- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Netfone
- Ismét egyedit alkotott a Sharp
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
Arra jó, hogy 1 pedállal vezérled a sebességet nem kettővel. Ha elengeded, akkor megáll nagyon gyorsan, egyben fokozatosan nem hirtelen, a féket csak vészhelyzetre kell használni, illetve ha van ProPilot akkor egyáltalán nem, az elkerüli az ütközést és tartja a távolságot.
Lényege csak annyi, hogy sokkal agresszívabb az energia visszanyerés, mint amúgy, ami ha jól emlékszek 3 fokozatban állítható, mind a két kocsinál.(Model 3 is kapott olyan beállítást, hogy megáll és nem gurul mint az automaták.)Egyszerűen nem vagy hozzászokva az automata autókhoz, ami megy magától alapjáraton. Nyilván ez is ördögtől való, hisz megy magától, és milliók haltak meg miatta.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz <Adamsky> #20 üzenetére
"Olyan ez mint egy állítható motorfék benzines autóknál (csak annak több értelme lenne)"
Igen hőt termelni a nagy világba sokkal értelmesebb mint visszatölteni az aksit...Én azt nem értem, hogy mit nem értesz azon, hogy az egész egy +fokozat az energia visszanyerésben, ami megállítja az autót. Minél agresszívabb az energia visszanyerés annál több energiát nyer vissza a lendületből és annál hatékonyabb az autó. Minden energia visszanyerő rendszer több fokozatú, és elég drasztikusak a fokozatváltások.
Egy elektromos autóban alapból, csak a legutolsó fokozta a fékre lépés esetében is hogy valósan a féktárcsát használja a rendszer. Élőszőr a fékezés mértékékétől függően az energia visszanyerést növeli, hogy egyre jobban lassuljon az autó, így maximalizálva a visszanyert energiát.
Nekem az jön le, hogy az egész energia visszanyerés nem tudod értelmezni megfelelően, és leragadsz az üzemanyagos berögződéseknél, amik egyszerűen nem működnek.
Mintha folyamatosan váltogatni akarnál, mert azt képzeled, hogy az hatékonyabb. -
vicze
félisten
Hatótávot kihagynám, az egyértelmű, mindenki maga kell tudj, hogy számára megfelel-e vagy nem.
1. Nyilván. Magasabb útadó és kész, rövidtávon (10-20év) olcsóbb, hosszútávon minimálisan olcsóbb.
2. Az elektromos autó állagosan környezetszennyezőbb mint jelenleg egy más típusú, abban az esetben, ha nem valami iszonyat öreg környezet szennyező fekete rendszámos izéről cserélsz. Megint csak rövid távon környezet szennyezőbb, hosszútávon nem.
Igazából arról van szó, hogy meg tudod-e oldani az elektromos áram eléggé zöld úton való ellátását. Nézd csak meg, hogy Tesla hogy csinálja. (Én személyesen az atomenergia mellett vagyok, mert a napenergia nem fenntartható.)3. Leírsz egy nagyon valótlan esetet, mert nagy tömegben mindenki otthon fogja tölteni, pontosan akkor amikor az elektromos hálózat a legkihasználatlanabb és túlnyomórészt a nagy semmibe termel veszteségesen, azaz éjjel...
-
vicze
félisten
Pont úgy fogják csinálni, ahogy a spanyoloknál adóztatják a napelemeket, egyszerűen kivezetik fokozatosan a kedvezményeket(lásd Norvégia), és lassan kivetik rá a növekvő adókat. Ez a legkisebb probléma, csak el kell érni hozzá a kritikus tömeget, de attól nagyon nagyon messze vagyunk.
Burt1793: "villanyossal nem kell sebességet váltani,"
Ég világon semmi köze ehhez. Nézz utána hogy működik a villanymotor és mi a különbség a kettő között, egyszerűen akkora nyomatéka van, hogy a egy tökéletes CVT-t is otthagy a fenébe csinálhatsz akármit.
Ez arról szól, hogy azonnali hatalmas nyomaték áll rendelkezésre 0mp alatt. Egy elektromos autó gyorsulásának a korlátja kb. a gumi tapadása semmi más.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Ah...
Nem arról van szó, hogy megelőzöl-e egy szerencsétlen Leaf-et egy GTI-vel, hanem hogy pirosnál ha akar ott hagy-e mint a szar, és megsúgom hogy ott fog hagyni. Ez tény és nem igazán értem mit kell rajta vitatkozni, azt is leírtam, hogy miért van így, és hanem látod be akkor nem, nem érted hogyan működik egyáltalán nem.
Meg egyszer azt nem érted meg, hogy a nyomaték azonnal minden nemű késleltetés nélkül van leadva, ez egyszerűen a motor tulajdonság semmi köze a váltóhoz, vagy bármi máshoz.
Emlekztetnék mindenkit, hogy 0-50/70-ről volt szó, ahol az elektromos autónak a legnagyobb előnye van, mert már nem tudom hányadot mondom, azonnali a teljesítmény leadás, nem kell felépíteni, mint hagyományos motornál.
Egyszerűen csak ülj be egy értelmes elektromos autóba és megérted.És nincs elektromos autóm és nem is lesz jódarabig, egyszerűen hülyeséget ne állítsunk.
-
vicze
félisten
válasz <Adamsky> #99 üzenetére
Minek 3 pedál ha 2 is elég, de akkor meg minek 2 pedál ha 1 is elég...
A nagyon sok tesztet néztem és olvastam végig a Leaf 2.0-ról, de nem emlékszek 1db tesztelőre se, aki bármilyen negatívumot mondott volna az ePedal-ról, vagy olyat aki ne azt használta volna a végén folyamatosan. Szinte azt összesnek az volt a véleménye, hogy furcsa, de gyorsan megszokható.Senki se mondta, hogy egy hű de nagy újdonság, vagy hogy világmegváltó, még csak nem is egyedi (Model 3), de kényelmesebb mint váltogatni, mert ez egy kényelmi funkció. Pont az a lényege, hogy a városi "stop and go" forgalomban 100x kényelmesebb mint szünet nélkül váltogatni a két pedált, ami fél óra után már iszonyat fárasztó.
Még egyszer, ePedal(vagy nevezzék akárminek) az a lényege, hogy nem kell lenyomva tartsd mert normál esetben egy automata megy magától, ha nem lép egyetlen pedálra se. Lehet olyan eset amikor pont kell a lépésben haladás mert az kényelmesebb és egyszerűen kikapcsolod, mert ez csak egy opció.
Hatékonynak nyilván hatékonyabb vagy 1-0,5%-kal, de hatékonyabb, nyers vele 5km-et azt kész.Soha nem lesz 1 pedál az autókban, mert elég nyilvánvaló, hogy kell fék, de nagyon sok eset van, amikor nagyon is kényelmes és hasznos, ha csak 1-et kell használni.
-
vicze
félisten
Írtam, hogy lehet olyan eset hogy a lassú gurulás kényelmesebb, ez nyilván megesik.
A "regen" szintek állítják a "motorfék" hatást, ePedal szint csak egy +opció, a legagresszívabb szint. Nem tudom melyikben állítható a legfinomabban, de 3 szinte mindig szokott lenni legalább.
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Synology NAS
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Nők, nőügyek (18+)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Hobby elektronika
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- iPad Pro 11" 2022 256GB M2 + Apple Pencil (2. gen) + Mous tok
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen