- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz 2ozzmexy #57600 üzenetére
Pontosan ezért kezdem mindig azzal, hogy a légzsák működését nem korlátozza az én módszerem. Ha nem ellenőriztem volna a kapcsolási rajzon, nem alkalmaznám és főleg nem javasolnám.
#57596 2ozzmexy
Beleférni beleférne, de ilyen csomagért biztosan nem adnék ennyi pénzt. Most 990 ft-ot fizetek (1.2 giga net, 50 perc, hálózaton belül korlátlan).
Ausztriában 3.90 eur 1 giga net 100 perccel, roamingban/külföldi irányba is teljes mértékben felhasználható. Ennél több nekem nem kell, ha a voda nem hosszabbít, nem kérdés, hogy erre váltok.#57597 hemaka
Ezt én is tapasztaltam már, de az ellenkezőjét is. Volt, hogy egy kukásautó miatt százból egyszer másfelé mentem, azóta mindig arra akar vinni. -
zsolt19900
őstag
légzsák kikapcs/bekapcs érzékelés stb.
az sem jobb ám, ha "azt hiszi az autó, hogy be vagy kötve" és azért engedi robbanni a lufit
ritka szép lesz az ember mosolya és agyába száll az orrcsontja
az sem egy élettelösszeegyeztethető dolog
persze, ha a kérdező hozzátette volna, hogy "sokat megyek egy zárt magánterületen" gyár stb. parkolóban vagy mittudom én és oda nem szeretne csatolni, akkor teljesen más lenne a leányzó fekvése
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Gyöször
senior tag
válasz Moleman #57601 üzenetére
Megnéztem az utóbbi hónapban 40 Mega netet evett a waze, de én nem sokat megyek. Tuti+om van és 400Ft ért veszek hozzá 300Mega netet ez nekem mindig elég egy hónapban, át akartam váltani tuti100ra, de a 100 nem mindig lenne elég és úgy látom ahhoz sem meg már semmihez nem lehet venni 300Megát.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #57604 üzenetére
Azért írtam nehogy magadra vedd. Mindketten tudjuk hogyan folytatódik ez a téma (nem először jött már elő itt a topicban), jönnek a sztorik meg bekellkötni vs. nemkellbekötni. A mi (ha nem haragszol a többes szám miatt) álláspontunkat nem mi találtuk ki,nálunk sokkal okosabb és tapasztaltabb közlekedés biztonsági szakértők bizonyították hogy be kell kötni, pont. Így elejét vettem a téma folytatásának
Ha idegesít valakit hogy csipog, kösse be magát."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tommyb79
újonc
Sziasztok!
Kb. 1 hónapja vettünk egy 2018-as 1.4T benzines S-Cross-t (K14C). A szélvédőmosó tartály feltöltésekor feltűnt, hogy a hűtőfolyadék szintje a legalsó vonal alatt van. Novemberben volt 3 éves szervízben az előző tulaj által, ill. átnézettük a vétel előtt is. Akkor nem tűnt fel senkinek, hogy kevés lenne, persze lehet meg se nézték (én sem sajnos).
Kérdésem az lenne, hogy milyet (és kb. mennyit) tölthetek rá? A kézikönyv azt írja, hogy ne keverjünk össze különböző típusú hűtőfolyadékokat. Tehát csak a gyári Ecstar mehet bele vagy akár más márka (Aisin, Prevent) is?[ Szerkesztve ]
-
Promi
aktív tag
válasz tommyb79 #57608 üzenetére
Enyémbe is kevesebb volt mikor vettem. G12 jelölésű fagyállóból veszel 1 litert, és bele öntöd a felső jelölésig. Szervízbe nem szokásuk pazarolni a folyadékot, ellenben az olajszűrőt úgy rá húzzák géppel, hogy a szerelőm kb. 5 percig emlegette őket mire le bírta venni.
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Sza_Sa #57607 üzenetére
Mindegyik kézi 6os olyan, Vitara/S-Cross/Swift, a folyadék cseréje Castrol Snytrans FE 75W-re szokott segíteni rajta valamit, de akkor sem lesz tűpontos sajna...
Én élnék a gyanúval hogy az agyonmagasztalt Ecstar 75W Gear-oil hidegen nincs a helyzet magaslatán, ez okozhatja a jelenséget, a negyedik fokozat is kicsit fura olyankor, de pár km alatt melegszik annyit hogy már jó legyen.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tommyb79
újonc
Köszi mindenkinek!
Beszéltem a helyi márkaszervízzel. Mondták, hogy kanyarodjak ma arra és utántöltik gyárival. Remélem így rendben lesz! Viszont újabb dolog, amire figyelni kell mert, ha folyamatosan egyre kevesebb lesz, akkor gondolom baj van. Az előző autómban sosem néztem hűtőfolyadék szintet. -
Red_Bull
aktív tag
Sziasztok!
Van egy 2005-ös Swiftem,3-as, 4-es sebességbe kapcsoláskor alacsony fordulatnál kis gázadásnál is felbőg a motor jobban mint kéne, ahogy utánaolvasgattam, ez tuti amiatt van hogy csúszik a kuplung és amiatt van tehát ez akkor tuti cserés.
A másik bajom, hogy üresben valami daráló hangot hallani, nem túl hangosan, kuplung kinyomásakor teljesen megszűnik a hang. ez szerintetek 100% hogy a nyelestengely csapágy hiba(ami ugye típushiba) ?
Olyasmiket olvastam hogy ezt nem érdemes csak önmagában cserélni mert pár ezer forintos alkatrész, viszont nagy meló szétszedni, tehát költséges munkadíja lesz. Mit javasoltok? Bármilyen tanácsot szívesen fogadok. -
Moleman
addikt
válasz Red_Bull #57615 üzenetére
100% nyelestengely, ugyanez volt nekem is az Almeránál.
Az a pár darab csapágy tényleg pár ezres tétel, a munkadíj viszont 80-100k simán. De legalább az szerencsés, hogy úgyis kell kuplungot cserélni, letudhatod a kettőt egy füst alatt.Utána pedig váltóolajcsere 40, max 60 ezrenként, azzal talán megelőzhető a hiba.
-
Moleman
addikt
válasz Red_Bull #57617 üzenetére
Igen, valószínűleg mind kuka is, nekem mind az volt. Akkora játéka volt már a tengelynek, hogy a fogaskerekekből már törtek is ki darabok, annyira összefeszültek. De ez nem tragédia, új csapágyakkal hibátlan lett. 167 ezernél volt a csere, most van benne 216, azóta is minden rendben. És még mindig a gyári kuplung van benne.
A féltengelyszimeringre érdemes még figyelni, hogy jót rakjanak bele, nekem úgy rakta össze a tehetséges "mester" egy noname darabbal, hogy utána ömlött az olaj a váltóból, 8 hónap vita után kicserélte egy gyári szimeringre, 3500 ft, azóta nem folyik.
-
KillBorn
senior tag
Sziasztok! Ma voltunk délután egy Komárom-Esztergom megyei márkakereskedésben, megnézni az új scrosst, vételi szándékkal (GL+ kézi). Előzetes tájékozódás (a saját eszem + gazdasági helyzet + olvasgatás) alapján gondoltam, hogy nem rózsás a helyzet, és várni kell az autóra hónapokat, de konkrétan sem közelítő időpontot (elképezelhető IDÉN nem lesz), sem árat nem tudtak mondani, mikor és mennyiért lesz autó. Feliratkoztam a sorba ("10en vannak előttünk"),regisztráltunk MySuzukira, csináltunk egy adás-vételit 6 660k + 150k a forgba helyezés, milyen színeket szeretnénk (megadtam 3at), ha lesz valamelyikből szólnak, de nem tudják mikor, és mennyiért lesz, ezért előleget sem kértek, és bármikor elállhatunk. Autómatát ajánlotta 6 hónap várakozási idővel 7,3 misiért, abból többert gyártanak mondta, de mondtam az értékesítőnek, hogy nem tud rábeszélni, meg van húzva a határ.
Ennyire nem viszket a tenyerünk.Van valaki hasonló cipóban? Vagy volt valaki itt, aki új scrosst vett/tudott venni? Tényleg ilyen "kilátástalan" a dolog mindenhol? Volt a Suzi kereskedés mellett egy Ford kereskedés is, kamion utánfutón volt vagy 16 új Kuga, de nincs 10 misink rá (használt autóért sem adnék 5+ milliót). Egyébként bejön élőben is a családnak, olyan makettautó csak nagyban hatása volt, a kormányon meg annyi gomb van LOL.
[ Szerkesztve ]
"I guess your purge wasn't efficient enough, Vader!"
-
szabonagyur
félisten
válasz KillBorn #57619 üzenetére
Jelenleg SCROSS automata, Vitara manuális gyártás van, ezeket lehet megcsípni.
Én is így vettem meg, de nem igazán tudsz válogatni sajnos. Bár nekem szerencsém volt, AT kellett meg SCROSS és volt.
Plusz fel kell iratkozni annyi kereskedőhöz amennyihez csak tudsz vagy elmennél, akár ország másik vége is.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
simonjoe
senior tag
Ma mentem el a bicskei kereskedés mellett, az udvar tele van az előző SX4-ekkel. Azokat szerintem rögtön lehetne vinni.
Joe
-
Gyöször
senior tag
válasz Sza_Sa #57607 üzenetére
Biztos van egy kevés, nem emlékszem milyen volt enyém. Én 11e-nél cseréltettem syntrans fe75w-re, de nekem alig vett be akkor 1,5évesen fokozatozt. Egyiket se. Hirtelen jelentkezett a 2. télen, az első télen semmi baja nem volt. Castrollal kb olyan lett mint most neked lehet, hidegen akadt, melegen elvoltam vele de 1-2 fokozatoknak nyáron volt egy furcsa síró hangja.
Aztán emiatt 25nél tavaly én cseréltem itthon petronas tutela gearforce ra. Első pár km borzasztó volt, majd hirtelen megjavult és jobb lett nyáron mint bármikor volt. Most télen míg hideg elég fosch. Majd hasraütök, vagy megpörgetek egy szerencsekereket és azt teszem bele amit dob a gép. Csak 75W api gl4 legyen.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Tigi
őstag
válasz szabonagyur #57571 üzenetére
Sziasztok
Először is gratulálok az autóhoz neked is és JSaN-nak is.
Másodszor, én pont ma hirdettem meg a Conti-kat, hátha elviszik.
Eddig teljesen elégedett vagyok a Kleber Quadraxer 2 négyévszakosakkal.
Nekem annyi volt az ezres szerviz, hogy bementem és bepecsételtek a szervizkönyvbe és mondták, hogy találkozunk a 15.000-es szervizen.Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
Tigi
őstag
válasz szabonagyur #57629 üzenetére
Sajnos nekem sincs még érdeklődő, de majd szép lassan megyek lejjebb az árral.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
Promi
aktív tag
válasz szabonagyur #57631 üzenetére
Én is 4 évszakosra váltottam, nagyon elégedett vagyok. A gyári conti egy tragédia volt, minden nyomváju elvitte.
-
addikt
Tényleg komolyan érdekel, a négyévszakos guminak mi előnye van azon kívül, hogy évi kétszer nem kell a téli-nyári szettet cserélgetni?
Mivel ugyanannyit használod mint pl. én a két szettet, gumit nem spórolsz, sőt talán több is kell belőle.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Promi
aktív tag
válasz szabonagyur #57633 üzenetére
Nem találkoztam még ennyire xar gumival mint a Vitara gyári Continentál nyári gumival. Nem érdekelt meddig használhattam volna, beszámolta a gumis a 4 évszakosba. Voltak már Conti gumijaim, de ez a típus tragédia. Nyilván ezért nem keresik, és nem eladható.
[ Szerkesztve ]
-
Promi
aktív tag
válasz mefistofeles #57634 üzenetére
Pld. aki nem tudja hol tárolni, nem kell időpontot egyeztetni, sőt nem kell egyáltalán (szinte) foglalkozni vele. Sőt ha nem sokat mész az autóval, rád öregedik a gumi, és cserélned kell akkor is ha nem használtad el a futó felületet.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #57634 üzenetére
1. Én kevés km-t megyek évente, előbb öregszik el, mint ahogy kopik, 5-6 éves ciklusokban olcsóbb 1 garnitúrát tartani, mint 2-t.
2. Változékony időben minden eshetőségre fel vagyok készülve. Meg amikor reggel van -2°C, de kora délután már 9... Ugye senki nem hordja magával mindkét szettet, hogy átcserélje nap közben.Michelin CrossClimate+-okat használok immár 4 éve, még most is 5,2-5,3 mm-esek.
-
addikt
válasz tboldi #57637 üzenetére
Az első indokodat elfogadom, a második az nem kicsit sántít.....
Szerintem az én téli gumim (ha a hajnal -2, akkor nyilvánvaló az van az autón) jobban teljesít +9 fokban mint a te átmenetid nyáron +30, vagy télen -15 fokban. Gondja nem lesz, az biztos.Létezik hülye aki szettet cserél a napi hőingadozás miatt? nem hiszem.....
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #57638 üzenetére
Nem hinném, hogy nyáron jobban lenne, a CC+ köztudottan nagyon nyárias keverék, pont a kánikulában tapad jól. Jobban is, mint bármelyik eco nyári gumi.
Télen teljesít gyengébben, hideg, de száraz időben nincs különösebb gond vele, inkább a havas-jeges utakkal gyűlik meg a baja, de egyrészt a Mosoni-síkságon lakom, nem dimbes-dombos vidéken, másrészt a városban sosincs jég, annyi sót elszórnak, harmadrészt van hózoknim. -
szabonagyur
félisten
válasz mefistofeles #57638 üzenetére
A külön szett akkor jó ha lefutó mondjuk 4-5 év alatt és kidobom. Ha nem futod le és tartod mondjuk 6-8 évig csak azért mert vettél 2 szettet már nem biztos, hogy megéri, 6-8 évesen bármilyen kevés futással a gumi az nem az igazi. Aki keveset fut elég lehet 4 évszakok, hiszen simán kicserélte ti akar 3 év alatt is, addig meg hoz egy jó teljesítményt, plusz ugye sokszor a 2 külön szett 2 gyenge szett, amitől akar jobb is lehet egy jobb 4 évszakos szett.
Plusz aki 4 évszakok vesz tisztában van, hogy vannak határok, de elfogadja.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
addikt
válasz tboldi #57639 üzenetére
Oké, elfogadom, azzal a kitétellel, hogy az átmeneti gumi, már csak jellegéből adódóan is, téli, hidegben, vagy kánikulában tuti gyengébben teljesít, mint az adott évszakhoz való keverék.
Nem bántó vagy támadó jelleggel kérdeztem egyébként, tényleg érdekelt.....Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Promi
aktív tag
válasz mefistofeles #57641 üzenetére
Nyilván kompromisszimut kell kötnie mindenkinek és nagyon is lakhelytől, illetve 2 vagy 4 kerék hajtástól is függ. Nyilván a hegyekbe én is téli gumit vennék, még ha 4 kerekem is van.
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #57641 üzenetére
Két kép a gumis topik összefoglalójából szemléltetés céljából:
Természetesen nem mindegyik 4 évszakos készül egyformán, el lehet tolni a keveréket téliesebb vagy nyáriasabb irányba, meg a mintázattal is lehet variálni. Ahogy szabonagyur is írja, aki 4 évszakost vesz, tisztában van a korlátaival, de normál A-B közlekedés esetén ezeket a korlátokat sem nagyon feszegeti senki.
[ Szerkesztve ]
-
beef
őstag
válasz mefistofeles #57641 üzenetére
Ha téli/nyáriból mindig a prémiumot veszed, akkor biztos az a megbízhatóbb.
Ha középkategóriát, akkor oda már befér a négyévszakos is.
Ha meg az aljából válogatsz, akkor meg nincs miről beszélni.
Persze négyévszakosból csak is a teszteken jól szereplőket szabad.
Én eddig az összes téligumimat 4 év után a használhatatlan minőségűnek ítéltem, miközben minimális kopásuk volt csak. Egyik sem volt a közép kategória tetejénél gyengébb minőségű. -
Tigi
őstag
válasz mefistofeles #57641 üzenetére
Teljesen igazad van, nekem eddig mindig téli és nyári szettem volt, de gondoltam most kipróbálom a négyévszakost és eddig ezzel is elégedett vagyok, már jó pár éve nincs rendes tél, azért kiváncsi leszek, hogy a nyári kánikulában hogy fog teljesíteni.
Évente kb. 20.000 km-t megyek, meglátjuk meddig bírják.
Mondjuk én napi 60 km-t megyek, de szinte kivétel nélkül M4 és M0 körgyűrű, semmi extra.[ Szerkesztve ]
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
simonjoe
senior tag
Köszi!! Akkor rendelek én is, az egyik kulcson már nem használhatóak a gombok, a másik sem a legjobb állapotú.
A négyévszakos guma a nejem Splash-én nem vizsgázott jól (Goodyear Vector 4 Seasons). Télen azt mondta, h nem érzi stabilnak a kocsit kanyarokban csúszkál. Azt gondoltam, h csak úgy képzeli. Majd én is vezettem, és ugyan azt tapasztaltam. Még a nyáron elfut ez a készlet, már megvettem a lemezfelniket, és kap rendes téli-nyári szettet. Csak megerősíti azt az álláspontom, h olyan ami mindenhez(is) jó, olyan nem, vagy csak erős kompromisszumok révén létezik.
[ Szerkesztve ]
Joe
-
Moleman
addikt
válasz szabonagyur #57640 üzenetére
+1, ha a Swiftre egyszer gumi kell, nekünk is mindenképp 4évszakos lesz, ha épp nem a hegyekben lakunk.
A mindenkori nagyobb autón megtartom a téli-nyárit, mert nyáron kihasználom az Alpokban a Pilot Sport teljesítménytartalékait.
Télinek is csak Michelint veszek szerintem, az Alpin 5 gyönyörűen öregszik, már elmúlt 8 éves, de hibátlan, vizuálisan és viselkedésre is. Persze ehhez kellett az is, hogy sosem érte a nap/hőingadozás. -
dethroner
veterán
válasz tboldi #57643 üzenetére
Pár hete olvastam valami gumis szakit, aki azt írta, nem életszerű a 7 fok legendája. Ő azt mondta egy tökéletes minőségű úton a nyári gumi jobban tapad +7 foknál hűvösebb időben is mint a téli, de egy rossz minőségű, rücskös úton a téli gumi jobb akár pár fokkal +7 foknál melegebb időben is. És hát tudjuk hogy ebben a hazában milyen arányban álnak egymással a jó és rossz útminőségek
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Moleman
addikt
válasz dethroner #57649 üzenetére
+1, ezt én tapasztalattal is alá tudom támasztani. Hiába van hideg, egy jó nyári gumi teljesen száraz sima úton 0-5 fok között is sokkal jobban tapad a nagy stabil blokkok miatt, mint bármilyen téli, annyival nem keményedik meg jobban a keverék.
Pesten évekig robogóztam télen is, 20-25 éves nyári gumival, száraz úton semmi probléma nem volt vele -10 fokban sem, pedig az már tényleg kővé volt keményedve. Egyetlen egyszer estem el vele, vizes műgyantán, melegben, egy mélygarázsban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mobilinternet
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...