Hardver, szoftver, multimédia
Korán startolt és a TSMC 4 nm-es node-ján ragadt a Snapdragon 8 Gen 3, amely egy 3,3 GHz-es Cortex-X4, öt 3,2 GHz-es Cortex-A720 és két 2,3 GHz-es Cortex-A520 processzormagjával, valamint az Adreno 750 grafikus gyorsítóval tekintélyes CPU-s és GPU-s teljesítményelőnyben van a tavalyi lapkához képest, sőt: a legtöbb esetben etalonnak számító, 3 nm-es Apple A17 Pro rekordjait is megdönti, ha bárkit érdekel még az összeméregetés. Amikor pedig egy Galaxy S23 8/128 GB-on nyit, örömhír, hogy 650 euróért a Red Magic kapásból 12 / 256 GB-on az LPDDR5X RAM / UFS 4.0 fajtából, és nem vészes a 16/512 GB-os kiszerelés felára.
(forrás: Qualcomm) [+]
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | Nubia Red Magic 9 Pro | Apple iPhone 15 Pro | Samsung Galaxy S23 Ultra | Honor Magic5 Pro | Asus ROG Phone 7 U. X mód | Sony Xperia 1 V |
Rendszerchip | Snapdragon 8 Gen 3 | Apple A17 Pro | Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy | Snapdragon 8 Gen 2 | Snapdragon 8 Gen 2 | Snapdragon 8 Gen 2 |
AnTuTu 10.x | 2 141 123 pont | 1 524 907 pont | 1 589 321 pont | n/a | n/a | 1 348 578 pont |
Geekbench 5 (single/multi) | 1678 / 6481 pont | 2143 / 5991 pont | 1582 / 4968 pont | 1483 / 4789 pont | 1471 / 5164 pont | n/a |
Geekbench 6 (single/multi) | 2306 / 7351 pont | 2911 / 7283 pont | 2065 / 5434 pont | 1960 / 4889 pont | 2004 / 5616 pont | 2006 / 5282 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 60 fps | 60 fps | 69 fps | 108 fps | 106 fps | 96 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 162 fps | 100 fps | 131 fps | 122 fps | 128 fps | 126 fps |
GFXBench Man. onscreen | 60 fps | 60 fps | 120 fps | 120 fps | 145 fps | 120 fps |
GFXBench Man. offscreen | 385 fps | 221 fps | 318 fps | 316 fps | 328 fps | 300 fps |
3DMark Wildlife Extreme | 5189 pont | 4043 pont | 3853 pont | n/a | 3735 pont | n/a |
3DMark Solar Bay | 8692 pont | 6616 pont | 5605 pont | n/a | n/a | n/a |
A Qualcomm konzolszintű grafikai élményt ígér a tavalyinál hatékonyabb teljesítménnyel és egy sor AI megoldással az Adreno Frame Motion képkocka generátort beleértve a tökéletesen gördülékeny játékélményért. A lapka az Unreal Engine 5.2-t is támogatja és 40%-kal erősebb sugárkövetésben. Épp csak ott van a bökkenő, hogy egyelőre nem érhetők el olyan konzolszintű játékok, amelyek ezt ki is használnák, a jól bejáratottak pedig, amiket próbáltam (Genshin Impact, Asphalt 9, Fortnite, Call of Duty, PUBG, Shadowgun Legends, Real Racing 3), tavalyi vason is tökéletesen futnak.
CPU stresszteszt: Red Magic 9 Pro, Samsung Galaxy S23 Ultra, Asus ROG Phone 7 Ultimate [+]
Itt jön a Red Magic első felemás eredménye: bár játék közben csak a Genshin Impact melegítette átlagszint fölé a házat a jól hallható ventilátor járatása mellett, máskülönben a keret langyos maradt. GPU tesztekkel kitaposva az Adreno grafikus gyorsító lelkét viszont a hátlap és főleg a keret forró lett. Hiába tehát a 10 182 mm2-es hőelvezető felület, a grafén lemez vagy a 22 ezer fordulaton pörgő venti: elszállt a hőtermelés és ugrott vele a Snapdragon 8 Gen 2 remek teljesítmény/fogyasztás balansza.
GPU stresszteszt: Red Magic 9 Pro, Samsung Galaxy S23 Ultra, Asus ROG Phone 7 Ultimate [+]
Egyórás CPU stresszteszttel azért ellenőriztem: a melegedést valóban nem a processzor okozza. A végére érve az S23 Ultra és a Red Magic ugyanolyan meleg (pontosabban csak langyos) volt, és bár a Samsung nyert stabilitásban az órajeleket 100-ról 85%-ra leszabályozva (a ROG Phone 7 Ultimate tavaly még jobb volt 91%-kal), a Red Magic 73%-on még mindig nagyobb teljesítménnyel zárt. A 3D Mark Wild Life Extreme GPU teszt kényszerítette a Nubiát térdre: hiába a maximumon pörgő ventilátor és a 93,1%-on remek stabilitás (S23 Ultra: 84%, ROG Phone 7 Ultimate: 99,3%), annyira felforrósodott a Red Magic, hogy az első menet közben egyszerűen kikapcsolt, és csak másodjára jutott a húszperces teszt végére. A mobilok maximális hőmérséklete: Samsung 39, Asus 41, Nubia 59(!) Celsius-fok.
Egyszerre billent félre az Adreno GPU balansza a 3 nm-es gyártósorról lemaradva, és bizonyult kevésnek a Nubia hőelvezetése, a márka pedig elengedte a gyeplőt a jobb pontszámokért, a hardverre és akkumulátorra veszélyes hőmérsékleteket megengedve. Ezen pont lehetne korrigálni az órajelek sokkal szigorúbb leszabályozásával, ám sosem lesz olyan hatékony az idei chip, mint a tavalyi volt. A másik műfaji gebasz az erősen játékfüggő képfrissítés: nem lehet csak úgy mindent 120 fps-re kötelezni, hiába bírja a hardver. Én csak a Real Racing 3 esetében tapasztaltam ilyen magas képkockasebességet, a Call of Duty 90, a Genshin Impact, a PUBG és az Asphalt 9 is 60 fpsen ragadt. Viszont hosszú játék során is tökéletes maradt a képkockasebesség, forró pillanatok nélkül, és ügyes, hogy a venti töltés közben is bekapcsol, a hőmérsékleteket kordában tartva.
A Red Magic 9 szimplán csak Redmagic 9.0 néven futó felületet futtat Android 14-re húzva, publikáláskor novemberi biztonsági hibajavítással, sajnos 4-5 éves frissítésgarancia ígérete nélkül. A cég a weboldalán csak annyi olvasható, hogy két évnél is tovább biztosítanak szoftvertámogatást, kéthavi ciklusokban érkező frissítésekkel. A szokásos mobilfunkciók mellett minden extra eleve problémás megfogalmazású angol nyelven ragadt, ahogy egyetlen játékfunkciót sem magyarítottak – azért csak van pénz a ZTE költségsapkájában, hogy alkalmazzanak pár fordítót, hajrá!
A játékközpont Game Space néven fut, és a piros billenőkapcsolót eltolva azonnal elindul. Itt aztán állítható a venti fordulatszáma, az RGB fények színe, az értesítések és hívások elrejtése, a hardveres és adatkommunikációs prioritás, a képernyő és az érintési érzékelés, a ravaszok és egy sor hardveres miegymás akár játékonként.
A ravaszok kifejezetten jól működnek Fortnite, Asphalt 9 vagy Genshin Impact alatt, viszont sok más esetben erősen kérdőjeles a hasznuk. A játék közben könnyen előhívható lebegő menüvel azonnal elérhető kedvenc chat appunk vagy a képernyőrögzítés beállításai, ahogy kijelezhetjük a CPU és a GPU teljesítményét és frekvenciáját is.
A Game Space egy helyre gyűjti a képernyőképeket, melyekhez megjegyzést fűzhetünk, X Gravity néven pedig külső kontroller, egér és billentyűzet funkcióit programozhatjuk. A legjobb válaszidő érdekében érdemes vezetékes perifériákat csatlakoztatni USB-hubbal, és velük együtt is tévére vagy monitorra vezethetjük a képet DisplayPort / HDMI átalakítóval. Nyilván a WiFi-s kivetítés is opció, csak némi késleltetéssel.
PC-re kötve a Redmagic Studio terjeszti ki a szokásos Windows-Android funkciókat, kivetítéskor végül használhatjuk a mobilképernyőt tapipadként, vagy teljesen hátrahagyhatjuk a telefont a játékok meghajtására a tévén, kontrollerrel kikapcsolódva. Ám csak a 6,8”-es, makulátlan panel a telefon legmenőbb tulajdonsága, úgyhogy én elsősorban arra meredve játszottam. A gyors válaszidő érdekében egyébként a dedikált Red Core 2 chip vezérli a hangot, a rezgéseket és az RGB fényeket, és kifejezetten erélyes a haptikus visszajelzés. Mozizáskor viszont sajnos le kell mondani HDR10 és DolbyVision támogatásról, de azért a Widevine L1 CDM védelem megvan, vele pedig a nagyfelbontású streaming.
Sok játékos preferálja a jack kimenetet, amire dinamikusan tiszta és részletes hang jut, és ugyanez mondható el a sztereó hangminőségről is, alul-felül dedikált vájattal. A DTS:X Ultra hangolású páros kellemes mennyiségű mélyet biztosít mobilos viszonylatban, remek közép, illetve magas tartománnyal, és a legélesebb, karcosabb hangok esetében sem kell 85% alá szabályozni, hogy tiszta maradjon a minőség. A Red Magic tehát remek multimédiás zsebokos kismillió játékfunkcióval és kiváló audiovizuális körítéssel, hogy versenyben legyen az év gaming telefonja címéért. Mégsem változtat ez a tényen, miszerint gyakran az iOS az elsődleges fejlesztői fókusz és vegyes a képfrissítési kép Androidon. Hamarosan jelentkezünk egy Red Magic 9 Pro vs. ROG Phone 8 Pro összehasonlítással.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!