A Seat Ateca fedélzeti rendszere

Belső

Hogy az Ateca milyen kívülről az alapvetően szubjektív és nem is ennek a cikknek a témája ezzel foglalkozni. Az általunk próbált 2 literes dízel, DSG váltóval és összkerékhajtással szerelt Ateca kényelmes autó, kicsit komótos, de ha összeszedi magát, akkor meg tud indulni (és meg is tud állni), a fedélzeti rendszer viszont kifejezetten fejlett és modern. Alapvetően két kijelzővel dolgozunk, az egyik a kormány mögött van, a műszerfal közepén látható és csak a legfontosabb információk megjelenítésére szorítkozik az általunk választott témában (vezetési adatok, telefonos funkciók, navigáció), a másik pedig a középkonzolba épített, jóval nagyobb megjelenítő, amely érintésérzékeny és rengeteg beállítási lehetőséget tartalmaz.


[+]

A 8 hüvelykes kijelző felbontása 800 x 480 pixel, ami 114 ppi-s értéket jelent. Ez a mai tabletek mezőnyében elég hervatag, de ahhoz untig elég, hogy a vezetés közben fontos tartalmakat leolvassuk róla, nem arra találták ki, hogy filmeket nézzünk és böngészzünk. Sokkal fontosabb paraméter a sebesség, amivel nincs is gond, ügyesen próbálja a rendszer animációkkal a képernyőváltásokkal járó szüneteket. A görgetés azonnal történik, ráadásul a menürendszer is logikus.


[+]

A VW csoportnál megpróbálnak egyensúlyt találni az érintős kezelés és a fizikai kezelőszervek között és ez egész jól sikerült. A kijelző körül nyolc gomb és két tekerentyű található. A bal oldalival a hangerőt lehet csavargatni, a jobb oldalival pedig léptetni, például zeneszámok között. A négy-négy gomb pedig a funkciókhoz visz gyorsan, a telefonhoz, a médialejátszóhoz, a hangvezérléshez (ami magyarul nem tud), a térképhez, az appokhoz, illetve az autós információkhoz. És akad egy billentyű magához a főmenühöz is.


[+]

Persze a kormányon is vannak gombok, de másféle funkcionalitással, nyilván a hangvezérlés kapott itt is egy külön kezelőszervet, a hangerőt egy görgővel állíthatjuk, lapozhatunk a műszerfali kijelző funkciói között, illetve a tempomat kapcsolói is ide kerültek. Minden elég egyértelmű és logikus, mindkét kijelzőn magyarul jelennek meg a dolgok, ami kedves, de a hangvezérlés csak akkor hajlandó üzemelni, ha előbb a nyelvet angolra kapcsoljuk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • A Seat Ibiza fedélzeti rendszere

    Nem kap különösebb hírverést a Volkswagen csoport fedélzeti megoldása, pedig kifejezetten jól sikerült és sokoldalú. Egy Ibizában próbáltuk ki.

Hirdetés