- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
eami
addikt
válasz FollowTheORI #44799 üzenetére
+1... engem nem érdekel hogy +1-2 ezerrel többet kell tankolni mert kicsit pörgősebben tolom a városon belül (és komolyan mondom, hogy sebesség határokon belül). Akinek ez gondot jelent, ott nem biztos hogy kell autó, vagy inkább osztozni kellene a költségeken akkor....
-
SirKero
őstag
válasz 2ozzmexy #44792 üzenetére
Nem tudom mennyivel lehet menni vele. Én 130-al nem mentem. Nekem fenn volt a Vitarán is most az S-Cross-on van. Ettől a cégtől rendeltem nem volt semmi gond ( utánvétellel kértem ) pát nap alatt megjött. Nem bánja a fényezést van egy gumi ( vagy műanyag ) idom a felfogató és a sín között. A kulcsot nem próbáltam mert nekem csak addig van fenn amíg konkrétan szükségem van rá utána egyből veszem le.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #44799 üzenetére
Csajom hajtja az autót, és nagyon szereti, vigyáz rá. Szerintem 3500 fölött még nem is forgott, nagyon normálisan vezet. Hogy miért ennyi, azt inkább a japó mérnököktől kéne megkérdezni. Érdekes hogy hova nem fejlődik az autógyártás. Az én 24 éves rönóm 6,3-at eszik itt a városban. 1,4-es szívó motor, semmi huncut technika nincs benne
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
válasz -NOKIA- #44804 üzenetére
Elvileg év vége felé lesz ismét automata
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
ncc1701
veterán
válasz gyenesmartin #44796 üzenetére
Ugyan yaris, de volt olyan, h tankoltam, majd beálltam az iszonyat dugóba. Mire kiértem a városból (bp), 11L körül mutatott a gép. Pedig annak a 380ekm-es átlaga 5.3L volt.
-
AMD Power
titán
-
ncc1701
veterán
válasz AMD Power #44809 üzenetére
Az egy fiatal autó. Az enyém 1994-es, valós 180ekm-el. Muternál pihen ponyva alatt a fűtött pincében. Csak szép időben veszem elő. Tudom, nem egy dodge charger r/t, de ez van. Igaz, én a ritka használat miatt csak shell vpower 100+-t öntök bele, évi pár 100km-re nem számít.
-
nagyúr
válasz dethroner #44803 üzenetére
Nem a pörgetés a fontos csak... autópályán 3500-4000 forog sok motor, mégis akkor fogyaszt a legjobban.
A dinamikus úgy kell érteni hogy sok felgyorsítás, inenzív fékezés... stb stb.
A dugóban állás meg a stabil tempó javítja a fogyasztást.
A dugóban a sok felgyorsítás majd egyből megállás meg növeli.
Az elindulás és az intenzív gyorsítás fogyaszt a legtöbbet.Amúgy meg passz... meg eleve télen többet fogyasztanak a kocsik, meg a gyengébb benyából is... szépen összeadódhat sokminden.
Én csak annyit írtam, általában simán hozható a 6 feletti fogyasztás bármivel... vezetési stílus függő.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
racerx
őstag
válasz ncc1701 #44810 üzenetére
Bakker nekem a 2. autom (amit asszony hajt), szintén egy 94-es 1.4 se Astra. Igaz szinte csak város, és szinte csak ovi-meló- bolt, rövid távok, reggel, du nagy forgalom, dugó, de 10 alá nem igen megy, télen inkább 11... Már sokszor gondoltam arra hogy mi a f.. lehet, meg kellene nézetni, de amíg ennyire nullából, hibamentesen fenttarható, addig nem akarnám piszkálni. Igaz az Scross is megeszik így 7.5-8 körül..
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz racerx #44812 üzenetére
Na igen, van aki autózik és vannak akik őket kerülgetik egész úton... A szívó 1,4-es corolla sem evett 10-11 alatt télen BP-en, főleg ha mínuszok voltak, az E10-es 95-ösből meg ki sem mertem számolni. A Vitara-t meg hagyjuk, mert elsírjátok magatokat, a fedkomp sem megy 7,6 alá... A legjobban fogyasztó autó a családban az Auris (6,3 város, 1,4 VVT-i 97LE), amit a szüleim használnak... na hát ők pont azok akikre 2 háztömbön 4-et verek a városban.
Mondjuk én városban óraszerinti 60-70 alatt szédülök, országúton 100, pályán meg 120 az alja, ott már emelkedik a vérnyomásom... biztosan én is "indulatos pesti paraszt" vagyok.
A hanyatló nyugaton az osztrák meg szlovén "földművesbácsi kalapban" a huszonxéves fossal meg 130al letol az autópályáról, mégsem halnak meg hétvégente 5en az útjaikon... milyen érdekes nemde? A városban 45-el poroszkálóknak üzenem h nem jár pénzvisszatérítés ha 50 helyett 40-el mér be a trafipax... ha üres az út előtted nyugodtan ki lehet menni jobbra (ha van a jobb oldaladon egy sáv), nem a kamionoknak van fenntartva ám, és akkor nem én leszek a jobbról előzgetős boyracer.Ha mindezt MINDENKI betartja, akkor lehet nekem is kijönne a gyári fogyasztási adat, de amíg akadályfutást kell rendeznem a 60as táblánál 60al (óra szerint!), addig tuti nem fog 7 liter alá menni.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #44814 üzenetére
Elmentem észak-kelet pestről székesfehérvárra és vissza amikor új volt (első útja volt) autópályán és akkor 6,2-t írt a fedkomp, mert az "osztyapenkónál" nulláztam. Próbálgattam a tempomatot, dudát, fényszórókat, féket, téligumi mennyire tapad stb. Ez egy szombat délutáni program volt, és ha már ott voltam a fogyasztást is megnéztem.
Én nem decizek, nem szeretem ezt a fogyasztás lobbit, mert nem hiszek benne. Évente megyek 10-15ezer km között, 1deci a fogyasztásban az erős 10-15L/év, ami még 500forintos üzemanyag árnál is évi 5ezer forint, nem ez a legdrágább (és legfeleslegesebb) tétel szerintem egy autó fenntartásán...
A világ üzemanyag tartalékairól meg annyi véleményem van, hogy sokan majd csak akkor fognak megoldást keresni a problémára, ha már MadMax stílusban öljük egymást halomra 2 gallonért... a környezetvédelmi normákról is hasonló a véleményem... majd ha csak oxigén palackkal a hátunkon tudunk kilépni a szabadab, majd akkor vakarjuk a fejünket, h ejjj hallgatni kellett volna az okosabbakra és nem csak a profitot hajtani..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz racerx #44816 üzenetére
Az annyi, ne csodálkozz rajta (gondolom megy a fűtés klímával, meg a tükörfűtés, szélvédőfűtés stb.). Ha az S-Cross 7,5-8 között kosztol télen a városban akkor jó a lábad...
A szívó Astra (F/G) is stimmel, főleg ha rányomja a fűtést, de adok tippet neked, több autónál bejött már:
Fűtés csap leghidegebbre amíg el nem éri az üzemi hőfokot a víz, csak utána szabad kinyitni. (S-Cross-ban meg OFF gomb és majd te bekapcsolod A/C nélkül) Jah és kaparjuk a jeget, nem a hidegindítás után fújatjuk le a szélvédőről, mert olyankor többet eszik minden motor (és a ragasztott szélvédő szépen elreped alul hosszában).
Van a családban Astra, voltak F Astra Caravan 1,4 60LE is, azok sem ettek 10 alatt BP-en télen. Mekkora gumi van alatta? Nekünk az sokatt javított h visszaraktuk a 165-ös ( vagy 175-ös nem emlékszem pontosan) gyári méretű gumikat.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Phobion
őstag
Sziasztok!
Azt lehet tudni, hogy az új legyártott Vitarák hozzánk honnan jönnek?SZERK.: A Hybrid-ek.
[ Szerkesztve ]
Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #44819 üzenetére
Nem fair, de nem javult ennyit az autók fogyasztása az elmúlt 20 évben mióta autózok... (3-4L/100km-el nem fogyasztanak kevesebbet) Vagy csak elfelejtettünk vezetni, vagy több/nagyobb a dugó, pedig az évezred elején a Róbert Károly körút - Hungária körút vitte a prímet, Árpád-híd (Pesti oldal, Teve utca) -> Lágymányosi-híd (Pesti oldal Lurdy mélygarázs) 2 óra 40 perc a rekordom.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Phobion #44824 üzenetére
A Hybrid-el? Nem sok, de ha Te megosztanád velünk az objektív véleményedet az jó lenne. (persze ha befizetsz egyre)
A faceliftesről és a facelift előttiről vannak tapasztalatok bőséggel, alkalmasint vita tárgyát is képezi melyik a jobb...@ncc1701: Azt a kartonlaposat hogyan csináltad? Én mindig elhagytam.. Igen a keskenyebb gumi a nyomatékban szerényebb szívó benzineseket rendesen lefogja meg a klíma/ventilátor amit még megfigyeltem...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Phobion
őstag
válasz 2ozzmexy #44825 üzenetére
A Hybrid előttiekről.
Vitaráknál tényleg létező ez a váltó "probléma":
"A váltó új korától kezdve akad,erre a szervizben azt mondták,hogy ez természetes,be kell kopnia.Ez 7-8 ezer km után majdnem így lett.Azóta csak a 4.be kell úgy berántani a váltókart mint egy Ifában."Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Phobion #44826 üzenetére
Igen, az összes suzukinál van ez a "hidegen akad a kettes" típusú gond, állítólag, ez az első nekünk. A Vitara alapjában egy jó ár/érték arányú autó, ám messze nem hibátlan.... Nekem egy 1.4 BoosterJet GL+ van 2019 végéről részecskeszűrővel.
Menetdinamikára adja nagyon, a kis pörgős 1,4-es a turbóval tol rendesen már 1500-2000től, de olyankor szomjas is, ha rugdosod akkor harap, de tankolni is kell sűrűn olyankor.
A 215-ös gumikon a könnyű kasztni plusz magasépítés kombó miatt vezetni kell az autót főleg autópályán erős oldalszélben vagy nyomvályúsabb utakon, a szélzaj nagyobb benne, mivel egy kockát tolsz magad előtt, várható. A rádió és a telefon néha összevesznek mint a gyerekek az oviban, de kb ugyanolyan gyorsan ki is békülnek, a hátsóüléssor súlyszenzorai néha rakoncátlankodnak, a rádió minőségére szoktak sokan panaszkodni, viszont a kárpit és a beltér nagyon könnyen tisztítható, a csomagtartóban is van 12V-os aljzat (nekem), a könyöktámasz alatt hatalmas tároló, az ajtózsebekbe a jövőhét is elfér, ám csomagtérben kissé szűkös. Az ülséfűtés városban télen nagy ajándék, hosszabb utakon kényelmes, a távtartótempomat (GLX) már szeret rosszalkodni, de arra is van workaround, a start-stop idegesítő, de kikapcsolható és a srácok találtak olyan beállítást h sosem állítja le... A tolatókamera képe sokaknak "gagyi", engem nem zavart vasárnapig, amikoris telibe sütötte a nap és egy nagy fehérséget láttam benne.Remélem nem maradt ki semmi, ha meg kimaradt a többiek leírják. Összeségében szerintem azt kaptam amiért fizettem, nem vártam Audi minőséget, de nem is 10+millió.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz Phobion #44828 üzenetére
Ha már született néhány ezer hsz akkor tedd meg azt a szívességet és elolvasol néhányat, mondjuk az elmúlt 3-4 év hsz-eit. Sok kérdésedre meg lesz a válasz is.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
-
pigmeus
tag
válasz Phobion #44826 üzenetére
Nekem régebbi Ignisem van és nekem is jelentkezett ez a hiba, főleg hidegen és nálam inkább a kettesbe rakást nem tolerálta. De ezért el is vittem rövid időn belül olajcserére többször, habár a szaki tiltakozott, hogy ő nem látja ennek értelmét. Végülis mára már 100 ezer kilóméternél nem is produkálja ez a "hibát".
-
őstag
válasz Phobion #44830 üzenetére
Ezen a listán menj végig hogy megéri-e:
1. Ha csak ennyi pénzed van akkor igen, ha jóval több akkor nem
2. Zavar-e a nagyon gagyi és nagyon jó váltakozó elegye, ha zavar megint csak nemNekem scrossom van, semmi baja de én is felemásan vagyok vele. Hangszigetelést és hifit utálom, motort és váltót szerettem. Értéktartása kitűnő ahogy halmozódik a pénzecske egyre többször esek kísértésbe hogy lecseréljem. Pedig nincs 3 éves.
-
racerx
őstag
válasz 2ozzmexy #44817 üzenetére
Scrosson nem is csodálkozok, szerintem teljesen jó, városi 5-6 literek ilyen felhasználás mellet csak legendák. Ma pl voltam egy 200 km-es városon kívüli uton, ott simán 6 alatt volt, 5.4-et irt =az olyan valós 5.6,8 lehet. Astra városin akkor nem rugózok, akkor ezt elfogadom (gyári minden rajta, gumi is 13 mas 165 ) . Egyébkén volt egy full fapad 1.5D Saxom is, ami legendásan kisétvágyú, de ugyanilyen körülmények között városban az is megevett, 5.5-5.8-at, kívül 4.5 -öt. Ehhez képest a Scross parádés, a két kocsit meg nem is lehet 1 lapon említeni.
Ma amíg a 1 éves szervízt vártam, megnéztük az uj Scrosst, GL+ megkapta a radaros tempomatot, és a vészfékasszisztens is. A motor teljesen uj benne, semmi köze a régihez, nem csak arra raktak egy generátor/önindító kombót. Szervizvezető szerint jobban húz, még nyomatékosabb, pláne alacsony fordulatról. De a motor szerinte már kicsit visszalépés a régihez. -
válasz Phobion #44830 üzenetére
Ilyen ársávban nem nagyon van jobb alternatíva. Sokat kínál, relatíve olcsón, és a minősége is korrekt szerintem. Nem hibátlan, de bőven élhető.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
nagyúr
-
KubanitoS
veterán
válasz Phobion #44826 üzenetére
A váltó dologban egyet kell értenem, nálam is akadozott, amikor új volt a kocsi, azonban gyakorlatilag teljesen bekopott és megszűnt a jelenség. Azóta tökéletes.
Édesapám kapott ma egy tízezer kilométeres Ford Focust szerviz csereautónak. Hát mit is mondjak... Belseje egy fokkal igényesebb, ezt elfogadom, de ezen kívül túl sok pozitívumot nem tudok mondani. Abszolút nem nagy szám. Ráadásul valami kerregős kisköbcentis dízelt kaptunk, valami borzalmas... Az S-Crosst sokkalta jobb autónak tartom ennél.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz KubanitoS #44840 üzenetére
Persze hogy jobb, a Ford-t nem az európai piac tartja fent, ezt tudjuk... F250-ben ültél már?
Azért az meg a focus messze vannak egymástól minőségben...de még a mondeo sem éri el.
Kis pénz kis foci, nagy pénz nagy foci...@eami: No offense, de mostmár ki kell mondanom, mert az S-Cross szemből randa mint a bűn, hogy törném el a kezét annak a designer-nek aki az orrát rajzolta...A színpalettát ne is emlegessük inkább, a türkiz színről már ne is beszéljünk, főleg fehér tetővel a Vitaran... Bocs, de fizetni nem tudnál annyit h S-Cross-t vegyek, hiába jobb...
Ízlésről felesleges vitázni, kinek a pap... (ezt éppen te írtad a vodafone-os topicban pár éve: "próbáld megszövegérteni hogy különbözőek vagyunk" )@racerx: Nem mondom h igazad van, de mostmár elmegyek a szalonba és kitaposom egy Vitara lelkét... Max becserélem a mostanit... áh, csak viccelek, nem cserélném el semmi pénzért. Remélem összejön a chip-elés valamikor és akkor egy igazán harapós Vitara lesz belőle. A Hybrid-nek meg szerintem nagyobb lesz a környezeti hatása, mintha kivágnánk belőle azt a nyomorult akku+villanymotor kombót és tisztán benzinnel menne... Bár most rátették a Pro gari-t, szóval lehet megérné...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Igen, ezért is írtam én is h "kinek a pap...".
Nem akartam én senkit sem megbántani akinek S-Cross-a van, vagy türkiz Vitara-ja...
Nekem a S-Cross nem autószerű, a Vitara nekem szebb, annak nincsen olyan megosztó/formabontó külseje, bár a hybrid első lámpája....
Ami jó és szép és kell az embereknek, azt miért kell szétbarmolni!?
Régi mottó: bevált csapaton ne változtass"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
spirit007
senior tag
válasz 2ozzmexy #44844 üzenetére
Azért engem a tavaly januári Vitara upgrade -is mellbevágott (GL+).
Az a "gumírozott" hatású műszerfal...a gáz alufelni...a kitüremkedő hátsólámpák... és az orr részen a rengeteg krómhatású gagyi műanyag betét
Nekünk pl. ezért nem lett még egy Vitaránk.
(sx4scross az esztétika -hiánya- miatt szóba se került) -
2ozzmexy
aktív tag
válasz spirit007 #44845 üzenetére
Na az a hátsó lámpa is olyan lett... elkapkodott. Ha nem türemkedne ki akkor okés. A műszerfal meg pont jó, könnyen takarítható maradt a belseje.
A krómot meg lehet szokni az elején, csak több tulajtól hallottam h málik le...
Az alufelni szerintem jól mutat alatta, jobban mint a sima GL alatt a lemezfelni+dísztárcsa... Télen még elmegy, onnan tudom h gondos gazda, de nyáron dobjuk be a garázs hátuljába vagy a pincébe azokat a lemezfelniket, nem láttam még autót amelyiknek jól állna...
Télen ha az alufelnit látom legszivesebben elsírnám magamat...
A facelift előttinél a váltón voltam kiakadva, hogy csak 5ös!? Nem is votl 6os kézi váltó rendelhető hozzá..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nagyúr
válasz tboldi #44847 üzenetére
Dettó. Az előző bennem is azt az érzést keltette hogy a '90-es évekből a Suzukin rohadt sok ezer hátsó lámba, és ezt bele kellett építeni valamibe . Aztán szerencsétlen Vitara lett az.
Az új se matyóhímzés de elmegy.
Viszont aki a Vitara lökhárítóját tervezte annak a kezét eltörném. Ennyire össze-vissza meg giccses formát odahányni...[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz spirit007 #44849 üzenetére
Szerencsére csak hidegen csinálja, nekem jól jönne még a lábbal nyitható csomagtartó, mert így gyerekkel és műanyag motorral a kézben ripperfivereset játszunk... És még keresem a céget aki megcsinalna nekem egy mutatós turbo hofokmerot a középső óra helyére. A chiptuningra van vállalkozó már, bár még Vitarat nem csináltak csak Swift sportot (nem tudom mennyi a difi). Még be kell szereznem pár aprósagot, de alakul. Lassan tökéletes lesz... Értsd: nem lesz olyan hiányosság/hiba/konstrukciós elfuseralas amivel ne tudnánk együtt élni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- ZIDOO médialejátszók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...