Fotós képességek
Idén az egyetlen kamerás változás a 12-ről 50 megapixelre fejlődő ultraszéles kamera, One UI 7 alatt ugyanakkor sokat fejlődött a szoftver. Néhány terepelemet átrendeztek, és a kereső aljáról könnyebb lett elérni a szűrőket, immár csúszkák segítségével finomhangolva a hatásukat. Sőt: egy galériakép tónusait kiválasztva egyéni szűrőt is létrehozhatunk. Az autofókuszos szelfik (f/2,2) szűkebb látószögben (29 mm) 10 megapixelen, teljesen pedig 12 megapixelen készülnek (26 mm) remek minőségben (ISOCELL 3LU, 1/3,2”). Itt egy jófajta 4K önvideó 60 fpssel, kis túlexponálással.
Az automata mód keresője, effektjei és virtuális rekeszérték a profi RAW módban [+]
Szűk és teljes látószögű szelfi, 2x-es, 3x-os, 5x-ös portré
Remek a háttér elkülönítés a 2x-es, 3x-os és 5x-ös hátlapi portrék esetében. Az első kettő átlag feletti, az 5x-ös remek részletességgel rögzít, megfelelő expozícióval és a tavalyinál pontosabb bőrtónusokkal. Egyébként a kamerákon átívelve javult valamelyest a képfeldolgozás, azért megtartva a fotók samsungos jellegét.
f/1, f/4, f/9, f/16-os virtuális rekeszérték
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A háttérelmosás a Profi RAW módban is variálható, igaz, csak szoftveresen, f/1 és f/16 közötti szimulált rekeszértékekkel a főkamerára és 12 megapixelre korlátozva. A szenzor továbbra is az 1/1,3” méretű Samsung ISOCELL HP2 (23 mm, f/1,7, többirányú PDAF, OIS) 200 megapixelen – itt egy nappali és egy esti példa teljes felbontáson, illetve egy nappali és egy esti 50 megapixelen. Az automatika 12 megapixelre binningel.
Főkamera, 12 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kiváló fotók készülnek nappal és éjszaka, sötétben automatikusan bekapcsoló éjjeli móddal, és gyorsabb lett az exponálás a kattintás és a kép elkészülése között, bár még mindig van hajszálnyi késés a fürgébben operáló iPhone-hoz képest. A remek részletesség óvatos élesítéssel jön össze, aminek inkább este van nyoma, nem vészes a zajszűrés sem, viszont a JPG tömörítés lehetne picit alacsonyabb, a fájlméret pedig nagyobb. Jó a dinamika, kellemesen széles a látószög, pontosak a színek és a nappali fotók esetében valóban ilyen harsányak voltak a kontrasztok, nincs tehát túlzó HDR hatás az árnyékos részeken.
2x-es szenzorzoom, 12 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Jófajta a 2x-es szenzorszintű zoom is: bár a túlélesítés jelzi, hogy nem optikai a nagyítás, a főkamera előnyeit megtartva nappal és este is remekül használható, ha csak ekkora nagyításra vágyunk a főkamerával. Mondjuk a 200 megapixeles szenzor kiválthatta volna akár a 3x-os optikai nagyítást is, hogy elég legyen egyetlen zoomkamera nagyobb, mondjuk 200 megapixeles felbontással, ahogy a Magic7 Pro roppant ügyesen tesz, ehelyett maradt a Samsungnál az apró, öreg 3x-os teleobjektív.
3x-os optikai zoom, 12 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A specifikáció 10 megapixeles kameráról ír 3x-os optikai nagyítással (69 mm), ám valójában az 1/3,52” méretű Sony IMX754 szenzor 12 megapixeles (f/2,4, PDAF, OIS), csak a rendszer az optika 61 mm-es látóterébe belevág, majd 12 megapixelre belenagyít teljesen feleslegesen. Így nem tűélesek az eredmények, de azért ügyes algoritmussal kelleően részletesek, némi zaj árán pedig az esti minőség is rendben van, bár egyértelműen nincs az 1/1,4”-es ISOCELL HP3-at használó Honor szintjén.
5x-ös optikai zoom, 12 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A periszkópos teleobjektív maradt a középméretű, 50 megapixeles IMX854 szenzornál (111 mm, f/3,4, PDAF, OIS), 115 mm-ig nagyítva a natív látótérbe. Ide kattintva látható egy 50 megapixeles nappali és egy esti példa. A binnelt fotók nappal remek részletességgel készülnek és kellő mennyiségű fény esetében este is jó a minőség. Haloványabb utcafényekre irányítva viszont a magasabb érzékenység és zajszűrés miatt már egyértelmű a hátrány a Magic7 Pro 6x-os minőségéhez képest.
10x-es szenzorzoom, 12 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nappal átlagos, este elég gyenge részletességgel készíti az 5x-ös zoomkamera a 10x-es szenzorszinten nagyított felvételeket, de mindenképp jobb a helyzet, mintha tisztán digitálisan nagyított felvételt kapnánk. Alább megtekinthető a 10/12x-es, 30x-os, és 100x-os nagyítás az S23 Ultra és a Magic7 Pro összevetésében
10/12x-es, 30x-os és 100x-os zoom, S25 Ultra (1. sor), S23 Ultra (2.), Magic7 Pro (3.)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mivel az S23 Ultra natív 10x-es teleobjektívet kínál, nappal van egy kis részletelőnye az S25 Ultrával szemben, míg 12x-es szenzorzoommal a Magic7 Pro digitális jelleggel ugyan, de versenyképes marad. A 30x-os és 100x-os hibrid zoomra egyik márka sem lehet büszke, a Honor AI zoomja például itt-ott nyer (vagyis inkább kreál) részletet (lásd a házat 100x-os állásban, ahol a tulaj nyert egy plusz ablakot és a parabola helyett egy kéményt), máshol viszont veszít.
Ultraszéles kamera, 12 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
12-ről ugyan 50 megapixelre váltott az ultraszéles kamera (120 fokos látószög, 13 mm, ISOCELL JN3, 1/2,5”, PDAF – egy 50 megapixeles nappali és esti példa). Mivel viszont f/2,2-ről f/1,9-re változott a rekeszérték, nappal picit gyengébb lett a részletesség. Este fejlettebb képfeldolgozással javult egy kicsit a minőség, ám a szenzor továbbra túl apró, szóval, ha már lecserélték, jobb lett volna legalább 1/2” méretűt választani.
Profi RAW, 24 megapixeles fotók (ultraszéles, normál, 5x-ös kamera)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Az iPhone-tól ellesve a Profi RAW mód alapból 24 megapixelen rögzít azoknak, akiknek 12 nem elég, az 50 és 200 megapixel viszont túl sok. Remek a minőség nappal és elfogadható este ekkora felbontáson, mivel viszont a Xiaomi 14 Ultrával szemben a 3x-os kamera itt nem nagyfelbontású, kimarad a 24 megapixeles lehetőségből. Profi RAW módban, lencsétől függően most már 12, 24, 50 és 200 megapixeles DNG nyersfájlok is elérhetők 10 bites HDR formátumban.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!