A Seat Ateca fedélzeti rendszere

Okostelefonos funkciók

Az első meglepetés az volt, hogy az autóban volt WiFi. Már-már megörültünk, hogy akkor biztos egy SIM is van valahol, de erről nincs szó, pusztán az uPnP szabvánnyal kapcsolódó eszközök okán került be ez a funkció. A Seat rendszere viszont nem ettől jó, hanem attól, hogy mindhárom elterjedt csatlakozási formát támogatja, azaz van benne Apple CarPlay, Android Auto és MirorrLink is, utóbbiból az 1.1-es verzió.


[+]

Nyilván mindezek mellett alapvető, hogy van Bluetooth is, a névjegyzékünkhöz is kér hozzáférést a felület, ha megadjuk, akkor a kontaktokhoz tartozó képeket is átszippantja. A beszélgetési hangminőség makulátlan, én is remekül hallottam mindenkit, mások sem panaszkodtak, a sebesség növekedésével a hangerő is finoman erősödik, nem kell kézzel utánaállítani. Zenét is lehet így átküldeni a fejegységnek, de nem minden androidos telefonon fogjuk látni a számaink listáját, léptetni bármikor lehet, a zenékbe beletekerni azonban nem.


[+]

A MirrorLink a kényes pont általában az autós fedélzeti rendszerek kapcsán, itt is így alakult, de ez nem a Seat hibája, hanem a szabványoké. A Sony, a HTC, a Samsung és újabban az LG telefonok támogatják ezt a megoldást (és állítólag a Huawei-nél is készül), de ahhoz, hogy működjön, elfogadott és hitelesített alkalmazásra is szükség van, ráadásul a verziószámoknak is egyezniük kell. A Seat és a Samsung közös appot fejlesztett, ami egész ügyes, mindenféle widgeteket lehet kitenni a kezdőoldalakra, de vannak 3rd party alkalmazások, amelyek más-más funkciókat adnak hozzá a felülethez. Ám ezek közül egyidőben csak egy futhat, amikor a MIrrorLink kapcsolat létrejön, akkor az autó kijelzőjén kell kiválasszuk, hogy melyik alkalmazást óhajtjuk használni. A Sony és a HTC gyárilag ad egy úgynevezett autós módot, ami MirrorLink módban elindulhat, ezzel csak az a baj, hogy ha a telefonon régebbi a verziószám, akkor az csak álló helyzetben működik, amint kioldjuk a kéziféket (vagy D-be tesszük a váltót), akkor széthullik a kapcsolat és hitelesítési problémákra panaszkodik az autó.

Ilyen probléma nincs az Apple CarPlay kapcsán, az bezzeg mindig tökéletesen ugyanúgy, ugyanolyan egykedvűséggel üzemel, csak annyi az elvárás, hogy a Sirit engedélyezzük. Ezután megkapjuk az Apple autós felületét, amelyben még mindig elég kevés lehetőség van további appok berámolására, leginkább a iPhone navigációját szeretnék sokan lecserélni valami másra, de ha ettől eltekintünk, akkor egyszerűen és jól működik, zenék, podcastok, hangoskönyvek elérése pofonegyszerű és persze az SMS-ek és a telefonos funkciók is elérhetők, angolul a hangfelismerés is üzemel.


[+]

Az Android Auto épp a minap lépett át a 2.0-s verziószámra, aminek bizonyára lehet(ne) örülni, ám ez hivatalosan továbbra sem tölthető le itthon a Play Áruházból, noha egy mezei apk felrakásával ez az apróság áthidalható. A gond csak az, hogy ez már nem minden telefonnal üzemel, a Huawei P9-en például nem indul el, mert a GPU nem támogatott. Ahol viszont nincs ilyen dráma (Qualcomm chipsetekkel például), ott remekül üzemel, ez sincs túlvariálva, de itt már a Google Maps a navigáció, beépülhet a Spotify, a TuneIn Radio és egy sereg egyéb app, amelyek listája folyamatosan bővül.


[+]

Az Ateca tehát jól vizsgázott, akárcsak a korábban már próbált Ibiza. Itt azért többet tud maga a rendszer, több benne az extra funkció, de ha onnan közelítjük meg a témát, hogy okostelefonnal mire képes a felület, akkor nincs lényegi eltérés. A három ismert szabványt támogatja, adott a Bluetooth is, két USB bemenet is akad, plusz van saját alkalmazás is, amely pár aprósággal még segíthet az autó használata során. A beépített SIM-et nagyon várjuk (és elvileg a Skoda Kodiaq már kap ilyet), de a lényeg mégis csak az, hogy egy gyors, sokoldalú, logikusan felépített felületet ad a Seat, amely modern, ráadásul a Samsung készülékekhez dedikált alkalmazás is készült, ami valamelyest versenyképessé tudja tenni a MirrorLink csatlakozást az itthon elvileg egyébként sem elérhető Android Autóval szemben. Bele lehet ugyan kötni pár apróságba (1,5 Ampert leadó USB-k, relatív alacsony felbontású kijelző, magyarul nem működő hangvezérlés), de mostanra már bőven van elég tapasztalatunk különböző márkák különböző megoldásaival ahhoz, hogy azt mondjuk, hogy az Ateca rendszere átgondolt, sokoldalú és mindenképpen az autós infotainment berendezések között a jobbak közé tartozik.

Bog

A cikk elkészítésében a Telekom 4G/LTE mobilinternet volt segítségünkre.

Azóta történt

Előzmények

  • A Seat Ibiza fedélzeti rendszere

    Nem kap különösebb hírverést a Volkswagen csoport fedélzeti megoldása, pedig kifejezetten jól sikerült és sokoldalú. Egy Ibizában próbáltuk ki.

Hirdetés