Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mura

    csendes tag

    válasz tomcat78 #59 üzenetére

    Ez is egy célszerszám, mint mondjuk egy betonkeverő. Azzal sem fogunk megpróbálni falat festeni. Persze, gépjármű esetében mindegyik alkalmas arra, hogy menjünk vele, de a villanyos nem való autópályára, a dízel nem való városba, a benzines ugyan kompromisszumként mindenhol elmegy, de a fenti kettőnél mindkét esetben rosszabb a hatásfoka.

    A használati mód és igények határozzák meg. Nem véletlen, hogy még a híresen pickup-függő Egyesült Államokban sem lehet kapni értelmezhető elektromos pick-up-ot (a Tesla lebegteti a témát, de nem adtak ki még mindig) Egyszerűen arra nem jó.

    Az összehasonlítás eleve csak akkor lehetséges, ha új autókról beszélünk (az ár miatt) - egy 6-8-10 M-s villanyautó megtérülése nem számítható egy 1-2 M Ft-os, 10 éves használthoz képest, még 5 éves távlatban sem. Ha viszont új autókat hasonlítunk össze, akkor igenis értelmezhető pl. egy 8 M-s E-NV200 és egy 8 milliós dízel Galaxy közötti összehasonlítás. Itt már számítható az üzemanyagköltség, a szervizigény, a meghibásodások lehetősége. Ezt számítva, városban, jelenleg a villanyos a legolcsóbban üzemeltethető.

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

Új hozzászólás Aktív témák