Hirdetés

Renault Zoe menetpróba

Villanygombóc, vagyis városi, elektromos autó, amivel ki lehet merészkedni ugyan kicsit messzebb is, de nem ott van igazából elemében. Olcsóbb, mint a nagy konkurensek, de egyszerűbb is azoknál.

Hirdetés

Külső-belső

Bár a gömbölyded forma miatt ránézésre elég kicsinykének tűnik, a Zoe egyáltalán nem mini. Alul vannak az akkuk, ezért alapból magasabb a kocsi is, meg a pozíció is, ahol ülünk, de elöl abszolút nagyvonalú a helykínálat, hátul kicsit szűkösebb, de simán elférek magam mögött (173 cm) úgy, hogy nem súrolja a térdem a vezetőülés támláját. És bónuszként ott van a jól pakolható, bár kissé mély csomagtartó, egy bőröndöt átemelni a lökhárító felett azért nem olyan könnyed munka, viszont simán be fog férni.


[+]

Belül pedig elég egyszerű a kép, nincs semmi különleges extra, bár egy-két formai játékot megengedtek maguknak a franciák (ilyen a hátsó ajtó rejtett kilincse is), az anyósülés előtt a nyomtatott áramkörök stilizált rajzocskája van belenyomva a műanyagba, de még a tetőkárpitra is jutott egy ilyen minta. Különben viszont kábé a Clio szintjén van a beltér, sok a műanyag, eléggé szippantja magára a port is, ami különösen igaz a középkonzolnál használt, fekete zongoralakkra, azt állandóan törölgetni kéne, még akkor is, ha direkt nem nyúlunk hozzá.


[+]

A kormányon akad néhány gomb (még a beszédfelismerés is kapott egyet, de az magyarul nem tud), a vezető előtt pedig egy hosszúkás kijelző tesped, alá van írva, hogy TFT. És itt aztán tényleg csak a leglényegesebb infók látszanak: hátralevő, becsült hatótáv, pillanatnyi sebesség, illetve a menetkapcsoló állásának visszajelzése. Ami azért elég fontos, mert a váltó melletti kis piktogramok nem világítanak, szóval ránézésre nem fogja senki megállapítani, hogy D-ben, vagy N-ben van-e a karocska. Ami amúgy egész csinos.


[+]

A középkonzolra rakott kijelző sem egy nagy eresztés, de a célnak megfelel. Érintős, de van a jobb oldalán pár gomb (a házikó visz a főképernyőre, egyébként pedig le-fel és oké, plusz egy hangerőállító potméter), ami azért ostoba kicsit, mert balra kellett volna ezeket tenni, hiszen onnan fogjuk piszkálni. Mert most minden alkalommal át kell nyúlni a kijelző felett, ha babráljuk. A rendszer neve amúgy R-Link, ez a Renault sajátja, pont a Zoe debütálásával együtt mutatták be.

A kijelző fölé feldobták az elakadásjelző kapcsolóját és a központi zár gombját, alatta pedig egy elsőre ijesztő gombformáció hivatott a klímát üzemeltetni, ami azért ilyen burjánzó, mert az előhűtés/előfűtés is kapott kapcsolót, noha ezt egyébként tökre elérjük a menürendszerből is. És mondjuk ez tipikusan az, amit nem piszkál az ember menet közben, szóval simán el lehetett volna takarítani innen néhány plusz kapcsolót. A tempomat a menetválasztó kar mellett sunnyog (miért?), az ülésfűtés tekerőjét pedig a saját vádlinktól nem fogjuk látni, mert egészen lentre került mindkét oldalon a váltó elé.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt