Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz vicze #16 üzenetére

    " ... Ha elengeded, akkor megáll nagyon gyorsan, egyben fokozatosan nem hirtelen, a féket csak vészhelyzetre kell használni ... "

    Ezt elsőre is értettem. Olyan ez mint egy állítható motorfék benzines autóknál (csak annak több értelme lenne).

    Ami változatlanul nem világos, hogy hogy az égbe tud ez gazdaságosabb lenni, mint egy nem e-Pedal-os tetszőleges villany autó ami - ha nyomom a fékpedált - ugyanúgy visszatermel, és lassít?

    "... automata autókhoz, ami megy magától alapjáraton. Nyilván ez is ördögtől való, hisz megy magától, és milliók haltak meg miatta... "
    Szerintem a sok hír, mikor a nyugdíjas mami / papi átszakítja a parkoló sorompóját vagy bezúz az üzletbe, az pont ezért van, mert kúszik az autó, és ők a gáz fölött tartják a lábukat. Aztán mikor meg kéne állni, taposnak egyet...

    Minden meg lehet szokni, de ha nem muszáj, akkor ne találjunk már fel olyan problémára megoldást, ami nincs is. ;)

  • Burt1793

    veterán

    válasz vicze #33 üzenetére

    Ismerem a villanymotorokat és a benzineseket is. Egy 2.0 tdi 340 Nm-t tud 1700-as fordulat felett, márpedig egy padlógázas gyorsításnál 2800 és 4000 között van a fordulat, ahol végig meg van a 340 Nm és 130-150 lóerő a fordulatszám fv-ében. Persze nem tudjuk az adott villanymotor karakterisztikáját pontosan (persze a neten talán fent van, ahogy a véghajtás nyomatékmódosítása is), ettől függetlenül, ha igaz a 7,9 másodperces gyorsulás, akkor azzal épphogy megveri a 2.0 tdi-t 0-100-on, a dsg gyorsan váltogat, így tud menni végig a villanyautóval.

    ui.: egyesben nem is adja le ez a dízelmotor a max. nyomatékot, gyorsan leforog a fokozat, nem is épül fel a turbónyomás.

    (#35) Mura: Ez biztos, városban nem is használok autót, ott a motor, bkv. 5 km-nél rövidebb útja nem nagyon volt még ennek a tdi-nek. :D

    (#34) Krisztián: Pontosan, ráadásul ez egy régi passat. Méretben amúgy is a golf passzol a leaf-hez és az e-golf-hoz, ami könnyebb 200 kg-mal a passat-nál, a 150 lovas tdi golf szó nélkül legyorsulja ezeket. No nem mintha ez ennyire számítana, de tényleg a váltáson múlik a dízellel kettőt is kell váltani 100-ig.

    [ Szerkesztve ]

  • Mura

    csendes tag

    válasz vicze #41 üzenetére

    Ott a pont.

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • dnelb

    veterán

    válasz vicze #41 üzenetére

    ti nagyon elvagytok tévedve :D
    ha akar ott hagy-e mint a szar, és megsúgom hogy ott fog hagyni
    tudod mennyi a csoda leaf 0-60ig ? 3.8 s . Egy GTI Golf ? 3.5s. Egy sima SZÍVÓ sport swift? 3.7s :D
    De elmondom 0-140ig nincs olyan pont ahol gyorsabb a leaf a swiftől pl :DDD ott meg letilt.. :D Kezdem azt hinni nem ültetek még normális autókban és megborultok a nyomaték illúziójától :D

    [ Szerkesztve ]

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz vicze #23 üzenetére

    Félreérthető voltam, ezért félre is értettél ...
    ... de hagyjuk is az üzemanyagos párhuzamot, mert csak megkavar.

    " ... azt nem értem, hogy mit nem értesz azon, hogy az egész egy +fokozat az energia visszanyerésben, ami megállítja az autót ... "
    "Egy elektromos autóban alapból, csak a legutolsó fokozta a fékre lépés esetében is hogy valósan a féktárcsát használja a rendszer. Élőszőr a fékezés mértékékétől függően az energia visszanyerést növeli, hogy egyre jobban lassuljon az autó, így maximalizálva a visszanyert energiát.
    "

    Ezt! Te is írod, hogy ez már rég működik a fékpedállal. Ha lassítok, rálépek, és fokozatmentesen (!) adagolom a fékerőt. És, ha a rendszer jól van hangolva, akkor - ameddig csak lehet - megy a visszatáplálásos lassítás, és csak a végé lép be az üzemi fék.
    Ja, és kiemelnék még egy dolgot, amire viszont nem reagáltál. A cikkben azt írják, hogy ez adott esetben (ha az ember rászokik az e-Pedál használatára) további hatótáv növekedést jelent. Na, nekem legfőképp ezen szaladt fel a szemöldököm. Az egy más kérdés, hogy a visszatermelős funkciót áttenni a "gázpedálra" a fékről - szvsz. - hülyeség.

    (#22) Cifu
    +1

    (#30) D1Rect
    Az ugye meg van, hogy fáradt olajjal nem "etetheted" a zöldséges Mercidet, mert akkor (jövedéki) adó csaló vagy?
    Előbb-utóbb ki fognak a villanyos töltésre is valami "tuti" sarcot.
    " ... ha felcsűrök a tetőre egy napelemet és azzal töltöm az autót ... "
    Azt a napelemet szerintem még nem találták fel, ami mellett ne kéne tölteni az autót.

  • .DLL

    veterán

    válasz vicze #102 üzenetére

    Azon amúgy gondolkoztam, hogy az ePedal™-t viszont állandóany nyomni kell, különben ha felengedem, akkor ugye meg fog állni az autó. Nem tudom ez mennyire lehet fárasztó, én inkább azt preferálom, hogy lehessen egyszerűen állítani a motorfék erejét, mint pl. a Hyundai Ioniq-ban, a 3-as szint ott is elég erőteljes. Mindenesetre az ePedal™ is kikapcsolható egy gombnyomással, ha valakit zavar és a fékpedállal szeretné szabályozni a lassulást. :)

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

  • .DLL

    veterán

    válasz vicze #105 üzenetére

    Ja igen, ugye közben nekem is eszembe jutott, hogy attól, hogy az ePedal™ ki van kapcsolva még marad motor-visszatáplálás ami állítható, szóval így jó, mindenki beállíthatja úgy ahogy szeretné.
    Aki esetleg gyakran ül át másik autóba, annál megértem, hogy nem akarja, hogy egy megszokást igénylő kezelés beidegződjön, így nyugodtan használhatja gyengébb visszatöltéssel és fékpedál adagolással.

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

Új hozzászólás Aktív témák