Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Balzak83

    senior tag

    válasz #16820480 #88 üzenetére

    Nem jól látod a dolgokat. Az eladási darabszám az csak egy vállalati mutató. Emellett még van jópár, amit figyelni kell. Egy nagyon leegyszerűsített példa: Tegyük fel, hogy a Redmi következő generációját mondjuk lefejlesztik $50-ból, ebben benne van a marketing, meg minden, licenszdíjak, stb. Ők eladják 55-ért, keresnek rajta $5-t, Még éppen megéri. Az elfogadott piaci árat jól leverik ebben a kategóriában, elérnek vele 5 millió darab eladást, mert mindenki ezt veszi meg, aki $55-ért akar telefont venni. Akkor ez most jó a cégnek, mondhatjuk? Nem, mert hosszú távon nem biztosítja a stabil eladási darabszámot, mert ha tartani akarom, akkor a következő generációt is ennyiért kell adnom, azon ugyanúgy $5 hasznom lesz. Ezzel el lehet evickélni, de a márka elkönyvelődik $55-os telefonnak, így nem tud nagyobb hasznot később sem rátenni.

    Ellenben náluk a következő történik: Van egy Redmi vonal, best buy, ár/érték bajnok, ez hozza a darabszámot, ez a fejőstehene a cégnek. Van egy MI vonal, ami árban feljebb van pozícionálva, minőségben, anyaghasználatban meg 1-2 dologban többet hoz, mint a Redmi, de nem annyival, amekkora az árrés a két vonal között. A redmi vonal futószalagon hozza az újításokat a középkategóriában, sokkal rövidebb termékéletciklussal dolgoznak, mint a konkurens nagy gyártók, így mindig (kb 2-3 havonta) kihoznak egy ráncfelvarrást.
    A MI vonal pedig szépen elkezdett feljebb pozícionálódni, ez már más típusú rétegnek szól, annak ami a minőséget keresi. Árban is szép lassan emelkedik a termékvonal, úgy ahogyan más gyártóknál is történik. Itt már nem $50 dollárból megy a fejlesztés, de nem is $5 rajta a haszon. A februári MI5 jelenleg kb $250-ért megy online, ennek ráncfelvarrott változata, az S kereken $200-al kerül többe. Nincs benne semmi olyan dolog, ami megérné a $200 felárat, kamerán javítottak, meg akksit növelték. De ez a telefon a sztár kategóriában versenyez, miközben a MI5 lecsúszott fejőstehénnek.

    És itt a lényeg: A $200 felár szépen megy kutatás fejlesztésre, hogy a következő generáció még jobb legyen. Elkezdtek rágyúrni kamerára, kijelzőre, fejlesztik a sáját SoC-t, kerámiaburkolatot (nézd meg a mi5 és a MI Mix bend tesztjét, mi a különbség!!)

    A cég szépen lassan, tudatosan, feljebb lépked a minőségben. Melyik cég csinálta ugyanezt, és az hol tart most? A Huawei. Pont az történt náluk mint amit leírtam, csak ők 1-2 évvel előrébb tartanak. Nézd meg a Mate 9-et, milyen áron kezdett!!! Na oda tart a Xiaomi is árban.

    És még valami. Eddig ugye a távol keletre koncentráltak, Kína, India, ott nagy kultusza van a márkának. Most kezdtek el olyan piacokra belépni, amiken labdába rúghatnak. Idén már jönnek az Official International változatok, megjelent a B20 frekvencia is egy két esetben. Ez már a külső nyitás előjele, de ez sem megy 2 hónap alatt, a külpiacra lépésnek is megvannak a feltételei. Pénz kell hozzá, nagyon sok pénz. Ez egy komoly erőfeszítés, még egy ekkora cégnek is Mert mindent módosítani kell hozzá a marketingtől kezdve a logisztikáig, A termelés irányítást, Licenszek, stb. Meg kell győznöd a saját befektetőidet, hogy érdemes megcsinálni. Egy teljesen új stratégia kell hozzá, és még így sem biztos, hogy sikerülni fog. Meg kell nézni, hogy hol lehet hasznot húzni, hol vannak a piaci rések, ahova beférnek. Ne felejtsük, ők eddig online értékesítettek, de valahol ez nem divat, oda offline hálózatot kell létrehozni, ez megint csak pénz, ami elviszi a hasznot. És az Amerikai piac azért fontos, mert megkerülhetetlen. Ott egyszerűen jelen kell lenni, még akkor is, ha veszteséges. Mert ha ott akarsz lenni, ahol a legnagyobbak, akkor ott teljesíteni kell. De ha ott megállod a helyed, akkor jöhetnek a $200-nál nagyobb hasznok.

Új hozzászólás Aktív témák