- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
Ha kifogod akkor orrán-száján, hátsó csomagétrajtó, tükör (az elektromos különösen szereti a vizet), vezető oldali ajtó, így nagy hirtelen amikről tudunk és nem a gyártótól meg a TC-ről, hanem amit tulajok mondanak el, némelyiknek sikerült már orvosolni, mert egy-két tömítés cseréje meg szokta oldani, már ha garanciában sikerül leverni a szalonon...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csiszi91 #48886 üzenetére
No akkor utoljára fussunk neki:
Van hátul egy Continental feliratú kompresszor, nem a csodát kell várni, meg kell állni és fújni mind a 4-be levegőt. A kompresszoron van mérő, de eléggé alul lövi, olyan 2,7-2,8-ra kell fújni a kompresszor mérője szerint, aztán menni vele, mert ha nem forog a kerék akkor nem tud mérni. Tartósan kell legalább 40-el menni vele pár percig, ennyi idő alatt a legócskább TPMS szelepet is feltanulja a fedélzeti. A gumis 2,5-re nem fogja neked fújni a gumit soha az életben, mondhatsz neki bármit, kb 2,0-2,2bar lesz benne inkább kevesebb, mert a lapos gumi jobban kopik, főleg a szélein, mert nem úgy tervezték a mérnökök (hidd el nem dilletáns mindegyik mint én, csak emberből vannak) és a gumis abból él hogy gumit ad el, nem fog a saját pénztárcája ellensége lenni, hogy az előírt nyomásra fújja, ha nem 5-6 évente kukázol egy szett gumit (vagy kettőt) hanem 3 évente az neki bevétel, szóval senki se várja hogy a gumis tenni fog az abroncsok élettartamának növeléséért, egy fűszálat nem fog érte keresztbe tenni, ha elég vastag bőr lenne a képükön a tárolásra ott hagyott abroncsokba facsavart tekernének minden szezon végén...Ha belőtted a nyomást és mentél is vele és még mindig villog, akkor élj a gyanuperrel hogy eltörte a szenzorodat... mert ilyen is van, hogy miközben lehámozzák az abroncsot a felniről, eltörik...
A kézikönyv azt írja, h először az abroncsnyomásokat ellenőrizzük, majd ha mindegyikben megfelelő, akkor lehet tovább menni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
[CS]Blade2
addikt
válasz 2ozzmexy #48903 üzenetére
Én minden szezonban a cserénél lemosom a gumikat, kiszedegetem a kavicsokat, és lemérem a barázdamélységet a két szélén és a közepén, hogy egyformán kopott-e. A kompresszoron Metabo fej van, elég pontos. Goodyear Ultragrip 9-es gumikat használok, most 50%-osak, és 2.2 bar volt bennük végig, sokszor ellenőrzöm, és normális a kopása. A kocsi kézikönyve is 2.2-t ír. 5 személlyel és csomagokkal hátul lehet 3.1-ig aszem. Ezen kívül a gumi gyártója is megad egy intervallumot, hogy maga a termék mit visel el.
A garázslejárónál alánézve is facán érintkezik a felület az úttal.
Lehet, hogy bizonyos felállásban a 2.5, 2.7, 2.8 a legoptimálisabb, mert mindenképp azt kell megtalálni, ami se nem lapos, se nem túlfújt.
Autó típus-gumi típus-rakomány vonalhoz kellene igazítani igazából. -
hundai
aktív tag
Sziasztok! 2007es swiften ki lehet nyitni belülről valahogyan a hátsó ajtót? Úgy néz ki megkotlott a hátsó zár, máshogy szabályosan nem lehet nyitni. A műanyag panelt meg tudom feszegetni, de nem tudom hol húzódik a bowden. A hátsó ülést meg az lpg tartány és a pótkerék miatt nem tudom lenyitni, csak a kalaptartónál tudok benyúlni.
-Wake up Neo!
-
KubanitoS
veterán
Akinek hybrid változat van (S-Cross, Vitara). Nálatok van fokozatkijelző a kocsiban?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #48904 üzenetére
Azért írtam a 2,7-2,8bar-t, mert csal a gyári kompresszor mérője felfelé, 2,8-ra fújva mér a TPMS 25x kPa-t, ami az ideális neki:
De a gumistól lemosást, kavicsozást, gumiápolózást ne várjunk amikor 900 forint akciósan a 4 gumi tárolása a hotelben egy szezonra...
Plusz nem is áll érdekében nagyon sokat törődni az állagmegóvással...A lényeg h nem kétségbe kell esni, ez egy rádiófrekis jelátvitel, a tökéletestől messze van, és sok minden zavarhatja. Én ezért sem szeretem sokat szállítmányozni a csomagtartóban a leszerelt kereket, nehogy megbolonduljon a rendszer, amit leveszek az a kocsi mellé megy a földre (vagyis alá félig amíg az emelőn van, biztonsági okokból...), de nekem még nem nyávogott. (lehet nem is működik )
Beállítás függő h mennyire kell fújni (Comfort/Eco/Standard):
Ha neki pirickézett benne 2bar vagy alatta, akkor jogosan dobott hibát. Igazából a gumist minősítette a rendszer, nem a felhasználót.
Ezért is szoktam ajánlani a TPMS-el szerelt autók tulajainak hogy legyen náluk lábpumpa legalább... mert ilyen esetben semmi mást nem mutat a két óra közötti okoskijelző.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Janoo_07
aktív tag
Sziasztok,
2007-es facelift előtti 1.3-as Suzuki Swiftemhez, szerintetek melyik hátsó csomagtartó tálca illik innen?
Az alap lenne jó? A facelift utániaknál van ez a alacsonyabb magasabb csomagtartó?
-
hundai
aktív tag
válasz hundai #48905 üzenetére
Belülről sikerült hozzáférni a csomagtartó műanyag borításának lefeszegetésével a zárhoz.
Ki tudtam nyitni az ajtót, ki is szereltem a zárat. Szedett már szét valaki ilyet tisztítás céljából?
Van olyan része amire jobban kell figyelni? Ahogy nézem, elég sok a forgó résznél a vízkő, alug tudom elforgatni..-Wake up Neo!
-
KubanitoS
veterán
válasz pigmeus #48910 üzenetére
Okés, nálam sincs. Ez azért érdekes, mert ugye én most cseréltem egy 2 éves hybrid nélküli S Crosst és abban volt fokozatkijelző. A hybridben is ugyanott van a helye és a váltást segítő nyilak is megvannak, de a szám valamiért nincs ott. Szóval elég furán néz ki és szerintem a nyilak is sokszor marhaságot mutatnak amikor pl 1500nál már kérné a kocsi a következő fokozatot. Az előző autómban ez is jobban volt hangolva emlékezetem szerint. Nem igazán értem a dolgot...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz KubanitoS #48911 üzenetére
A Vitara is a K14C-vel egészen alul kéri a kövit, de teszek rá, én nem szoktam követni, mert a másik Vitara fórumon megfejtettük, hogy azért eszik 8L és fölötte, mert hamar van elváltogatva, de ez csak a K14C motorkódúaknál fordul elő, az M16A és K10C-nél nincsen...
A miértre nem jöttünk rá, csak arra, h hagyni kell 2500-3000ig elforogni és akkor le lehet tuszkolni 7,4-re városban... Legalábbis az enyém most annyit eszik a fedkomp szerint E10-ből, de még kíváncsi leszek visszamegy e 8,47-re a téliszettel hidegben. (biztosan nagy a dísztárcsák légellenállása )[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
xmad
őstag
srácok, én is vettem egy új autót mert a tököm tele volt már az összes szar autóval..
új swift lett.. de én ezzel is szopok... inkább a márkaszervizekkel van tele a tököm hogy mindenre azt mondják ez ilyen...szar a kuplung.. remegm rángat.. már ott vagyok lassan hogy felgyújtom a picsába ezt a szart és még 1 éves sincs... valakinek cseréltek gariban kuplungot.. egy ideig jó volt majd megint fos. ( persze ugyanolyan hokit raktak bele)
aztán ott vannak a márkaszervizek.. ez ilyen.. ennyi pénzért mit vársz, szét szedhejtük megnézni de az fizetős.. WTF?nem ezért vettem új autót..
-
zhali1
csendes tag
Suzuki Baleno 2019-emen pénteken cseréltek gumit. Amig hazaértem kb. 3 km, nem aludt el a visszajelző. Ma voltam tankolni, rá kellett fújni az elsőre 2.2-ről 2.5-re, mert ez a gyári érték. És itt jön a meglepi: ahogy beindult a motor, elaludt a visszajelző, pedig még álltam.
-
dethroner
veterán
Próbáld másik szervizbe vinni. Az a tapasztalat, hogy valahol elhajtanak a picsába mindennel és azt mondják ez ilyen. Más helyen meg normálisak és tényleg akarnak segíteni.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
ncc1701
veterán
Ja. Új swiftbe milyen fagyálló való? A rószaszín etilén glikolos jó? Most vettem észre, h nincs maximumra töltve gyárilag.
-
nagyúr
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #48925 üzenetére
Ott is van azért szopóroller [link]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
nagyúr
válasz dethroner #48926 üzenetére
Ez semmi, ahhoz képest, hogy egy kocsi élettartamán belül mennyi probléma van a mostani nem elektromos autókkal.
Igen most a piacra siettetett elektromos autók még kiforratlanok, ezt elég "hamar" lehet orvosolni...
Egyetlen egy dologtól "félek", ami valszeg be is fog következni, hogy az elektromos autókban is találni fognak olyan "megoldásokat", amik miatt 4-5 évente rá kell majd önteni sokszázezer forintokat. Mert ugye a legtöbb mostani elektromos kocsiva annyira nincs gond hogy éhenhalnak a márkaszervizek (kis túlzással).
Persze az elég húzós éves átvizsgálások már ezeknél is elkezdődtek a semmira... ami egy vicc.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #48927 üzenetére
Ez semmi, ahhoz képest, hogy egy kocsi élettartamán belül mennyi probléma van a mostani nem elektromos autókkal.
Mesélj, figyelekA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
nagyúr
válasz dethroner #48928 üzenetére
Éves olajcserék, elkopó fékek, 150-200 ezrenkét vezérléscserék, felújítások, kettőstömegű problémák, katalizátor, részecskeszűrő, EGR szelep tisztítgatások, kokszosodások, lambda szonda, turbó vagy befecskendező renszer problémák és még lehetne sorolni azt amire nem kell költeni egy elektromos kocsinál... nem tudsz olyan márkát mondani aminél nem jönnek ezek elő 5-10 év alatt. Egyet se (valamelyik). Főleg városi használatnál, amire az emberek többsége a kocsiját használja.
Most én arra gondolok hogy veled van 5-10 évig egy kocsi, nem arra hogy mielőtt ezek előjönnek eladod mert nem akarsz velük szopni (ahogy a németek csinálják ) .
A nonplusz poén meg az hogy ezek az elektromos problémák benzines/dízel kocsiknál is néha megvannak... én már nem egyszer hallottam/olvastam ilyenről (volt kollégáimmal is megtörtének ilyenek cégaktókkal), hogy vadi új kocsik hagyták az utszélén a kedves tulajukat... mert egyszercsak úgy döntött a csodakocsi hogy letilt és nem megy tovább.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
dnelb
veterán
válasz FollowTheORI #48929 üzenetére
a különbség hogy ezeket kifizeted szépen előre elektromosnal, mivel pont ennyivel drágábbak is...
-
nagyúr
Ez nemsokáig lesz már probléma szerintem. A füstös is bazi drága lesz.
Sőt már most is látszik, hogy ez van.Nekem az a megérzésem, hogy európa le fogja másolni a norvégokat.
Ugyanis szerintem nem fognak ilyen tiltogatásokkal vacakolni, egyszerűen bazi drága lesz autót fenntartani és venni, főleg füstöst.
Úgyhogy még most kell kiélvezni amíg lehet menni és kocsikázni "olcsón".
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
dnelb
veterán
válasz FollowTheORI #48931 üzenetére
Norvégokat inkább hagyjuk, olaj eladásából könnyű zöldnek lenni, vicc.
Ha annyira jó lenne az elektromos autó mindenki magától állna át, nem kéne büntetőadó, ösztönzés, erőltetett marketing.
Lásd buta telefonok vs iPhone anno
El kell felejteni hogy olcsóbb autózás lesz ez, a benzinbe lévő adókat nem fogják veszni hagyni. Valahogy biztosan megoldják hogy tudjanak arról te otthon töltöd e az autót vagy nem.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
"Valahogy biztosan megoldják hogy tudjanak arról te otthon töltöd e az autót vagy nem."
???? Mi csoda? Mekkora akku kapacitása van egy plug-in hybridnek amit Te 8 óra alatt (éjjel amíg alszol ideális esetben) szeretnél feltölteni? És most képzeld el hogy a Havanna lakótelep teljes népe e-autót fog tőtikézni otthon... Csak a gerjesztett mágneses köre akkor lesz a felsővezetéknek, hogy a fogadból kirántja az amalgámot ha elsétálsz alatta...Ne szórakozzunk már.... Szerinted villanyáram miből van? Szeretetből? Vagy teremnek a fán az Amperek és Gigawattok? Vízerőmű? Szélerőmű? Napelem? Egy medencében élünk basszus, honnan folyna le a víz és hova? Itt a szél sem fúj, ahova napelem farmot lehetne telepíteni, az meg környezetvédelmi terület és az unesco világörökség része... (Hortobágy)
Tehát marad az atom, de várj, az nem fog összejönni, mert Paks-ot be kell zárni, hát környezetszennyező... na nesze, így kell adni az exkrementumnak egy pofont, hogy az e-autóban 5 évente kukaérettre hajtott nehézfémekkel teli akkupakkról most elegánsan feledkezzünk meg... vagy inkább mégsem, mi lesz vele? kilőjjük a Napba? Jah nem, majd ellapátoljuk olcsón a fejlődő országokban, 5-600 év alatt csak lebomlik... jah nem.Szvsz több problémát szül mint amennyit megold az e-autózás, bár ettől függetlenül belsőégésű motorokkal megoldható lenne ez a probléma, csak nem eldobhatós autókat kellene gyártani, de ugye ilyenkor jönnek az autógyárak, hogy "de hát nekünk is élni kell valamiből és hát nagy a család, sok éhes szájat kell etetni..."
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pigmeus
tag
válasz KubanitoS #48911 üzenetére
Őszinte leszek nem tudom, nem követem az iránymutatásokat, de én hamar elvátogatok és nekem az előzőhöz képest nagyon parádés a fogyasztás. Város, országút, 5,6 vegyesben, melegebb időben, 5 liter volt. Város csak rövid táv állandóan. Mostanában jobban kihúzom, majd nézegetem. De szerintem télen többet fog enni bőven. Őszinte leszek nem igazán tudom vezetni próbáltam a visszatöltést erőltetni, kettesbe mire berakom belassul. Általában hármasban hagyom motorfékezni. Mostanában már nem használom a start stopot, ami szerintem istenien jó ebben a kocsiban. Te hogy vezeted? hol váltod el?
Nekem is megvan ez a rossz érzésem, a hibákat nem akarják kijavítani. Ami szerintem csak pár praktika lenne. Hála az égnek nekem a beázáson és ablak, illetve műszerfalrecsegésen más nincs. De a szervízben furák az emberek és én is emiatt vettem új autót, hogy ezzel pont ne kelljen bajlódni.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz pigmeus #48936 üzenetére
1500 alatt talán a V8 ami él valamennyire. Turbós benzines is erőlködik, csak nem érezni, mert fújja a turbó, nyomaték van. Igazából itt mindig az a kérdés, hogy mit akarsz csinálni? A fogyasztást lecsökkenteni, vagy kímélni a motort. Én 3000-nél szoktam elváltogatni a Focus1-est, de néha kap 5000-5500-at is, aztán helyből rögtön 2-t váltok egymás után. A minimum fordulat amivel megyek 1500-1800.
Ha hamarabb elváltogatod, akkor csökken a fogyasztás, cserébe alig van lóerő, erőlködik a motor, lerakodások lesznek, nem mossa úgy a benzin, és, ha nagyon sokáig csinálod, akkor még el is tunyul a lerakodásokkal együtt, és, ha mégis valamikor végig pörgetned, nem fogja leadni azt, amit egy fin**tott, de még nem kopott verzió.Kis szívó motor esetén könnyű megtalálni az optimális értéket, mert ott érzed, hogy erőlködik, érzed, hogy bizonyos fordulatnál megkönnyebbül a motor. Onnan addig optimális tovább nyomni, hogy váltás után is könnyen vigye a szekeret.
Turbós-nál az a baj, hogy fújja a turbó, és mész fel a dombon, repül felfele 3-asban, elmegy ez 4-essel is, berakod 4-be, és még mindig simán bírja, csak közben a nyomatékból dolgozás miatt oválisra kopik a hengerfal.
Az utolsó pár decit, fél litert valszeg nem éri meg hajkurászni fogyasztáscsökkenésben, mert annyit árt a technikának, hogy a megspórolt 100-200Ft/100km-ek többszörösét elkéri majd.
Gajdán-nak van erről videó youtube-on.
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #48938 üzenetére
Ezt a cikket is lehet ajánlani.
[link]Én igyekszem 2000-en tartani városban, ha ez alá megy a fordulat, inkább visszaváltok. Elváltani 2500-3000 között szoktam, mikor hogy.
És a 2-t váltást sem erőltetném, túl nagy a különbség, ha egyet kihagysz, nagyobb terhelést kap a hajtáslánc feleslegesen.
-
ncc1701
veterán
válasz [CS]Blade2 #48938 üzenetére
Előző Yarisomat is 2000 körül elváltottam, nem toltam neki. A gépet 385ekm-el adtam le úgy, h a motorhoz hozzá sem kellett nyúlni, ugyanannyit fogyasztott, ugyanúgy ment, mint új korában.
Szerintem az gyilkolja, ha alacsony fordulaton nyomja neki az ember. Amikor nyomni akarom, mert menés van, akkor hagyom pörögni, 5500-6000-ig simán, de még tiltás elött elkapcsolok. Ha csak simogatom a pedált városban, akkor kb úgy váltogatok, ahogy a vas a nyilakkal kéri. Ezzel is tartom a forgalom ritmusát a városban.[ Szerkesztve ]
-
pigmeus
tag
válasz [CS]Blade2 #48938 üzenetére
Igen, pont ez a baj, hogy itt mindenhol van benne tartalék, nem igazán érezni a különbséget, ha el is váltasz, megy ugyanúgy, nincs meg a rángatás efektus. Bár én városban, nem tudom 3000ig pörgetni, mert akkor kb gyorsítás és fékezésből állok ki. Ennyiből félrevezető az autó. Így szerintem én 1500 és 1800 körül használom, max 2000nél váltok. Országúton szoktam, hagyni rövidebb, hosszabb ideig 3000 körül forogni. Már ha ez ér vmit.
[ Szerkesztve ]
-
dReFiX
senior tag
Ezt csak így itt hagyom :
Suzuki Across 2.5 PHEV GLX AWD 18 500 000 Hűségprogram ajánlat[ Szerkesztve ]
-
válasz dReFiX #48942 üzenetére
Ennyiből kifér egy jobbfajta villanyos, meg egy közel fullos Vitara / Scross.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SyMbioTe #48946 üzenetére
Akarod mondani Rav4 Plug-in Hybrid ? Én ennyiért kecót vettem...
Középfelszereltségben inkább azt venném 18,5M-ért (hú de meg fognak verni a többiek engem ), abból veszek 3 Vitarát és minden nap másikkal megyek dolgozni, WC-re, szigorúan azért h tudják-lássák-hallják hogy vaaaaan pénz lóvéra.Mert azért nem vagyunk állatok, számít h az ember mit tekerget a kormány közepén, egy kisebb garzon áráért... bár én elcserélném egy belvárosi a garzonra amit RBNB-zek és ami abból befolyik fizetek egy Vitara törlesztőjét... vagy egy Rav4-ét.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #48929 üzenetére
Ahogy a többiek is megírták már, a villanyautó annyival drágább jelenleg, hogy a normál benzines 10 év alatt fog annyit kérni alkatrészekben. Meg azt se felejtsük el, hogy ma ha úton vagyok és fogytán a nafta, beállok a minden második sarkon található benzinkutak egyikére és 5 perc múlva már újra 800 km-re elegendő üzemanyag van a tankban.
Ha a ma kapható átlagos villanyautóval töltőre kell állni, az minimum 3 óra de inkább több, és akkor is a benzines hatótávnak jó ha a fele megvan. Meg ugye a teslasokat megfigyelve, autópályán 110 a sebesség, mert ott még nem esik nagyon durván a hatótáv, télen nem fűt, nyáron nem klímázik mert ezek viszik az áramot. Ha nem tudsz otthon tölteni (márpedig a városi autósok nagyon nagy része nem tud), akkor a töltési időben valamivel le kell kötni magad, ez nagyon remek, ha odakint esik/hideg/meleg van.
Szóval egyenlőre szopás az egész szerintem, kényelmetlen.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!