Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dethroner
veterán
Idézet a suzuki könyvből:
A VISSZAKERINGETETT LEVEGŐ üzemmód
huzamos használata a jármű levegőjének
elhasználódásához és az ablakok
bepárásodásához vezet. Éppen ezért,
amikor csak lehetséges, használja a
FRISS LEVEGŐ üzemmódot.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tm5
tag
válasz Tom1939 #48451 üzenetére
Én elmentem vele a márkaszervízbe. mert nem akart szétpattanni a kulcs, és egy idő után már nem mertem jobban feszegetni. Jah és nekem a tartalék kulcsban is cserélni kellett, mert az meg se nyikkant, pedig kb. 1x se volt használva. A szervízes azt mondta, hogy több embernél előfordult már, hogy a nem használt kulcs is lemerült.
Azt is mondta, hogy ha a lemerült kulcs fejével nyomom be az indítógombot, akkor úgy is érzékeli, és be tudom indítani az autót. Valszeg le van ez írva a kézikönyvbe, de nem olvastam. A lényeg, hogy lemerült kulccsal is haza lehet jutni. -
őstag
válasz dethroner #48452 üzenetére
a belső keringetést én sem értettem, szinte soha nem használom.. tipikusan füstben (falusi fűtés rulz), vagy valami rendesen kormolós gépjármű (smoke&Ikarus ) mögött szoktam rányomni, max néhány percre.
Amúgy pára = klíma, nem is próbálkoztam még mással, pillanatok alatt lekapja.
"... and I hope you have a great day!"
-
a_tesz
Korrektor
válasz dethroner #48446 üzenetére
Egyrészt nem tudnak csodát tenni, ha kint pára van, bent is az lesz, ha meg belső keringetésre állítod, a sofőr, vagy ha vannak, akkor pluszban az utasok fogják nagyon hamar belihegni a teret. Ha belső keringetésre állítod, és közben benyomod a klímát, az jó lehet, csak el fog fogyni a friss levegő, és fáradtabbnak fogod egy idő után érezni magad. Nyilván belső keringetésnél sem lesz zárt rendszer, mert az igen hamar oxigénhiányt okozna, és megfulladnál
Ha meg nincs klíma, akkor külső levegő és fűtés az ablakra irányítva, ez a legjobb, amit tehetsz pára ellen, vagy tényleg a borotvahabos megoldás segíthet.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
JohnyBlue
őstag
válasz a_tesz #48455 üzenetére
Ha meg nincs klíma, akkor külső levegő és fűtés az ablakra irányítva, ez a legjobb, amit tehetsz pára ellen, vagy tényleg a borotvahabos megoldás segíthet.
Ezt a swift nem tudja nyomhatom én neki négyesen a levegőt....nagy ívben magasról... klímát rápöccintem oszt eltűnik... visszapöccintem pár perc és visszajön... megint bepöccintem... megint eltűnik... jó mókának tűnik de nem az.
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
őstag
Igen, kicsit nehezen pattant szét, szerencsére a készletben volt megfelelő csavarhúzó fejem. Feleségemé néha van használva és jól mükődött.
A kulcsot kipróbáltam azzal bejutottam, a kulcs fejjel nyomógombos indítás nekem is rémlett, de azért köszönöm (addig nem jutottam, de éppen azért cseréltem gyorsan mert liftes garázsban ciki ha nem indul, másokat is megszivat munka utáni csúcsban).
-
a_tesz
Korrektor
válasz JohnyBlue #48456 üzenetére
De egyrészt klíma mellett is lehet fűteni, és akkor nem is fagysz meg, és pára se lesz, másrészt sajnos ha klímáztál, a kondenzvíz nem csöpög le mind a hőcserélőről, szóval az kikapcsolás után visszakerül a levegőbe. Szóval vagy ne kapcsold ki a klímát, és keverj hozzá meleget, vagy kapcsold ki, és fel a fűtést ezerrel. Sima fizika, a meleg levegő több párát tud megtartani, és a melegebb felületeken kevesebb pára csapódik ki. Lásd még hideg sör a nyári melegben, ugyanaz a jelenség, mint az ablakon a pára.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
dethroner
veterán
válasz a_tesz #48455 üzenetére
De a 24 éves rönőm miért nem párásodik? Ugyanolyan körülmények között én egyetlen párafolt nélkül jutok el a munkahelyemre. Nincs klíma, nem tudom lezárni a levegő bejutást, mert nincs ilyen lehetőség, levegőt nem fújom, csak ami alapból megy a szélvédőre.
Csajom swiftjévben minden csillivilli benne van, és használnia is kell, mert nem lát ki belőle.
Mennyit fejlődött az autóipar, régen párát se tudtak az autók bent tartani
Bár emlékszem én is olyanra hogy párás volt belül, de akkor ketten voltunk benne bőrig ázva, zivatar közepén. Na akkor törölgettem bőszen.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Fulár
senior tag
Sziasztok!Lenne két kérdésem!
2005-ös Swift.Lecserélném a gyári rádiót.Érintőképernyőset nem akarok mert nincs hangulatom menet közben képrenyőt kapargatni.Ez a cucc beférne vajon a gyári helyébe úgy,hogy ne kelljen fúrni faragni,vagy jobban járok ha vadászok egy 1 Dinest egy beépítő kerettel?Ha ez jó bele a multi kormányt bukom?- Ha a klíma tök üres attól még bekapcsolna a kompresszor és nem fújna hideget vagy ilyenkor be sem kapcsol?
Köszönöm az esetleges válaszokat!
[link][ Szerkesztve ]
-
Pist@bácsi
őstag
Be sem kapcsol.
A párátlanításhoz amúgy is az kell, hogy a hőcserélő hideg legyen, ezért csapódik ki rajta a pára, kvázi szárítja a rajta átfújt levegőt.Beépítő kerettel minden szabványos 2DIN beszerelhető, nem kell fúrni faragni.
Kapható a Swifthez kormánytávvezérlő adapter. -
a_tesz
Korrektor
válasz dethroner #48459 üzenetére
Nem ismerem a Renault-dat, az itthoni autókból tudok kiindulni, egy 8 éves Swift, meg egy 17 éves Civic (feleségemé). A Swiftem már ilyen hűvösebb időben is nagyon hamar bepárásodik, de arra fújja a levegőt, amerre állítom a tekerővel. A Civic sokkal nehezebben párásodik, de abban hiába állítom bárhová a levegő irányát, mindig fúj a szélvédőre és a két első oldalablakra kicsit, így aztán félig megvan a megfejtés.
Az meg fura lenne, hogy nem tudsz belső keringetést választani, még a Trabantban is lehetett, pedig értelme nem igazán volt, új korában is elég huzatos volt.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Fulár
senior tag
válasz Pist@bácsi #48462 üzenetére
Nagyon Köszönöm!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pist@bácsi #48462 üzenetére
Eh, végre valaki, aki bejárt fizika órára...
@a_tesz: Mert abban a Rönóban nincsen klíma, tehát a hőszigetelése is olyan, ezért jobban szellőzik, míg a klímás autóknak messze nincsen olyan jó szellőzése, mitöbb szigetelése van szellőzés helyett, hogy ne vegyen le sokat a motor teljesítményéből a kompresszor, ha nem lenne szigetelve, csak annyira mint egy gyárilag nem klímás autó, akkor 2 óra kellene hogy lehűtse az utasteret a klíma a 35fokban... Ilyen egyszerű, ahol nem tud bejönni a levegő, ott a pára sem tud kimenni. Voilá, megoldás: Tessék szellőztetni, vagy fűtést nyomni az ablakra konstans.
A belső keringetés nem azért kell, mert buli, hanem mert az alulméretezett fűtőkörödnek adsz vele némi esélyt a kívánt hatás elérésére, ugyanez igaz nyáron a klímával. Ha automatában használod akkor feltűnik hogy amikor elindulsz akkor belső keringetésen lehűti az utasteret, majd átvált külső levegőre és már csak szinten tart.
@dethroner: Automata mode? Amúgy ha benyomja egyszerre az első+hátsó szélvédőfűtést, akkor elindul a párátlanító üzemmód, és kb 5 perc alatt kicsapatja a párát a klíma hőcserélőjén. Én ülésfűtést szoktam bekapcsolni mellé, az 2 perc alatt felfűt.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
a_tesz
Korrektor
válasz 2ozzmexy #48465 üzenetére
Tisztában vagyok vele, mire való a belső keringetés, automatán sajnos nem tudom kipróbálni, mert mindkét autó manuális klímás
Ahogy látom, közben Brogyi is írta, de nekem is mindkét autónál a szabályzón fel is van tüntetve, hogy a szélvédő páramentesítő állásban használd a külső levegőt hozzá...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Zolás
addikt
Bejelentkeztem szervízre, és kértem árajánlatot váltóolaj cserével. Felhívtak, hogy a gyári olajra 160k km, vagy 8 év garancia van, viszont ha cserélem, akkor kétévente kötelező. Még nem hallottam ilyet sehol.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
őstag
Apropó váltó olaj. Valaki cserélt már automata váltó olajat 1.4t scrossban vagy vitarában? Nem akarom megvárni a hiper optimista gyári intervallumot (valami 160 ezer) és 60 ezernél cserélném (50 ezerhez közelítek). Egyelőre a v60service felé kacsingatok (oda hordtam a hyundai i30-amat is, ott dolgozik egy hyundai guru), de örülnék szélesebb merítési körnek és tapasztalatoknak.
-
KubanitoS
veterán
A gyári SD kártyán lévő HERE térképeket nem lehet manuálisan frissíteni valahogy a legújabbra? Fene se akarna mindig újat venni csak ezért.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
ncc1701
veterán
Nem összeg, kell venned 2 litert, bele megy másfél.
A 2011-es insigniámban úgy kell automata váltó olajat cserélni, h lecseréled a felét, mert csak annyi folyik ki. Utána mész vele, majd a másik felét. Ehhez a trükkhöz kell 6 liter, dupla munka, 50k a mutatány havernál, baráti áron, 4400ft egy liter olaj
-
tboldi
nagyúr
A 160k km túl sok, a két év meg túl kevés szerintem.
A Hondámnál 120k vagy 8 év a normál periódus, a szigorított (pl. rengeteg városozás esetén) meg a fele, 60k km vagy 4 év.
dethroner: Bedobtam a csomagtartóba azt a 4 tasakot, amit találtam, de most pont nem esik, nem tudtam letesztelni, mennyire hatásos.
[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
-
dethroner
veterán
válasz a_tesz #48478 üzenetére
Nincs semmi. A légbeömlő egy lyuk, amin menet közben folyamatosan jön be a menetszél. Annyit lehet variálni, hogy keresztülmenjen a beáramló levegő a hőcserélőn, vagy sem. Szóval, vagy fűt, vagy hűt. Persze a hűtés az a külső hőmérséklettől függ
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
ncc1701
veterán
-
őstag
válasz ncc1701 #48482 üzenetére
Nekem is valahol 4 év előtt kicsivel lesz a 60k, ott cseréltettem. Ahova vinném ott van egy ritka gép állítólag ami kiszedi a régi olajat és feltölti teljesen újjal. Szerintem az lesz a vége hogy én kérek mindig beszámolót, aztán az enyém lesz első 1.4t 6-os Aisin automata olajcsere ügyben...
-
AMD Power
titán
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tm5
tag
A Suzuki ACROSS-ról nincs valami hír, hogy itthon mikor mutatják be és mennyibe fog kerülni?
Az angol Suzuki honlapon már legalább fent van, bár még ott sem árulják, ha jól látom... -
Csak annyi, hogy ősszel kezdik forgalmazni, mást nagyon nem láttam.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
hzd
csendes tag
válasz Tom1939 #48470 üzenetére
Üdv.
Az én tapasztalatom automata váltóval.Nekem egy 2013-as Swiftem van automata váltóval. Én is olaj cserét akartam csinálni a váltóban. Próbáltam olyan helyet keresni ahol átáramló öblíéses olaj cserét csinálnak egy géppel, azt mondják az a legjobb. Nem találtam olyat, lehet én voltam a béna, ezért márka szervizbe vittem.
Több márkaszerviztől kértem ajánlatot, volt aki azt írta soha nem kell cserélni az olajat.
Két szerviz ajánlat volt értelmes a Varró, és a Tafák. Mind a kettő 55 ezret mondott a cserére.
A Tafákhoz vittem, végig ott lehettem az autó mellett a szervizelés alatt.
Gyárilag 5.8 liter olaj van a váltóban. A csere folyamán lefolyt kb. három liter olaj, ennyit töltöttek utána. Cseréltek még a szűrőt, és a tömítést. A lefolyt olajnak normál színe volt, a két mágnesnél, ami gyűjti a fém spémeket, azon volt rajta spém rendesen.
Egy dolog ami nem tetszett, hogy nem gyári olajt raktak bele, hanem Castrolt.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Na, és ezt a folyamatot kell megismételni pár 100km után, mert olyan hülyén van megcsinálva a váltó, h nem jön le az összes olaj belőle. Castrol miatt ne aggódj. Kéziváltós swiftembe nem tudom, milyen lóhúgyot töltöttek gyárilag, de castrollal mintha új váltót kaptam volna, olyan finom lett a működése.
Insigniában van 7L, ebből két lépésben lehet cserélni 3-3 litert. Belátható, h marad benne az eredeti, sokat futott olajból is. Viszont 80ekm után már érezhetően égett szaga van az olajnak, úgyhogy muszáj cserélni, bár a gyári leírás szerint is kell.
-
őstag
-
őstag
válasz dReFiX #48499 üzenetére
Ja, gondolom toyotánál is az lesz. Csak arra vagyok kiváncsi mennyi lesz belőle, a toyota változat már hiánycikk a világban ha jól tudom. Az co2 átlagban meg a hajára kenheti a suzuki ha 3 darabot kap belőle (amit nyilván simán elad bármennyiért).
Azért egy "sima" 2,5-es hibdrid finom lenne kicsit olcsóbban.... Arról semmi hír?