- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Íme az új Android Auto!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz laca891 #44450 üzenetére
Melyik oldalon? Azért a két aksi, főleg ha az egyik le van merülve, elég jól megfogná az extra feszültséget, legalábbis ha figyelembe vesszük, hogy mi kerülhet fel a 12V-os hálózatra.
Aki bikázik, annak gondolom nincs hibája, tehát 12-14V körül van épp a feszültsége. Ha üresjáratban be is indul a generátor tölteni, akkor is csak valahova 14-16V-os szintre emelkedne, ami normál állapot.
A másik autón a generátor nem is működik és van egy lemerült akkuja, szóval onnan pláne nem nincs extra generált áram, feszültség.
Magas feszültség a gyújtás és mondjuk talán xenon lámpa esetén a szekunder oldalon lehet, de az meg nem jön át a primer oldalra. Másrészt egy primer, szekunder zárlat esetén nem is keletkezne szerintem magas feszültség. Valami spéci hiba kellene hogy ez előálljon. Pl. az hogy a gyújtótrafó épp, de a feszültsége nem a gyertyára kerül, hanem valahogy a 12V-os hálózatra. Lehet hogy van autószerelő, aki látott már ilyet. Viszont feltételezve, hogy a bikázó autó hibátlan, ha a másik oldalról jönne vissza nagyfeszültség, akkor nem számít, hogy a te oldaladon megy-e a generátor, mert ugyanúgy kiüthet mindent generátor nélkül is.Amennyire én látom, ha nem csap be közbe egy villám, vagy nem szakad rá a felsővezeték bikázás közben, akkor nem keletkezhet káros feszültség. A kisebb tüskéket a két akku felszívja.
Elektromos autóval más lenne a helyzet, de azzal nem is lehet bikázni szerintem, mert nincs olyan pont ahonnan le lehetne venni 12V-ot a szükséges, akár többszáz amperes áramerősséggel.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
laca891
aktív tag
válasz Tigerclaw #44453 üzenetére
Amelyik aksiról bikázó ott leeshet a feszültség, akár 11 volt alá is, persze ezt rögtön próbálja kompenzálni a generátor, ha jár a motor és elkezd tölteni a maximális amperral: kb. 50A Lehet igazad van, hogy nem fog indukálódni, túlfeszültség, de ha mégis, akkor nagy baj lehet. Azt eltudom képzelni, hogy járó motor mellet össze van kötve bikázó kábellal a két akkumulátor és úgy tölti, 40-50 A-ral. Ilyenkor e elég lehet a 20 perc, ha az akkumulátor nem teljesen kuka. Nekem 2018-as Swiftem és úgy nézem, ha valamelyik fogyasztó rajta marad és nagyon merül az aksi, akkor az elektronika közbelép és nem engedi tovább merülni az aksit. Még fiatal koromban 5 évet voltam autóvillamossági szerelő, tehát rengeteget bikáztam. (Buszok, teher autók, honvédség)
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz laca891 #44454 üzenetére
Nos van fejlemény, mindenki nyugodjon le, az akksi volt a gond. Most hívott az illető hogy vett egy új akkut és pöcre indult... Én még abban sem votlam biztos hogy jól kötöttük össze, mert szerintem a VW féle test pont nem volt az igazi (le volt festve)... Valószínűleg ezért nem akarta az igazat.
Én is azzal kezdtem hogy megnéztem az indító áramokat, hogy egyáltalán megéri e kínlódni, vagy csak a Vitarát vágjuk haza vele. Mondjuk a gyári 12V 60Ah 600A-es akkun én is meglepődtem... az 1,4-es szívókban max ilyen 480A körüli szokott lenni.Én régebben sokat mozogtam kamionos arcokkal, még az utánfutó kábeléről is tudtam bikázni.
Öregszik az ember na... ha nagy gond volt egyedül a Skodát egy enyébb lejtőn is be tudtam tolni annyira hogy beinduljon, csak a végén nagyon gyorsan kellett futni és jókor kellett beugrani.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
laca891
aktív tag
válasz 2ozzmexy #44455 üzenetére
Tehát, ha bikázásnál fixen rákötöd a bikázó kábelt. (fixen!!!), akkor beindítod az autót és töltöd vele kb. 10-20 percig, attól függően mennyire van lemerülve az aksi és utána, annak az autónak saját aksival is kell indulnia.
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44455 üzenetére
Ha jó le volt festve, akkor esélytelen. A 12V-os feszültség nem tudja átütni a festéket. Annyi esélye lett volna, hogy ha legalább egy kis ponton, karcon, hiányzó festéken átjut, aztán a nagy áramsűrűség leégeti a maradék festéket. Még tisztán a sarura, vagy egy jó testre téve is szokott hegeszteni ha nem tartja jól oda az ember. Annyi áram olyan kis felületen meg tudja olvasztani a vasat is, nem hogy az ólom sarút.
Bikázáshoz nagyon kell a jó érintkezési felület, főleg ha a másik akku le van merülve, vagy talán belső zárlatos is, mert akkor az az akku csak elszívja a másik áramát.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tibko8
senior tag
válasz Kicsirics77 #44429 üzenetére
Tudom nagyon off de ha már szóba került nektek nagyjából mennyi idő volt míg negerkezett a kártya?
Lassan több mint egy hónapja igényeltem meg.Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
vacs
veterán
Sziasztok.
Február végén lesz 1 éves a Vitara.
Az első naptól kezdve garázsban áll (emiatt nem verte az eső, nem tűzte a nyári nap) és kemény 7100 km van benne!
Sajnos a hűtőrácsról pár helyen mégis kezd lejönni a krómozás: képek.
Ez ilyen fos minőség?
Ha viszem az 1 éves szervizre, akkor cseréltetni szeretném.
Van rá esély, hogy cserélik (valaki járt már így)?(^)(>.<)(^)
-
2ozzmexy
senior tag
Ezek után kíváncsi leszek a csillaggarázsos Vitarára mit fog művelni...
Sajnos az orr formájából adódik hogy érzékenyebb a kőfelverődésekre is, ez már csak ilyen a SUV világban...
Azért ha sikerül kicseréltetned gariban akkor írd meg hogyan érted el.
Láttam legutóbb vmi fóliát, ami átlátszó, talán az megoldhatja ezt a gondot?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
Sz@r a krómozás, ez egy téves és rossz ráncfelvarrási kisérlet volt a Suzuiki részéről, vidd garanaciális javításra. Nem tudom, hogy mit fognak mondani de semmiképp sem hagynám a dolgot.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
dnelb
veterán
alakul, hahurol levették az összes sportot
-
2ozzmexy
senior tag
válasz KubanitoS #44464 üzenetére
És az már a ráncfelvarrott?
Vajon ha kérem akkor gariban lefényeznék mondjuk a kasztni színére... vagy feketére, ha már grafit.
Mondjuk így akkor a tetőbox-os dolog is lehet hogy ugrik, mert szét fogja darálni a fényezést a tetőkorláton...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
SirKero
őstag
válasz gombii #44469 üzenetére
Na meg volt az egy éves szerviz ( SX4-Scross 1,4MT - 44 850 HUF ) és közben érdekes beszélgetést ( igen engedték,hogy ott legyek a kocsi mellett ) folytattam a szerelővel.
Szerintem ezeket oktatják,hogy mit kell mondani ha a kuncsaft bármire panaszkodik.
Megkérdezték van-e valami gond a kocsival. Mondom szerencsére komoly gondok nincsenek egy kivétellel csak pár zavaró apróság. Nyekereg a műszerfal , zörög a kalaptartó az ablak spricni kritikán aluli az ajtó beázott a hátsó ajtó távtartó csavarok kipotyogtak mert csak kézzel volta betekerve így hirtelen.
Válasz. A kalaptartóval nem tudnak mit kezdeni a ablakmosó spricni így tökéletes a műszerfal nyekergést meg tuja nézni de nincs rá garancia hogy jó is lesz az ajtó beázásra pedig már elkezdték vissza hívni az autókat. Egyébként ennyi pénzért ez van ha nem tetszik vegyek drágább autót de azokkal is vannak ilyen jellegű hibák. Mondom Én még nem hallottam,hogy egy autót is vissza hívtak volna a beázás miatt. Erre Ő. Még nem értek el addig. Mondom a fórumon több ezer tulajdonos van de egyik sem említette,hogy vissza hívták volna. Erre ő ott csak idióták vannak ( a fórumon ) nem kell velük foglalkozni. Ezzel le is volt tudva a dolog.[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
ncc1701
veterán
válasz SirKero #44470 üzenetére
Nekem nagyobb hangerőnél zörög valami valamelyik jobb oldali ajtóban. Meg sem mondom, mert ha szétszedik, csak szarabb lesz. Ha én szétszedném, akkor meg ugye tennék bele még hangszigetelést is.
Jövő kedden viszem vissza (2019 április, 1.2 swift) gariban, kormánymű kopogás, illetve jobb hátul valami úgy nyöszög, mintha egy 30 éves lepukkant szar lenne.
Amúgy sokszor nem ismerik el a gyári hibát. Lást swift 1 abs kocka + váltó. Mindbe beszart.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
Üdv.2006 Swift.Ha nem nyílik a hátsó(ferde)ajtó,csak elektromos zár van.Hogyan lehet kézzel roncsolás mentesen kinyitni?
-
ncc1701
veterán
válasz Montesantos #44473 üzenetére
Sokkal pofásabb így.
-
blakey
titán
válasz SirKero #44470 üzenetére
egy éves szerviz ( SX4-Scross 1,4MT - 44 850 HUF ) - jó sokat kértek érte.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
SirKero
őstag
válasz blakey #44477 üzenetére
Előtte körbe telefonálgattam a környékbeli kereskedőket de mindenhol kb. ugyan ezeket az árakat mondták. Ahol olcsóbb lett volna ott meg az úti költség+idő miatt nem érte meg elvinni.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
nagyúr
-
blakey
titán
válasz FollowTheORI #44479 üzenetére
De nem 2,5X ár az enyémhez képest és 2 évesen is a felét fizettem.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
dethroner
veterán
válasz dReFiX #44485 üzenetére
Ezzel szerintem nagyon sok vevőt elveszít. Ennyiért hobbinak, másod/harmadlagos autónak nagyon kevesen engedhetik meg maguknak. Aki meg mégis, az szerintem nem suzukit vesz ennyiért.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
blakey
titán
válasz ncc1701 #44487 üzenetére
Az 1 éves szerviz 17e volt, a 2 éves meg: [link]
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Arolotifar
őstag
válasz Montesantos #44473 üzenetére
Nagyon letisztult, tetszetős
"Jobb, ha azért gyűlölnek, ami vagy, mintha azért szeretnének, ami nem."
-
nagyúr
válasz blakey #44489 üzenetére
Lol... de veled "kifizettették" amikor megvetted az a kedvezményt ("plusz garanciát")...
Úgy "könnyű" olcsóbbnak lenni...Nade ha nem nézed a a levonást azis ott van...
Szóval semmi köze a sztenderd szervízárakhoz a példádnak. Ennyi.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
SirKero
őstag
válasz Tigerclaw #44481 üzenetére
(#44483) tm5
Most hogy mondjátok nincs is ráírva az olaj márkája Valami hordós cucc lehet mert a figura üres 5l-es Eneos flakonnal ment ki és abban hozta.(#44493) FollowTheORI Jól fog a ceruzájuk. Értem én hogy fenn kell tartani a boltot meg alkalmazott de akkor is:
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
nagyúr
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz FollowTheORI #44493 üzenetére
Vagy valami olcsóbb más minőségű olaj. Az a baj, hogy duplán átverhetnek. Egyrészt az árral, másrészt azzal hogy rossz minőségű olajat tesznek a kocsiba. Ez bizalmi kérdés és pont ezért lenne jó, ha előtted bontják ki az olajat és öntik az autóba. A hordóban is lehet bármi.
Ha már úgy is túlszámlázzák nem számítana, hogy dobozos az olaj és nem hordós...főleg hogy nagy tételben mélyen áron alul szerzik be, ahhoz képest, amennyibe a boltban kerül.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
csaba1203
addikt
válasz FollowTheORI #44491 üzenetére
-
Tigerclaw
nagyúr
A magyar klímához viszonylag új autókhoz az 5W-30 szerintem jobban illik, még akkor is ha nem garázsban áll az autó. Nincs akkora hideg erre, hogy a 0W-20 kelljen.
Ha esetleg gyakran kell hideg motorral rövid utakra menni télen, akkor jó lehet az utóbbi is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
tboldi
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Autós topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Sorozatok
- Az EU utasította az Apple-t, hogy hagyja abba a földrajzi blokkolást
- Automata kávégépek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- PlayStation 5
- Apple notebookok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest