- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Yettel topik
- Honor 90 - modellalkat
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Samsung Galaxy Buds FE - rajongok és jajongok
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mjani1172
addikt
Fizessenek csak, nagyon arcátlanul viselkedt(n)ek. Pont tegnap voltam náluk garanciális ügyben, a garancia semmire nem vonatkozik szerintük.
Tényleg sok autóm volt már,sok gyártótól, ezekkel egy-két garanciális dolog előfordult, majdnem mindig. Nincsenek túlzott igényeim, de tudom, hogy minek hogy kell működnie.
Mindenhol megoldódott a dolog,vita nélkül. De itt rögtön elmagyarázták, hogy mi miért nem garis, és ez egyébként sem nagy gond.Várok az importőr válaszára, aztán folyt köv.[ Szerkesztve ]
-
hallador
addikt
Hozzá kell tenni, ehhez azonnal, hogy a magyar fogyvéd és a magyar törvények, egy kapap szart sem érnek. Kihasználja bárki, Te is kihasználnád.
Valamiért USA-ban vagy épp Hollandiában nem meri megtenni vajon miért? A fejétől bűzlik a hal.The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
somogyib
őstag
Nem értem, hogy a vásárlókat milyen kár érte az ügyben...
-
Egyszerű.
Csak szoftver cserével maradhatnak használatban a járművek.
Az elvesző lóerők mellett emelkedő fogyasztást jelent. Ha ez így nem elég, akkor a jármű forgalmi értéke is csökken. Olcsóbban lehet eladni, mint a vásárláskor számolható évenként értékvesztés volt.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
somogyib
őstag
válasz Hieronymus #5 üzenetére
Így már világos.
-
mocsok vw ha nem bukik le, még mindig árulnának rendes motorral felszerelt autókat. mondjuk nem a vw, mások...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mjani1172
addikt
válasz 7Heads Drago #2 üzenetére
Az autóban 15 ezer Km van, Seat. Az ablaktörlő kar zörög, akad, a kárpit ragasztása elengedett,lóg, a futómű kopog, a fejegység bizonyos alkalmazásoknál lefagy, a navigáció le van maradva kb 100-200 métert, már elhagytad a tárgyat kb 200 méterrel mikor még előtted lévőnek jezi.
-
Füleske
addikt
-
myckie2
őstag
1.0 Turbom van 3 henger. 110 lóeró.Semmi probléma nincs vele. Megy amennyivel mennie kell. Ha nem a német autópályán éli az ember az életét vagy a hungaroringen, akkor egyszerűen fel nem tudom fogni egy ennél erősebb motor lényegét és szülségét. Tartósság pedig a jövő zenéje.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz Hieronymus #5 üzenetére
Van a rokonságban szoftverfrissített 2.0 TDI B7 Passat. Sem teljesítményben sem fogyasztásban nem változott semmi a korábbi állapothoz képest.
-
minél több lóerőt veszel ki minél kisebb köbcentiből, annál nagyobb az esélye, hogy koszos lesz a motor. neked 110 ló/liter fajlagos teljesítményű a motorod. a vectrámban 66 ló/liter fajlagos teljesítményű motor van, töredék nitrogén{di}oxid és nulla szénmonoxid kibocsátással. széndioxid több van, de azzal sokkal kevesebb a baj.
egyébként milyen érzés, hogy kilopták a fél motort az autódból?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
A jármű forgalmi értéke esett kb 10-15%-ot (nálam skoda octavia). Mondjuk engem nem érint, mert még szoftverb.zerálás után is jó megbízható kocsi = nyúzom amíg szét nem esik, viszont tleg mintha cseppet gyengébb lenne.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
nem kell klímaharcosnak lenni ahhoz, hogy az ember véleményt alkothasson egy/több autóról. és nem, nem lpg-s egyik autóm se. de biztos vagyok benne, hogy a régebbi, normális elvek szerint összerakott autómból összességében kevesebb szemét jön ki, mint egy új, friss elvek szerint összerakottból.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
kiskeni
aktív tag
Nyilván lehet játszadozni, de térjünk vissza erre még 10 év múlva (annyi sem kell).
Két rák találkozik. Kérdezi az egyik: - Te is folyami vagy? - Nem, én tüdő
-
Danex
addikt
110 ló addig jó amíg egyedül van az ember vagy nem rest egy busz mögött döcögni.
Sajnos amint beül még 3-4 ember plusz csomag akkor lényegesen lassul, ami önmagában nem baj, csak egy hosszabb gépjárművet lendületből kell előzni, ami ugyancsak nem baj, de az már úgy jobban átgondolósabb.
(aki ritkán vezet terhelten annak meglepetés lehet egy ilyen előzés ahol mondjuk a szembejövő sem 90-el jön, hanem GPS 100-al)
Na ilyenkor tud kellemes lenni, ha mondjuk nem 110ló 160nm hanem, 140 ló 250nm van a popsi alatt.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
És? Sógoromé az autó. Szalonból vásárolt új autó, 0km-es kora óta ő hajtja. Semmilyen változást nem hozott a szoftverfrissítés. Ugyanannyit fogyaszt és ugyanannyira nem megy mint azelőtt. Én nem azt mondtam, hogy másnál nem lehetséges pozitív vagy épp negatív irányban eltérés. Én adott autóról beszéltem. Azon semmi sem változott ez tény.
-
peti_s
addikt
Pontosan, ez nem a Te véleményed.
Munkahelyemen a céges flotta a VW csoportnál van 8 éve. (Előtte Ford volt.)
Van 1.6 CRTDI Golf, 2.0 CRTDI Sharan, A4, Multivan.Ezek kizárólag hosszú utakon, főként autópályán közlekednek, a rövidebb távokra eGolf van.
Szofterfrissítés után megváltozott a motor karakterisztikája, alulról kevésbé húz, és (autópálya használat mellett) megnövekedett flotta szinten a fogyasztás.
(Emiatt korrigálni kellett az elvárt értékeket. )Alattam volt a Golf és a Sharan is, előtte és utána is, az 1.6 CRTDI frissítés után minimális terhelés mellett még rángatott is. (Nem egyedi eset. )
üdv. peti_s
-
myckie2
őstag
Egyáltalán nem lenne az. Az autók nem lettek nehezebbek, sőt! Max a borzalmas légellenállású crossover és suvok-nak nem lenne elég a 80 lóerő. A forgalom sem gyorsult fel komolyabban és a sebességhatárok is változatlanok már régóta.
Ha ész nelkül akar az ember előzgetni és kapkodni, sebességhatárokat túllepni és utána a sebességhatárt betartó autóval a piros lámpánál találkozni, akkor valóban nem elég a 80-110 lóerő. Csak amikor rájön az ember, hogy ezzel az idióta stílussal rövidebb távom max 3 percet nyer vagy annyit se, akkor inkább normálisan vezet.
[ Szerkesztve ]
-
örülj neki, hogy nem franciát vettél.
kedvenc sztorim amikor anno a fickó megvette a 307-est (év autója), két év alatt 37szer volt szervizben az autó, kvázi értéktelen lett, mégsem kapott semmiféle kárpótlást.
szóval örülj neki, hogy a seat egyáltalán még megy.
legközelebb pedig tessék japánt venni.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
7Heads Drago
veterán
A te állításodnak ellentmond a környezetvédelmi besorolása az autódnak... Szmogriadó esetén pedig egyre fentebb viszik ezt a normát amivel még lehet közlekedni az adott területen. Ez a motor kilopás is érdekes kérdés. Mivel mint kiderült nem csak egy gyártó csinálta ezt a trükköt. És pont azok az amcsik verik ki a balhét ez ügyben akik nagy ívben felrúgják a nemzetközi klímaegyezményeket?
Alogonomus: Ez azért már erős kijelentés szerintem.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
10 évig volt francia autóm, nagyobb gond nélkül.
És aztán még kb 4-5 évig itt volt az autó a környezetemben gond nélkül.
Kár ezt így behatárolni: ne vegyél francia autót. Az olasz kocsikkal sokkal több baj van (az olaszból behozott is ugyanez) illetve a sós tengeri levegő se tesz jót egyik gyártó modelljének se országtól függetlenül. Német kocsiban is van ami problémás. Sőt adott szériában is vannak kerülendő modellek.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
8th
addikt
Rendben. Győztél. Akkor maradjunk annyiban, hogy hazudok és akkor mindenki boldog. És természetesen az autó tulajdonosa is hazudott, mert mittomén' olyanja volt éppen (nem). Lényeg az, hogy te a székedben ülve a monitor mögül jobban tudod mint az autó gazdája, hogy egy adott autót miként befolyásolt vagy eleve befolyásolt-e egyáltalán bármiben is a szoftverfrissítés. Értem. Fantasztikus ez a fórum de komolyan. Micsoda médiumokkal találkozhat itt az ember.
(#34) myckie2: Az autók sokkal könnyebben voltak mint manapság. Régen az alsó-középkategóriás autók nyomtak annyit mint ma egy kisautó lásd. Astra F > mai Corsa. Minden kornak megvoltak a maga gyenge autói. Corsa B 1.2 megvan? Az hiába volt csak 850 kg az a 45 lovas hoki motor szánalmasan vitte. Egy 0-100 sprint az örökkévalóság volt vele (20 másodperc). Vagy ott a 60 lovas Astra F vagy az 1.4 16v négyes Golf, vagy az Octavia II 1.4 szívó vagy a Focus II 1.4 szívó stb. A súlyukhoz képest nem valami acélos a teljesítményük. Ha ezek bármelyikébe beleül négy felnőtt az előzést gyakorlatilag el is lehet felejteni attól pedig egyenesen az isten mentsen meg mindenkit, hogy a puszta motorerőn múljon egy necces közlekedési szituáció megoldása mert ezekben mindegy hányat váltasz vissza és mennyire taposod a gázt pl. egy elkottázott előzésnél...
(#35) Alogonomus: Húha, akarsz róla beszélni?
[ Szerkesztve ]
-
válasz 7Heads Drago #38 üzenetére
Nyilván.
Nyilván az sem ok nélkül alakult ki, hogy sokan nem hajlandóak francia autót szerelni.
Van az a mondás is, hogy "Forddal jön, busszal megy".
Olasz kocsikkal az a baj, hogy hülyék hozzá a népek. Azokra többet kell fordítani mint más márkára, karbantartás-igényesebbek. De megkockáztatom, hogy nem rosszabbak mint a vw.
De az tény, hogy franciával, meg olasszal jobb óvatosabbnak lenni ha használtan veszi az ember, de vannak kifejezetten kerülendő típusok mindenhol.
Csak ezek összesített mértéke nem mindegy egy adott márkán belül.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
peti_s
addikt
A tulajdonjoggal nem lesz valaki szakértő is.
Te meg nyilvánvalóan, ha értenél a témához, akkor meggyőződnél személyesen is amit tényként beállítasz, nem csak ismételgetnéd más véleményét, 1 autó alapján.Az adott autós példa megint nem okés, inkább az adott felhasználási mód lehetne korrekt fogalmazás, pl. automata váltós kocsinál, vegyes használatban nem olyan szembeötlő a változás.
De ettől függetlenül az 1.6, de főleg a 2.0 CRTDI így változott.
Te meg ismételgesd csak magad, de ez már a spam kategória amit művelsz.
üdv. peti_s
-
addikt
Ez felhasználási módtól függ. Városban még akár igazad is lehet, de azon kívül egyáltalán nem. Főleg országúton/pályán, ahol kell a power, én szinte mindig teleautóval megyek. Ilyen 110 ló, és társai vicc kategória egy normális előzéskor 5 emberrel + teli csomagtartóval. Ez arra elég, hogy városban elfurikázz, esetleg országúton poroszkálj. Persze nem mindegy, hogy benzin/dízel a motor, utóbbiak nyomatékosabbak, előzésnél pedig inkább az kell.
Városba teljesen felesleges erősebb motor, oda egy hibrid szekér az ideális választás. De aki sokat pályázik, hosszúkat megy sok utassal, az egy 1.0-s kávédarálóval nem találja meg a számítását.
-
amit nem értenek a döntéshozók se, hogy az sem mindegy, mi az, ami kijön a kipufogón. például lehet csökkenteni a co-t meg a co2-t, de akkor felmegy a nitrogénoxid. A co2-vel tud mit kezdeni a szervezeted, a nitrogénoxidokkal meg nem.
vagy ott van a dízel példa: ahogy növeled a befecskendezési nyomást, úgy csökken a kipufogott koromrészecskék mérete. a nagyokat még ki tudja szűrni az orrod, a kicsik bejutnak a tüdődbe. tehát azzal, hogy fejlesztést kényszerítettek a dízelmotor gyártókra, korom szempontjából sokat rontottak a helyzeten. az a kipufogógáz, amiben látod a kormot, neked kevesebb bajt okoz, mint az, amiben nem látod, de van benne.
ezt az egészet megfejeled a kipufogó gázok kezelésére szolgáló cuccokkal, és rögtön ott vagy, hogy brutálisan drága, brutálisan sokba kerül előállítani, és nemritkán egészségtelenebb eredményt kapsz csak azért, mert a döntéshozókat meglobbizták.
egyébként pedig mitől is tragikusan rossz hatásfokú az az autó? de ne fals összehasonlítást mondj, hanem valósat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
több okból:
- régen a motor a hátsó kerekeket hajtotta. most többek között a klímakompresszort is
- régen nem volt ütközésbiztonsági elvárás, ezért egy autót ki tudtak hozni 800-900 kilóból. most 1300-1400 kiló.
- régen nem volt ennyi autópálya.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz 7Heads Drago #37 üzenetére
"A te állításodnak ellentmond a környezetvédelmi besorolása az autódnak...": tehát most már te is megértetted, hogy arról beszélek, hogy a környezetvédelmi besorolás tévedés.
és akkor még olyan alap dolgokat hozzá sem tettem, hogy az az autó szennyezi legkevésbé a környezetet, amelyiket nem gyártották le. Melyik a tisztább út:
- járok egy régebbi, kicsit koszosabb autóval
- nekem legyártanak egy újat, kicsit tisztábbat, majd azzal járok?Biztos lehetsz benne, hogy lényegesen kevesebb koszt generál összességében az, ha járok egy tisztességes állapotú régivel, mintha másfél tonna vasból meg műanyagból autót kell összekalapálni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
tegyük hozzá: a lóerő egy értelmetlen, jelentéssel nem bíró adat.
a tömeg/teljesítmény arány számít.
a 200 lóerős motor se sokat ér egy 60 tonnás kamionban. a 27 lóerős motor vidáman tolta a 600 kilós trabantot.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
myckie2
őstag
Azért a teleautót ne keverjük ide. Hány százaléka az Mo.-n eladott autóknak vesz részt telekocsizásban? Kerekítve 0. Én általános használatról beszélek. Szoktam autópályán használni (SX4 S-Cross 1.0) az autóm 3-4 ember + csomaggal és nem tudom hol kellett volna éreznem az erőhiányt. Valószínűleg 180-al már nehezen előznék, de ez Németországon kívül teljesen lényegtelen.
[ Szerkesztve ]