- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
simonjoe
senior tag
.....nekem nagyon elment a kedvem! Rettenetesen vártam tőlük egy "izmos" árban elfogadható hibrid, vagy plugin-hibridet. Az ár még valahogy elfogadható, mert ugye kompromisszum valamely oldalról illik. De, ezek a lepkefing motorok! Szégyen! Elengedtem a Suzuki-t. Inkább fizetek többet, ha kell akár sokkal többet, de érezzem már, h autó van a seggem alatt. Így valszeg egy Kia Sportage, vagy egy Hyundai Tucson plugin lesz a befutó. 265 lóval már lehet kezdeni valamit, mindkét autónak jó nagy a csomagtere, és jól fel is van extrázva.
Joe
-
Brogyi
senior tag
válasz PeterPH #57250 üzenetére
Kicsit átgondolva az egészet a következőt látom.
Már te is lekörözted a cikk íróját. Tehát sokkal jobb oldalról közelíted meg. Egy egyszerű táblázatba bele kell írni az ismert adatokat. Pl. Vitara mild, Vitara strong, és Swace. Természtesen ilyenkor a legjobb ezeket egyszerre, egy útvonalon tesztelni, mint ahogy a fogyasztás guru magyar youtuber teszi. Pl. reggel 8:00 indulás Hűvösvölgy, Erzsébet hid, Keleti... Tripp nullázva az eljén, indulás tele tank. A tripp mond egy városit, majd egy kis 130km/h, itt is tripp nullázás az elején. A végén megmondja a valóshoz közelit, majd egy kis 90km/h. Hasonlóan mint a többinél.
Így kaphatunk volna egy átfogó képet. A végén tele tank ami pedig a valós átlagot mondja meg.
Tudom ehhez sok idő kell, de azt a táblázatot se rakta össze.
Sajnos papíron a "strong' alig egy egész decivel fogyaszt kevesebbet. Ez a valóságban nulla, vagy több lesz.
Szomorú.
A piac majd eldönti mennyire lesz jó. A cikk írójának a tényeket kellett volna leírni, és a végén a saját véleményét. Talán megváltozik a Swace vételi statisztikája ezután. -
válasz simonjoe #57252 üzenetére
Én azt nem értem, hogy itt van a Toyotás közreműködés, bele kéne rakni a Corolla 1.8 hibrid hajtásláncot a Vitarába, és úgy kiadni.
Nyilván drágább lenne így is, de a Toyotáktól viszont tudnák olcsóbban adni, mert csak a hajtás más, a bódé és egyebek az maradna.Így lenne egy jól használható, tényleges full hibrid, amit szerintem még vinnének is az emberek, és még a kvóta is lejjebb menne ami miatt megy ez a hercehurca.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
addikt
válasz Brogyi #57256 üzenetére
Lesz ember, akinek vonzó lesz ez az új konstrukció, pláne ennyiért?? Az új S-cross már nem is kapható, tegnap voltam a Vargànàl Mislenyben, nem tudnak új rendelést felvenni rá. (Szervíz időpontot egyeztettem, nem tervezem az 1.6 allgrip-et lecserélni). Ha most vennék autót, nem tudnék venni! Az új S-cross, akinek jutott, jól járt vele. De ha az is jön ezzel a konstrukcióval, hát nekem nem kéne!
My name is Bond, James... Dean.
-
addikt
válasz Janusz001 #57258 üzenetére
Azt mondták, ők már nem tudnak, rengeteget rendeltek és nincs keret már náluk. Az új S-cross mellett, ha most kéne vennem, eszembe nem jutna a Vitara. Ez az S-cross gl+ felszereltség mellett Best buy! De ez, hogy kb 2 hónapig kapható.a jelenlegi motorral, aztán jön a gyengébb, de drágább, elég botrány! Asszem az 1.6 nekem marad örökélet.
My name is Bond, James... Dean.
-
addikt
Az is érdekes a suzukinál, hogy az árakat részben a hibrid erőforrásokkal magyarázzák, ami ugye a legújabb környezetvédelmi előírások blabla... miatt kellenek. Nos más márkáknál (a suzukinál ugye, már csak ilyen-olyan hibrid hajtáslánccal lehet autót venni) érdekes módon mindenhol megvannak a jó öreg benzines erőforrások is.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
válasz burgatshow #57255 üzenetére
Igen, így belegondolva, nyilván ez lehet az oka.
De ugye azért akkor is ott lenne, hogy csak a hajtás Toyota, a Toyotánál meg minden. Biztos számít sokaknak az is, meg ugye ott a jelvény a kocsi orrán.Csak így meg felmerül a kérdés, minek az együttműködés? Mert a 20 millás Across, meg a 9 millás Swace nem hiszem, hogy annyira nagyon kelendő lenne, mivel alig olcsóbb Toyota társainál. .
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
AMD Power
titán
-
burgatshow
veterán
válasz SyMbioTe #57262 üzenetére
A Toyota a Suzuki többségi tulajdonosa. Ezért.
Egyébként tudtommal a Suzukinak kell a flottaátlaghoz a Toyota autói (Swace = Corolla, Across = Rav4), cserébe a Suzuki olcsóbb modelleket ad a Toyotanak Európán kívüli piacokon. Pechünkre mi ebből a szempontból pont olyan piacon vagyunk, ahol mindkettő jelen van.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz SyMbioTe #57262 üzenetére
Plusz szerintem a Toyota odaadja ingyen a hibrid technikát mindenkinek az csak a tényleges elektromos részre vonatkozik. Ahhoz még kellene egy jó atkonson ciklusos benzin motor ami nem nagyon van senkinek. Fordnak van de gyengébb, és ha minden igaz (de csak részinfókat hallottam) problémásabb is. Ha suzuki nem kapja meg egyben a hibridet benzinmotorral kb nincs más választása mint ez a szerintem teljesen versenyképtelen hibrid (kisebb csomagtér, gyengébb és drágább).
Jelenleg scrossom van ami teljesen jó értékarányú volt, és mostani árak mellett szerintem egy 1.4t automata glx is egész jó amíg van. De 8-10 millát egy ilyen új hibrid vitarára ki fog kiadni? 12,2-ért jön tavasszal közepes felszereltségű rav4 hibridem (árgaranciával...) azért ebben az összehasonlításban ez teljes képtelenség.
-
burgatshow
veterán
válasz Tom1939 #57265 üzenetére
A Ford is a Toyota-tól veszi/liszenszeli a hibrid hajtásláncot. Az MK5-ös (2015-) hibrid Mondeoban ugyanaz van, mint a 4. generációs Priusokban.
Amúgy az új autók tekintetében egyre inkább örülök, hogy még októberben megcsíptünk egy automata GL+ S-Cross-t az utolsó darabokból. Egy darabig az új S-Cross bejelentése után gondolkodtam, hogy némi ráfizetéssel becserélem a magasabb felszereltség miatt (szintén GL+ volt a célkeresztben), de aztán látva a helyzetet (meg a lustaságomat, hogy már megint papírmunkázni kell) inkább elengedtem. Marad. És igazából azt leszámítva, hogy tankolni kell , nem tudok rá rosszat mondani. Tök jól teszi a dolgát és feleségem is szereti.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz burgatshow #57266 üzenetére
Mondjuk azért az új S-cross nagyon best buy lett! Nem is értem, hogy miért nem maradhat a jelenlegi lágy hibrid+turbó benzin. Akinek sikerült elcsípni belőle, na az örülhet,.ez fogja tartani az értékét. Az 1.5 szívó hibrid papíron sem vonzó,.szerintem élőben sem lesz az.
My name is Bond, James... Dean.
-
őstag
válasz burgatshow #57266 üzenetére
Igen Toyota alapon megy a rendszer, de nekem az jött le hogy maga a benzin motor nem toyota (de lehet hogy arra is kiterjed a licensz), de hallottam a sok kuga áll a szervizben kitételt. De ezt jó lenne biztosan tudni (mondjuk a kugát a majd minden tesztben eljövő kényelmetlen a vezető ülés rész szórta ki nálam).
Szerintem van csavar ebben az ingyen adom a hibrid rendszerem dologban (szerintem a benzin mocit nem).
Mondjuk nekem egy peugeot 5008 kifejezetten jó lenne 2.5-es toyota hibriddel....
-
addikt
válasz burgatshow #57268 üzenetére
Igen, de ez az, hogy nem lesz! És ezt nem is értem! Kijön egy autó és kb 2 hónapig lehet kapni egy motor konstrukcióval. Vicc. Az új vitara a szívó 1.5-tel, 10M körül, az is vicc!
My name is Bond, James... Dean.
-
válasz SyMbioTe #57125 üzenetére
Na, csak kezdeti volt az öröm, 1-2 nap után újra ki-be kapcsolgat, szóval megy vissza garanciába.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
-
dethroner
veterán
Azt tudja valaki, hogy a 2017-től gyártott swiftre melyik gyártó ablaktörlőlapátját szerelik a gyárban?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Szüleim keresnek új autót maguknak, és a Suzuki Vitara is szóba került. Voltunk a kereskedésben, körbejártuk, megismertük amit ennyi idő alatt meglehetett. Tetszik nekik az autó.
Néztem a népítéletet, nem sok negatív értékelés volt (magáról a Vitaráról, amit persze pár éve már gyártanak, ez ha jól tudom, a 2. ráncfelvarrása), viszont ugye ettől még lehetnek rossz tapasztalatok, csak max ők nem írtak.
Az eladási számokat nézve "ajánlott autó" lehet, hiszen szinte mindig a legtöbbet eladott a kategóriájában.
De azért kíváncsi lennék, nektek van-e ilyen, és milyen tapasztalataitok vannak vele?Illetve a 3+7 év garanciáról kérdeznék még: Van valami "buktató" benne, olyan apróbetűs rész, amire érdemes figyelni/felkészülni? Persze megkeresem és át is olvasom, de hátha átsiklok valami felett, ezért kérdezem, hátha ti már ismeritek.
Köszönöm.
-
szaniszlokar
aktív tag
Van az asszonynak egy 2004-es Ignise, glx felszereltségű. 110.000 km van benne, nincs széthajtva, normál állapotú.
Szeretne egy fiatalabb autót, így eladnánk. Mi is használtan vettük.
Milyen áron mennek ezek mostanában, mennyiért lenne érdemes meghirdetni a használt autón?Minden ellenállás hasztalan.
-
-
Vigneau
félisten
válasz dethroner #57279 üzenetére
Én előre most jobb híján Bosch Aerotwin-eket vettem.
Hátul pedig az Unix-os Bosch lapátból vettem ki a gumit és beraktam a gyárilag szerelt keretbe. A katalógus ellenére egyébként sem úgy nézett ki a lapát kerete, mint ami fent van. De legalább a gumi stimmelt. De az is faramuci, csak 5mm széles. Amit kapsz a boltban, 6.5 és 8mm vastag. Nehogy véletlenül beférjen a karmok közé...
A hideg miatt meg nem mertem feszegetni a karból a lapátot, nehogy letörjön valami, aztán lehet a komplett kart cserélni... Már jártam így 2009-es Ford Fiesta-val.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
dethroner
veterán
válasz Vigneau #57280 üzenetére
2 éves a jármű és ennyi ideig még egyetlen ablaktörlőm se bírta. És soha nem volt hangja, ezért ha lehet, maradnék ennél a hibrid lapátnál. De hogy csak gumit hogyan lehet cserélni, még sose próbáltam. Amúgy mi az hogy 5mm és 6,5mm meg 8mm. Nekem eddig csak a hosszát kellett nézni.
Most kérdeztem szervizes havert, azt mondta utángyártott de gyári minőség a hosszabb 8595Ft, a rövidebb 7585Ft. Hát qrva drágaA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Vigneau
félisten
válasz dethroner #57281 üzenetére
A törlőgumi vastagsága, egyelőre ennyi vastagságúval találkoztam. Természetesen csak a vastagabbakhoz jutottam volna hozzá vágható formában. A hátsó ablaktörlőé viszont 5mm volt, azzal gyűlt meg a bajom.
A túl széles gumi nem fér be a karmok közé. Én is vettem vágható gumit az egyik multiban, aztán csak pislogtam, mikor cseréltem volna és nem fért be. Azóta közelebbi barátságba kerültem a jó öreg tolómérőmmel...
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Alapvetően típushibáról nem nagyon tudni, azért sincsenek negatívok az autóról.
Egyedül az ajtó beázás, ami pár tulajnál előjött (ezt ne úgy értsd, hogy a komplett utastér elázik, leginkább nagyon komoly esőzéskor jött elő pár embernek).Gari: A +7 év az ugye motor, turbó, váltó, meg az újabbaknál talán a hibrid rendszer. Na, ezt nem a Suzuki gyár intézi már, hanem valami biztosítón keresztül történik a dolog, de ennél többet én nem tudok, hogy az hogyan megy, mi a menete.
Kitétel, hogy minden kötelező szerviz márkaszervizben történik az autón a +7 év alatt is.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
addikt
válasz SyMbioTe #57284 üzenetére
Vitara esetén nincs ajtó ázás, az S-Cross hiba volt. Sajnos vitaràra is igaz, hogy a kötelező wltp előírások miatt egyre költségesebbek a motorok. Az 1.6 szívó ugye egy faék volt, nem sok hibalehetőség volt/van benne. Az első szériás 1.4T egy nagyon jó, optimàlis hengerűrtartalommal bíró, nyomatékos turbó-benzin motor, nagyon megbízható, és nem volt benne részecskeszűrő. Aztán jött a részecskeszűrő, aztán a teljesítmény butítàs, meg a lágy hibrid, most meg az 1.5 szívó + hibrid rendszer. Én ezt már biztosan nem venném meg, pláne ennyiért! Ha még van pár elérhető 1.4 új S-cross, az jó vétel lehet, de az 1.5 hibrid majd 10M, na az felejtős! A maga 100LE-vel...
[ Szerkesztve ]
My name is Bond, James... Dean.
-
válasz blakey #57285 üzenetére
Akkor elnézést, rosszul emlékeztem.
#57287 Memmaao
Naigen, ezaz 1.5 hybrid ez elég gyengére sikerült, de legalább jó drágán, azt én is passzolnám, én is maradnék az 1.4-nél amíg van rá lehetőség.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Vigneau
félisten
válasz dethroner #57286 üzenetére
A korábban linkelt lapátok ezek szerint nem jók?
Én innen vettem, amit írtam is korábban. Gábor Hegedüs posztja.
[ Szerkesztve ]
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
beef
őstag
válasz szaniszlokar #57276 üzenetére
Nagyon egyszerű, nézd meg a hasonló évjáratú, felszereltségű, futásteljesítményűeket a hahu-n. Az már egy jó viszonyítási alap.
-
zsolt19900
őstag
válasz Memmaao #57287 üzenetére
még a végén pár új Vityát megfogunk itt némelyikünk Swiftjével
Na jó persze csak poén, de azért siralomház egy ekkora bódéba ilyen hajtásláncFaragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
tboldi
nagyúr
válasz zsolt19900 #57291 üzenetére
Nekem sem szimpi az új hajtás, minden eshetőségben a turbóst választanám, de na, siralomház? A nagyjából ugyanakkora tömegű Honda Jazzem 83 lóval és 119 Nm-rel sem képez forgalmi akadályt. 🤷♂️
Bár papírforma szerint 8 tizeddel jobb a 0-100-am.szerk.: Megkövetem magam, közel 200 kilóval könnyebb vagyok.
De teljesítmény/tömeg arányban így is a Vitara a nyerő, nem is kevéssel.[ Szerkesztve ]
-
eami
addikt
válasz dethroner #57286 üzenetére
én márkaszervizben kértek eddig, olyan 15k körül volt az első kettő s-crossra, de egyszer próbáltam más márkát, akkor egy kis autós boltba azt is berendelte volna nekem ha kérem, de nagyon ajánlott egy másikat töredék áron szóval kipróbáltam. Nem jött be, mert hangos volt. Elég hamar újra le is cseréltem gyárira.
-
KubanitoS
veterán
-
addikt
válasz dethroner #57295 üzenetére
Én sosem problémáztam az ablaktörlőn. A gyári szervízben cseréltettem, (2007-es swift) és bár meg nem mondom az árát de nem volt egy királyi váltságdíj....
Általában bementem és pikk-pakk 10 perc, negyed óra és megvolt.[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
blakey
titán
Ablaktörlőből a Bosch Aerotwin nálam jobban vizsgázik, mint a gyári, illetve nem értem, hogy amiatt miért kéne szervizbe menni, 5 perc alatt kicserélem mind a hármat.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***