Jelentősen beerősítettek a kínai gyártók a mobilpiacon

A Gartner 2016-os év harmadik negyedévére vonatkozó adatai alapján továbbra is a Samsung uralja a piacot, második helyen legnagyobb riválisával, az Apple-lel. A gond csak az, hogy piaci részesedésük folyamatosan csökken, és mivel zéró összegű játszmát játszanak, a főleg távol-keleti konkurensek erősödés komoly fenyegetést jelent a pozícióikra. Mindkét gyártó jelentős visszaesést kénytelen regisztrálni a tavalyi megegyező időszakhoz képest, ami a Samsung esetében 23,6% helyett 19,2%-ot jelent, míg az Apple ugyan csak 1,5%-ot gyengült, a tendencia folyamatosnak mutatkozik.


(forrás: Gartner) [+]

Nyilvánvaló, hogy a Galaxy Note7 visszahívása nem tett jót sem a statisztikáknak, sem a cég megítélésének, de a 12 millióval kevesebb készülék értékesítése a tavalyi megegyező időszakhoz képest nem magyarázható kizárólag a jobb sorsra érdemes phablet bukásával. Az Apple viszont csak Q4-ben realizálhatja számszakilag a még csak rövid ideje elérhető az iPhone 7 és 7 Plus népszerűségét. A Huawei, az Oppo és a BBK Communications Equipment, ami többek között a Vivo és a OnePlus brandeket is tömöríti növelték piaci jelenlétüket. A növekedés nem meglepő, a OnePlus például nem győzte a keresletet a OnePlus 3-ra, a napokban pedig tovább emelték a tétet a OnePlus 3T-vel. A Huawei már év elején is remek számokat könyvelhetett el, míg világviszonylatban stabilan a legnépszerűbb kínai márka, amit valószínűleg a most bemutatott és nálunk is kiválóan teljesítő Mate 9 sem negatív irányba fog mozdítani. Az Oppo hazai viszonylatban a Huawei mögött áll, Q2-ben éves viszonylatban 124%-kal tudta növelni piaci részesedését Kínában, ami globálisan a negyedik helyre volt elég a megelőző negyedévben. A Gartner adatai alapján Q3-ban is folytatódnak a pozitív tendenciák.

Előzmények

  • Ütős lett a Vivo csúcsgépe, az Xplay 6

    A Vivo nem tekinti játéknak az Xplay szériát, a legújabb csúcsmodell is ívelt kijelzőt kapott, továbbá tekintélyes akksit és jófajta hardvert.

Hirdetés