Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
it Miután nemrég újabb dolgozókat küldött el a Tesla, Elon Musk azt ígéri, hogy 500 millió dollárt költenek a töltőhálózatra (ez értelemszerűen inkább az USA-t érinti).
-
Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
ma A Németországban a vita rendezéséig nem lesznek elérhetőek a gyártó modelljei, beleértve a Motorla készülékeket is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
Van pár "vadelektromos" ember sajnos, akik rossz fényt vetnek az amúgy normális közösségre.
Mindegy, velük nem kell vitatkozni.Egyébként még nemnagyon jött ki a Teslán kívül olyan tisztán villanymotor hajtású autó, ami ez a Passat-Mondeo-stb. karegória, és hozná azt a ~300 lóerőt ami elérhető ezek motorválasztékában. Mert ez a kategória a klasszikus gyártók kínálatában a hosszabbtávú, utazó kategória, és erre az elektromos még csak nagyon drágán alkalmas (pl. a 100-as Tesla, de nagyon-hosszú távra, és időre érkezve még az is kompromisszumos (pl. tárgyalás. Persze ilyen esetben talán célszerűbb egy repülőjegy).
Ha majd kijön 70-80-100kWh-s tisztán elektromos Passat, Mondeo, stb, akkor azok már el fognak lépni a dízel társaiktól, a Leaf, meg eGolf még nem az a kategória, egy állat dízelmotorral szemben. :\
Viszont fun, ez tény! Más vezetési élményt ad, de ad, és aki nem kifejezetten a motorhangra keményedik, annak nagyon fun egy ilyet vezetni. Csak az a fránya vételár... Olcsóbb egy Miata.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
vicze
félisten
válasz <Adamsky> #99 üzenetére
Minek 3 pedál ha 2 is elég, de akkor meg minek 2 pedál ha 1 is elég...
A nagyon sok tesztet néztem és olvastam végig a Leaf 2.0-ról, de nem emlékszek 1db tesztelőre se, aki bármilyen negatívumot mondott volna az ePedal-ról, vagy olyat aki ne azt használta volna a végén folyamatosan. Szinte azt összesnek az volt a véleménye, hogy furcsa, de gyorsan megszokható.Senki se mondta, hogy egy hű de nagy újdonság, vagy hogy világmegváltó, még csak nem is egyedi (Model 3), de kényelmesebb mint váltogatni, mert ez egy kényelmi funkció. Pont az a lényege, hogy a városi "stop and go" forgalomban 100x kényelmesebb mint szünet nélkül váltogatni a két pedált, ami fél óra után már iszonyat fárasztó.
Még egyszer, ePedal(vagy nevezzék akárminek) az a lényege, hogy nem kell lenyomva tartsd mert normál esetben egy automata megy magától, ha nem lép egyetlen pedálra se. Lehet olyan eset amikor pont kell a lépésben haladás mert az kényelmesebb és egyszerűen kikapcsolod, mert ez csak egy opció.
Hatékonynak nyilván hatékonyabb vagy 1-0,5%-kal, de hatékonyabb, nyers vele 5km-et azt kész.Soha nem lesz 1 pedál az autókban, mert elég nyilvánvaló, hogy kell fék, de nagyon sok eset van, amikor nagyon is kényelmes és hasznos, ha csak 1-et kell használni.
-
.DLL
veterán
Azon amúgy gondolkoztam, hogy az ePedal™-t viszont állandóany nyomni kell, különben ha felengedem, akkor ugye meg fog állni az autó. Nem tudom ez mennyire lehet fárasztó, én inkább azt preferálom, hogy lehessen egyszerűen állítani a motorfék erejét, mint pl. a Hyundai Ioniq-ban, a 3-as szint ott is elég erőteljes. Mindenesetre az ePedal™ is kikapcsolható egy gombnyomással, ha valakit zavar és a fékpedállal szeretné szabályozni a lassulást.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Crafter32 #81 üzenetére
Harmadik autónak? Szerintem egy használt i3 Rex. teljes értékű második autónak is tökéletes lenne, a napi km átlagodat bőven kiadja (még a kisebbik akkus is), jó vele közlekedni, és váratlan helyzetben sem hagy ott, tehát a para is elmúlik. Nyilván továbbra sem egy GT, de erre amit leírtál szerintem jó lehet.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
vicze
félisten
Írtam, hogy lehet olyan eset hogy a lassú gurulás kényelmesebb, ez nyilván megesik.
A "regen" szintek állítják a "motorfék" hatást, ePedal szint csak egy +opció, a legagresszívabb szint. Nem tudom melyikben állítható a legfinomabban, de 3 szinte mindig szokott lenni legalább.
-
.DLL
veterán
Ja igen, ugye közben nekem is eszembe jutott, hogy attól, hogy az ePedal™ ki van kapcsolva még marad motor-visszatáplálás ami állítható, szóval így jó, mindenki beállíthatja úgy ahogy szeretné.
Aki esetleg gyakran ül át másik autóba, annál megértem, hogy nem akarja, hogy egy megszokást igénylő kezelés beidegződjön, így nyugodtan használhatja gyengébb visszatöltéssel és fékpedál adagolással.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
dr.Mura
tag
válasz noPublicFG #69 üzenetére
Igen - ráadásul Japánban otthon már nagyon jutányos áron cserélik ki a Leaf I-esek akkumlátorait (kb 700e Ft-nak megfelelő összegért - ami után gyakorlatilag egy vattaúj hajtáslánc van az autóban, további 5-7-10 évre)
C8H10N4O2
-
dr.Mura
tag
Maximálisan egyetértek. Fentebb már kifejtettem, hogy szintén villanyos a napi szaladgáló autónk (egy E-NV200) és viccesen ügyes városban, 50-70-ig (aztán 125-nél vége mint a botnak).
Sajnos úgy nézem, hogy az autó sokak számára még mindig inkább önkifejezés és imádat tárgya, innentől ha belegázolsz a lelkébe azzal, hogy egy Nissan-feliratos kis használati tárgy az ő imádott szobrától úgy lép le a lámpánál, hogy csak pislog, azzal az élete értelmét tetted tönkre. Lehet, hogy az a baj, hogy nálam is elmúlt már a 40, és nem látom már értelmét a felesleges emberkedésnek (inkább 5 perccel később, de odaérek).
C8H10N4O2
-
brumi1024
veterán
Vagy mondjuk egy hobbi? Tudom nehéz ezt elfogadni, de van aki kedvtelésből csinálja ezt, nem kivagyiságból.
"Nissan-feliratos kis használati tárgy az ő imádott szobrától úgy lép le a lámpánál, hogy csak pislog"
No offense, de egy 110 lóerős teherautóról beszélsz, nem erős túlzás ez egy kicsit? Egészen sok kompakt rendelkezik ennél alacsonyabb önsúllyal, hasonló vagy nagyobb nyomatékkal és nem fürdőszobával vetekedő légellenállással. Valami itt nagyon félrecsúszott, senki nem szidta a villanyautókat, mert nagyon jó dolgok, egy Tesla Model 3 hatótávjával már elégedett lennék, de azért kezeljük a helyükön őket.
(#110) nickedez89: Ha hetente lemegyek egyszer (esetleg többször), akkor nem igazán fér bele a plusz 1-1,5 óra az egyébként 1 óra pár perces útba.
[ Szerkesztve ]
-
nickedez89
senior tag
Én csak 29 vagyok, de már rég kinőttem a "streetracing" hajlamokat! 18-tól úgy 21 éves koromig kitomboltam magam!
Az e-nv200 nekem nagyon bejönne, szívesen lecserélném rá a kis pöfögőt, csak az árával gondok vannak!🤓
Nekem pont ideális lenne az elektromos városban sok kis rövid távon használva, melóba járni meg a gyerekeket hurcibálni! Valószínűleg töltenem is csak 3-4 naponta kellene!
Főleg hogy a mostanival is úgy járok, hogy ne kelljen teljesen megállni, lámpákat szépen ki lehet gurulni motorfékkel, ilyenkor meg ugye az elektromos visszatölt!Egyébként ezt az autópálya mizériát nem teljesen értem! Miért kéne elektromossal pályára menni? Le lehet menni a 7-es úton is Balatonra (max 90 ugyebár lakott területen kívül), átmenni száz falun ahol lassan kell közlekedni és máris nem zabálja úgy a százalékokat! Nyilván ha sietni kell ez nem alternatíva, de a nyaralásra nem belefér plusz egy óra utazás?
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
plömplöm
őstag
válasz brumi1024 #109 üzenetére
"fürdőszobával vetekedő légellenállással"
szerintem ezt te direkt csinálod
segítek: Automobile drag coefficient
leaf 2010: 0.29; golf mk6: 0.31; bmw m3 coupe 2005: 0.32; bmw 3 320d: 2012 0.27; toyota prius 2016: 0.24; ésatöbbi. nem látom azt az átlagból őrületesen kiugró légellenállást, te hol látod? nem kell válaszolj...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz brumi1024 #112 üzenetére
az megvan, hogy nullától ötvenig mennyit számít a légellenállás? nem is értem, hogy hogy hoztad ide egyáltalán.
de mindegy, van neked egy fóbiád, talán pont egy tádé, és elemi késztetést érzel a villanyosok porbaalázására. békénhagylak, szia
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
brumi1024
veterán
válasz plömplöm #113 üzenetére
Harmadik kapufa, nyílt lapokkal játszom, az autós topikban megtalálsz, nem éppen Fabiam van. Az is megvan még mindig, hogy miből indult ki az eredeti állításom? Mert eddig tőled csak felesleges kötekedést és személyeskedést láttam, még az olvasás sem megy, csak a csapongás, fröcsögés (“fosch tdi, fóbia”). Gratulálok, ügyes vagy, én lennék megtisztelve, ha tényleg hagynánk ezt.
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Pont arra próbáltam rávilágítani,hogy felhasználás függő,hogy kinek éri meg beruházni rá.Egy másodpercig sem vitatom a létjogosultságát,adott környezetben, bizonyos felhasználás mellett.Inkább átfogalmazom:tetszik,hogy jól gyorsul pl...Pedig az enyém sem megy rosszul.És én sem versenyzem.De egyszerüen pont a korlátozott hatótávja nálam kizártá teszi.
Írod a benzines hatásfokát...ebben igazad van,de mivel erősen változó hogyan használom az autót dieselből gyakorlatilag nem mondanám azt semmire,hogy ok.Vezettem az itt soroltakból pl 2es tdi Passatot...Finoman fogalmazok:lomha..Komfortos,meg minden,de ha egyszer nem megy,mikor szeretném,felejtős.Hozzáteszem,egy őskövület opel vectrám van('91-es ).Semmi extra,kb gyári állapot,motorikusan Mondjuk nem nehéz,öcsém az autószerelőm.Ja,és nem szokásom pörgetni,hogy lóból menjen...ha valaki járatos ezekben a körökben,most jókat röhög a markába.
Igazából az a legnagyobb baj,hogy a most új autók is a fogyasztói társadalomnak készülnek.Tartósság zéró,méreg drága szakszervíz,és még sorolhatnám...Ezalol ahogy írod a villanyos kivétel lehet bizonyos fokig.Ok,csak kicsit úgy tűnik bele van építve az árba.Ami,ha a tartósságát vesszük nem is feltétlen baj.
Azt hiszem lehetne ezt ragozni a végtelenségig...Ami biztos,hogy mindenkinek-ahogy a vizsgán mondták-balesetmentes közlekedést.És élvezze,amit vezethet."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
dr.Mura
tag
válasz nickedez89 #110 üzenetére
A pálya sok embernek egyet jelent az autózással. Ők állnak most Herceghalomnál, Óbaroknál és Tatabányánál az M1-esen a dugóban, mert nem mennek át az 1-es útra (ami ugyan lassabb valamivel, de folyamatosan lehet haladni, ezért nem kapok agyérgörcsöt). Hozzáteszem, hogy az autópálya jó dolog hosszú távra utazni, és ha éppen a bolond napok egyike van, amikor mondjuk Győr-Budaörs-Vásárosnamény-Gödöllő-Győr kört kell mennem (szerencsére ez nem napi feladat), akkor én is dízellel megyek, autópályán.
Ahogy viszont nagyon jól és helyesen írod, a visszatöltés megy (az E-NV200 számolja, és meglepő módon kb az energia 1/3-át visszatölti mindig - tehát ennyit "füstölök el" egy nem visszatöltős autóval városi forgalomban). A 3-4 naponta való töltés is stimmelhet - bár mivel Győrben jó helyen vannak a töltők és villámtöltés is van, ezért amikor arra van dolgom, ott parkolok és töltök rajta - nincs olyan rövid elintéznivaló, ami alatt ne töltene fel 80%-ig.
C8H10N4O2
-
dr.Mura
tag
válasz brumi1024 #109 üzenetére
Érdemes lenne elmenned és kipróbálni egy ilyen autót. Szerintem tényleg nem érted, hogy itt többen miről beszélünk, valószínűleg nehéz átszokni gondolatban a belső égésű motorok és a váltó adta karakterisztikáról (azt nem feltételezem, hogy a Berzsenyiben ennyire gyenge lenne a fizika-tanítás, így kizárom, hogy az alap ismeretek hiánya lenne a gond).
A lámpánál való gyorsulásban szinte semmi szerepe a motor maximális teljesítményének. Ott csak a nyomaték, a tapadás és az önsúly számít. A légellenállás is csak kb 50 km/h-tól kezd szempontként bejönni.
A villanyautók hatótávja városi használat esetén csak annyiban lényeges, hogy az egy nap alatt megteendő km-t tudja, mert este úgyis megy konnektorra, és reggelre újra tele autód van.
C8H10N4O2
-
brumi1024
veterán
Mint említettem próbáltam, tudom miről beszélsz. Viszonylag sokat mentem i3-mal, eUp-pal (egészen egyszerű a carsharing szolgáltatásoknak hála), próbáltam hibrid 3ert, Q7 etront, emellett sokat vezetek erősebb dízeleket (pl 40d-t a BMW-től) is. Tudom, miért tűnik úgy, hogy jól megy a villany, de a valóságban (ahogy ezt a mérések mutatják, hisz az érzékelés elég könnyen becsapható) ne hasonlítsunk egy 150 lovas villanymotort az összes dízelhez.
De nézzünk egy példát, számokkal: X5 M50d vs Leaf II. Nyilván nem fair összehasonlítás, mert előbbi árából 3 rossz esetben 4 Leafet lehet venni, de bőven beleesik a bármilyen dízel kategóriába, hátrányként pedig megkapja a közel 1 tonnával nagyobb alaptömeget. Abban megállapodhatunk, hogy az xDrive és a ZF automata launch controlja miatt a BMW gyakrabban fogja tudni hozni a gyári gyorsulási értékhez közeli időt, mint a Leaf, hisz előbbi FWD, tehát nyálkás úton szépen el fognak kaparni az első Eco gumik (a BMW-re prémium sportgumik kerülnek, mert 315-ös szélességben nem nagyon van más). Nem látom, hogy hogy jön ki az, hogy a belsőégésű motoros autó minden egyes részidőt jobban teljesít (1,2 sec-kel gyorsabban van 50-en, 1,4-gyel 60-on, 2,1-gyel 80-on...stb, tehát láthatóan még távolságot is növel), de mégis lemarad a lámpánál. Nem nálam hiányoznak az alapok vagy a tapasztalat (hisz mint mondtam vezettem erős villanyautót), hanem egészen úgy tűnik te nem ültél még nagymotorral szerelt modern autóban. Innentől kezdve én feladom, mert láthatóan a villanyautó szemüveg mögött nem látod a saját állításaid abszurditását. NEM a villanyautókat szidom, csak azt állítom, hogy minimálisan gondoljunk utána a dolgoknak: nincs csoda, nincs téridő-kapu, nincs fluxuskondenzátor, lehet, hogy érződik a nyomaték, lehet, hogy ez szokatlan az 1.6/2.0 TDI után (amit ráadásul lehet, hogy nem is pörgetve használtál), de a 250 Nm akkor sem lesz több, mint a 7-800, ha 88-adszorra próbálod megmagyarázni nekem, hogy mit nem vezettem. Budapesten élek, bármikor be tudok ülni egy Mol Limoba.
A légellenállás is csak kb 50 km/h-tól kezd szempontként bejönni.
Előtte is van, csak elhanyagolható. Tudtommal 0-70-et is emlegettél, ami egészen városi szituáció.
"A villanyautók hatótávja városi használat esetén csak annyiban lényeges, hogy az egy nap alatt megteendő km-t tudja, mert este úgyis megy konnektorra, és reggelre újra tele autód van."
Ez tény, nem is állítottam mást.
[ Szerkesztve ]
-
lampada
csendes tag
Csak zárójelben mondanám, hogy nem tudom, mit vezettek ki a piacról, mert Leaf Visia felszereltséggel 8,5 millióért kapható alku nélkül utcáról beesve. A Golf 1,5 millióval többért indul. (Az árakból már levontam a 1,5 milliós állami támogatást.) Aki meg reálisan 100 km környékén megy naponta, annak meg ott van - ha még maradt raktáron - támogatással 5,5 millióért az előző Leaf alapváltozata.
-
addikt
válasz brumi1024 #118 üzenetére
Tesla model X viszont lehagy bármilyen BMW-t ha jól tudom Az árban picit közelebb van
Nem vitát akarok,hanem az elektromos autó környezetbarátabb ( szoktak jönni hogy az áramot is meg kell termelni,igen de amíg a dízel a gázokat a város közepén engedi ki,addig az elektromosságot Pakson termelik többnyire),baromi jól tud gyorsulni. Ezek az elektromos autó jobbak mint a mai benzinesek 10-12 sec/0-100 kmh.
Szóval pár év minden gyártó piacra fog dobni elektromos autót is. 5 év múlva meg már hétköznapi használatra is tökéletesen alkalmasak lesznek,mert ma még nem mindenkinek az. Viszont töltőket nem tudom hova fognak tudni telepíteni ennyit. Vagy minden parkolóhelyen lesz gyorstöltő vagy hamar eljutunk oda hogy nem lesz üres töltő. -
brumi1024
veterán
Nope, M5 lehagyja minden tempóig. De persze 2-3 db egyenes 100-ig gyorsulás erejéig brutálisak a Tesla-k (utána túlmelegszik az akksi), azzal az állítással nem is lenne bajom, hogy azok minden dízelt ott hagynak (azt mondjuk ne felejtsük el, hogy 600 lóerős autóról beszélünk, ennek nem a 30d a konkurenciána, hanem az X5/X6 M), de itt 110-150 lovas autókról beszéltünk.
Annyit mindenképp előnynek lehet mondani, hogy áthelyezik a károsanyag kibocsájtást máshova. Kérdés viszont, hogy: mi lesz a sok elhasznált akksival, és milyen hátrányai vannak a pluszsúlynak? Meg persze ahogy mondod, az infrastruktúra szintén nagy kérdés.
A legtöbb 150 lovas kompakt ugyanúgy 8 körüli 0-100-at tud, és rendes automatával pont ugyanolyan egyszerű hozni ezt, mint egy villanyautón. Ne a 10-20 éves 60-90 lovas szívómotorhoz hasonlítsuk őket, hanem egy kategóratárs 6 milliós kompakthoz.
Ez a jövő, mindenki fog csinálni villanyautót, jók is, csak kezeljük a helyén a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
ti azt nem értitek, főleg matematikában alulképzett jogászok, hogy az univerzális kvantor tagadása az egzisztenciális kvantor.
vagyis a legelején kijelentett *MINDEN* autót legyorsul lámpától a leaf állítás cáfolatához elegendő, ha egy ellenpéldát tud hozni. azt pedig bizonyára tud, így jól láthatóan az állítás, amit itt erőltettek már két napja, nem igaz.
pedig érdemes lett volna odafigyelni a válaszokra, amiket kaptatok, például azokra is, amikben azt írták, hogy ne 10 másodperces autókban gondolkodj. én is itt röhögök ezen az emeletes marhaságon, 0-50-nél nekem még nem kell váltanom, akár 1-esben is elviszi a mostani autóm, de ha kettesben indulok, 110-ig nem kell váltani, és akkor a váltásfetisizmus megy a kukába.
helyesebb lett volna olyasmi állítást megfogalmazni, hogy az általatok ismert autókat mind legyorsulja a leaf, vagy a városban gyakran előforduló autók zömét legyorsulja. biztosra veszem, hogy a buszmegálló lerombolásban gyakorlott merciket például nem gyorsulja le.
a többi veretes marhaságot nem biztos, hogy ki akarom vesézni. mondjuk annak az esélye, hogy vegyek egy range extenderes villanyautót, ami több benzint fogyaszt, mint egy 19 éves astra, elég alacsonynak látom most.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gyurica úr
tag
Engem pl az is érdekel, aki nem családi háznál lakik, hanem lakótelepen, társasházban, stb, az hogyan tudna tölteni egy ilyen autót???
-
őstag
válasz brumi1024 #127 üzenetére
1, Nem automatáról beszélt, hanem kézi váltósról.
2, Más dolog valamit (párszor) legjobban csinálni kíméletlen üzemódban, mint 1000x nagyon jól átlagüzemszerüen.
3, A dízel továbbra is hosszútávú utazásra van kitalálva és nem városi töviggáz gyorsulgatásra csak azért, hogy az összes elektromos megtudja ki a király
4, A 600 Nm-es automataváltós dízel nem a Leaf kategóriája, hanem a Tesla 3 és S. -
brumi1024
veterán
Feladom. Látom nem sikerült értelmezni sem az ő hsz-ét, sem azt, amiről az egész vita szól, csak kontextusfüggetlenül próbálsz kiragadott tőmondatokba belekötni.
1 -> nem látom a manuális váltót abban a hsz-ben. Váltani automatát is tudsz, kuplungja annak is van.
2 -> az a videó megvan amikor egy Porschen kipróbálták egymás után 100x az automata launch controlját? Na ezt egy Teslán nem fogod tudni megcsinálni
3, 4 -> olvass vissza.(#128) gyurica úr: Publikus töltők, munkahely, pláza mélygarázs, bérelt/vett garázs, ha ezek nem megfelelők akkor sehogy. De az, hogy nem prémium kompakt villanyautók 11 milliónál indulnak állami támogatással még kicsit feleslegessé teszi a kérdést, hisz ez nem népautó, hanem valamilyen szinten luxus.
[ Szerkesztve ]
-
hhenry
őstag
Én Leafet rendeltem remélem megérte.
Majd Augusztusban kiderül. -
bambano
titán
válasz gyurica úr #128 üzenetére
kicsit parasztosan nézne ki, hogy a 12. emeletről lelógatok egy drótot a kocsihoz
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
őstag
válasz brumi1024 #130 üzenetére
Ne add fel! Küzdj! Mint itt néhányan a piros lámpánál a dsg váltós céges passzáttal.
Az kifejtenéd bővebben, hogy a Golf/Leaf kategóriájú elektromos autókhoz mi módon kapcsolódik az általad belinkelt 610 lóerős biturbós, 6600 köbcentis, 12 hengeres BMW M760Li?
És igen, most még úri huncutság egy új elektromos kocsi, kategóriától függetlenül. Mert még új és kis szériás a technológia, nem igazán van tömegtermelés. De ha így tolják a villanyosok szekerét, 5-7 év múlva nem fogsz kapni új dieselt, benzinesből is legfeljebb hibridet, és akkor már egy eGolf annyiba fog kerülni, mint most egy 1.6-os benzines.[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
Ezt ugyanúgy írhatod bármelyik autóra, nem? Jelenleg ti úgy érveltek hogy elektromossal kötelező padloval indulni, viszont minden mással tilos mert elkapar, nem bírja, károsodik, váltani kell, gondolkozik meg hasonló f*s kifogasok a cáfolatok meg mért adatokkal nem számítanak, óriási Az elvakult smokeandcharmosok mellé új csoport van kialakuloban
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Na bumm, tévedett. Legyőzték egy 80 milliós ellenpéldával. Szerintem mindössze nem úgy értette, egyáltalán nem létezik olyan autó ami jobban menne, hanem, hogy normál hétköznapi forgalomban megszokott egyéb autókat vette számításba amiket minden nap kerülget az úton (ebbe a nagyon ritka 80 milliós 760i nem tartozik bele, de a mindenfelé látható 3-as, 5-ös BMW igen).
-
Mura
csendes tag
válasz brumi1024 #123 üzenetére
Tévedés:
M5 https://www.youtube.com/watch?v=vvHTN0Yi1t4
RS7 https://www.youtube.com/watch?v=scyYfbL5P9w
Néhány stock és tuning muscle car: https://www.youtube.com/watch?v=4FCb70blEMw
Lamborghini Aventador: https://www.youtube.com/watch?v=_NnNEuxqoPo
Nissan GT-R: https://www.youtube.com/watch?v=zEr5cbkNabY1/4 mérföldön a Tesla jelenleg csak nagyon egzotikus autókkal verhető (Romac Concept, LaFerrari).
Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))
-
Mura
csendes tag
válasz brumi1024 #141 üzenetére
Javaslom, hogy olvasd el ezt a cikket:
https://danielmiessler.com/study/horsepower/
Szépen elmagyarázza, hogy mi is a forgatónyomaték és a kerekeken leadott teljesítmény összefüggése a gyorsulással. A motor névleges nyomatéka és teljesítménye ugyanis az autóskártyán kívül nem sok helyen használható a napi gyakorlatban, ha két teljesen különböző jellegű erőátvitellel rendelkező járművel van dolgunk.
Nézzük az adatokat. A BMW 320d motorja főtengelyen 380 Nm-t ad le 1750 és 2750 fordulat között. Hanyagoljuk el a hajtásláncon keletkező veszteségeket és tételezzük fel, hogy a teljes nyomaték átjut a kerekekre (nem így van, de az már bonyolult lenne). Az 1. sebességben a váltó áttétele 1:4,110, tehát a főtengely minden 4,11 fordulatára tesz meg 1 fordulatot (6. fokozatban ez már csak 0,659:1). A fizika tehát azt diktálja, hogy a motor 380 Nm forgatónyomatéka 4,11-szeresen jelentkezik a váltó után, így ez komoly 1561,8 Nm (elméletben). Combos.
A Nissan Leaf I ezzel szemben 280 Nm nyomatékot ad le a főtengelyen - azonban ez egy fix , 7.9377:1-es áttételen megy keresztül. Ez tehát azt jelenti, hogy 2222,556 Nm lesz belőle (ez is csak elmélet, bár a veszteségek váltómű és kuplung, valamint kardántengely és hátsó differenciálmű hiányában kisebbek).
Mindehhez jön, hogy a Leaf nyomatéka 0 fordulattól rendelkezésre áll, míg a 320d nyomatéka 1000-es fordulattól kezd felépülni és majdnem lineárisan növekszik 1750-ig, majd 2750 után gyorsan leesik (bár a teljesítmény-maximumot 4000 rpm-nél éri el).
Szerintem olvass utána, érdekes terület.
Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))
-
Mura
csendes tag
A róka és a szőlő
Ezopusz meséjeA róka aranyló napsütésben szaladt keresztül a mezőn. Hegyes füleivel feszülten figyelt. Beleszimatolt a levegőbe, hogy érezhető-e valamilyen veszély. Mivel róka volt, minden embert ellenségnek tekintett. A szőlőtőkék végénél megállt. Több ezer összevissza tekeredő szőlővessző fonta be a magas karókat, a vesszőkről pedig hatalmas, zamatos szőlőfürtök lógtak.
– Lopok egy kicsit, mielőtt a gazda ideér – határozta el magát. Felágaskodott és megpróbálta elérni a legközelebbi fürtöt, de az túl magasan volt. Fogát vicsorgatva hátrált, és a levegőbe ugrott, de elvétette. Dühében morogva ismét nekiveselkedett. Több mint egy órán keresztül rohangált és ugrált, de egyetlen szőlőfürtöt sem tudott elérni.
Végül feladta és elsompolygott.
– Tulajdonképpen nem is akartam azokat a fürtöket – mormogta. – Úgyis savanyúak és íztelenek.Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))
-
Mura
csendes tag
Ha a parasztos megoldásra vagy kíváncsi: a parasztnak családi háza van falun, és van hozzá szín vagy pajta, ahol van konnektor, mert a traktorhoz úgyis kell (kerékcserénél nyomatékkulcs, szerelésnél fúró/flex és a többi). Oda beáll az autóval és bedugja az ESVE-t, az autó pedig szépen feltölt.
[ Szerkesztve ]
Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))
-
brumi1024
veterán
Model X-ről volt szó és F90-ről, nem F10-ről, ahogy azt a linken láthattad volna.
(#144) Mura: Ezt én értem, de megint csak: miért számít az állítás és a cáfolat szempontjából? Ezen a linken valós mérések találhatók, nem elmélet.
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz brumi1024 #147 üzenetére
Hagyd, ők ezt ÉRZIK, a mért adat nem számít, nem az a valóság, hanem amit éééreznek
az 1.3 swift is gyorsnak érződik mert gagyi a kasztni meg nulla a szigetelés itt nagy a nyomaték aztán behaluzzák hogy fuudegyors, de a 8.5s akkor is csak 8.5s
autopályán meg 85 tempomat[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
A cikk amúgy érdekesnek tűnik, megnézem, köszi. Utoljára a Koenigsegg Regera-nál volt egész jól végigszámolva, miért úgy rakták össze ahogy.
Tesla mivel verhető témához: McLaren 720S nagyon csúnyán veri.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Autós topik
- Futás, futópályák
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Sorozatok
- Gumi és felni topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest