Multimédia
Noha a Motorola csak az 50 főkameráról és a 8 megapixeles ultraszélesről beszél, van egy harmadik szenzor is, ami csak a mélységélességért felel. Ezen a ponton válik el amúgy a G széria az Edge modellektől, a G56-ban ugyanez a szett van, az Edge 60 Fusin azonban ugyanekkora felbontás mellett nagyobb és magabiztosabban fotózó főkamerás szenzort kínál, az ultraszéles pedig már 13 megapixeles. A G56 és a G86 között az ultraszéles mellé rakott autofókusz az eltérés, ebben a modellben ugyanis van, a főkamera mögött pedig akad OIS is, ami szintén hiányzik a G56-ból. Ugyanazokból az összetevőkből is lehet eltérő levest főzni: a G86 két apró extrával egy sokoldalúbban használható kamerapárost kínál. Jöjjenek a képeink:
Hirdetés
Főkamera 50 MP
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Főkamera 12,5 MP
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2x zoom 12,5 MP
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ultraszéles 8 MP
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Az első megállapításunk az, hogy teljes felbontásban fotózni teljesen felesleges. Az 50 megapixeles képek egyszerűen nem jók, pixelesek, zavarosak, kásásak. És bár a kétszeres digitális zoom sem egy matyóhímzés, de itt az 50 megapixeles kép közepébe vág bele a rendszer, aztán ráküld valami élesítést, amitől picivel jobb az eredmény, de még így is elég gatya. A főkamera viszont nappal rendben van, este viszont egyszerre sikerül neki zajosságot és elmosottságot felmutatnia, akár kapcsol az ember éjszakai módot, akár nem. Az ultraszéles modul kihozza a soványka 8 megapixelből a maximumot, de így is relatív életlen és a szélek felé haladva kifejezetten homályos végeredménnyel, este pedig az algoritmus úgy félrelövi színeket, hogy még az is tovább rontja az élményt. Oké, 100 ezer forintért sokkal többet nem vártunk, de azért lehetett volna jobb az eredmény, mint a G56-nál, ha már ebben potensebb hardver és ISP van. Szelfik:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kissé digitális hatású, túlzóan éles arc az eredmény nappal (de legalább nem maszkíroz kínai módra valami porcelánbabának), este pontatlan fókusz, homály és mosottság az eredmény még akkor is, ha van mesterséges fényforrás a közelben. Videók:
4K és 30 fps a legtöbb, amit kínálni tud, az OIS-nek szinte nyomát sem látni, rázkódós felvételek lesznek. De lehet váltani a szenzorok között, bár olyankor egy bő másodperc kimarad. Nappal az élesség oké, kicsit fakó a felvétel, de nem rettentő, viszont már ilyenkor is van, hogy egy villanásra elveszíti a fókuszt, ami este szinte fixen jellemző rá. Az ultraszéles kamera 8 megapixele pont elég a 4K-hoz, de ennek az az eredménye, hogy nem lesz elég éles nappal, este meg… hát azt hagyjuk is.
Az előlapi kamerával is inkább nappal érdemes ügyködni, az is 4K30-at tud és nagyon meglepő módon ott nincs OIS, csak EIS… ami sokkal stabilabb eredményt hoz. Ezt miképp sikerült így összerakni vajon? Este viszont a kis szenzor nagyon kevés az üdvösséghez, nem is érdemes vele próbálkozni. Viszont korrekt hang, amit felvesz a telefon, ahogyan korrekt akkor is, amikor visszanézzük a videókat, vagy zenét hallgatunk. Nem világverő, de ebben az ársávban oké, ha pedig headsetünk van, akkor a dedikált Dolby alkalmazással magunk is variálhatunk az equalizerrel, plusz ezt rábízhatjuk az automatikára is. Természetesen a Widewine L1 adott, a HD streaming megy. Viszont a G56-ban még van jack csatlakozó, ez innen hiányzik.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!