- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
ma Érdekes egyveleg a középső Edge 50: a jó tulajdonságai közé becsúszott pár rossz, de vannak szerethető, egyedi megoldásai is.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
it A Cadence szuperszámítógépe a chipek tervezését és a hozzájuk kapcsolódó szoftverek megírását igyekszik felgyorsítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Shadowbull #300 üzenetére
Ha már ennyi pénzt kiadok, nem megszokni akarom a látványt, hanem minden pillanatot élvezni, amit benne töltök, vagy amikor meglátom a parkolóban. Persze, luxuscikk, ha össze kéne húzni a nadrágszíjat, nyilván az elsők között lenne, ahol hajlandó vagyok kompromisszumot kötni. Asszonnyal beszélgettünk erről, és teljesen egyetértettünk, hogy mi nem járunk (évente többször) egzotikus helyekre nyaralni, ahogy itt divat, az autóban viszont átlagosan napi fél-egy órát ülünk mind a ketten, úgyhogy vissza az első mondatra. Nem mondom, hogy így kell élni, egyszerűen mi ezt választottuk, és most jól érezzük magunkat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #301 üzenetére
Persze, ezt mindenkinek maganak kell eldonteni. Nekem az elvezet nem volt szempont, mert arra ott a ceges parkolo, ha annyira vagynek a loerokre (bar ahogy oregszem, ugy egyre kevesbe hoz lazba) kenyelmes legyen, jo nagy, csendes, alkalmas hosszu tavra, es ne keruljon sokba, mert nem akarok sokat autora kolteni. Aztan ennyi.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nagyúr
válasz parandroid #301 üzenetére
> Ha már ennyi pénzt kiadok, nem megszokni akarom a látványt, hanem minden pillanatot élvezni, amit benne töltök, vagy amikor meglátom a parkolóban.
Hat akkor el kell koltened nemi penzt, meg kell egy sofor.
while (!sleep) sheep++;
-
-
k-adi
nagyúr
Látom jól elment a téma egymás anyázásába, dehát ez várható volt, na meg főleg a szokásos tesla irány.. durva volt végigolvasni ezt a 300 kommentet... na de mindegy, megint az a vége, hogy kell ide még min. 5 év, a VW biztonsági játékot játszik megint de azt legalább drágán (GG..), és kellenek ide a feltörekvő kínaiak, a Nio, X, stb. konkurenciák is, hogy haladás történjen, mert a trend jó csak lassú.
Ami pedig a konkrét terméket illeti, a Volkswagen ID.4 így ez a csomag, drága 20 millióért. Majd visszatérünk rá, amikor fele ennyi lesz. Addig meg max veszik az early adopterek meg a VW fanok és a balfékek akik nem hallottak még a többiről.. pl. Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, stb.
Szerintem kb. 5 év múlva már jól el fogunk tudni társalogni a topikokban. Most még nem megy. Addigra talán lesz értelmesebb töltőoszlophálózat is, meg talán történik valami előrehaladás töltésben is.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Kia EV6 meg nem kaphato, azt mondjak 45e euro lesz itt az alapara. Az Ioniq 5 42e eurorol indul.
Az ID4 meg 37e euro, es persze van ket oriasi elonye: Sokkal szebben nez ki mint a fenti ket auto (az Ioniq 5 szerintem ritka ocsmany egy valami kivul-belul) es nem koreai szar.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
gyuszos
tag
válasz #16820480 #308 üzenetére
Shadowbull: várjatok fiúk, Mo.-on vagyunk.....
iD4 : 15 21 között [link]
Ioniq 5 : 15-21 (22) között [link]Az EV6 még nem kapható, de biztos hogy az Ioniq5 mellé árazzák.
Szerintem összefújta őket rendesen a szél, Ioniq5, EV6, iD4, Enyaq, Model3, EQA....
Felette minden más: iX3, Model Y, EQC, Mustang Mach-e, Q4 e-tron
-
#16820480
törölt tag
Azért angol árakat írtam, mert ott már listázták mindhármat, de ahogy írod te is, annyira nincs látványos különbség köztük. Vagy lehet akkor nekem nem jött át miért volt a felháborodás abban a kommentben, amire eredetileg válaszoltam, nem azért, mert a koreaiakat sokkal drágábbnak gondoltad?
-
gyuszos
tag
válasz #16820480 #312 üzenetére
" a Volkswagen ID.4 így ez a csomag, drága 20 millióért. Majd visszatérünk rá, amikor fele ennyi lesz. Addig meg max veszik az early adopterek meg a VW fanok és a balfékek akik nem hallottak még a többiről.. pl. Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, stb."
Tehát az iD4-ért sok a 20 millió, ezért veszik a balfékek, hiszen az összes többinek ott az Ioniq5, Kia EV6, stb.....amiből nekem az jön le, hogy a többi milyen kurva olcsó a piszok drága az iD4-hez képest.
-
#16820480
törölt tag
Ja, ezt én úgy értelmeztem, hogy az iD4 20 milliós változata nem ad annyit értékben, mint az Ioniq5 vagy EV6 hasonló árú változata. Például a 800V-os töltés, vagy visszatöltés funkció, vagy bugmentesebb (használhatóbb?) szoftver, hogy csak párat említsek. Illetve még ott a hatékonyság is, amiben jobbak a koreaiak.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #318 üzenetére
Érdektelen? Állandóan a "mikor lesz 5 perc a töltés" kritika jön mindenhonnan.
-
-
gyuszos
tag
válasz #16820480 #317 üzenetére
Részemről szóba sem jöhet az iD széria, sem műszakilag sem a külsőt illetően.
Szóval ha k-adi is emiatt ekézte az iD4-et akkor én is benéztem amit írt (akart írni)....Szerintem is az Ioniq5 most ebben a mezőnyben most a nyerő.....de ha mindenáron választanom kellene, akkor az iX3-at venném.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #320 üzenetére
Egyre több lesz a 800 V - os töltő, és az Ioniq5/EV6 a legjobbak között van töltési sebességben. Az akku temperálást nyilván megoldják a gyártók, nem lesz több Leaf. Nem az átlagembereket állítja át elektromos autóra a 800 V, hanem akik főleg hosszabb távokat utaznak, autópályán. A többieknek már most is jó alternatíva lehet a többi elektromos.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
-
gyuszos
tag
Ja....gondoltam.....csak tudod őszintébb lett volna, ha vagy most inkább nem szólsz egy szót sem, vagy az én fejtegetésem előtt mondod ugyan azt....
Először is lehülyéztél mindenkit aki itt vitatta - védte az álláspontját, függetlenül attól kinek volt/van igaza, majd lehúztad az iD4-et.
Így, hogy finoman fogalmazzak, kapóra jött amit írtam, mert majd még te jössz ki jól a szituból ugye....hát nem barátom, nagyon nem......maradjunk ennyiben.
[ Szerkesztve ]
-
Schuler888
senior tag
válasz Shadowbull #309 üzenetére
Koreai szar... te hol elsz szatyorban vagy a 80as evekben?
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
Shadowbull
addikt
válasz Schuler888 #326 üzenetére
Az osszes koreai egy tulhájpolt vacak. A leginkabb túlhájpolt vacak meg az Ioniq 5. Ronda kivul-belul, sokat zabal, gagyi a szoftvere... De legalabb gyorsan tolt, az igaz, bar nagy osszegben mernek ra fogadni hogy par ev mulva kezdenek majd jonni az elso hirek a szétment akkus peldanyokrol...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #327 üzenetére
szerintem nincs igazad... tény hogy többet fogyaszt mint mondjuk egy sima Ioniq vagy Model3 de nem is akkora autó szélesebb és magasabb ami nem tesz jót az elektromos autók fogyasztásának ahogy a hatchback forma sem (PSA ugyanolyan hajtáslánca az eC4-ben kb 10%-kal fogyaszt kevesebbet 4,3 m-es autóban mint e208-ban ami csak 4 m súly magasság szélesség hasonló)
Tehát nem a Hyundai felejtett el hajtásláncot tervezni, hanem nem sikerült megerőszakolniuk a fizikát...
A kinézet meg szubjektív dolog kinek mi tetszik... nekem se jön be a belseje de a külseje bejön (főleg matt fényezéssel)
Az akkuban meg nem hiszem, hogy újra probléma lesz szerintem igen csak odafigyelnek az LG Chem visszahivások után -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #327 üzenetére
Valamilyen alternatív valóságban lehetsz: [link]
-
Rolly
veterán
azért azt valjuk be, hogy az ioniq valamit tükrözik... lehet 40-es és 50-es akkuk vannak bennük 28-38 nettó kihasználhatóval ezért lehet sokáig 100%-on
vagy miközben más gyártók ahogy használódik az akku csökkentik a nettó kapacitást úgy az ioniq később kezdi el vagy nem kezdi el csökkenteni...
a fizikát az ioniq se tudja megerőszakolni az pedig az, hogy egy akku N töltési ciklust tud akkor annyit tud és folyamatosan csökken a kapacitás -
Füleske
addikt
Ha temperált az akku, akkor messze nem olyan nagy az átlagos degradáció, mint azt sokan gondolják. Az akku kémia is változik, de pl. már ennek a 2013 - as Model S - nek is csak 11% a degradációja 8év/350 ezer km alatt: [link]
"vagy miközben más gyártók ahogy használódik az akku csökkentik a nettó kapacitást úgy az ioniq később kezdi el vagy nem kezdi el csökkenteni... "
Igen, van benne kb. 10 % puffer,mint az összes többiben, csak itt a szoftver valahogy ezt máshogy számolja. Kb. addig nem fogja csökkenteni a nettót, amíg van tartalék.Szerintem míg a 400V - ból az utolsókat sajtolják ki, a 800V most kezdi a pályafutását. Tehát az Ioniq 5 - nél nagyon konzervatívra van belőve a töltés, pont az akku kímélés miatt. Lesz ez még jobb is. Azt írta Shadowbull, hogy érdektelen, hogy 400V vagy 800V, nincs sok különbség. Most viszont azt írja, hogy a gyorsabb töltéstől szét fognak menni az akkuk... Azért eldönthetné, hogy mit is gondol... A Hyundai mérnökei meg nyilván nem értenek hozzá, és szeretnének akkukat cserélni garanciában...
-
Shadowbull
addikt
Látom gondjaid vannak az értelmező olvasással. Nekem mint felhasználónak, napi használati szempontból tökmindegy hogy 400 vagy 800 Volt, csak emiatt nem választok autót. Az akkuk gyorstöltése viszont bizonyítottan gyorsabban fekteti ki az akksikat, minél nagyobb teljesítményű töltést használsz és minél gyakrabban annál inkább.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Rolly
veterán
Ez a Tesla akku egy 85 kWh-s pack ha jól értem ez 350e kmt ment 8 év alatt... még csak 700-800 ciklus körül jár maximum... ha meg 20-80 között volt használva még ennyi sem... Nem mindegy, hogy az akku 45-ös és abba raksz 350e km-t vagy 85 vagy 100-as abba
Az Ioniq 28-as ennyit kb 1400 ciklussal ér el... és még ekkor is 100%-nak mutatja magát és tudja a gyári adatokat, de valjuk be ezt csak tükrözéssel lehet megoldani
Például PSA 50 kWh bruttó 45 kWh nettó akkuba most is 44,5-45 kWht tudok optimális esetben tölteni, de az akkut 95,6%-osnak mondja... ennyi erővel mondhatná 100%-osnak is A nettó bruttó közötti tartalok mindenképpen kell, mert nem jó az akkunak a 100%-ig töltés.
Nem vagyok benne a Hyundai dolgaiba de szerintem az ioniqnál nem 10% a puffer hanem 20% így igazából 10-80 között van használva az akkuja (28-asra gondolok) és ezért is bír olyan gyorsan tölteni és olyan kis degradációt hozni... és ezt a 20%-os puffert csökkentik folyamatosan tippre 5-7%-ig miután majd beindulna a kapacitás csökkenés
Ioniq 5 töltés csúcsa (ha jól tudom 220 a csúcs) valóban nem a legerősebb ahhoz képest, hogy 800V-os a rendszer eTrong GT Taycan kicsit gyorsabban tud tölteni... Bár szerintem a BMS nem tud benne többet, mert nem sokat nyertek volna vele... ami jó az Ioniq5 töltésében, hogy 80%-ig húzza 140 kWh körül...
Például a BMW i4-re is 200+ körüli csúcsot ígérnek.Azért a Hyundainak van gondja az LG Chem akukkal több 100e akkut cserélnek visszahívásba...
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #335 üzenetére
a relatív nagy puffer nem csak erre kell... az azért kell mert így sosincs 100%ra töltve az akku...
Amit nem tudunk egyes autók BMS-éről, hogy ahogy romlik az akku csökkenti-e a puffer méretét,
- ha nem akkor a hasznos csökken erősen
ha igen akkor két lehetőség van
- %-osan hagyja tehát mindig 10% a puffer és így a puffer mérete is csökken
- %osan csökkenti folyamatosan a puffert így ahogy használódik az akku kevésbé csökken a hasznos kapacitás.Mint írtam PSA esetén alapból 95-96% körül tudnak az akkuk a mérésen...
Amúgy ami jó lenne ha új autónál is lenne mondjuk 10-100%-os töltés, hogy mennyi áram ment bele és használtnál is ... mert ott már látszódna, hogy belement X kWh áram új korában és Y ment bele használt korában...
de még ekkor is tudni kellene 100%-osan reprodukálni a hőmérsékleteket is...
mindegy igazából 300e km-nél kiderül az igazság ... nekünk most 95,6-os az akku 13000 km után (bár PSA esetén új korában is 96% körül mozog elvileg) de majd 1 év múlva megmondom mennyit csökken / 12000 km mert mostmár a kezdeti csökkenésen túl vagyunk innen már közel lineáris lesz -
beef
őstag
válasz Shadowbull #337 üzenetére
De ha 10 év után el szeretnéd adni, akkor nem mindegy, hogy 30%-on áll a kapacitás vagy 70.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #332 üzenetére
Értem, szóval Te vagy a szakértő. Cáfolatot persze nem írsz, gondolom a videót sem nézed meg, mert minek, Te vagy a szakértő, mindent jobban tudsz mindenkinél. A saját logikád alapján miért hozzák ki jónak az Ioniq - ot? Tisztában vagy azzal, hogy azt nem a Tesla gyártja?
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #333 üzenetére
Neked, személy szerint lehet, hogy mindegy. Más embereknek elképzelhető számodra, hogy más felhasználási szokásai vannak? Vagy csak ugyanolyan emberek léteznek a Földön, mint Te?
"Az akkuk gyorstöltése viszont bizonyítottan gyorsabban fekteti ki az akksikat"
Milyen akkukat? Általánosítás.
"minél nagyobb teljesítményű töltést használsz és minél gyakrabban annál inkább."
El tudod képzelni, hogy ez nem ilyen fekete-fehér? Minek találták ki szerinted a 800V - ot, poénból? -
Shadowbull
addikt
Ja, én vagyok a szakértő. Villanyautós cikket meg elvből nem vagyok hajlandó figyelembe venni. Rosszindulatú, dilettáns barmok.
Nézz már meg néhány videót az Ioniq5-ről, ne olyanokat amikben 5percig ülnek benne és odavannak a csodálatos formájától (ronda szerintem, de ez ízlés dolga).Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
Így van, máshogy számol a szoftver, de ezt én is írtam. Hogy valójában mennyi a puffer, azt csak a Hyundai tudná megmondani, de szerintem az autógyárak egyike sem jótékonysági szervezet, szóval miért tennének bele extra nagy puffert?
"Azért a Hyundainak van gondja az LG Chem akukkal több 100e akkut cserélnek visszahívásba..."
Igen, pont mint a GM a Chevy Boltoknál, szóval ez egyrészt az LG sara, másrészt előre nem látható, tervezhető hiba. -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #341 üzenetére
"Villanyautós cikket meg elvből nem vagyok hajlandó figyelembe venni. Rosszindulatú, dilettáns barmok."
Szóval a saját buborékodban élsz. Oké, csak a hülyeségeidet nem tudom komolyan venni. -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #343 üzenetére
"De, ez ilyen fekete-fehér, sajna bele kell törődnöd. És ezen nem segít a 800V."
Mert Te mondod. Komolytalan.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #346 üzenetére
Mire alapozod ezt? Én nem zárok ki semmilyen oldalt, érvet. Érvelj, bizonyíts. Ez neked eddig nem ment.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- iPhone topik
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sorozatok
- Le Mans Ultimate
- További aktív témák...
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Mercusys MR70X Router, AX1800, Dual-Band, WiFi 6, garis eladó!
- ÚJ! Western Digital Red 4TB merevlemezek. Számlával, garanciával!
- Garmin Venu 3S okosóra - Pebble Grey, Slate rozsdamentes acél kerettel
- Új! - Univerzális Milánói fém szíj 22mm - Ezüst színben
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó