1. Az új bakok szarok, kemény anyagból vannak, nem csillapítják eléggé a rezgést. Ha jobban rezonál azóta amióta cserélve lettek, akkor szarok a bakok. Ha valamelyest enyhült a rezonálás, akkor a bakok jók, léphetünk tovább.
2. Valamelyik henger(ek) nem jár(nak) rendesen, nem kap(nak) elég naftát. Ez lehet adagolóhiba (beállítás, vagy nagyon kopott már), porlasztócsúcs, magasnyomású üzemanyagcsövek (amik az adagolóból mennek a csúcsokhoz) közül valamelyik javított, beszűkült (úgy mint Batman2-nek is forrasztott cső volt és össze volt szűkülve asszem).Én tudom, hogy nálam a porlasztók mennek a kukába úgy ahogy vannak, szeptemberben zöldkártya, addigra ki lesznek cserélve Nipponra. Ettől várok javulást bőven, talán lecsillapodik végre a rezgés. Nekem is cserélve lettek a bakok, de sjanos az egyik azóta elkezdett kopogni, szétrázta az alapjárat. Kompenzálás képpen rászoktam picit tenni a dúsítót és akkor nem ráz annyira. Apropó csúcsok: láttam Lucas márkájú porlasztókat is, jó drágák a Bárdinál közel 10K, drágábbak mint a Nippon-Denso. Ennyire jobbak lennének?
[ Szerkesztve ]
-
dpek
tag
Hello!
Nálam az 1.6D fordhoz lett téve merci bak, és alapjáraton úgy rázta azt hittem szétesik a kocsi.
Menet közben nem csak alapjáraton.
Vissza lett téve a szakadt gyári, akkor egyből jó lett.
99% hogy a bak túl kemény.
Puhább bak kell.
Vagy kisebb motorhoz.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Puttyos
csendes tag
Üdvözlet Mindenkinek!
Néhány személyes ügy elintézése miatt nem volt alkalmam fórumozni, de most újra itt vagyok és természetesen egy újabb, számomra megoldhatatlan problémával szembesültem. Ki tudja az mitől lehet, hogy ha a kormányt teljesen befordítom, leáll a motor? Elég idegesítő probléma és nem értem, hogy a kormányzásnak mi köze a motorhoz. Egyébként tökéletesen megy, csak ha parkolóba teljesen betekert kormánnyal állok be, vagy teljesen alátekerve akarok megfordulni leáll.
Köszi
-
Danny_L.hu
tag
válasz Puttyos #3315 üzenetére
A szervómotor nagyon megfogja a motort. Elvileg ennek üzemmeleg motornál nem szabad hogy megtörténjen, nekem ez még hideg motornál szokott előfordulni. Hallottam olyan tippet, hogy akkor nincs jól beállítva az adagoló, ha ezek a dolgok így lefogják, bár ennek hitelességéről nemtok nyilatkozni.
-
ATA123
csendes tag
Hali!
Mielött automata váltó olajat öntötök a váltóba elötte olvassátok el ezt a két oldalt!!!!
http://totalcar.hu/tesztek/mb123!1 -
ATA123
csendes tag
"Házi barkácsművészek néha megpróbálkoznak automata olajat tölteni a mechanikus váltóba, melynek rövid távú következménye a selymesen finom kapcsolás, középtávon viszont elkopnak a tönkremenés ellen amúgy jól felvértezett szinkrongyűrűk"
Ez érdekes nem???? -
ATA123
csendes tag
Mikor én cseréltem az olajat a váltóbann,felhívtam a Kárpát utcát és ott azt válaszolták,hogy nem automata olaj kell bele,hanem egy bizonyos számú váltóolaj,de többet nem árultak el.Azt válaszolták ez kell bele és kész.Én nem automata váltóét tettem bele,hanem mechanikus váltóba valót,de a hatsebességesekét(pl passat,stb)Ez az automata olajnál sűrübb,de a mechanikusénál hígabb.
-
ATA123
csendes tag
Tud valaki küldeni nekem 124 diesel mercedes fordulatszámmérő működési elvéről,illetve bekötésének a menetéről szóló dokumentációt,kapcsolási rajzot,stb.Hogy tudnám kipróbálni,hogy egyáltalán működik?
[ Szerkesztve ]
-
Puttyos
csendes tag
Köszönöm szépen a válaszokat. Megpróbálom majd egy kicsit tényleg fentebb állítani az alapjáratot. Hátha!
-
WillyX
tag
Lett egy zárlat a gépben és kellene vmi tipp, hogy hogy tudnám megtalálni a hiba okát. Az egyik világítással kapcsolatos vezeték csinálja a fesztivált. Nem ég a hátsó lámpa, rendszámtábla és a műszerfal világításom. Hogy lehetne megtalálni legkönnyebben a zárlat helyét? Jó lenne, ha nem kellene szétbontani az egész gépet.:]
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3313 üzenetére
Hogy Te mikre emlékszel. . .
de jól emlékszel, forrsaztott volt az első hengerem nagynyomású csöve !Jah és az egyik befecskendező már 40 bar-nál nyitott, egy sugárban bepisilte az üzemanyagot, a másik pedig annyira be volt sülve, hogy 200 bar fölött is alig lehetett valami kis naftát átpaszírozni rajta !!!
És mindemellett még az adagolás sem volt egyenletes.És így járt úgy a motor, hogy lengedezett intenzíven kétoldalra, csörgött, kopogott.
Kiszakította a bakot , a bakcsere után ugyan valamivel nyugodtabb lett, de a járgányt azért akkor is rángatta és az újabbat is hamar szétszedte !
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Puttyos #3315 üzenetére
Sevasz
Nem sűrű már kicsit a szervo rendszerben az olaj ??
Vagy esetleg dugulás, netán a megkerülő szelep, ami a végállásban el kell engedje bizonyos nyomás felett a hidraulika olajat nem kapcsol és ezért a nagy ellenállás miatt lefolytja a motort !!!Szerintem nem ártana, ha legalább olajat cserélnél a szervo rendszerben, de lehet át is kellene valahogy mosatni, vagy javíttatásra szorul a dolog, ha úgy sem változik !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
w 123
csendes tag
Hello 200d Mercin gondolkozom de mindenhol csak azt hallom milyen lusta , az utazója hány km/h akinek 200d je van az mit szól az autóhoz tényleg ilyen lusta? Menetdulajdonsága milyen aki tud valamit írni azt megköszönném.
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Hát, nem éppen zökkenőmentes a herfej felújitásos témám.
A gépműhely szerint negyon megvan süjjedve valami benne, ha jól emlékszem a szelepfészkek vagy mi, a lényeg hogy nem lehet felmarni sem , mert félő hogy idővel átszakad, és enni kezdi a vizet.
Volt az ürömi bontoban, és az ottani kinálat seméppen bizalomgerjesztő, 3 db. hengerfej van összesen náluk 200d-re.
De egyiketsem hozza el mert ramagy állapotban vannak.
Most hívott egy olyan megoldással hogy, van egy teljesen felújított hengerfej, csak fel kell tenni , de a régi, az 55le-s kiadáshoz ami 60ezer ft.
A szerelő szerint a különbség csak annyi hogy más az előkamrája vagy mi, de azt az enyémből átteszi, és vastag menetes az izzitása lesz ezentul a motornak.
A hengerfejre két év gari van.Igazábol teljesen elbizonytalanodtam, nekem ez turmixolásnak tünik bár ennek ellenére belementem.
Erről mi a véleményetek???????????
Valoban létezhet hogy mindőssze ennyi a különbség a két hengerfej közt?
Szerinte az a +5Le-t az előkamra, és az újfajta adagoló hozta ki a motorból, ezt leszámitva 99%- ban megegyezik a két motor.w123 200D 1.1millió km+
-
Danny_L.hu
tag
Tényleg lusta. De ha az ember beleül egy ilyen autóba nem érdekli, átszellemül, öregszik 30 évet és esze ágába sincs száguldozni. Utazója 100-110km/h között van. Egy hibát írnék fel a 200D számlájára, az a 4 sebességes váltója, amitől 110-nél már azért pörög rendesen a motor. Vannak bizonyos tartományok ahol elég rugalmas, pl 3-asban 50-60 között azért nem rossz, 4-esben 70-90 között is elég jó. Ellenben, ha a motor jó, akkor 4 személy plusz csomag esetében sem veszel észre különbséget a gyorsulásban, egyedül ha hegyet mászol vele. Pörgetni nem érdemes, padlózni meg végképp nem. Előzni 2x1 sávos úton nehéz, főleg ha forgalmas akkor szinte lehetetlen. Előre el kell tervezni, lendületből megy csak, erőből semmiképp se megy, kivéve ha traktor az ellenfél .Ezt a helyedben mindenképpen megnézném, ha ilyet akarsz venni. Képről ítélve a vezetőülésnek pár rugója már törött, egy kárpitos, vagy akár te is megtudod csinálni, van pár videó erről a neten. Egyedül a kora nem jó abból a szempontból, hogy még nem veteránbiztosításra érett, asszem 25-26 éves autótól lehet kötni rá, ez meg még "csak" 24.
[ Szerkesztve ]
-
Danny_L.hu
tag
válasz Batman2 #3324 üzenetére
Ugye ugye . A te adagolódat hol újíttattad fel? Mert sztem nekem is esedékes a dolog, de legalábbis egy utánállítás kell csak olyan embert akarok keríteni aki nem csinál belőle egy füstgépet és akkor max koncertekre járhatok vele színpadot füsttel beteríteni.
[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
válasz Danny_L.hu #3330 üzenetére
Ez így nem teljesen igaz. Ugyanis a '83 utáni 200D-k már megkapták az új motort ami a 190-esben és a W124-esben is van és ezek már jóval erősebbek. Nem feltétlenül katalógusadat szerint, hanem a valóságban. Az én volt autómról senki nem akarta elhinni, hogy nem 300-as, úgy ment. Igaz, hogy nagy felni volt alatta, de óra szerint 140-nel jártam, ami majdnem a vége volt, de beletettem 200.000km-t hiba nélkül. Utána eladtam.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Danny_L.hu
tag
válasz !Overdose! #3332 üzenetére
A 44kW/60LE-osakra gondolsz nem? Hát igen azokat annyira nem vágom, de nemtom azért 140-el repeszteni velük . Szerintem akkor már elég nagy a kopás esélye bár ha hiba nélkül sikerült megtenni ezt a szép km számot... Nemtom ennyit számítana az a +5 LE?
-
!Overdose!
őstag
válasz Danny_L.hu #3333 üzenetére
Nem arra gondoltam, hanem a 72 lóerősre. Bár abban már elbizonytalanodtam, hogy szerelték-e W123-asba gyárilag, mert az enyém eredetileg benzines volt. Az mindenesetre tény, hogy '83-tól gyártották a 190-eseket, a W123-asokat meg '85-ig, tehát elképzelhető.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
MBenzGyuxi
újonc
Sziasztok!
Uj emberke vagyok,és máris segitséget kérek!
Van egy 95-s évj 308d sprinterem. Hova szaladjak bontott alkatrészért?
2-s tömegű lendkerék,vagy váltó bajom van.
Köszi előre is aki segit! -
-
Templomegere
senior tag
válasz Mintcar #3328 üzenetére
több különbség is van
az újban nagyobbak a veztengely bütykök , tehát nagyobbat nyitnak a szelepek , nagyobbak a szeleptányér átmérők is . Szóval nem véltelen az a pár lóerő plusz .
Lehet turmixolni , a dolgokat , gond nem lesz tőle , de a gyári a tuti .
Előkamrában 2 féle van szintén , a lapos és a gömb végű . A gömb az újabb . A gömb előkamrát nem lehet beszerelni a laposhoz való dugattyús .Van tovább is ....
Gömb és gömb előkamra között is van különbség . méghozzá a furatok nagyságában , és elhellyezkedésében , ugyanúgy a lapos előkamásoknák .
Kitartás
-
Danny_L.hu
tag
válasz !Overdose! #3334 üzenetére
Tudtommal W123 200D ügyben 79-ig volt 40kW/55LE, és utána jött a 44kW/60LE motor, asszem abban már gyárilag volt a cerkás gyorsizzító és akkor került az izzítórelé is a motortérbe mely tán rendelkezett hőkapcsolóval, a régi relék a kormányoszlop mellett voltak utastérben és időkapcsolósak voltak. A motorváltással egy időben iktatták ki a 220D sorozatot is a választékból. A 72LE-s motorrol nemtudom, hogy került volna W123-ba, de szerintem nem. Ha itt megnézed W123.120 számú kasztniba (200D váz) csak ez a két fajta volt, amit említettem.
[ Szerkesztve ]
-
Danny_L.hu
tag
válasz MBenzGyuxi #3335 üzenetére
Nézd meg az ürömi merci bontóban hátha van.
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #3339 üzenetére
Hali!
Az biztos hogy a gyári a tuti, eddig is ez volt az irányelv.
Minden esetre remélem valoban nem lesz gond belőle, hogy a régifajta hfejet teszik föl.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Egyépként még egy szatyornyi dolgot cserél a szerelő.
Vezérműláncot, a vezérműtengejt, gyertyákat a hfej. miatt, a hfej. csavarokat és a tömitéseket.
A vezérlésben 7fokos késés volt.
Elméletben ma megy a hfejért, és estére össze rakja a motort.A napi cigiadagom 5szálól 1 dobozra nött, tiszta ideg vagyok vajon mennyire lesz érzékelhető a változás a teljesitményben, dinamikában, füstölésben.
Agrrrrrrrrrrrrrrrr...................w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #3328 üzenetére
Szevasz
Igen, valóban nagyon hasonló az 55 és az újabb, 60 lovas 200D motor.
Amit én tudopk, az az, hogy a régebbi motornak egy sima kör alakú mélyedés az égéstere, az újabbnak pedig csillag alakú az égéstere.
Ha visszakeresed az én motorfelújításomról feltett fotókat, ott láthatod a csillag égésteret !Az előkamrában nem tudom, hogy mi a különbség, azon túl, hogy a régebbiekbe a vastag, hurkos ízzító gyertya megy az újabbakba pedig a vékonyabb, toll típusú, de ez teljesítményben nem befolyásol.
A régebbi motornál valami pillangószelepes megoldás van a légszívó torokban, az újabbaknál ez nincs, tehát teljesen szabad a levegő útja, mindíg teljes a hengrerek töltése.
A régebbieknek van a totálé vákum szabályozott, "parittyás" indítású adagolója és ez kisebb teljesítményre ad lehetőséget (a pontosabb részleteket nem ismerem, hogy miért, lehet befecskendezési nyomás különbség), az újabbaknak pedig csak a leállítását szabályozza vákum, amúgy egyszerűbb felépítésű szerintem és ez való a nagyobb teljesítményű motorokhoz.
Ennyit tudok a különbségekről.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3330 üzenetére
Teljesen egyet értek !
Annyit tennék talán hozzá, hogy mostmár van szerencsém a, végre jól, legalábbis jobban működő felújított motort próbálni és élvezni.
Így valamivel már könnyebb az előzés, az említett sebességtartományokban már elég kisebb lendület is egy előzéshez, sőt, ha nagyobb hely van, akkor akár "ki is lehet vele lőni" és úgy előzni !Amúgy ilyen állapotban a motor már egészen csendes és finoman jár, hoz képest, ahogy kezdetben metpasztaltam, no nem olyan mint egy 5 hengrese, de egész jó !
Szóval ha minden jól be van állítva, akkor azért tényleg egész jól lehet vele menni és valóban igaz, hogy alig érezni a különbséget, hogy egyedül ülsz benne, vagy négy-öt ember + csomagok !
Sőt az enyém mindíg is olyan volt, hogy egy kis terheléssel még kezesbárányabb volt.
És egész jól tud azért utánfutót is vontatni, még ha akkor már veszít is a gyorsulásából, de igazi összvér, megy minden teherrel,csak az emelkedő megy neki nehezen teherrel.Szóval egyedül emelkedőn érezni a gyengébb motort, de hát ez egy normál szívó és nem turbó dízel !
Fogyasztása nekem 7-8 liter között szokott lenni, a legfrisebb adatokról még nem tudok beszémolni, még nincs pontos mérésem, mióta energikusabban megy, de állítólag a jól beállított 200D motor az beéri 6-6,5-tel.
A 110-120 azt még bírja tartósan, igazán de igazán 100-110 között érzi a legjobban magát a motor.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3333 üzenetére
Nem az a 200D asszem már valami 70-72 LE, mint a régebbi 240D motor, de az szerintem nem volt gyárilag 123-asban, az eddigi infóim szerint legalábbis nem !
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #3343 üzenetére
Kitartás !!!
Teljesen átérzem az idegességedet és aggodalmadat, én is ebben voltam, részben még vagyok is benne !
Én vagy négyszer mentem vissza a komához, aki végezte a köszörűs munkákat és a persely, dugattyú, szelep cserét mire mostmár megy is a motor és egészen kevéssé füstöl.
Egyik alkalommal majd egy teljes munkanapot ott is ültem és néztem, ahogy csinlják a dolgokat és hogy egyáltalán mit csinálnak.
Érdekes az biztos, és így tudom, hogy legalább akkor mi történt.Előtte is folyamatosan mentem nézni, hogy alakul a dolog !
A lánccsere az teljesen rendben van, asszem azt is írja a szervíz leírás, hogy 7-8 fokos nyúlás esetén már kötelező a csere, mert szakadás veszélye áll fenn !!!
Arra figyelj, kérdezd, meg, hogy a láncfeszítő, vezető elemek is cserélve legyenek, ha kicsit is kopottak, ami nagyon valószínű, az nekem is nagyon sokat számított, stabilabb és sokkal csendesebb a járása a motornak azóta !!!
Hiába volt a lánc már előtte kicserélve.Amúgy visszaemlékezve nekem a gömb fejű alőkamra van, ahogy Templomegere leírásában olvasom a típusokat.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3340 üzenetére
Igen, én is pontosan így tudom !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000