- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Máris megvan az Oppo Reno12 Pro 5G európai ára
- A Samsung megnyitja külsős appok számára az AI fordítás lehetőségét
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Free Play Days 2024 - 23. hét: TopSpin 2K25, The Ascent
gp Az elért eredmények továbbra is megmaradnak természetesen.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
A motormelegítés fortélyai
A motormelegítés és a lecsókészítés között meglepő hasonlóság fedezhető fel: nincs két egyforma módszer. Érdekes, hogy még az általunk korábban megkérdezett szakértők és autószerelők is több ponton eltérő véleményen voltak, de nem tesszük tönkre az autónkat, ha nagyjából betartjuk az alábbi dolgokat.1. Szívó benzinmotort nem érdemes álló helyzetben járatni, még a legnagyobb hidegben is néhány másodperc várakozás után érdemes elindulni és kétezer, kétezerötszázas fordulaton tartani a motort. A túl alacsony fordulatszám, ugyanúgy kerülendő és káros ilyenkor, mint a motor túlzott pörgetése.
2. Dízelmotornál nagy hidegben már érdemes akár egy percet is álló helyzetben időt hagyni a motornak, de sokáig nem érdemes ácsorogni, ugyanis olyan alacsony a dízelek hővesztesége (ami egyébként pont az egyik előnye a benzinesekhez képest) hogy soha nem fog így bemelegedni. Elindulás után a recept hasonló, mint a benzineseknél, az első kilométerek alatt csak fokozatosan terheljük, de kerüljük a túl alacsony fordulatot is, mert ekkor nem csupán nagy terhelésnek tesszük ki a motor különböző alkatrészeit, de az olajnyomás, és ezzel együtt a kenés is jóval kisebb, mint magasabb fordulaton.
Azt, hogy mikor és hány kilométer alatt éri el üzemi hőfokát a motor szinte lehetetlen megmondani, különösen, hogy a legtöbb új autóból már a vízhőfokmérő helyett mindössze egy visszajelző lámpácska van, amelynek eltűnése jelzi, hogy a hűtővíz meleg, de ekkor a motorolaj még nagy valószínűséggel közel sincs az optimális értéknek.Ezt a 2500 rpm-en tartani a motort gondolatot egyébként nem csak hidegen tartom fontosnak, főleg egy szívó benzinnél. Itt nincsenek annyira túlméretezett csapágyak, stb., mint egy 300-400 Nm-es nyomatékú dízelben, ergo a kisebb olajnyomásnál biztosan jobban fog kopni a motor...
2000 alá tartósan meg semmiképpen se mennék, akibe van egy kis műszaki érzék, vagy érzi a gépet, az érzésre, és fülre hallhatja, hogy egy átlag motor csak szenved 2000 rpm alatt...
persze vannak speciális, direkt alacsony fordulatszámra optimalizált motorok, de azok nem a mi autóink
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- Politika
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Eredeti játékok OFF topik
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen