- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huami Amazfit Bip okosóra
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Új hozzászólás Aktív témák
-
Retro DJ
aktív tag
Mennyire beázós a Favi?
Mielőtt hétvégén kicserélnénk az alkatrészeket elvinném lemosatni az alját és a motorteret. Mennyire kell védeni a gyújtás alkatrészeit a magas nyomású mosótól?
Retro
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #5352 üzenetére
Nagyon! Allergiás a vodára de nem kell védeni egyszerűen csak utána ki kell fújni belőle a vizet és ki kell törölni
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
peti_s
addikt
-
Atuska75
tag
-
Tomasso72
csendes tag
Sziasztok! Kis segítséget kérnék...
93-as Favómnál azt vettem észre, hogy pl Y megfordulásnál, végállásba kitekert kormánynál olyan nyikorgó hangok jönnek elő az első tornyok felől, mintha két gumitömb csavarodna, csúszna el egymáson. Mindegyik végállásban ez a helyzet, de elindulásnál nem jön elő, inkább mikor már sokat mentem az autóval.Valami toronycsapács gebasz lesz?
Köszi,
TomCsakakSkoda :)
-
Tomasso72
csendes tag
Jaj még valami...Toronycsapágy perselyt meg toronygumit is cseréljek? Vagy elég, ha csak a csapágyat cserélem? De rémképeimben úgy él, hogy ez szétszedhető csapágy, műanyag-fém kombós, és csak jól meg kell tömni zsírral...Mert akkor kár vennem hozzá bármit is )
CsakakSkoda :)
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #5365 üzenetére
Nagy bontást nem igényel, de eléggé meg lehet vele szenvedni, mert ha nincs rugó összehúzód, akkor cumi. Én sem rendelkezem eme szerkezettel, de meg lehet ejteni e cserét enélkül is. Amíg a gép a saját súlyán áll, össze szoktam kötni a rugót egy jó erős szíj szerü anyaggal, amit az terhek rögzítésére használnak(kamionban, vasúton). Erős drót is megteszi, csak ha elpattan a művelet során, akkor nehezebben fogsz gépelni. Miután összekötötted, és levetted az anyát a lengéscsillapító tetejéről, lehet is emelni az autót. Ha össze van húzva a rugó, akkor gyerekjáték.
-
rob210
nagyúr
Én lánccal "szoktam" összefogatni.
Átdobom az összenyomott rugón a láncot és csavarral a két utolsó láncszemet összefogatom.
az biztos nem szakad el.De nekem kicsit macerásabb volt kiszedni, mert a lengéscsillapító rugó kombót cakkli pakli ki kellett építeni nem volt elég összehúzni és kibuktatni.
Renault power
-
Sanyo91
csendes tag
nekem meg van home made "rugoosszehuzom" ,de eloszor emberi erovel fogtunk hozza semmi eszkoz nelkul,es sikerult osszerakni.mert ahogy csereltuk a teleszkopot forditva rakodott ossze es akkor kb 4x kivoltak veve (de nem a mi hibankbol volt forditva ,de aki elottunk cserelte forditva rakta be es ugy jart vele,es minden az szerint lett visszarakva)
-
Marczi80
tag
Sziasztok. Ma reggel elzárt fűtéscsappal autózva megint elkezdett felfelé menni a vízhőmérséklet-mutatóm. Sőt, így, hogy nyomás alatt van a rendszer nem fél, hanem 3/4-nél áll. Tehát mielőtt megcsinálnám végre amit már régóta írtok (bocs, konok vagyok) azon kezdtem filózni: vajon jól mutat a mutatóm? Lehet, hogy már írtátok, de a mutató melyik állása hány fokot jelent? Hol mérjem a hőfokot (gondolom ha pl a termosztatház külső hőmérsékletét mérem, az nem annyi lesz, mint a víz hőmérséklete).
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5370 üzenetére
Szerintem most mutat jól, mert ha valahol szivárog és nyomás alatt van a rendszer, akkor lassacskán, de folyamatosan melegednie kell. A teli fehér tartomány alja 90 fok teteje 110fok. Bár neked azt hiszem az új fajta műszeregységed van, ott kb középállásnál van 90 fok, a piros alatt 110.
-
Marczi80
tag
Nem, nekem 92-es favo9ritom van, egy 92es lapjara van teve a 93+ "boritasa" ill a tachometer es a fordulatmero van kicserelve. A vizho es a benzin a 92-esbol van.
Hol merjem? nyissam ki a kiegyenlitorrtalyt, es tegyem bele a hofokmerot?
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #5373 üzenetére
Ezeknél a keveset futott, sokat állt autóknál gyakori hiba a nehéz kormányzás. Nehéz kormányzást a következő dolgok egyike, vagy több dolog együttesen okozza:
Kiszáradt külső féltengelycsuklók, kiszáradt fogasléc a kormányműben ,beragadt toronycsapágy, szoruló gömbfejek.
Ha felbakolod az autó elejét, hamar meg lehet kenni minden egyes pontot ami befolyásolja a kormányzást.
A féltengely csuklókat úgyis készülsz kenni, a fogasléc gumiharangját félrehúzva meg tudod kenni az egész kormányművet. A gömbcsuklókat én melegített olajjal szoktam megkenni(fecskendővel, tűvel a gumiharangja alá szoktam nyomni egy kis olajat, majd minden irányba átmozgatni.) Ezt érdemes az új gömbfejjel is megcsinálni, mert már gyárilag sem kenik meg őket eléggé, ettől kopnak olyan hamar.
Egyedül a toronycsapágyat nem lehet megkenni nagyobb bontás nélkül.(amikorra hozzáférnél, h megkend, addigra ki is lehet cserélni)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5372 üzenetére
A kiegyenlítő tartályban nem forog a víz, így ott hidegebb lesz mint a motorban. Ha kétségeid vannak, akkor vegyél egy új hőgombát, de szerintem felesleges. Ha minden szivárgást megszüntetsz, a mutató oda lesz szögezve a középállásba. Addig fog mozogni amíg melegszik a motor. Az normális ha melegedés közben feljebb megy a felétől és utána vissza, mert ekkor nyit a temosztat. ezután viszont meg kell állapodnia. Városban lámpánál, megint csak feljebb mehet, mert nem hűti a menetszél.
-
-
Retro DJ
aktív tag
Az autoszerelo cimboranal csapos emelon lesz az auto, szoval megprobaljuk atmozgatni a kormanyzasban resztvevo alkatreszeket.
A gombcsuklonal nem okoz gondot egy tuhegyni lyuk?
Van ezen az auton olyan zsirzasi pont ami geppel zsirozando, es rendszeresen meg is kell ismetelni?Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Atuska75
tag
A gömbcsukló porvédője egy drótrugóval van rögzítve, legjobban akkor jártok ha leveszitek a rugót és alatta kitömítek LZS-2-es zsírral utána gumi vissza és rugó vissza. Nem nagy mutatvány és tartósabb mint az olaj, 1 gömbfej életét kb megkétszerezi. Én mindig így szoktam és eddig még nem csalódtam a módszerben, egy öreg autószerelő mestertől tanultam.
Más: ma átnéztem a kocsit műszakira és nagyon meglepődtem, Semmit, ISMÉTLEM SEMMIT nem kell cserélnem, felújítanom. még a fékpadon is tökéletes értékeket mutatott a gép.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
-
manlions
tag
Sziaztok végre haza értem olaszbol az lenne kérdésem ha a fék csak a fékpedál utjának utolso harmadán fog akkor az mi lehet?ezzel a hirrel fogadtak itthon és állitolag a kézifék sem jo???
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz manlions #5393 üzenetére
Ha ez a probléma egyszerre jelentkezett, mindenképpen a két hátsó dobban keresném a hibát. Vagy levált a ferodol a fékbetétről, vagy széthullott valamelyk hátsó féked. Ez így nagyon veszélyes, ha a fent említett dolgok valamelyke megtörténik, akkor kinyomhatod valamelyk hátsó fékhengert teljesen, ami a folyadék elvesztésével, és a fékerő teljes hiányával fog jelentkezni. Ne használd az autót ,míg nincs meg a hiba forrása!
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #5397 üzenetére
Esetleg a visszahúzó szerkezet megragadt, és kiengedett kézivel is fékezte a hátsó kereket, én mindenképp levenném a dobot. Semmi extra meló, a kereket ha leveszi, akkor 2 csavar tartja (lapos fejű csavaghúzóra) Ezeket kivéve leesik a dob magától, mert itt még a kerékcsapágy külön van, nem úgy a 93-okba, azoknál már egyben van a dob és a csapágy.
Új hozzászólás Aktív témák
- NBA és kosárlabda topic
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- BestBuy topik
- Milyen monitort vegyek?
- PlayStation 5
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest