Hirdetés
-
PlayStation Plus 2024 Essential - A májusi lista
gp Ebben s hónapban többek között a Ghostrunner 2-t kapják meg az előfizetők.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
ma Elsőként az Egyesült Államokban lehet majd megvásárolni a gyártó első okosgyűrűjét.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz AMD Power #51848 üzenetére
Hehe. Erről a parkolóról van rossz emlékem Augusztusban mondom asszonykának menjünk kirándulni. Hatalmas séta után mennénk vissza Zuglóba nem indul az Scross (már elmeséltem, benzin mikrokapcsoló melyet egy éve már nem használtam tönkrement, trailer stb. otthon elalváskor jutott eszembe, és tényleg).
-
Gyöször
senior tag
Tényleg jó egyébként látni. Valami prémium márka tulaj megnézi a fórumot, nem is eszmélne magára, hogy mi ez, ezt a konzervdobozt nem is lehetne szeretni, gondolná. Pedig de. Ennek minden egyes csavarjáért mindenki kőkeményen megdolgozott, és boldogan vezeti.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
AMD Power
titán
Top 10 – Ezeket a kocsikat vesszük
Érdekes lett a lista.... sehol egy Opel, Renault.....
Durva azért a Suzuki még mindig.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Dark Archon #51860 üzenetére
Szerintem 2019-ben is még jó ár/érték arányú volt, ha most a legnagyobb darabszámban eladott 1,4 BoosterJet GL+ felszereltséggel nézzük 5M körüli kedvezményes áron.
A mostani már más kotta, de még mindig erős, főleg mióta a mindenféle autómárkák elkezdtek fúzionálni és többet nyom a lattba az EU hátsójának fényesre nyalása (és persze a zsebük megtömése) mint az vásárló igényei...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ha már így szóba került a Vitara, a segítségeteket kérném:
Ha kitekerem balra kopanásig a kormányt, akkor látom a dekni alját, és mintha a leeresztő csavar lenne ott amit el is érek. Van alatta egy réz tömítő gyűrű, azt olajcserekor nem illene cserélni!? A mindenféle webshopok olajcsere készletéből valahogyan kimaradt ez az alkatrész...
A másik kérdésem azoknak szól akiknek K14C motoros Vitarája van: Ha szemből aláfekszem, akkor elérem az olajszűrőt? Mert én már az első bölcsőnél jártam, de nem láttam...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #51862 üzenetére
De, illik cserélni. És azért nem nagyon találkozol külön alátéttel, mert a szerelők jellemzően többszáz darabos készletet vesznek, benne mindenféle mérettel.
Nem tudom, ez kell-e, ellenőrizni kéne a cikkszámot.Nem lenne jobb mondjuk a Szereld Magad műhelye? Vagy egy árok fölé állni?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #51863 üzenetére
Annak tűnik, de nem tudom, ránézésre 17-es dugó fog kelleni hozzá. Kicsit furcsálom hogy alulról nincsen ott műanyag burkolat. A 185mm-es hasmagasság miatt előről simán alábújok a hűtőnek, a kezem is befér, szóval annyira nem para, a kérdés inkább az hogy merre keressem, (valahol a hűtő irányában van a leeresztővel egy vonalban) de nem látom, és nőgyógyászati affinitásaim sincsenek, hogy ne lássam mit csinálok...
Ha végképp nem találom, akkor a jobb első kerék alá beteszem a pótkereket és úgy mászok alá, de "ha valaki feltalálta már előttem a kereket" én tenném meg újra."Nem lenne jobb mondjuk a Szereld Magad műhelye? Vagy egy árok fölé állni? "
Abban nincsen kihívás és akkor már nem állok messze a márkaszerviz díjától, vagy ha kicsengetem a SzereldMagad emelőbérlést, akkor már el is vihetem a szerelőhöz hogy megcsinálja, mert 5-10k-ért ők is vevők a humoromra 10 perc munkáért cserébe.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #51864 üzenetére
Az M13A-s WagonR-hez és az L13A1-es Honda Jazz-hez is 17-es kell, elég sztenderd méret, esélyes, hogy a K14C-hez is az való.
De ha emelsz, akkor az egész autót illene, vízszintesen kellene lennie a nagykönyv szerint.Akkor gyere Móvárra, én ingyen a rendelkezésedre bocsátom az aknánkat.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #51865 üzenetére
Gondolom belátható hogy a BP-Móvár oda-vissza útiköltsége megint csak akkora inveszt hogy nem éri meg, bár a felajánlást köszönöm.
Addig gondoltam csak megemelni, amíg kicserélem az olajszűrőt, bár ha előlről hozzáférnék... na még úgysem esedékes, majd még úgyis alámászok.
Dugókulcs készlet van, egy olajszűrőleszedő kézikészüléket még keresek és igyekszem megoldani.A hétvégén raktam fel a nyári kerekeit és olyankor szoktam nézni a fékek kopásjelzőjét, stabpálcák lógását és felfigyeltem arra a csavarra.
Ha sikerül a hadmozdulat itt a panelparkolóban (és még túl is élem) akkor majd képekkel illusztrálva leírom, hátha más is kedvet kap hozzá.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #51866 üzenetére
Nyilván nem gondoltam túl komolyan.
Olajszűrő leszedéshez: ez vagy ez
Bár ha függőlegesen áll, akkor mindkettővel bajban leszel, akkor egy ilyen kellene. Mondjuk nekem nem vált be, annyira nem élesek a sarkok, főleg nem a festett szűrőn, hamar elpörög.[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #51864 üzenetére
Pusztán kíváncsiságból, milyen olajat fogsz beletölteni?
A következő sorokat egy másik fórumban olvastam:
"Az egész Ecstar átcsomagolós mizéria célja hogy a hordós olaj árát ne lehessen közvetlenül összehasonlítani a piacon elérhető kínálattal ill. viszonylag észrevétlenül lehessen beszállítót váltani ha esetleg máshonnan kedvezőbb áron jönne az alsó-középkategóriás lötty (ugye hiába Eneos gyártmány ha az Eneos már a saját neve alatt nem is árulja egy ideje, okkal...)"Eddig is gyanítottuk, hogy nem egy nagy minőség az EcStar, de akkor mi lenne jó helyette?
Az olajos fórumban javasolták a Motul 8100 Eco-Lite 5W-30 olajat, aminek van Dexos1 Gen2 (API SP) minősítése (állítólag ez a legjobb a benzines motorokba). Én korábban a Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30-at néztem ki, de az meg Dexos2, ami elvileg a diesel autókba való (a miénkbe túl sűrű lenne, állítólag).
Kinéztem még a Castrol Edge 5W-30 M-et is (ez API SN Plus), de erre még nem jött rá ellenvélemény.TommyY
[ Szerkesztve ]
-
szivacs1987
aktív tag
válasz tboldi #51867 üzenetére
Igaz, kókány munka, de egy hosszú csavarhúzót keresztülütsz rajta, és így a csavarhúzóval meg tudod indítani. Vagy fogsz egy nagy csőfogót, és azza indítod meg. Nem gond ha összeroppan, úgyis cserélve lesz.
[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
tboldi
nagyúr
válasz szivacs1987 #51869 üzenetére
Azt linkeltem én is másodiknak.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #51870 üzenetére
Én a P100-as csiszolópapírra esküszöm.
Megpróbálkozom egy szíjjas leszedővel, aztán kiderül, ha minden kötél szakad akkor csőfogó vagy vízpumpafogó.
Na, szúrd át rajta... Alulról takarja szerintem egy műanyag burkolat, úgyhogy szép kilátások..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #51868 üzenetére
Majd amit ajánlanak, bemegyek aztán keresünk egy költséghatékony megoldást.
Eneos és Ecstar mindkettő Nippon Oil Co., szóval kb egykutya, lehet kap Total-t vagy Mobil1-et, ha nagyon lealjasodok akkor Repsol-t, aztán 3-4ezer km-t csak elporoszkál vele BP-en.
Légszűrp szinte biztosan sport betétszűrp lesz (már ha nem 40ezer lesz), a pollenszűrő meg szeritnem blueprint..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #51873 üzenetére
Na ne mond... egy élmény lesz cserélni (... érzek benne valami kélyes szenvedést)
A hűtő csapját is meg kell keresnem még ha ott leszek és a váltóolaj leeresztőt, aztán kb minden folyadékot ki tudok engedni a kocsiból. Tudnád hol van a légszűrő meg a gyertyák. A szerelhetőség nem volt top prio az biztos...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #51875 üzenetére
Ezért szeretem a Jazz-t, ott még gondoltak a karbantartásokra, minden könnyen hozzáférhető. Kivéve a fényszóróizzókat, a hivatalos módszer szerint a kerékdob mögött kéne matatni 6 helyen eltört kézzel, de van más út is, ami ugyan több szereléssel jár, de ~10 perc alatt megvan.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Montesantos #51877 üzenetére
Köszönöm az infót, megnézem majd, remélem nem tartja 20 csavar majd...
@AMD Power: Igen, még emlékszem, de szerintem lenne annál olcsóbb megoldás is. Értem én hogy japán lovat japán vízzel itatunk, de lássuk be hogy van jobb mint az Eneos. A gyári Ecstar 5w30 F9000 API SM minősítéssel rendelkezik. Néhány ár:
- Ecstar [link] 13590.-
- Mobil1 [link] 14290.-
- Eneos [link] 11350.-
- Xado [link] 10990.-Persze a valós ára közel sem ennyi, de azt hiszem jól látszik hogy elég nagy a szórás.
Majd bemegyek a kedvenc boltomba és megkérdezem."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Elsősorban azoktól kérdeznék, akiknek van tapasztalata Vitarával és S-Cross-al is; vezetés terén mennyire hasonlít/különbözik a kettő autó? Vitarát használtam még régebben pár hétig. Városban egész kellemes volt, de nagyobb sebességnél (főút, autópálya) kissé idegesnek éreztem a kormányzását, viszonylag sokat kellett korrigálni, hogy egyenesben tartsam. S-Cross is ugyanilyen pl. kormányzás terén?
Illetve még egy kérdés; Suzukinál van valami tolerancia gyári szervizintervallum túllépés esetén? Vagy az éves olajcsere az napra pontosan maximum egy év lehet és amennyiben kicsúszik az ember pár nappal, úgy ugrik a gari is?
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BigBlackDog #51880 üzenetére
Tolerancia nincsen, pontosan tartani kell, km-re és dátumra pontosan kell tartani a 12hónapot. Ami addig senkit sem zavar amíg nincsen garanciális nyűgöd, na utána az élő fába is bele fognak kötni.
Az S-Cross áramvonalasabb, a Vitara nem túl ideális autópályára és országútra, sem fogyasztásban sem stabilitásra. Konkrétan könnyű mindkettő és magas építésű, ám a Vitara mégis a városban van elemében, ami kissé paradox.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Chereiose
addikt
válasz BigBlackDog #51880 üzenetére
Én nem vettem észre, hogy sokat kellene korrigálni S-Crosson, szerintem az stabil, meg csendesebb mint a vitara.
Gariról: én olvastam olyat, akinek ugrott a garija emiatt, jobb betartani szerintem.
-
Hego
tag
válasz BigBlackDog #51880 üzenetére
Én Vitarát még nem vezettem, de minden újabb Suzukit amit eddig vezettem valami hasonlót éreztem. SX4 2009, SCross2020, Swift2019.
Nekünk a márkaszervíz azt mondta hogy van 1 hónap toleranciaidő, sőt, ők mondták hogy minél később vigyük, mert csak 5000 km volt benne 1 évesen.
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #51880 üzenetére
Az S-Cross valamivel jobb, hosszabb a tengelytáv, és talán (?) a súlypontja is alacsonyabban van némileg.
-
BigBlackDog
veterán
Én is, márkaszervizes munkafelvevő véleménye alapján, tudok valami toleranciáról, de sok más helyen viszont az ellenkezőjéről számolnak be (pl. 2ozzmexy is). Eddig így nem egyértelmű, de lehet, hogy márkaszervize válogatja.
#51882 Chereiose: Nem mondom, hogy annyira szokatlan, de Focus/új Polo/Leon/Golf/új Civic után feltűnt a pályázások alkalmával.
+ többiek: Én is úgy gondolnám, hogy az S-Cross nagyobb mivolta miatt nyugodtabban viselkedik kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz BigBlackDog #51885 üzenetére
Szerintem semmi gond nincs az S-Cross-szal, egyszer autópályáztam és szerpentineztem vele a saját CX-5-ömből átülve (2 liter szívóbenzin 165 ló), nyilván nem fog ugyanúgy viselkedni a csatolt lengőkarral, de teljesen kiszámítható. Az erő hiánya sokkal feltűnőbb volt, hiába kicsi a turbó, hegynek fel egészen nagy turbólyuka van, teljesen kiforgatva is. Cserébe nyilván visszaváltás nélkül sokkal rugalmasabb hatosban is.
Vitarából csak 1.6-ost vezettem, vidéki utakon kb 20 km-t, ott nem tudtam messzemenő következtetéseket levonni.
-
blakey
titán
válasz Chereiose #51882 üzenetére
Nem csendesebb egyik a másikhoz képest, gyakorlatilag nincs különbség a 2 autó között, mindkettő esetében van olyan ami egyiknél előny és a másiknál hátrány. A külső a legnagyobb különbség, nem kell senkinek megmagyarázni, hogy miért jobb az amit választott, mert a külső az ami dönthet, az a pár centi amivel hosszabb az S-Cross nálam pl. semmit nem jelent viszont a fél centivel magasabb hasmagasság jobban jöhet, de még sorolható. Én sem korrigálok a Vitarával, pedig autopályán is megyek 140-150km/h-val. Nem gyári gumikat használok, azt az elején lecseréltem, mert minden szempontból gyenge volt.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BigBlackDog #51885 üzenetére
Nekem azt mondták, hogy nem mehet túl, mert ugyan a gyári garanciát nem érinti ha véletlenül túlmegy egy olajcsere pár nappal (3 év), de a Pro garancia esetén már nem megengedett...
@blakey: A gyár abroncsok csapnivalóak, de kellő alázattal és elővigyázatosággal használhatóak. Én legutóbb erős oldalszélben mentem a Vitarával autópályán óra szerint 130-al és nem éreztem valami stabilnak...mintha kissé kóvályogott volna a sávban. Biztosan én vagyok betoji. Olyan 110 körül az M0-n körbeszaladni még szeles időben is kényelmes, bár nem egy i30. (gondolom a futómű és a felépítés miatt a kóreai szopóroller érzésre biztosabban fekszi az utat )
A külsőről kár vitázni, ízlések és pofonok, én még mindig a Vitarát venném, mert "autóbb formája" van.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Chereiose
addikt
Ha keletkezett egy kapu által a jobb hátsó ajtón egy horpadás és az autó Cascos, akkor kinek kell jelezni ezt a kárt, valamint a megcsináltatást? Van egy önrész ugye, ezt a biztosító felé kell jelezni vagy el lehet menni a suzuki szervizbe is?
-
blakey
titán
válasz Chereiose #51889 üzenetére
Van olyan lakatos aki elintézi, tehát odamész, megcsinálják és a biztosítónak is bejelentik, persze ha nem mondanak túl nagy összeget (pl. 25e) a javításért és ismertek, jó munkát végeznek akkor biztosító nélkül is megoldható.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
BigBlackDog
veterán
válasz 2ozzmexy #51888 üzenetére
Jelen esetben még a régi, +2 év kiterjesztett garancia miatt kérdés a pár napos túllépés. Márkaszerviz szerint nem probléma, de ugye ez csak "mondás" volt.
Közben találtam egy ilyen doksit, itt 1 hónap/2500 km tűrést írnak.
[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz Chereiose #51891 üzenetére
A márkaszervizek nem mindig arról híresek, hogy szép munkát végeznek. Az 5 napos Astrámba ráparkolt a vízszerelő, elmentem a lakatoshoz aki épp restaurálással is foglalkozik, ránézett, azt mondta másnapra kész, Casco nélkül 20e, azonnal nekiálltak és makulátlan, láthahatlanul megjavították, pedig amikor elmentem már fényesre volt csiszolva és húzták ki a horpadást, féltem, hogy ennek nyoma lesz, hát nem.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
válasz Chereiose #51895 üzenetére
Nem tudom, én Bp-n tudok ilyet ahova járok, személyesen szoktam intézni és eddig mindig azonnal fogadtak. Ha festéket is viszel akkor ugye olcsóbb.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
papaya69
csendes tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy a swift 2002 1.3 16V váltója megegegyezik-e a swift 2002 1.3 8v váltóval. -
AMD Power
titán
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html