- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Puttyos, merre vagy, mi van veled ??
Ugye jössz a találkozóra !?
Mindeképpen jó lenne, számítanánk a személyedre, no meg a járgányodra, színesíti a felhozatalt !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ákos 123, Te tudsz jönni ??
Jó lenne, ha tudnál, hozdd a családod is !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Templomegere ??
Téged is nagyon várnánk, no meg a szakmai ismereteidet is !
Remélem, már bekalkuláltad a túrát.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Bokon
WillyX
Mintcar
Sanyika 123
Dpek
Remélem Ti is jösztök !!!
És mindenkit várok, akit kifelejtettem.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz stpotty #3046 üzenetére
Nekem a főfékhengerrel volt alapvetően problémám, e mellett már százezer éves volt benne a folyadék (szép barnára szineződött).
Az első fékkör elment, csak a hátsó fogott, ha nagyon benyomtam, de a hátsó kerekek meg könnyen megcsúzsnak, meg amúgy is, az nem normális állapot.
Sok próbálkozás után végül felújítottam javító készlettel a főfékhengert, majd átmostam a fékrendszert a következő képpen.
Szereztem 50ml-es műanyag fecskendőt, amire ráhúztam egy szilikoncsövet.
Vettem 3 x fél liter Dot3 fékfolyadékot.
Teleszívtam a fecskendőt tiszta fékfolyadékkal és ráhúztam a szilikoncső másik végét a főfékhengerből kitekert fékcső végére.Előszőr a hátsó fékkőrt mostam át.
A légtelenítő csavarokat kivettem, megtisztítottam, majd visszatettem, de nem meghúzva. Arra is rá egy szilikoncsövet, azt pedig bele egy edénybe.
A fecskendővel erőteljesen átnyomtam rajta az 50ml folyadékot, majd átnyomtam mégegyszer a felfogott folyadékot.
Végül újból vettem a flakonból tiszta folyadékot és feltötöttem lassan a csövet, mikor már a kifolyó szilikoncsőben buborék mentes volt a folyadék, akkor elzártam a légtelenítő csavart.A felújított főfékhenger tartályt tele töltöttem tiszta folyadékkal, majd párszor hírtelen lenyomva a pedált, átpumpáltam rajta egy keveset, és a pedált benyomva tartva beletekertem a fékcsöveket, majd meghíztam kulccsal, a pedál csak utána lett felengedve !
Most remek a fék, semmi nyoma levegőnek és viszonylag meg is tisztult a rendszer.
Mindezt persze nem geyedül csináltam, ehez két ember kell.
Sok sikert a fékszereléshez !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Danny_L.hu
tag
válasz Danny_L.hu #3057 üzenetére
Na most voltam lent, megnéztem, az én kupakomra DOT4-es van írva.
-
sanya116
csendes tag
válasz stpotty #3046 üzenetére
Üdv!
Szerintem nézd meg a kerék munkahengereket hogy szépen könnyen vissze mennek, vissza nyomhatóak mert ha beragadtak és nem tudnak visszamenni akkor állandóan surlódnak és melegednek.
Járazsd meg őket ha kell szed szét darabjaira .
Ha be vannak ragadva szed le a féknyerget a fékcsövet nem tedd le oldalra és pumpáld meg a fékpedált igy kinyomja az eggyik munkahengert és csak így eggyet kel kiszedni.
csiszold meg a munkahenger dugattyúját de csak finom csiszoló papírral és a féknyereg házát is. Majd ragd össze.
Lehet más probléma is . A főfékhenger nem engedi vissza a fékfolyadékot így fog a fék ez dugulás lehet szét kel szedni az egészet és kipucolni.
Ha ez nem jönne be vagy kérdésed lenne csak írj ha tudok szivesen segítek.-
-
WillyX
tag
Lenne néhány kérdésem a hozzáértőkhöz.
Az igaz, hogy a full szintetikus motorolajat sokkal ritkábban kell cserélni, mint a simát?
Elég úgy cserélni a fékfolyadékot, hogy a tartályból fecskendővel, vagy pipettával kiszedsz annyit, amennyit tudsz és utána teletöltöd frissel? Elvileg így nem levegősödik fel, a folyadék pedig úgyis keveredik.
Auto hifi cuccokhoz ki ért? Ki kellene cserélni a hangszórókat a kocsiban, mert elég doboz hangjuk van, de nem tudom, hogy milyen márkák jók. 120 mm-es hangszóró kellene.
-
Goliat24
csendes tag
na asszem 9 én sikerül találkozni pénteken vagy szombaton kész. utána még silent cser meg a kuplung is szar de asszem kész lesz.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
dpek
tag
válasz Goliat24 #3061 üzenetére
Náluk is először a szűrő lett betéve, amitől érezhetően jobb lett, de utána a mágnes hatása még nagyobb volt. A kettő együtt meg még királyabb.
6 literre országúton papásan simán le lehet vinni a fogyit.
Ja, és a motorféke is mintha gyengébb lenne azóta, attól hogy a jobb hatásfok miatt az a kevés gázolaj is amit alapjáraton kapna, kevésbé lassítja a gépet.
Egy 124-es 200 vagy 250D-be kéne még kipróbálni mit mutat.
Azok elvileg gyárilag is 5-6 literrel járnak.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Batman2
őstag
Tzsolti ?
9-e, szombat ??
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
dpek
tag
válasz Batman2 #3068 üzenetére
Már vissza van véve tökig.
Legalábbis a kar már nem megy jobban vissza.
Az adagoló végébe van egy ugynevezett füstcsavar.
Na az is azt a célt szolgálja?
Vagy az más?
Annyit tudok, hogy mikor az 1.6D orion dieselemnél azt jól lecsavarták zöldkártyán hogy ne füstöljön, akkor alig bírtam kiállni olyan gyenge lett. Igaz akkor kevesebbet is evett.
Szóval azzal mit lehet állítani és hogy kell beállítani?
Lehet a súrlódáscsökkentő militec is közrejátszik hogy magas az alapjárat, mivel felére csökkent a súrlódás.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Babszivacs
csendes tag
Hi!
Srácok a váltó olaját milyen gyakran kell cserélni? és hogy....
kösziiii
-
-
Batman2
őstag
Szevasz
Alapban én azt gondolnám, hogy azzal is az alapjáratot lehet állítani, de ha jobban meggondolom, akkor azt is elképzehetőnek tartom, hogy azzal a befecskendezési szög finom beállítását, vagy valami hasonló dolgot lehet elvégezni.
Erről Templomegere tudna szerintem pontosabbat mondani !Mi az a "militec" ??
Valamit használsz a motorolajhoz külön ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Lehet, hogy egy hagnszóró mágnes megfelel erre a célra, némelyeknek gyűrű formájú mágnesük van, azon meg keresztül lehet vezetni egy csövet és rögziteni egymáshoz a kettőt !
Hátha már ennek is lenne hatása, akkor nagyon megérné, mert szinte semmibe sem kerül !!!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
dpek
tag
válasz Batman2 #3075 üzenetére
Ha tekergetem valóban csökken illetve nő az alapjárat, de ezzel együtt kevésbé is füstöl de nem is megy úgy.
Az inkább csak az üzemanyag mennyiségét szabályozza.Militec:
http://www.toldacuccot.hu/letoltes?sid=2f2161e8fafaf3b041359fde4f715602&file=Militec.doc
Ez nem adalék, csak 1x kell beletenni, nem minden olajcserénél.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Batman2
őstag
Kár.
Azért lehet hogy kipróbálom, ha találok alkalmasnak tűnő mágnest, meg szerzek egy rézcső darabot, veszteni valóm igazán nincs, legfeljebb kísérleteztem egyet.Jó lenne tényleg tudni, hogy pontosan mit befolyásol az a csavar, írjál Templomegerének, aztán hátha velünk is megosztja !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Overdose
Der boss
Andrez
H.Dave
w-123
Nyilatkozzatok ??
Ugye jössztök a találkozóra !?
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Sanyika123
csendes tag
válasz Babszivacs #3071 üzenetére
Szia!
Váltó+difiolajcsere 50e km után aktuális.A váltó alsó részén találsz egy dugót, kihajtod, leengeded a lét. Visszacsavarod a dugót és a váltó oldalán lévőt kiveszed, a motortérből egy kb. 1 méteres hajlékony csődarabot vezetsz bele. Egy tölcsérrel addig töltöd amíg a nyílás szélén megjelenik az olaj. (kb. 1,5 liter) Vissza a dugó és kész!
Jó munkát!
Sanyika123
-
!Overdose!
őstag
válasz Batman2 #3083 üzenetére
Köszönöm a meghívást, de nekem már évek óta, nincs Mercim, Hondával járok. Tudom szörnyű, de átpártoltam. Nagyon sok alkatrészem viszont megmaradt és a mai napig imádom a 123-asokat, úgyhogy előbb utóbb újra veszek egyet, de csakis hobbi autónak, ezért is olvasgatom a topicot és szólók hozzá néha.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Nagyon érdekes ez a üzemanyag megtakaritásos téma.
Én ha most aránylag rendben lesz a moci, akkor a Metabond motor olajat és motorolaj adalékot és üzemanyag adalékot fogom kiprobálni!
Álitolag meghosszabitja a motor életét, és emelett jobban tömiti a motort, és 5%-10%-ig csökkenti a fogyasztást.Esetleg valaki már használt már metabond terméket???
Kiváncsi lennék a tapasztalataira!!w123 200D 1.1millió km+
-
dpek
tag
válasz Mintcar #3087 üzenetére
Hú, csak azt ne!!!
Mostanában olvastam több fórumba meg helyről hallottam, hogy gond van vele.
Felhigul, megeszi a motor, és szétkopik az egész.
Ha motorfelújítás előtt vagy kipróbálhatod, de én nem tenném bele.
HA jót akarsz a kocsinak, akkor sima más márkájú motorolaj mellé öntesz 3 deci militecet, az ugyan ezt tudja. Ennél jobbat nem tehetsz a motorral.
2 régi merci dieselbe és 2 régebbi benzines opelba meg egy 91-es 1.4-es fordba raktam.
Ezzel tuti nincs gond.
Egy astrás is rakott metabond olajat meg adalékot, és pár ezer km alatt megette, előtte soha nem ette neki az olajat.
Militecről még nem hallottam hogy lenne panasz. Én is már 60E km-t mentem vele, meg fater is a 123-al több mint 100E-et.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
dpek
tag
-
Mintcar
tag
Hali!
Hú, ilyen gyorsan még semmiröl nem beszéltek le .
Kösz a linket!!!!!!Egyépkén a motor kb. az 1 honappal ezelötti mérések szerint nem kopott.
Én csak a motort szerettem volna "kényeztettni!".
6000km-t cserélem az olajat, mindig Castrol gtx3-t rakok bele, és csere elött STP motor moso adalékot teszek a régi olajba, és megjáratom.[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Danny_L.hu
tag
Nekem nagyon sokan ajánlották a metabondot, a régi szerelőm is azt ajánlotta. Én személy szerint nem próbáltam ki, mert kicsit szkeptikus vagyok az ilyen termékekkel kapcsolatban. Szerintem az ember ha egy szar motorba önt adalékot, nem fog csodát tenni vele, nem fogja megállítani az olajkajálást, vagy legalábbis drasztikus mértékben csökkenteni. Valszeg ezért is vannak negatív vélemények a metabondról, mert sokan hallották, hogy jó, belenyomták a rommá kopott motorukba, nem javult semmit és lefikázzák. Az egyik hozzászólásban azért van igazság, hogy mégiscsak közel két évtizede a piacon van ez a cucc. Ha annyira szar lenne, akkor gyorsan eltűnt volna a piacról, túl nagy a verseny és az olaj lobbi ahhoz, hogy egy szar termék életben tudjon maradni. Szerintem...
[ Szerkesztve ]
-
IQLight
csendes tag
válasz Danny_L.hu #3093 üzenetére
Mielőtt beteszed a Metabondot, ezt feltétlenül olvasd végig:
http://metabondproblemak.blog.hu/2008/06/10/szomoru_nap_3Csak egy, a hozzászólások közül:
Metabond forgalmazóval született kedvezményes megállapodás köztük és az Opel T. Club Hungary között, hogy a klub jó áron juthat hozzá a Metabondhoz. 5 klubtag tett az autójába Metabondot, ebből 5-nek kell most motorgenerál. Talán nem véletlen. És sztem meggyőzőbb érv a Metabond ellen, mint a "kurvaanyázás". -
Templomegere
senior tag
hol lesz a tali? és mikor ?
Metabond _:
Én régebben minden autómban használtam , és mindig jó volt , volt vagy 15 autóm amibe öntöttem . Voltak tuningolt verdák is köztük , azoknál elég nyilvánvaló volt a haszna a metabondnak .
Szerintem az a lényeg hogy ne egy éppen halála előtt lévő motorba öntse bele a gazdi hanem egy még jónak mondhatóba , és ott akkor lesz érezhető pozitív hatása . És ne csodaszernek tekintse , ami majd meggyógyítja a hullaszar mocit . Ez nem az a szer , sima súrlódáscsökkentő, ennyi .
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3095 üzenetére
Szevasz
Bár már szerepelt többször, de a kedvedért: #3028
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Dawes Nálad mi a helyzet, tudsz jönni ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz Templomegere #3095 üzenetére
Igen pont ezt akartam mondani. Szar motorba bármit önthetsz nem fogja újjá varázsolni a motort.
-
Danny_L.hu
tag
válasz IQLight #3094 üzenetére
Olvasgattam a hozzászólásokat és a következőt szűrtem le belőlük. A volt szerelőm aki ajálotta a metabondot régen kezdte a pályát és ő is úgy mondta hogy már rég nem látott metabondot de baromi jók voltak akkor és rohadt drágák. Valószínű, itt az lehet a probléma, hogy az olcsóbb ár miatt rontották a minőségét a terméknek, melynek köszönhetően egy rakás fos lett és cseszi szét a motort. No mindegy nem állt szándékomban metabondot használni, ezután sem fogok.
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Inkább maradok sűrő motorolaj csere periodusnál. Nagyon is könnyen elképzelhető a Metabond esetében is hogy manapság nem olyan minőségű mint volt.
Nekem a mostani szerelőm valami gold eagle(nem emlékszem pontosan), szert ajánlott.
Ezt az üzemanyagba kell rakni, valami korom oldó szer, de ezt is csak azért mert csak a városban használom, és éppen ezért nem igazán van meghuzatva a technika.
És szerinte igazán ráféne havonta legalább egyszer 100km autópálya, tartósan 100Km/h felett.w123 200D 1.1millió km+
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...