Samsung Galaxy A22 - rés a pajzson

Korrekt mobilt sikerült a Samsungnak túláraznia, de van belső alternatíva.

Hirdetés

Kamerák, multimédia

Öt kamerát kínál a Galaxy A22, amiből egy jutott előre fixfókusszal, 13 megapixel felbontással (f/2,2-es rekeszérték), elfogadható szelfikkel és legfeljebb 1080p videóval. A lényeg hátul van, de nem a 8 megapixeles, fixfókuszos ultraszéles kamerán (f/2,2, 128 fokos látószög), a 2 megapixeles makrón (f/2,4, egy nem túl meggyőző példa) vagy a 2 megapixeles mélységszenzoron (f/2,4): a főegység 48 megapixeles és még az optikai képstabilizálás is megvan (f/1,8, PD-autofókusz). Ez már ritkább az alsóbb szegmensekben, és a főkamerához elérhető kézi mód is, bár a záridő állítás vagy DNG RAW mentés nem.

Az első sor 48 megapixeles példái meglepően korrekt vonalélességről tanúskodnak középen, szóval akár 24 megapixelre skálázva is elfogadható vonalélességet kapunk. Látszik ugyanakkor, hogy a 8000 x 6000 pixeles példák egyelemes képfeldolgozással készülnek, így nagyon szűk a dinamikaátfogás, ezért érdemes az automatika 12 megapixeles példáinál maradni (2. sor). Más kérdés, hogy ehhez túlzott zajszűrés tartozik, így a vártnál jóval gyengébb a részletesség, és néha túlexponál az automatika. A fókusz nappal a helyén van, viszont a színek néha zöldesek, lásd a mélykék ég türkizkékes színezetét itt-ott. Este mindenesetre kidomborodnak a méretes szenzor erényei, korrekt ugyanis az expozíció és előnyös a fehéregyensúly (3. sor), a komolyabb zajszűrés utáni közepes részletességhez pedig az éjjeli mód tud egy egész keveset hozzátenni (4. sor). Sötétben már előfordul fókuszhiba.

Az ultraszéles kamera borítékolhatóan másodvonalas: már középen sem túl acélos a vonalélesség és a szélek felé haladva abból se sok marad, emellett a dinamika is szűkös. Este aztán nem meglepetés a nagyjából használhatatlan minőség (2. sor), amiből az éjjeli mód mégis képes majdnem használhatót kanyarintani (3. sor). Összességében most is egy kamera igazán használható az ötből, de azon is lehetne még reszelni.

Kétségtelenül előny az optikai képstabilizálás videózás közben, más kérdés, hogy pont az a 4K felbontás hiányzik, ahol ez a riválisok ellen kidomborodna. A 1080p klipek ugyanis nem elég részletesek, plusz a dinamika is középszinten marad. Sok vizet az ultraszéles felvétel sem zavar 1080p-n: gyenge a részletesség és mindenféle képstabilizálás kimaradt. Viszont nem rosszabb a dinamikaátfogás és valóban széles a látószög.

Lejátszásról onnantól érdemes beszélni, hogy telepítünk valamiféle értelmezhető zene- és videokezelőt, vagy elindítjuk az FM-rádiót. Ezt követően korrekt hangminőséggel számolhatunk a jack kimenet esetében, kellő dinamikával és részletességgel. A monó hangszóró hangereje viszont átlag alatti, és ugyan mintha egy kis tere is lenne némi méllyel, az ének és éles hangok nem tiszták 100%-on.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés