- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Megérkezett Magyarországra a Galaxy A16 4G is
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
senior tag
válasz simonjoe #51945 üzenetére
Akkor viszont nem értem, nekem még a régi 20 éves autóban sem volt ilyen gondom, az csak ette az akkukat, 5 év 1 akku, aztán csere. Ahogyan pjen is írta, meg kellene nézni nem szívja e valami az akkut, és azt is hogy az akku tudja e tartani a töltést terhelés alatt is. A Passat-é nem fér bele, de érdemes lenne megpróbálni egy másik akkut is beletenni (nem venni, csak kölcsönbe vagy nem tudom) és használni úgy pár napig. Azért ha 10 év alatt letérdepel egy önindító, én Esztergomban bedobnék vele egy ablakot... Még a 630k-t futott Vitarában is a gyári van, pedig az SS-os...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Toby1959
csendes tag
Kedves Fórumtársak! Egy 2020-as Swift Alllgrip GLX büszke tulajdonosa vagyok november óta. Az előző 97 óta szolgált, szinte semmi probléma, 200e+ km. Node! Az újat novemberben már télikerékkel kértem, a csajozós felnigarnitúra ment az állványra úgy, hogy egy centit nem nem gurultam rajta. A szalonból kijövet furcsállottam, hogy világít a TPMS service felirat, de azt mondták, hogy mire hazaérek (~40 km), elmúlik. Hát nem. Gumisnál csekkolták a szenzorokat, jók. Javaslat: vigyem vissza, csináljon valamit a márkaszerviz. Ott ember kijött, laptop rádug. Fejvakarás, hümmögés. Kijött a főnök is. Sztereóban fejvakarás, hümmögés. Akkor elvittek egy közeli gumishoz, aki elvileg újraprogramozta. Menjek vele, hazáig elmúlik a sárga háromszög. Ha nem, volt már olyan, hogy másnap reggeli indulásnál múlt el. Ez sem jött be. Végül is 1000-re szervizre vittem, addig így jártam, mert nem volt kedvem 80 km-eket autókázni semmiért. Akkor mondtam a szervizben, hogy tüntessék el, mert vonóhorgot szeretnék felrakatni és így lehasal műszakin. Újra elvitték a gumishoz, aki most tényleg eltüntette és egészen múlt csütörtökig jó volt, amíg meg nem kapta a nyári szettet. Mondták, hogy most biztos nem lesz hibajel, amíg ki nem veszem a télieket a csomagtartóból. Téli szett ki, a kisváros körül kb. 6 km, nincs hibajel, örül. Másnap reggelig. Újra telefon a szerviznek, "Ugorjon ide, megnézzük!", addig tanács: túl kell fújni, elmúlik. Múlik, egy f@szt. Szerviz, félóra várakozás, kávé, 3 sudoku. Szervizes visszajön, vigyorog, "Volt egy hibakód, azért nem ment". Tényleg nincs hibajel. Csak kb. 10 km múlva. Lendületből hazai gumishoz félórával zárás előtt be, probléma elmagyaráz. Nagy nehezen kiderült, hogy ezt bizony újra kell tanítani, szó sincs 2 szettnyi szenzor adatának tárolásáról. Ateq műszerrel újraprogramozták és láss csodát, működik a rendszer. Igaz, kicsit féloldalasan, mert úgy tűnik, hogy az első kerekek bal oldalt vannak, a hátsók meg jobb oldalt. Legalábbis a műszer meg a tömlőn levő óra szerint jók a nyomások, csak a fedkomp szerint vannak rossz helyen. Tehát a kérdés: mi a szenzorok beolvasási sorrendje? BE-JE-JH-BH vagy más? Elképzelhető, hogy a 2020-as facelifttel módosult a szoftver? Én úgy saccolom, hogy BH-BE-JE-JH lehet. Vagy megpróbáltatom azt, hogy a 2 baloldali kerékre ráfújatok +0,2 bart, aztán meglátjuk, hogy a kocsi szerint hova kerültek a túlnyomásos kerekek. Előre is kösz a tanácsokat!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Toby1959 #51957 üzenetére
Hát ez gyönyörű történet, én a helyedben abba a szervizbe vissza sem mennék...
Nem a beolvasási sorrenddel van a baj, hanem a szervizzel. Nem össze vissza tesszük fel a kerekeket, hanem sorban. Meg kell jelölni amikor leszeded hogy honnan jöttek le, kövi szezonban a BH-t BE-re, JH-t JE-re teszed fel és vica versa. A TPMS-nek van menüje, ott be kell állítani melyik üzemmódban használod, aztán mind a 4 kereket fel kell fújni az előírt nyomásra, majd elinduni a frissen felrakott kerekekkel a városban, 8 perc/40km és legalább 40-el menjél, akkor újratanulja, ha ez nem így működik, akkor gariban vissza egy olyan szervizbe ahol nem rekedtek meg az olajcsere és fékbetétcsere szintjén. (Bartáék Fehérváron pl)
Ha megint gondod lesz vele, akkor szólj és kitalálunk valamit. Mellesleg 10 szenzor azonosítóját tudja tárolni, de ha találomra össze-vissza kutyulják a kerekeket a hozzá nem értő szakbarbárok, akkor értelemszerűleg megbolondul."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
Nagyobb csomitartó kell.
.................................................Nekem ilyen aldis táskáim vannak, a 2 db pontosan olyan széles, mint a csomitartó, illetve sokmindent elsuvasztottam a pótkerékbe és mellé is. A fél garázst cipelem magammal, de a Jazz-ben még így is elfér a nagybevásárlás. De ha mégsem, csak felcsapom a hátsó üléseket.
Még szokott lenni egy összecsukható ládikó is benne 2 jyskes pléddel a háló alatt, csak a kép miatt vettem ki ezeket.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Toby1959 #51962 üzenetére
Nekem van szelepsapim, rajta van egy stilizált autó és egy nyíl jelöli melyik kerékre való, amikor cserélem le akkor a kisfiam szokta felrakni azokra a kerekekre amik lejöttek, így meg van jelölve honnan jött le, a sima sapka pedig megy fel arra amit éppen felrakok. Elvileg 8-10 perc alatt meg kellene tanulnia az új szelepeket, de ha összevissza cserélgetik őket, akkor megbolondul, ez egy ilyen "gyengesége" (szándékosan tettem idézőjelbe!) a konstrukciónak.
@ncc1701: of course, nem találomra szórjuk fel a kerekeket, de ezt ezek szerint sok gumisnak még tanulnia kell... egyre több törött szelepről is olvasok, és valahogyan mindig a gumis töri el...
Nekem meg sem mukkan, éppen vasárnap néztem rá és a Vitara 220kPa nyomásokkal comfortra állítva köszönte szépen "minden 5.5", igaz már nekem feltűnt hogy jobban lapul a bal első mint kellene... de nem vinnyogott, úgyhogy ennek a rendszernek én a létjogosultságát is nehezen értem meg. Gond nélkül cserélgetem a téli-nyári szettket felnire szerelve és soha meg sem mukkan, egyszer szólt be idáig ősszel, hogy a 200kPa a jobb hátsóban neki kevés... Lehetséges azért mert mióta össze lettek szerelve a kerekek nem látta "szakembör" !?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz tboldi #51964 üzenetére
Nem kell nagyobb csomagtartó, csak a felesleges vackokat otthon kell hagyni.
Nekem ezért van egy rekeszem, úgy hívom arekeszem, benne van mindenem, ha nem férek el tőle kivágom a csomagtartóból, rém professzionálisan gumipókkal rögzítve, így két mozdulat és ki lehet emelni, hogy áttegyem az anyós elé vagy felvigyem a lakásba és máris a teljes csomagtartó a rendelkezésemre áll.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Ármester
-
Ármester
válasz AMD Power #51970 üzenetére
Azt szívesen venném, kerékcserénél gondolkodtam, hogy valamit kéne az barkácsolni/tákolni/gányolni a kerék köré, mert egy csomó hely van ott, sok kacatot oda lehetne tenni.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Ármester
válasz AMD Power #51973 üzenetére
Elhiszem. Nem sürgős az, ráér :))
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #51958 üzenetére
Nekem semmit nem kell matatni a TPMS menüben. Egyszerűen azonos oldal elől-hátul csere, és mindezt két szettel. Vagyis minden szenzor 4db kereket kezel nekem, minden belenyúlás nélkül, hibakód 2 perc gurulás után eltűnik.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Toby1959
csendes tag
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Az asszonynak szeretnénk városban rohangálós autót.
Eddig 2 kiszemelt van a Splash és az SX4.
ABS kocka hiba gondolom ezeknél is megvan, meg a nyelestengely csapágy is.
Rozsda hogy szereti ezeket az autókat? 2008-2009 körüli évjáratokra, 150e km futásúakra van keret.
Csak benzines jöhet szóba. SX4-ből melyik motor az ajánlottabb?
Splasből valószínűleg 1.2 lenne, de városba szerintem az 1.0 is bőven elég, havonta 1x menne át a szomszéd városba (20km 4 sávos főút előzni se kell).
Köszi előre is! -
AMD Power
titán
válasz flegga92 #51977 üzenetére
Szia
Itt ezeknél már csak akkor van rozsda ha serült az autó, vagy gány munkát végzett egy lakatos. ABS kocka meg a sárga tengeralatjáró SX4-nél főleg a facelift előttiekre jellemző. Én az újabb 1.5 112Le VVT vettem.
Asszonynak viszont szaladgálós autónak szerintem a Splash a jobb választás , ha nem baj,hogy pici a csomagtartója. Swift?[ Szerkesztve ]
-
Tomeeka28
aktív tag
válasz Toby1959 #51976 üzenetére
Én minden rosszra fel voltam készülve TPMS hozzászólásokat olvasva. De télen és most tavasszal is csak annyi volt hogy az előzőt levettem az ujjat meg felraktam. Semmi hibakód még rövid távon sem. Magamnak csináltam, amit levettem ugyan oda raktam vissza. Csavar majd jövőre lesz mikor a nyári akarom variálni. Bár szervizkönyv szerint azt is lehet. Kiderül...
HTC 8X / Lumia 1020 / Lumia 930 / HTC One M8 / Lumia 950 / iPhone 6 / LG G4 / iPhone 7 / MacBook Air / iPhone Xs Silver / iPhone Xs Space Gray / iPhone 13 Mini
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Toby1959 #51976 üzenetére
"I said it bro..."
Csak jelöld amikor leveszed és ne össze-vissza rakd fel, mert azt nem szeresse, tud két szett szenzort kezelni, de ha össze vissza vannak cserélgetve és miközben tanulja a szenzorokat még a csomagtartóban zörögnek a régiek, akkor megőrül.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Tomeeka28 #51979 üzenetére
Én is, rendesen paráztam, hogy menni kell vissza a szervízbe, mert nem találja a téli szenzorokat. Már hallottam is a fejemben: "hát igen, tőlünk kellett volna venni a gyári szettet, ez egy szar", "magát átverték", "ezekkel a kínai szelepekkel mindig ez van", stb.
Aztán feldobáltam az utángyári lemezfelniket a 6hó garis szelepekkel és láss csodát semmi. Na gondoltam magamban most fog kiderülni h nem is működik a TPMS és vihetem vissza a kocsit... Mentem vele, semmi hibakód. Hmm fura, pedig mindenhol (még ahonnan vettem a téli szettet) azt írták hogy hibakód lesz, de nem kell aggódni mert feltanulja a kocsi. Már nem bírtam magammal (meg dugó is volt), egy életem egy halálom, nézzük azt a menüt, mér e nyomásértékeket, és láss csodát, méri. Jelezném, ezt a mai napig tudja! Raktam vissza a nyárit, ugyanez a jelenség. Ki érti ezt!?@galaxys80: Ha nem keverik össze akkor nincsen. Én meg szoktam jelölni (lásd fentebb) melyik honnan jött le és csak annyit variálok, hogy ami hátul volt az azonos oldali elsővel csere és sosem hisztizik. Az egyetlen "népi" megfigyelésem, hogy mindig a BE-ben van a legtöbb nyomás és a JH amiben a legkevesebb, még akkor is ha ugyanannyira vannak fújva van köztük 15-20kPa eltérés.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
SirKero
őstag
A kerekek forgatva vannak párosával de mindig szinte azonnal ( pár kilométer után ) felismeri a rendszer. A téli kerekek még a Vitaráról vannak azokkal sem volt soha semmi gond. Csak fel lettek rakva és működnek.
Más: Ha valakit érdekel most csapjon le rá ! Ákciós [link]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
flegga92
senior tag
válasz AMD Power #51978 üzenetére
Jobb lenne az SX4 csomagtere, neki jobban be is jön maga az autó. Én eddig is ajánlottam neki, de eddig csak a Splasht hajtogatta, hogy neki az tetszik.
Én simán Swiftet vennék, de arról hallani se akar, pedig szerintem jobb lenne mint az SX4.
Ja és kizáró a szürke szín... Nők -
dReFiX
senior tag
válasz Gyöször #51986 üzenetére
Gyár már csomagban történő after sales értékesítésben gondolkodik. Illetve sok extra már majd a gyárban kerül felszerelésre ami hivatalosan fel lesz jegyezve az autó műszaki dokumentációjában. Emiatt 1-1 db extra tartozék brutális árban lesz, hogy inkább 3-4 ilyen tételt össze csomagolva régi áron odaadják, ahol a csomag ára kb ennyi vagy ennyi se.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz galaxys80 #51992 üzenetére
Ez a standard sok helyen, dobos cégekkel dolgoznak és kukazott/ikresitett/nyugat-europaban már GTK-s autókkal dolgoznak, erősséguk a hidegen lakatolas, rozsdara alvazvedozes, purhabbal és cigisdobozzal lemezfolytonossagi hibák javítása, brigeciolos motormosassal olajszuvargas eltűntetese...
Ráadásul ha látnád azokat a tuti veteleket szaladnal még két Vitara ért akár hitelre is, csak legyen mivel járni a következő 15 évben...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
flegga92
senior tag
válasz galaxys80 #51992 üzenetére
Ez van itt a vadkeleten (Békéscsaba) eddig se akartunk itt venni, mert minden drágább, de ezek után nézni se fogunk itt.
Az említett kereskedésben már 1,5 éve áll egy ufo Civic... Eddig nem értettem miért nem vitték el, de így megvan.
Másik kereskedésben ahol a Splasht néztük és elvetettük elkezdte mutogatni az autókat. Mondtam, hogy benzines Suzuki, Toyota, Honda Jazz és max H Astra érdekel, erre elkezdi a francia dizeleket ajánlgatni, majd mondtam, hogy nem érdekel akkor sem ha ingyen van, akkor megsértődött... -
tboldi
nagyúr
válasz flegga92 #51995 üzenetére
Mondjuk az 1.4 HDI-vel nem sok gond van (orosz videó angol felirattal), Toyota Aygót/Citroën C1-et/Peugeot 107-et pl. azzal vennék, a benzines Toyota-motor sokkal-sokkal problémásabb.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz galaxys80 #51998 üzenetére
Én is utálom a kereskedőket, de (mint tapasztaltam is) a magánszemélyek ugyanolyan szemeteket árulnak sokszor, nem is feltétlen szándékosan hallgatnak el ezt-azt, hanem szimplán fogalmuk sincs a saját autójuk állapotáról, pláne ha pl. az illető felesége használta és szartak bele erősen, jobb esetben talán időben cseréltek olajat...Kereskedőknél meg nyilván sok a behozott csoda, azokat venném meg utoljára, már a tudat is bánt, hogy ő megszerezte kint gondolom töröttként vagy szimplán olcsóbban, lekövethetetlen előélettel (az itthoni legalább lekérdezhetőbb normálisan) és rajtam akar nem keveset keresni Mondjuk most ilyen euró árfolyamokkal és egyéb szigorításokkal ezek a csodanepperek talán bukják az egész roncsbehozatalt, bár nem hiszem, hogy majd bármit is tisztul a piac, max még nagyobb csotrogányokat hoznak be mert azok még olcsóbbak kint
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest