Hirdetés
-
Új akkumulátortechnológiát hoz a OnePlus
ma A OnePlus Ace3 Pro lesz az első készülék a megnövelt kapacitású, de vékonyabb profilú teleppel.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Georgie1224
tag
Figyelem!
Egy ismerős eladótól tudom, hogy a T és Voda előszeretettel ad ki még kiadás előtti teszt készülékeket a vevőknek. Amennyiben Ace 3-at szeretne valaki a fent említett szolgáltató(k)nál vásárolni, érdemes a szerződést átnézni, mert abban benne van, hogy teszt készüléket vesz át. Gondolom ezzel a felelősséget a hibákért próbálják áthárítani a vevőre. Ha a fórumban levő hibás készülékekről tett hozzászólások tényleg a fenti szolgáltatók készülékei, akkor meg van a válasz a hibákra.[ Szerkesztve ]
Murphy: "Ami el tud romlani, az el is romlik."
-
theo_76
aktív tag
Sziasztok!
Megtaláltam az xda-n, a telefon rootolását... [link] A kérdésem az lenne, hogy ugye itt cserélni kell a gyári recoveryt. Ha esetlegesen a kiessel újra húzom a telefont, akkor az a recovery-t is helyre állítja?
-
-
theo_76
aktív tag
válasz
Viktor0610 #1203 üzenetére
tuti törölni fogja, mert ugye eleve le kell tölteni, egy recovery-t
Viszont amin rögtön elakadtam, hogy kapcsoljam be az USB Debugot... nah igen... ha lenne ilyen menüpont.
Milyen módszerek vannak még a telefon rootolására, illetve a recovery lementésére, visszaállítására? -
-
theo_76
aktív tag
válasz
Viktor0610 #1205 üzenetére
igen köszi ezt megtaláltam végre
Csak marha vicesen működik a google
Ha Galaxy Ace 3-ra keresek rá, akkor bemutatja hogy kell megcsinálni Galaxy S3-on, ami teljesen más, ha meg GT-S7275R akkor meg a Galaxy S4-et dobja ki... nah ez már használható volt.
Arra van ötleted, vagy tapasztalat, hogy hogy lehet lementeni és visszaállítani a recovery-t?
[ Szerkesztve ]
-
-
theo_76
aktív tag
válasz
Viktor0610 #1207 üzenetére
úgy értem, hogy a telefon gyári recoveryjét, ha pl bármi garanciális dolog van de még a telefont vissza tudom telepíteni, akkor a gyári recoveryvel tudjam beadni.
Anno Sony xperi 8-am volt, ott pl ha gyári erőltetett frissítést csináltam, akkor a custom recoveryt is törölte, és vissza tette a gyárit, és nyoma sem volt hogy babráltam a telefonnal. Nem tudom, hogy a samsungoknál ez hogy van...
-
válasz
theo_76 #1208 üzenetére
Ja, hogy a gyári recovery!
Hát azt a gyári ROM Odinnal való visszatelepítésekor lecseréli szintén.
Ami még lényeges lehet, hogy a custom ROM-számláló (ha van a készülékben, ezt download üzemmódban láthatod) mennyit mutat. Gyári állapotra való visszaállítás előtt azt is célszerű nullázni -ha kell.
Xiaomi 13T
-
theo_76
aktív tag
válasz
Viktor0610 #1209 üzenetére
rendben köszi
igazából még custom romon nem gondolkozom, csak pár dologhoz kellene hozzáférni a telefonon, amihez root szükséges
Egyébként ennél a fórumnál nem lehet megoldani, hogy lenne egy téma összesítő (pl a Huawei Ascend Y300 az utód léte nem kérdéses fórumnál van ilyen), hogy alapdolgokat oda leírni? Mert így csak bóklászik összevissza az ember, és 1 fajta kérdés többször tesznek fel. Most még relative könnyű keresni, de később mikor több ezer bejegyzés lesz, nem feltétlen találja meg az ember amit szeretne, holott lehet általános dolog, mint pl a root, vagy amit te is írtál, hogy odinnel csinálod a frissítést... Pl. én most fogom először használni, de már nézem, hogy pl a cwm-et akarok feltenni, akkor azt már nem odinnal írja, hanem valami kínaiul beszélő progival, amibe azért annyira nem bízok...[ Szerkesztve ]
-
Járókeret
senior tag
válasz
theo_76 #1210 üzenetére
srácok egy jó tanács, illetve a saját esetem:
root-olni akartam a telefont. hála ég nem jött össze. 2 nap múlva behalt a telefon és most szervízbe van (feljebb olvashatjátok). a lényeg: mivel nem tudtam bekapcsolni, se semmit se csinálni vele, mázli hogy nem rootolta a telót a cucc, mert most szophatnám a saját ... om.
-
theo_76
aktív tag
válasz
Járókeret #1211 üzenetére
hogy történt pontosan? Illetve hogy csináltad a rootolást? Mert nekem ez már a negyedik androidos telefonom, és rooton még nem csúsztam el, nem volt gond a telóval... Pedig az egyik telefonnál bootloader nyitás is volt, sőt véletlenül letöröltem a teljes rendszert, de úgy is sikerült újraélesztenem, és azóta is tökéletesen működik.
-
Járókeret
senior tag
válasz
theo_76 #1212 üzenetére
van az a kínai root. baromi nehezen de sikerült. valamiért errort írt ki, amikor azt a progit futtatni akartam. na most ugye az feltett egy kínai superuser-t. írták,hogy azt csak le kell törölni és a sima superuser programot lehet használni helyette. hát én letöröltem,de azzal egy idejüleg a root jog is törlődött. lehet én b.sztam el valamit. na mind1 is. nem is a root-on van a hangsúly (ilyen szinten amúgy tök hülye vagyok a mobilokhoz), hanem,hogy mekkora mázlim van azzal,hogy nem sikerült. a telefon nem a root miatt ment szét, hanem egy fényképezésnél eldobta magát. teljes sötétség és semmi gomb kombinációra nem reagált. se usb, se kies se semmi. ment vissza szervizbe. szerintem ebből egy vadi új telefon lesz.
-
theo_76
aktív tag
válasz
Járókeret #1213 üzenetére
azt néztem én is, hogy nem nagyon bízok benne... nem sokat tudok angolul, de kínaiul annyit sem.
Van egy másik root, amit néztem, ott odinnal kell feltenni. Mondjuk elvile foglalkoznaka rootolűssal, de gyakorlatilag sok helyen nem nézik... eleve nem értem mondjuk, hogy a rootmiatt miért is ugrik a garancia, hisz attól még nem bontod fel a telefont, és hardware-sen nem sérül... egyébként meg ha annyira elszáll, hogy nem lehet bekapcsolni, a root ellenőrzésére is kevés az esély.
-
sikolymester
csendes tag
válasz
theo_76 #1214 üzenetére
Azért ugrik a garancia, mert utána kitörölhetsz benne tetszőleges dolgokat. Teszem azt kinyiffantod a gps-t, mert leszeded rootként a gps driverét.
Beviszed szervizbe, ahol elpazarolnak azzal időt, hogy olyan dolgot csináljanak meg, ami a user hibája.Egy képzett szervizes órabére nem két fillér.
Ha a telefon nincsen rootolva, akkor kevés az esély, hogy bármi tönkre tudj tenni szoftverből.
A rootolás pont olyan, mintha felnyitod az elektronikai eszközöd, és elkezdesz kondenzátorokat lecserélni, kicsit melléforrasztasz, valamit rövidre zársz, kinyírod. Milyen jogon várnád el, hogy ezután megjavítsák ingyen, amit tönkre tettél?
Természetesen, ha a hiba hardveres, tehát rootolás után szervizbe úgy viszed, hogy mindent visszaállítasz: gyári rom, gyári állapot, root nélkül. És úgy sem megy az említett gps, akkor a szervizes megállapítja, hogy a szoftver intakt, tehát a garancia él, hiba tényleg van -> a hiba tehát hardveres, és már szereli is meg (jó esetben).
-
theo_76
aktív tag
válasz
sikolymester #1215 üzenetére
"A rootolás pont olyan, mintha felnyitod az elektronikai eszközöd, és elkezdesz kondenzátorokat lecserélni, kicsit melléforrasztasz, valamit rövidre zársz, kinyírod. Milyen jogon várnád el, hogy ezután megjavítsák ingyen, amit tönkre tettél?"
Nem tudom hogy telepítettél e már számítógépet, de eddigi tapasztalataim szerint azért egy icipicit más melléforrasztani valamit, meg egy logikai dolgot letörölni.
Szóval továbbra sem értek egyet, hogy ha rootolom a készüléket, akkor a hardware a garancia miért is ugrik? Mert ugye a software-t újra lehet húzni... Azzal egyetértek, hogy pl kitörlöm a gps driverét, akkor fizettesse ki... de ugye azért abban egyetérthetünk, hogy az nem vonja maga után a hardware erőszakos sérülését, vagyis fizikai kár nem történik a telefonban.
Én egyébként a rootolás miatti végleges(!) garancia vesztésre gondoltam, nem arra hogy csinálja meg ingyen
[ Szerkesztve ]
-
mathaus=)
senior tag
A telo akksijaval nagyon meg vagyok elegedve. Most van 10%on 6 ora es 12 perc kijelzohasznalattal ! Ez eleg impressziv szerintem
-
theo_76
aktív tag
válasz
LonGleY #1217 üzenetére
Értem én... bizonyos károkat lehet okozni, amit ugye ki is lehet deríteni. De akkor ennyi erőből semmilyen számítástechnikai eszközre nem lehetne garanciát vállalni. Én ezért nem találom ebben a logikát. Legyen gar vesztés, ha bizonyított, hogy a user a hibás, de ne olyan miatt, hogy "lehet hogy"...
De erről tényleg nem szeretnék itt vitatkozni, ne ezzel nyomjuk tele a fórumot, mert nyílvánvalóan amúgy is teljesen más szemszögből nézzük az adott helyzetet.
[ Szerkesztve ]
-
sikolymester
csendes tag
válasz
theo_76 #1216 üzenetére
Egyetértek az álláspontoddal, azért is írtam, hogyha képes vagy visszaállítani a szoftvert, és bizonyíthatóan úgy sem működik valami hardver, akkor a szervizes megcsinálja.
Ezzel nem kell neki felesleges köröket futnia, hogy újrahúzza ő, hanem lecsekkolja, hogy intakt, és akkor a lényegre is térhet.
Amúgy meg elárulom, hogy a garancia feltételei csakugyan a gyártón múlnak. Ha ő azt mondja, hogy akkor vállal garanciát, hogyha minden vasárnap egész nap a töltőn tartod a telefonod, akkor azt te úgy fogadod el, amikor a terméket megveszed.
DE! Nem kell aggódni, hiszen a jótállás érvényes mindenféleképpen.
Röviden leírva:
Garancia: a gyártó a termék részeként kínálja. Akárcsak az IKEA, aki 25 év garanciát ad bizonyos feltételekkel a matracaira, mert annyira biztos, hogy azok kibírják a 25 évet. Nyilván ettől drágább a matracuk, de ez a termék része, ha úgy tetszik, bele van építve az árba.Jótállás: törvényi előírás. Magyarországon a 10ezer forintnál drágább tartós fogyasztási cikkekre (gyakorlatilag az összes mobiltelefon) ez 2 év. Itt nem érvényes semmiféle kifogás, hogy a rootolással elveszti a jótállást. Az eladó hiába mondja, hogy egész vasárnap töltőn kell tartani, hogy jótálljon. Törvény előírja és kész.
A garanciát a gyártónál lehet érvényesíteni.
A jótállást a kereskedőnél/eladónál lehet érvényesíteni.Tehát összefoglalva. Rootolás esetén jogosan ugorhat a gari. A jótállás max akkor ugrik, ha falhoz vágod a telefonod, mert az nem rendeltetésszerű használat.
-
theo_76
aktív tag
válasz
sikolymester #1221 üzenetére
Nah így már tényleg értem!
Köszi hogy kifejtetted!
-
sikolymester
csendes tag
válasz
sikolymester #1221 üzenetére
Ő, kicsit utánanéztem. Attól félek kevertem a dolgokat.
Tehát 3 dolog létezik
-garancia: gyártó találja ki a feltételeket. (ugyanaz ami írtam)-jótállás: törvényi előírás, gyakorlatilag mindenre 1 év, ami 10.000 Ft-nál drágább. Ez írja elő, hogy a termék 1 éven belül nem hibásodhat meg, mivel ez tartós fogyasztási cikk. Ennél véleményem szerint a rootolás sem lehet kifogás arra, hogy a terméket ne szereljék meg. Az embernek joga van használni a hardvert, amit vett. Ha ennek kedvezőbbek a feltételei, mint a gyártói garanciának, akkor természetesen fogyasztót ez illeti meg.
-szavatosság: törvényi előírás, szintén minden 10.000 Ft-nál drágább cuccra. Ez írja elő, hogy ha a vásárlás pillanatában volt a terméknek hibája. Mondjuk a GPS sosem működött rendesen, akkor a kereskedő lesz szíves valamit kezdeni vele. Ennek az ideje 2 év.
Most itt gyorsan összefoglaltam, hogy ne okozzak fogalomzavart senkinek.
Végre van egy összeszedettnek tűnő oldal, amit igaz, csak gyorsan átszkenneltem most. Korábban mindenféle törvénykönyvet bújtam a témában, meg ezer éves fórumokathttp://tamop.ofe.hu/inet/osszefogas/hu/modul/hasznos/jotall_szav.html
[ Szerkesztve ]
-
kobipeti
aktív tag
válasz
sikolymester #1223 üzenetére
Helló!
Nem olvastál valamit véletlenül alkatrész ügyben, mondhatja-e a gyártó/forgalmazó hogy nincs érintőkijelző csere, vegyél új telefont?
-
ZolkoW
őstag
válasz
sikolymester #1223 üzenetére
én mindig csak beleokvetlenkedek ezekbe a témákba, mert se ilyen telefonom nincs, sem hozzáértő nem vagyok, de a garancia/jótállás kérdése rootolás esetén pont más topicokban is előkerül.. te úgy tekinted, hogy a hardvert megvetted, és azt csinálsz vele, amit akarsz, működjön. a gyártó úgy tekinti, hogy a HW és SW egységét vetted meg, így ha belepiszkálsz, az már a te felelősséged. pont az a gond, hogy szerintem minden kétséget kizárólag NEM ellenőrizhető, hogy mi történt, és mi nem, amíg rootolva volt a készülék...innentől nehéz azt védeni, hogy amit csináltál, annak nem lehetett köze a hardverhibához, és természetesen a gyártó a saját s*ggét védi, inkább túlbiztosítja magát.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Járókeret
senior tag
válasz
sikolymester #1223 üzenetére
nem akarok kötekedni,de a jótállás és a garancia az azonos.
"A jótállás fogalmát a polgári törvénykönyv 248. §-a határozza meg. A jótállás lényege: annak időtartama alatt a kötelezett garantálja, hogy a szerződést hibátlanul teljesíti, vagyis hogy az érintett termék kifogástalanul fog működni. (Emiatt szokták a jótállást a mindennapokban garanciának is nevezni. A két kifejezés tartalma azonos.)"
az hogy egy terméknek mi a rendeltetés szerű használata, azt a gyártó találja ki. ez rendben van. erre vonatkozik a jótállás (garancia).
csak hogy tiszta legyen
-
matthew95(2)
senior tag
Üdv! Más is tapasztalta, hogy wifin keresztül borzasztóan lassú az internet van csak én kaptam ki egy ilyen darabot? Bármilyen más eszközt használva körülbelül 5-10-es ping mellett 15/10 körüli értékeket szokott adni a speedtest ezzel szemben nekem körülbelül 500-as pinget ad illetve 0,3/1 Mbps le ill. feltöltési sebességet mutat.
-
formax
tag
válasz
matthew95(2) #1228 üzenetére
Mégiscsak kellene valakinek egy 1. hsz.-t szerkeszteni, ez a probléma már min. 50. alkalommal merül fel.
Sokuknál előfordult ugyanez. Szoftver frissítés után a gyári beállítások visszaállítása általában megoldotta a problémát.[ Szerkesztve ]
formax
-
theo_76
aktív tag
Hogy lehet képernyőképet csinálni?
-
theo_76
aktív tag
válasz
donhellner #1232 üzenetére
Köszi.
-
tecra s1
tag
Üdv. Azt tapasztalom, hogy este mikor be esek az ágyba és szeretnék egy kis zenét hallgatni vagyis wifin keresztül internetes rádió adást megy kb 2 percet aztán husss el hallgat aztán egyszer csak megint megy. Ugyan ez a rádió simán megy vonaton, meló helyen. A ruterröl megy még 2 gép azok csont nélkül wifin! Ötlet, magyarázat!
-
CoolMan
MODERÁTOR
A személyeskedős részt kitakarítottam. Legyetek szívesek befejezni és a topic témájához visszatérni. Köszönöm.
-
sikolymester
csendes tag
válasz
Járókeret #1227 üzenetére
Az a zárójeles rész, az csak a honlap szerkesztőjének a megjegyzése.
Én így értelmezem a dolgot: (ez persze az én véleményem lesz, de megkísérlem logikusan levezetni, lehet nem egyetérteni.)
Tegyük fel, hogy gyártok valamit, ami teríteni akarok a magyar piacon. Nincsen kedvem rá garanciát adni, mert csak. Viszont a magyar piacon az érvényes törvények előírják, hogy a termékem, ami beleesik ebbe a körbe (tartós fogyasztási cikk) márpedig jótállást kell vállalni. Nos, akkor én duzzogva belemegyek ebbe, és a törvény által követelt feltételeket teljesítem, de egy fikarcnyit sem többet. Tehát egy nappal nem adok hosszabb időt a termékre, mint az előírt. A hivatalos viszonteladóm meg elkezdi átadni a kiskereskedőknek. (Tehát nem szürkeimportos a behozatala)
Ez esetben a terméken jótállás van, de nem azért mert én a gyártó úgy gondoltam, hogy nyújtom ezt az extra szolgáltatást, hanem azért, mert vagy belemegyek, vagy nem tudom eladni.Másik eset:
Én a gyártó egy annyira jó minőségű valamit csinálok, hogy szeretném ha ez megkülönböztetett figyelmet kapna a fogyasztóktól. Tudom, hogy az esélye, hogy 5 éven belül meghibásodjon nagyon csekély. Persze ezért elég drága is, de sebaj. Ezért adok rá 5 év garanciát, olyan feltételekkel ami a magyar jogszabályban foglaltaknál minden szemszögből előnyösebb a fogyasztó részére. (futár hozza viszi, még aznap pl.)
Ebben az esetben inkább beszélnék garanciáról, mint jótállásról.De ha úgy tetszik ezt a garanciát lehet szolgáltatásnak is értelmezni, ami a termék része.
Dellnek van olyan garanciája, ahol a szerelő gyerek másnap kijön házhoz és megszereli helyben. Nekem konkrétan alaplapot cseréltek ki.A kettő tehát teljesen különböző. Matematikailag nézve, a jótállás mindig részhalmaza a garanciának, mert a jótállás kötelező, a garanciának csak akkor van értelme, ha a jótállást kiegészíti többlettel. Extra idő, futár jön-megy stb...
[ Szerkesztve ]
-
sikolymester
csendes tag
Egyetértek veled. Ugyanakkor megjegyeztem, hogyha úgy viszed szerelni, hogy a szoftver teljes mértékben vissza van állítva gyári beállításra, tehát a szerelő ránéz és a szoftver intakt. Majd ezek után is produkálja a hibát, akkor lesz szíves megszerelni a hardvert, mert annak van baja.
Természetesen tudom, hogy meg lehet emelni a processzor feszültséget, ami aztán megsütheti elméletben a SoC-ot. De merem remélni, hogy olyan hardvert csinálnak, amit a szoftver nem tud kinyírni.
A véleményem tehát az a dologban, hogyha a telefont rootolom, történik vele egy hiba, de én még vissza tudom állítani a szoftvert eredetire, akkor legyen érvényes a garancia.
De ez is a jótállás kontra garancia dologra vezethető vissza.
A garancia feltétele lehet az, hogy a user ne rootolja a telefont. Kérdés, hogy a jogalkotó hogyan gondol a hardver-szoftver szimbiózisra. A jótállás törvényben mérget vehetsz rá, hogy ilyen mélyen nem mennek bele, hogy mi van ha rootolva lett a telefon.
Könnyebb a precedens jogrenddel működő országokban. Az USA-ban köztudott, hogy az iphone jailbreak nem vonja maga után a garancia elvesztését. A jogalkotó persze nem hozott erről törvényt, hanem egy illetékes bíróság tette ezt meg.Nehéz dűlőre jutni a dologban.
Új hozzászólás Aktív témák
ma A koreai újdonság lehet az ország következő néptelefonja, hiszen hasonlít a Galaxy S3-ra, komoly hibája nincs, a szolgáltatók pedig szórni fogják.
- Építő/felújító topik
- Politika
- Google Pixel topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen TV-t vegyek?
- Star Wars Jedi: Survivor - Egyre közelebbi a PS4 és Xbox One verziók érkezése?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Google Pixel 7A 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 12 Pro 256GB Kártyafüggetlen 88% Akkuval 2025.10.18-ig Euronics Garancia
- Hibátlan Samsung Galaxy Z Fold 4 256GB ! GrayGreen !! 1 Hó GARANCiA
- Hibátlan Független Samsung Galaxy Z Flip 5 512GB !! 3 Hó GARANCiA
- Karcmentes Apple iPhone 15 Plus 128GB Black 1OO% ! 6Hó nemzetközi APPLE GARANCiA