Hirdetés

Nubia Red Magic 9 Pro - hivatásos mágus

A Nubia kedvező árú játéktelefonja dizájnremekmű, a belső viszont nem tökéletes.

Hardver, szoftver, multimédia

Korán startolt és a TSMC 4 nm-es node-ján ragadt a Snapdragon 8 Gen 3, amely egy 3,3 GHz-es Cortex-X4, öt 3,2 GHz-es Cortex-A720 és két 2,3 GHz-es Cortex-A520 processzormagjával, valamint az Adreno 750 grafikus gyorsítóval tekintélyes CPU-s és GPU-s teljesítményelőnyben van a tavalyi lapkához képest, sőt: a legtöbb esetben etalonnak számító, 3 nm-es Apple A17 Pro rekordjait is megdönti, ha bárkit érdekel még az összeméregetés. Amikor pedig egy Galaxy S23 8/128 GB-on nyit, örömhír, hogy 650 euróért a Red Magic kapásból 12 / 256 GB-on az LPDDR5X RAM / UFS 4.0 fajtából, és nem vészes a 16/512 GB-os kiszerelés felára.


(forrás: Qualcomm) [+]

Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható)
Benchmark Nubia Red Magic 9 Pro Apple iPhone 15 Pro Samsung Galaxy S23 Ultra Honor Magic5 Pro Asus ROG Phone 7 U. X mód Sony Xperia 1 V
Rendszerchip Snapdragon 8 Gen 3 Apple A17 Pro Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy Snapdragon 8 Gen 2 Snapdragon 8 Gen 2 Snapdragon 8 Gen 2
AnTuTu 10.x 2 141 123 pont 1 524 907 pont 1 589 321 pont n/a n/a 1 348 578 pont
Geekbench 5 (single/multi) 1678 / 6481 pont 2143 / 5991 pont 1582 / 4968 pont 1483 / 4789 pont 1471 / 5164 pont n/a
Geekbench 6 (single/multi) 2306 / 7351 pont 2911 / 7283 pont 2065 / 5434 pont 1960 / 4889 pont 2004 / 5616 pont 2006 / 5282 pont
GFXBench Car Chase onscreen 60 fps 60 fps 69 fps 108 fps 106 fps 96 fps
GFXBench Car Chase offscreen 162 fps 100 fps 131 fps 122 fps 128 fps 126 fps
GFXBench Man. onscreen 60 fps 60 fps 120 fps 120 fps 145 fps 120 fps
GFXBench Man. offscreen 385 fps 221 fps 318 fps 316 fps 328 fps 300 fps
3DMark Wildlife Extreme 5189 pont 4043 pont 3853 pont n/a 3735 pont n/a
3DMark Solar Bay 8692 pont 6616 pont 5605 pont n/a n/a n/a

A Qualcomm konzolszintű grafikai élményt ígér a tavalyinál hatékonyabb teljesítménnyel és egy sor AI megoldással az Adreno Frame Motion képkocka generátort beleértve a tökéletesen gördülékeny játékélményért. A lapka az Unreal Engine 5.2-t is támogatja és 40%-kal erősebb sugárkövetésben. Épp csak ott van a bökkenő, hogy egyelőre nem érhetők el olyan konzolszintű játékok, amelyek ezt ki is használnák, a jól bejáratottak pedig, amiket próbáltam (Genshin Impact, Asphalt 9, Fortnite, Call of Duty, PUBG, Shadowgun Legends, Real Racing 3), tavalyi vason is tökéletesen futnak.

CPU stresszteszt: Red Magic 9 Pro, Samsung Galaxy S23 Ultra, Asus ROG Phone 7 Ultimate [+]

Hirdetés

Itt jön a Red Magic első felemás eredménye: bár játék közben csak a Genshin Impact melegítette átlagszint fölé a házat a jól hallható ventilátor járatása mellett, máskülönben a keret langyos maradt. GPU tesztekkel kitaposva az Adreno grafikus gyorsító lelkét viszont a hátlap és főleg a keret forró lett. Hiába tehát a 10 182 mm2-es hőelvezető felület, a grafén lemez vagy a 22 ezer fordulaton pörgő venti: elszállt a hőtermelés és ugrott vele a Snapdragon 8 Gen 2 remek teljesítmény/fogyasztás balansza.

GPU stresszteszt: Red Magic 9 Pro, Samsung Galaxy S23 Ultra, Asus ROG Phone 7 Ultimate [+]

Egyórás CPU stresszteszttel azért ellenőriztem: a melegedést valóban nem a processzor okozza. A végére érve az S23 Ultra és a Red Magic ugyanolyan meleg (pontosabban csak langyos) volt, és bár a Samsung nyert stabilitásban az órajeleket 100-ról 85%-ra leszabályozva (a ROG Phone 7 Ultimate tavaly még jobb volt 91%-kal), a Red Magic 73%-on még mindig nagyobb teljesítménnyel zárt. A 3D Mark Wild Life Extreme GPU teszt kényszerítette a Nubiát térdre: hiába a maximumon pörgő ventilátor és a 93,1%-on remek stabilitás (S23 Ultra: 84%, ROG Phone 7 Ultimate: 99,3%), annyira felforrósodott a Red Magic, hogy az első menet közben egyszerűen kikapcsolt, és csak másodjára jutott a húszperces teszt végére. A mobilok maximális hőmérséklete: Samsung 39, Asus 41, Nubia 59(!) Celsius-fok.


[+]

Egyszerre billent félre az Adreno GPU balansza a 3 nm-es gyártósorról lemaradva, és bizonyult kevésnek a Nubia hőelvezetése, a márka pedig elengedte a gyeplőt a jobb pontszámokért, a hardverre és akkumulátorra veszélyes hőmérsékleteket megengedve. Ezen pont lehetne korrigálni az órajelek sokkal szigorúbb leszabályozásával, ám sosem lesz olyan hatékony az idei chip, mint a tavalyi volt. A másik műfaji gebasz az erősen játékfüggő képfrissítés: nem lehet csak úgy mindent 120 fps-re kötelezni, hiába bírja a hardver. Én csak a Real Racing 3 esetében tapasztaltam ilyen magas képkockasebességet, a Call of Duty 90, a Genshin Impact, a PUBG és az Asphalt 9 is 60 fpsen ragadt. Viszont hosszú játék során is tökéletes maradt a képkockasebesség, forró pillanatok nélkül, és ügyes, hogy a venti töltés közben is bekapcsol, a hőmérsékleteket kordában tartva.

[+]

A Red Magic 9 szimplán csak Redmagic 9.0 néven futó felületet futtat Android 14-re húzva, publikáláskor novemberi biztonsági hibajavítással, sajnos 4-5 éves frissítésgarancia ígérete nélkül. A cég a weboldalán csak annyi olvasható, hogy két évnél is tovább biztosítanak szoftvertámogatást, kéthavi ciklusokban érkező frissítésekkel. A szokásos mobilfunkciók mellett minden extra eleve problémás megfogalmazású angol nyelven ragadt, ahogy egyetlen játékfunkciót sem magyarítottak – azért csak van pénz a ZTE költségsapkájában, hogy alkalmazzanak pár fordítót, hajrá!


[+]

A játékközpont Game Space néven fut, és a piros billenőkapcsolót eltolva azonnal elindul. Itt aztán állítható a venti fordulatszáma, az RGB fények színe, az értesítések és hívások elrejtése, a hardveres és adatkommunikációs prioritás, a képernyő és az érintési érzékelés, a ravaszok és egy sor hardveres miegymás akár játékonként.


[+]

A ravaszok kifejezetten jól működnek Fortnite, Asphalt 9 vagy Genshin Impact alatt, viszont sok más esetben erősen kérdőjeles a hasznuk. A játék közben könnyen előhívható lebegő menüvel azonnal elérhető kedvenc chat appunk vagy a képernyőrögzítés beállításai, ahogy kijelezhetjük a CPU és a GPU teljesítményét és frekvenciáját is.


[+]

A Game Space egy helyre gyűjti a képernyőképeket, melyekhez megjegyzést fűzhetünk, X Gravity néven pedig külső kontroller, egér és billentyűzet funkcióit programozhatjuk. A legjobb válaszidő érdekében érdemes vezetékes perifériákat csatlakoztatni USB-hubbal, és velük együtt is tévére vagy monitorra vezethetjük a képet DisplayPort / HDMI átalakítóval. Nyilván a WiFi-s kivetítés is opció, csak némi késleltetéssel.


[+]

PC-re kötve a Redmagic Studio terjeszti ki a szokásos Windows-Android funkciókat, kivetítéskor végül használhatjuk a mobilképernyőt tapipadként, vagy teljesen hátrahagyhatjuk a telefont a játékok meghajtására a tévén, kontrollerrel kikapcsolódva. Ám csak a 6,8”-es, makulátlan panel a telefon legmenőbb tulajdonsága, úgyhogy én elsősorban arra meredve játszottam. A gyors válaszidő érdekében egyébként a dedikált Red Core 2 chip vezérli a hangot, a rezgéseket és az RGB fényeket, és kifejezetten erélyes a haptikus visszajelzés. Mozizáskor viszont sajnos le kell mondani HDR10 és DolbyVision támogatásról, de azért a Widevine L1 CDM védelem megvan, vele pedig a nagyfelbontású streaming.


[+]

Sok játékos preferálja a jack kimenetet, amire dinamikusan tiszta és részletes hang jut, és ugyanez mondható el a sztereó hangminőségről is, alul-felül dedikált vájattal. A DTS:X Ultra hangolású páros kellemes mennyiségű mélyet biztosít mobilos viszonylatban, remek közép, illetve magas tartománnyal, és a legélesebb, karcosabb hangok esetében sem kell 85% alá szabályozni, hogy tiszta maradjon a minőség. A Red Magic tehát remek multimédiás zsebokos kismillió játékfunkcióval és kiváló audiovizuális körítéssel, hogy versenyben legyen az év gaming telefonja címéért. Mégsem változtat ez a tényen, miszerint gyakran az iOS az elsődleges fejlesztői fókusz és vegyes a képfrissítési kép Androidon. Hamarosan jelentkezünk egy Red Magic 9 Pro vs. ROG Phone 8 Pro összehasonlítással.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement
  • Kapcsolódó cégek:
  • Nubia

Azóta történt

Előzmények