Hirdetés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Kipróbálunk valami újat, az iPhone-os kolléga kinyitható Androidra vált
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Postas99
senior tag
Az áramszolgáltató nem fog energiát tárolni az felelsleges beruházás amit folyamatosan karban kell tartani..
Rádolgozhatsz az elektromos hálózatra amennyiben átveszik tőled viszont akkor kevesebbet termelnek..
A téli időszakban nincs igazán visszatermelés a hálózatra.. éjszaka meg egyáltalán nem..
Az elektromos autózás legnagyobb rákfenéje pont ez amiről senki beszél, hogy lehet nyáron csúcsidőben viszonylag "zölden tankolsz" minden egyéb esetben már nem.. és ameddig a Mátrai szénerőmű működik és egyéb fosszilis energiahordozók elégetésével állítják elő az elektromos áramot addig az elektromos autózás bullshit..
Lehet, hogy a városban fogod érezni, hogy kevesebb a szmog.. de ennyi erővel odaköltözhetsz az erőmű mellé is, ott nem ez lesz a vélemányed...Az hogy keresztül kasul államilag dotált dologról beszélünk.. vicckategóriába illeszti az egészet... ne mááá hogy bárki aki elektromos autóval közlekedik nagyobb előjogokat élvez a többi emberrel szemben... ingyenes parkolás, ingyenes tankolás... egyéb kedvezmények.. mindezt egy olyan autóra aminek az előállításához szintén környezetszennyezés történik..
Az árakról már nem beszélve...
Nem akarok senki zsebében turkálni de 17 Milla? Valaki magyarázzal el nekem, hogy mekkora NETTO BÉR kell ahhoz hogy valaki belevágjon egy ilyen autó megvásárlásába...
és kérem kezdje a 0-ról a számolást 2 gyerek, lakás hitel ezt is vegye bele... -
nagyúr
válasz Postas99 #201 üzenetére
Szelenergia van telen is.
> Nem akarok senki zsebében turkálni de 17 Milla? Valaki magyarázzal el nekem, hogy mekkora NETTO BÉR kell ahhoz hogy valaki belevágjon egy ilyen autó megvásárlásába...
Ha alkalmazottkent dolgozol, es magadnak veszed, akkor szerintem egesz csaladot nezve 1.5 millio korul mar sokan meglephetik ezt, mert mondjuk kapnak ra 2M kedvezmenyt, 4 ev alatt leamortizalodik mondjuk 8 milliora, es akkor havi 150e forint korul megvan az auto.
while (!sleep) sheep++;
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Postas99 #201 üzenetére
Nem akarok senki zsebében turkálni de 17 Milla? Valaki magyarázzal el nekem, hogy mekkora NETTO BÉR kell ahhoz hogy valaki belevágjon egy ilyen autó megvásárlásába...
Nem csak pénz kérdése, inkább prioritás. Van elég ismerősöm, akik 8-14M kocsikkal járnak, onnan már csak egy kis ugrás egy jobb ev. Egyébként meg az utcán áll az autó, nekem meg a fűtött garázsban...Én meg lehet, hogy építenék egy faxa családi házat, mert a kettő együtt már sajna nem megy, mivel ezzel a baromi jó állami támogatással 80-100M egy nekem tetsző kégli, 3 gyereket meg nem akarok. De ez már nagyon off.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Tigerclaw
nagyúr
Raadasul ennyi penzert is csak egy sok tekintetben kozepkategorias autot kap. Ez a fo problemaja az elektromos autoknak. Ugyanazert a penzert gyakran ket kategoriaval kisebb autoba lehet csak ulni, vagy dupla penzert ugyanolyanba es ezen az se segit hogy mestersegesen felnyomjak a benzines/dizeles modellek arat, hogy jobb vetelnek tunjon az egesz.
Szerintem par ev mulva kenytelenek lesznek az autogyartok atgondolni az arazasukat, es az EU is a rozsaszin szemuvegen at megalmodott jovot, mert ha nem teszik kemeny lecket kapnak a piactol. A nemet gyartok plane, ahol az abnormalisan tamogatott belpiac es tartosberlet konstrukciok fals visszejelzest adnak szamukra. Ami a gazdagabb orszagokban mukodo utnak tunik, az az EU 2/3-ban nem. Par ev alatt elfogynak a penzes early adopterek, es valoszinuleg egyre tobb kormanynak is egyre jobban nehezere fog esni, hogy a gazdagok autovasarlasat tamogassa, aztan a valosag falanak szaladnak a terveikkel.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Tigerclaw #204 üzenetére
Az autóárakról ne is beszéljünk, nagyon megszaladt az utóbbi egy-két évben.
Nem hiszem el, hogy ezt a kereslet hosszútávon benyeli, kizárt, nagyon le fog csökkeni az újautó vevő.Most még pörög, az utolsó csöves is kocsiba akarja mereszteni a seggét, mivel a tömegközlekedés veszélyes, ugye a covid ott terjed.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
opr
veterán
válasz Tigerclaw #204 üzenetére
Az a baj ezzel az érveléssel, hogy ma már egyszerűen nem igaz.
Model3 sr+ 15 milla, gyakorlatilag fullextrásan. Long range 20 milla, de annak már olyan menetteljesítménye van, hogy csak a legdurvább M/RS/AMG modellek tudnak vele versenyezni, úgy meg pláne nincs értelme az összehasonlításnak, úgyhogy maradjunk a "sima", de nagy motoros verzióknál, mert a 318-al meg testvéreivel semmi értelme összehasonlítani.Szóval, lássuk a medvét:
Bmw 330i 14,5 milla, "fapadosan". Mire tesla szintre hozod felszereltségben, 18-20 milla.
Mercedes c osztály, legolcsóbb 220d fapad 17,5 milla. Mire tesla szintre hozod, 20-22.
Audi a4 45 tfsi 15 milla, tesla szintre hozva közel 20.
Az abszolút vadbarom lexus Európában már nem forgalmazza az IS-t , de ahol igen, ott ugyan valamivel olcsóbb, de az is300h teljesítmény tekintetében annyival a többiek alatt van hogy kb nincs is értelme beszélni róla. Plusz mire tesla szinten van, még így is lenne vagy 13 milla. A gs450h pedig már teljesen más liga méretben is, kényelemben is, meg árban is. És azt is kivezették az állatok.
Jaguar XE (legkisebb szedán jag, fingom nincs ez mennyivel kisebb vagy nagyobb, mint az itt felsorolt többi autó) 15 millától indul.
Alfa Romeo Giulia 13,5 millánál indul.Szóval ez pár éve még igaz volt, amit írsz. Ma már nagyon nem.
A tesla meg ugye alapáron fullextrás, kivéve ha a belső teret fehérnek akarod (akarnám), a külső színt valami nem fehérnek (akarnám), meg ha teljesen hülye vagy, fizethetsz az évek óta a semmire beígért fsd-re, amit minden épeszű ember lát, hogy nettó pénzkidobás, pláne itt Európában.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Tigerclaw
nagyúr
Igen, a Tesla komoly versenyre kenyszeriti az gyartokat, ha azok belepnek az o arsavjaba, hiszen o kvazi elektromos sportautot ad. Viszont europa ketharmadaban meg az 5 millios also-kozep ujauto se fer bele a tobbseg koltsegvetesebe, ezert veszik a hasznaltakat. A 10+ millios tartomany nagyon tavol all toluk. Egy Model 2 komoly fejvakarast okozna sok Europai autogyartonak es valoszinuleg par even belul piacra kell dobnia a Teslanak, mert az o penzes vevokore is evrol evre fogy. Oket is utoleri az Apple sorsa, ha felzarkozik a konkurencia vagyis nohetnek tovabb csak a felso/premium kategoriara tamaszkodva. Ha beindulnak az uj gyarai es ledolgozzak a gyartasbeli lemaradasukat, ott lesz a nyakukon jopar Gigafactory es nem lesz eleg rendelesuk. Raadasul a Cybertruck nem epp Europaba valo... talan forgalomba se kerulhet, igy lehet hogy csak EU-n kivuli piacra gyartjak majd.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
opr
veterán
Oh, abba már bele se megyek.
Amúgy jah, igaza van a népnek, ha kizárólag alsó, illetve alsó-középkategóriás autókat nézünk. A dustert meg a swiftet jelenleg tényleg nem tudod villannyal kiváltani, feljebb viszont már nagyon nem ugyanez az egyenlet.
Igazából az érdekes az lenne, hogy mondjuk két racionális választás (corolla hybrid vs... Nem tudom, zoe, leaf, id30? Mi megy ezek ellen?) közül melyik jönne ki nyertesen mondjuk 100.000, illetve 200.000km-re levetítve, illetve mik a kompromisszumok.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Tigerclaw #208 üzenetére
Nyilván az még sok idő. Szerintem a model2 se lesz olyan olcsó, mint sokan várják. Engem nagyon meglepne, ha 10 milla alá beférne. Ha le tudják vinni 8 millára, és ezért cserébe nem ölik le teljesen a hatótávot meg a töltési teljesítményt, akkor hatalmasat tarolhat.
Az, hogy az 5 milla alatti új autó kategória veszélyeztetve legyen villanyautó által... Hát, meglepne, ha ez kevesebb, mint 10 éven belül megtörténne.
Az meg, hogy a használtpiacon mi lesz, majd kiderül. Simán lehet, hogy 5-10 év múlva a világ legjobb biznisze lesz egy 15 éves, nem lelakott elektromos autó használtan fillérekért + egy új, nagyobb kapacitású akku bele. Az eredetileg benne lévő meg mehet puffernek napelem alá vagy valami, bőven lesz azokra vevő még 50% körüli kapacitásnál is. Ezzel az elgondolással perpill az a baj, hogy rohadtul tartják az árukat a mocskok, még a hirhedten olcsó használtautók hazájában, Angliában is.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Tigerclaw
nagyúr
Arra gondoltam, hogy az Apple-nek is fel kellett adnia az 1 ev 1 telefon elvet, illetve azt hogy csak a premium szegmensben gondolkozik, es ma mar a telefonos eladasai nagyobb reszet nem premium telefonokbol realizalja. A Tesla jo iranyba ment a Model 3-al, de par ev mulva valoszinuleg szuksege lesz a Model 2-re is, amit vegul is mar beharangozott.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem 8-9 kornyekere kellene befernie alapverzioban, hogy kulon kategoriat alkosson a Model 3-tol. Az meg mar fajhatna a konkurencianak, akik kepesek indulo 8 -ert miniautokat adni nagyon kicsi hatotav es teljesitmeny mellett, vagy 6-ert olyan autot amit mar alig lehet annak nevezni, nem beszelve a quadricycle modellekrol.
Nem is csodalom, hogy a VW is 3-4 evre datalja az ID3 alatti joval megfizethetobb modeljenek indulasat.
Ahogy nezem a napelemes csatornakat, ma mar olyan olcson lehet kapni nullkilometeres vagy alig hasznalt LiFePo4 akkukat, hogy a bontott e-autos akksiknak lassan megszunik ez a masodpiaca. Foleg ha meg nem is LiFePo4, hanem a sokkal veszelyesebb "elodje", ami a legtobb autoban van. Itt jon az ki, hogy az akkuk ara tenyleg sokat zuhant es folyamatosan zuhan, de ha autoba kerul, ott rogton dupla ara lesz. Gyakorlatilag van hogy olcsobb a LiFePo4 akku, mint a savas olomakkumulator.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
opr
veterán
válasz Tigerclaw #213 üzenetére
Ha betolják 8-9 misi környékére, lesz neki minimum 200-250km autópályás valós hatótávja, és tudni fogja a gyorstöltést, akkor letarolják a piacot.
Pláne ha megtartják a mostani, alapból full extra értékesítési modelljüket.
Egyszerűen nem lesz értelme racionális szempontok alapján mást venni, pláne ha tudja az ember otthon vagy melóhelyen tölteni.Még egy swift glx is 6 milla, azt a két milliót meg pikkpakk behozza a fenntartási költségeken egy elektromos.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
dabadab
titán
Az, hogy az 5 milla alatti új autó kategória veszélyeztetve legyen villanyautó által...
Azt a kategóriát momentán a belsőégésűek veszélyezetetik azzal, hogy kidrágulnak belőle.
Persze, a Duster abszolút fapadban pont 4 millió, de ha már klímát is akarsz bele, akkor már az is öt.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #212 üzenetére
es ma mar a telefonos eladasai nagyobb reszet nem premium telefonokbol realizalja.
Ezen a ponton rá kellett néznem az apple.hu-ra, hogy tényleg ennyire lemaradtam-e valamiről.
A legeslegolcsóbb telefonjuk 175k HUF.
Ha ez már a "nem prémium", akkor nagyon rossz műsort nézekDRM is theft
-
-
Tigerclaw
nagyúr
Attol hogy en most sem adnek tobbet 80k-nal egy telefonert sajnos meg latom, hogy az Apple az X majd Pro szerianak nevezett modellekkel uj premium kategoriat inditott par eve 1000-1100 dollaros induloarral, amit sok konkurense is kovetett. Viszon meg az USA piaca sem dijazta ezt, es lassan lentebb szorult az elso helyert vivott harcban, igy ma mar parhuzamosan talan 5-6 telefont kinal parhuzamosan, a viszonteladokon keresztul meg meg tobbet. Nekem egy iPhone 11 is premium az ara alapjan. Azota meg a hajtogatos modellek araival mar tenyleg nem lehet megmondani, hogy hol is huzodik a premium vagy a felsokategoria.
A Tesla hasonloan jarhat, csak ot az is szoritja, hogy egyre tobb sajat Gigafactoryt epit es par ev mulva lecsokken azok szama, meg tudja fizetni legalabb a Model 3-at. Lehet hogy nem ket ev mulva, de par ev mulva ki kell jonnie a Model 2-vel, hacsak nem azt akarja, hogy o csak akkukat gyartson a gyaraiban mas autogyartok szamara.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
gyuszos
tag
"Az a baj ezzel az érveléssel, hogy ma már egyszerűen nem igaz."
Sajnos a tiéd sem.....
"Mire tesla szintre hozod felszereltségben...." - - - írod a bmw, merci, audi összehasonlításhoz.
Ugyanis az általad említett sr+ összeszerelési minőségben, anyaghasználatban annyira messze van a három említett márkához, hogy vagy felesleges az összehasonlításuk (almát - körtével), vagy bizonyos pontokon soha nem lesz korrekt. -
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #218 üzenetére
A 3as sose volt kompakt. Az az 1es.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
Jönni is fog pár éven belül az iD Life és a Renault 5 olyan 20 ezer € alatti áron. Ha valamivel, akkor ezzel tudnának versenyezni a régi gyártók, mert egyelőre a Model 2 ha jön is, de inkább 25 lesz, mint 20 alatt. Ha viszont Tesla árban adnának dolgokat, akkor jogos lenne az elvárás, hogy hozza a Tesla hatékonyságát, hatótávját, töltési teljesítményét, szoftveres megoldásait.
A R5 amúgy kimondottan nagyon jól nézett ki a koncepció alapján, amit a most futó autóshown mutattak meg, remélem tényleg ilyesmi lesz. Vagy esetleg jön egy Honda E mk2, amiben jobb akku van és esetleg lejjebb viszik az árát.
gyuszos: Menetteljesítményben az ICE nem lesz olyan jó, fityfasz extrákban meg a Tesla. Csak az egyik technikai korlát, a másik meg egy döntés kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
-
#16820480
törölt tag
válasz Postas99 #227 üzenetére
Egyébként vicces ez alapján a grafikon alapján, hogy a szénerőmű itthon 11%-ot termel a mixbe. A sok ICE rajongó hogy fel van háborodva, hogy a személyautózást minek elektromosítani, hiszen csak 10%-át adják a globális kibocsájtásnak, de bezzeg a szénerőművek, és milyen mocskosak az EV-k, amíg a jelenlegi mixet használjuk.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #225 üzenetére
"hozza a Tesla hatékonyságát, hatótávját, töltési teljesítményét, szoftveres megoldásait"
Nincs ilyen elvaras. Az elvaras az hogy a megcelzott vasarloi csoport preferenciait hozza. A teslabuzik ugyis Teslat vesznek, azokkal nem kell foglalkozni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nagyúr
válasz Postas99 #227 üzenetére
Mit vezessek le?
Van egy 17 milliós autó. Ezt senki nem veszi 17-ért a VW-től. Legyen 15. 4 év után eladja a tulaj mondjuk 8-ért, de szerintem többet fog ennél érni, de legyünk pesszimisták. Tehát az autóra az üzemeltetés egyébként valószínűleg elhanyagolható költségein kívül költött 7 milliót. Az évi 1.75 millió, azaz havi 145 ezer forint. Ha egy családnak van havi nettó 1.3-1.5 millió bevétele, akkor ez simán beleférhet, ha nekik ez fontos. Ehhez gyerekes családként kell bruttó kb. 2 millió jövedelem a két emberre, ilyenből van jópár itthon is.
Nem az átlag, persze, de az átlag egyébként sem vesz új autót.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
válasz Shadowbull #224 üzenetére
Hogyne lett volna. Az újakat sorolják már eggyel feljebb, talán az utóbbi 15 évben (amíg az 1er meg nem jelent), de amúgy gyakorlatilag már minden egykori kompakt kinövi lassan a kategóriát, a kisautók meg belenőttek. Egy Polo már nagyobb, mint egy E36 volt annak idején. Egy Golf, pláne meg egy Octavia meg nemigen kisebb egy 3-asnál.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #233 üzenetére
A 3as mindig kozepkatgoria volt, az mar mas kerdes hogy az autok valoban nottek, de ez mindegyikre igaz, a mostani G30 5os nagyobb mint egy E38 7es.
Mellesleg a hatarok a kulonfele kategoriak kozott nem elesek, a kompaktot neha hivjak also kozepkategorianak is, de a mindenkori 3as mindig egy kategoriaval feljebb volt mint a vele egykoru Golf.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Gery20
tag
Ez mind igaz, ha kp-ra veszed az autót. Nagyon kevés ember vásárol kp-ra autót és nem csak nálunk, de nyugatabbra is. Amennyiben lízingelsz egy cégre már nagyon nagy különbség lesz és az EV-k jönnek ki szarul belőle. Ez persze a mostani állapot és bármi történhet akár a következő fél évben is, de jelenleg így néz ki a helyzet:
Skoda Octavia RS full felszereltség listaára: 17,5 millió -> akciósan 13 millió
Tesla Model 3 SR+ listára 15 millió -> akciósan is 15 millió (állami támogatással ne számoljunk, mert az nem mindig elérhető, mint ahogy most sem)És ami a lényeg, a havi lízing díj:
Octavia RS: nettó 180.000Ft/hó
Model 3 SR+: nettó 300.000Ft/hóA Tesla ilyen szempontból egyébként pont rossz példa, mert drága rá a biztosítás+casco és mivel még mindig nincs itthon szervíz, ezért annak a költsége is magasabb mint egy benzines autóé...
''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD
-
dabadab
titán
És ami a lényeg, a havi lízing díj:
Octavia RS: nettó 180.000Ft/hó
Model 3 SR+: nettó 300.000Ft/hó
Itt valami jelentős különbség lesz a két konstrukció között (futamidőben, maradványértékben, bruttó-nettó), mert amúgy nem nagyon látom, hogy tud kijönni ekkora különbség.DRM is theft
-
wierra
senior tag
Tudomásom szerint hamarosan nyílik a honi Tesla-szerviz.
Bár lényegi információm nincs se az Octavia, se a Tesla (vagy más EV) kötelező szervizének költségeiről, mindazonáltal nem hinném, hogy az EV-k kötelező szervize ugyanazon nagyságrend lenne, mint akár a VW konszern termékeinek vagy más flottaautóknak a szervizköltsége. Az "üzemanyagköltségekről" nem beszélve...."In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
Shadowbull
addikt
Teslanak elvileg nincs kotelezo szervize, de ha veletlenul oda kell menned valami garancialis dolog miatt (eleg gyakori) akkor igyekeznek lehuzni, ez tobb forrasbol is hallottam mar.
Az uzemanyagkoltseg itt Nemetorszagban ugy nez ki, hogy itthon tolthetem 27-28 cent korul, SuCon meg 40 centert. 20 KWhas fogyasztassal szamolva (ami eleg kedvezo) es 35 centes atlagarral evi 15e kilometer amennyit en megyek kabe 1000 euroba kerulne.
Az 1,7 tonnas hibrid SUVom 7,5 litert eszik, 1,6 euros literenkenti arral szamolva ez 1.800 euro.... Nem ez az evi par szaz euro valtja meg a vilagot, plane hogy az elektromos joval dragabb igy az ertekvesztese is nagyobb osszeg.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Gery20
tag
Ezért írtam, hogy jelenlegi állapot és akár fél éven belül változhat. A lízingcégek mindig is úgy áraznak, hogy bármi is történjen ők jöjjenek ki belőle jól. Ha belegondolsz egy 4 éves lízing esetén 2025 év végén kerül hozzájuk vissza az autó és az akkori értéket kell előre minél pontosabban meghatározni. Ezt most nagyon nehezen tudják megtenni, mert 4 év alatt jelentősen változhat a világ és lehet a mostani EV-k 4 év múlva az új árukhoz képest keveset fognak érni, de az is lehet, hogy nem nagyon változik majd a világ és jól tartják majd az árukat, de ezt senki nem tudja megjósolni.
A szervízköltség és üzemanyag költség egyértelműen előny, de egyelőre a kínálat is nagyon kicsi és a lízing lehetőségek is korlátozottak.
''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD
-
wierra
senior tag
válasz Shadowbull #239 üzenetére
Én azt hittem, hogy Németországban jellemzően lízingelni szokták a gépkocsikat és ~5 év vagy ~100k km után kihozzák az új típust és folytatódik a rizlingelés. Így ugye nem túl releváns az értékvesztés, mint olyan.
A SUV-od fenntartási költsége (kötelező szervizekre gondolok) egyébként hogy alakul, ha lehetek inidiszkrét?"In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
Shadowbull
addikt
Nem jellemzo az ismerosi koromben a lizingeles, de ott is megfizeted az ertekvesztest.
Evi 5-600 euro a kotelezo szerviz. Toyota RAV4. En 33e euroert vettem, de akkor kifuto modell volt es eleg nagy kedvezmenyek voltak ra. Kabe 40e euro korul ma is megkapod szerintem az aktualist. Minden ehhez merheto EV joval dragabb, meg allami tamogatassal is, es persze a hasznalhatosaga a kozeleben sincs.
Nyilvan elobb-utobb gyoznek az EVk, de ahhoz nagyon komoly allami hatszel kell majd.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Gery20
tag
válasz Shadowbull #243 üzenetére
Szerintem a szilárdtest-akkumulátor lesz a fordulópont. Onnantól már állami támogatás sem kell majd a váltáshoz.
''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD
-
Én az egyik autót lízingelem, a másikat hitelre vettem (ahogy eddig mindet). Nincs nagy különbség, a hitel is olyan, hogy maradványértékkel számol, amikor lejár, vagy (1) kötsz egy új hitelszerződést, és megy tovább, vagy (2) leteszed a maradványértéket és megtartod az autót, vagy (3) visszaveszik (garantált érték a maradványérték általában), és elhozol egy újat. Szóval kb mintha lízing lenne, csak te vagy a tulajdonos. Lízingdíjban egyébként az összes szóba jöhető szervizköltség benne szokott lenni, ez hiteles autó esetén nincs, az ennyivel olcsóbb, cserébe a szervizek zsebre mennek. Lízinghez járhat még ‘ajándék’ szezonális gumicsere, meg assistance is. Biztosítást, adót mindig magad fizeted, lízingnél is. Előbbi ugyanúgy függ az éves futástól, mint a lízingdíj.
Ja, szintén Németország.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Kinder
senior tag
válasz Shadowbull #239 üzenetére
Ne a te évi 15.000 km-ed vedd alapul.
Van, aki ennek az 5, vagy akár a 10-szeresét is megteszi. Az már 4-8.000 euró a te hibridedhez képest, de pl egy erősebb benzines a6-os audi nem 7,5-öt fogyaszt, az 12-14-et, azaz a dupláját a tiédnek, azaz akár 8-16.000 euró spórolás is lehet csak az üzemanyagon, és akkor még ott van a kötelező szervíz is.
Na az már pénz.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Aki evi 75e kilometert vagy tobbet megy, az mar hivatasszeru hasznalat, ott az auto munkaeszkoz. Egyreszt akkor nem er ra EVvel tokolni, masreszt az auto kitermeli azt amibe kerul.
Mellesleg az eves atlagos futasteljesitmeny meg Nemetorszagban is 15e kilometer korul van.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Évi 75k km az alsó hangon is 200-300 km. Az időben is minimum 4-5 óra. Ennyit max egy taxis megy, vagy egy üzletkötő, de így kb naponta 2x tölthetik, ha elektromos (tudom, optimális esetben akár 400 km egy töltés, csak hideg ne legyen, meg meleg, hogy a klíma ne menjen maxon, meg ne autópályázz, vagy dugózz a városban). Amúgy meg ekkora futással úgyis új autót vesz, és max 3 évente cserél, és különben is céges autó lesz (adót leír, üzemanyagot költségnek elszámol a cég). Az éves 150k km-t már nem is említem, annyit kb az áruszállító furgonok mennek, meg a buszok, kamionok, akik a munkanap folyamán folyamatosan úton vannak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.