Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Balzak83

    senior tag

    válasz Griff55 #74 üzenetére

    Az OPPO-n meglepődtem. A Xiaomi-t én is hiányolom. LeTV? Meizu? Vagy ezek mind a futottak meg kategóriában vannak?

  • Balzak83

    senior tag

    válasz Wesder #72 üzenetére

    Ahol milliószámra csapolják a felhasználók adatait ott senki nem a privát sms-eket fogja olvasgatni. Szoftverek dolgozzák fel az adatokat, és statisztika készül belőle. Hogy a következő modell annyival is jobb legyen, a te érdekedben. Szarnak magasról arra, hogy ki mit irkál, vagy fényképez, 1000 más hasznosabb info is kinyerhető ilyen adatokból.

  • Balzak83

    senior tag

    válasz #16820480 #77 üzenetére

    Azért a Coolpadot besöpörték, az meg kínában ment nagyon. Amerikába meg alapból nehéz bejutni, nem véletlen, hogy a Xiaomi is csak most kóstolgatja. Ez nem mérce, ilyen szempontból

  • Balzak83

    senior tag

    válasz #16820480 #80 üzenetére

    Coolpad F1-et használtam cseretelefonnak, rendben volt szerintem. Nem volt prémium érzetem, az biztos, de mindennapi használatra elment. Tipikusan az a nem sajnálom, ha leesik kategória. És igen, olcsó volt.

  • Balzak83

    senior tag

    válasz #16820480 #84 üzenetére

    Mondjuk egy miui rendszert felraktam rá, úgy élvezhetőbb volt. Egyébként bug nélkül ment rajta, ezen meg is lepődtem. A maga korában nem volt rossz vétel, hiába Dacia :)
    A Xiaomi egyébként szerintem nagyobb potenciállal bír jelenleg, mint bármelyik másik nagy márka. Az első pár év mindig a feltőkésítésről szól. De ha megnézed, novemberben mit durrgotattak el, az már komoly fejlesztéseket tükröznek. Innentől kezdve futószalagon jönnek majd a különleges csúcstelefonok, és el is fogják vinni őket másodpercek alatt, mint ami most is történt

  • Balzak83

    senior tag

    válasz #16820480 #88 üzenetére

    Nem jól látod a dolgokat. Az eladási darabszám az csak egy vállalati mutató. Emellett még van jópár, amit figyelni kell. Egy nagyon leegyszerűsített példa: Tegyük fel, hogy a Redmi következő generációját mondjuk lefejlesztik $50-ból, ebben benne van a marketing, meg minden, licenszdíjak, stb. Ők eladják 55-ért, keresnek rajta $5-t, Még éppen megéri. Az elfogadott piaci árat jól leverik ebben a kategóriában, elérnek vele 5 millió darab eladást, mert mindenki ezt veszi meg, aki $55-ért akar telefont venni. Akkor ez most jó a cégnek, mondhatjuk? Nem, mert hosszú távon nem biztosítja a stabil eladási darabszámot, mert ha tartani akarom, akkor a következő generációt is ennyiért kell adnom, azon ugyanúgy $5 hasznom lesz. Ezzel el lehet evickélni, de a márka elkönyvelődik $55-os telefonnak, így nem tud nagyobb hasznot később sem rátenni.

    Ellenben náluk a következő történik: Van egy Redmi vonal, best buy, ár/érték bajnok, ez hozza a darabszámot, ez a fejőstehene a cégnek. Van egy MI vonal, ami árban feljebb van pozícionálva, minőségben, anyaghasználatban meg 1-2 dologban többet hoz, mint a Redmi, de nem annyival, amekkora az árrés a két vonal között. A redmi vonal futószalagon hozza az újításokat a középkategóriában, sokkal rövidebb termékéletciklussal dolgoznak, mint a konkurens nagy gyártók, így mindig (kb 2-3 havonta) kihoznak egy ráncfelvarrást.
    A MI vonal pedig szépen elkezdett feljebb pozícionálódni, ez már más típusú rétegnek szól, annak ami a minőséget keresi. Árban is szép lassan emelkedik a termékvonal, úgy ahogyan más gyártóknál is történik. Itt már nem $50 dollárból megy a fejlesztés, de nem is $5 rajta a haszon. A februári MI5 jelenleg kb $250-ért megy online, ennek ráncfelvarrott változata, az S kereken $200-al kerül többe. Nincs benne semmi olyan dolog, ami megérné a $200 felárat, kamerán javítottak, meg akksit növelték. De ez a telefon a sztár kategóriában versenyez, miközben a MI5 lecsúszott fejőstehénnek.

    És itt a lényeg: A $200 felár szépen megy kutatás fejlesztésre, hogy a következő generáció még jobb legyen. Elkezdtek rágyúrni kamerára, kijelzőre, fejlesztik a sáját SoC-t, kerámiaburkolatot (nézd meg a mi5 és a MI Mix bend tesztjét, mi a különbség!!)

    A cég szépen lassan, tudatosan, feljebb lépked a minőségben. Melyik cég csinálta ugyanezt, és az hol tart most? A Huawei. Pont az történt náluk mint amit leírtam, csak ők 1-2 évvel előrébb tartanak. Nézd meg a Mate 9-et, milyen áron kezdett!!! Na oda tart a Xiaomi is árban.

    És még valami. Eddig ugye a távol keletre koncentráltak, Kína, India, ott nagy kultusza van a márkának. Most kezdtek el olyan piacokra belépni, amiken labdába rúghatnak. Idén már jönnek az Official International változatok, megjelent a B20 frekvencia is egy két esetben. Ez már a külső nyitás előjele, de ez sem megy 2 hónap alatt, a külpiacra lépésnek is megvannak a feltételei. Pénz kell hozzá, nagyon sok pénz. Ez egy komoly erőfeszítés, még egy ekkora cégnek is Mert mindent módosítani kell hozzá a marketingtől kezdve a logisztikáig, A termelés irányítást, Licenszek, stb. Meg kell győznöd a saját befektetőidet, hogy érdemes megcsinálni. Egy teljesen új stratégia kell hozzá, és még így sem biztos, hogy sikerülni fog. Meg kell nézni, hogy hol lehet hasznot húzni, hol vannak a piaci rések, ahova beférnek. Ne felejtsük, ők eddig online értékesítettek, de valahol ez nem divat, oda offline hálózatot kell létrehozni, ez megint csak pénz, ami elviszi a hasznot. És az Amerikai piac azért fontos, mert megkerülhetetlen. Ott egyszerűen jelen kell lenni, még akkor is, ha veszteséges. Mert ha ott akarsz lenni, ahol a legnagyobbak, akkor ott teljesíteni kell. De ha ott megállod a helyed, akkor jöhetnek a $200-nál nagyobb hasznok.

  • Balzak83

    senior tag

    válasz #16820480 #93 üzenetére

    Én most megnéztem egy árat. De OK, akkor vesd össze a Mi5-Mi5S-Mi Note 2 árait. A lényeg itt nem a konkrét összegeken volt, Redmit sem kapsz $55-ért, és nyilván nem $5 a haszon rajtuk. Itt a logikán van a lényeg, amit leírtam. Azon, hogy ha fel akarsz építeni egy márkát, akkor nem elsődlegesen a darabszám eladást kell nézned. Azt kell átlátni, hogy az a 3,5-4 millió eladott készüléket miből hozod össze, és azokon mekkora hasznot tudsz elérni, és az hogyan befolyásolja a vállalatod értékét. Melyik a jobb szerinted? Előző évben eladtam 5 millió telefont, átlag mondjuk $20 haszonnal, idén eladtam 3,5 milliót, $45 haszonnal? Ha az eladási darabszám lenne a cél, akkor az Apple bedobta volna a 7-est $500-ért, durván $250-al olcsóbban! Szerinted mi lenne? Vinnék mint a cukrot, a piaci részesedés is megugrana, mindenki örülne, mert nőnek az eladási számok, nő a piaci részesedés? Mindenki örülne, kivéve a részvényes. Mert ugyan mindenben nőnek, kivétel a vállalat értéke, mert az Iphone különlegessége egy nagyon kényes egyensúly eredménye. Az Apple-nél dollárra pontosan tudják, hogy mennyit kell érte kérni. És ha egyszer eladtad az Iphone-t $500-ért, akkor onnatól kezdve, az egy $500-os telefon. És azon az árszinten ragadsz egy jó darabig. A Xiaomi pedig pontosan tudja, hogy az ő brandjük jelenleg mennyit ér, ezért mennyit kérhetnek meg,és mit kell tenni annak érdekében, hogy 1 év múlva úgy keressenek egy készüléken többet, hogy a márka is többet érjen, és az eladási darabszám is stabil maradjon.

  • Balzak83

    senior tag

    válasz #16820480 #96 üzenetére

    Nem feltétlenül kell tőzsde ahhoz, hogy érszvényeseid, befetetőid legyenek. A vállalat értéke pedig több dolog függvénye, pl a vállalati képesség az egyik, hogy hatékonyan termelj, és gazdaságosan. Ebből lesz az alacsony ár. A vállalat márkaarculata pedig ahhoz kell, hogy kinyisd az ollót az önköltség és az eladási ár között.

  • Balzak83

    senior tag

    válasz #86973952 #95 üzenetére

    Most nem ástam bele magam a számokba, de eddig az volt a stratégiájuk, hogy minimális haszonnal adták el a termékeiket, és ugye gyorsan nőttek az eladási mutatók. Ez tipikusan egy agresszív piacralépési stratégia. De innen tovább kell lépni. Azzal, hogy online értékesíteneket, és viszonylag koncentrált területen, a költségeik alacsonyak. Innen nagyon nehéz úgy kitörni, hogy abból jól jöjjenek ki. De szerintem most változtatni fognak. Nem tudom hol kezdik, szerintem a Közel-Kelet, vagy Oroszország logikus lépés lenne, esetleg Dél-Amerika.

    A mobilos üzletág valóban nem mindenkinek jövedelmező, tőkeigényes és viszonylag magas a kutatás-fejlesztésre fordítandó arány a bevételből. Nagyon érezni kell a piaci tendenciákat, és nehéz előre tervezni, ráadásul van 1-2 feltörevő kínai, ami belerondít az összképletbe. Évente 2 frissítési ciklussal kell most már kalkulálni, nagyon gyorsan kell nagyon jót gyártani. Nem véletlen, hogy az utóbbi időben vonulnak ki, még a nagyok is. Ráadásul a piac lassul, ezért olyan hozzáadott értékeket kell előállítani, ami nem megy mindenkinek. A Google pl. most szerintem nagyon ráérzett, merre kell elindulni. Jól csinlják szerintem.

    A Xiaomi is több lábon áll, gyártanak azok is mindent, a szobatermosztáttól a drónig. Ez mondjuk a távol keleten bevált dolog.

  • Balzak83

    senior tag

    válasz #86973952 #105 üzenetére

    Készletezni már nem divat a nagyvállalatoknál, már az autóiparban sem, ami egy jóval összetettebb termelési folyamat, erre találták ki a JIT rendszert.

    Szerintem pont a Xiaomi nem kapkodja el a terjeszkedést, nem véletlen, hogy Európába sem jöttek be idáig, csak viszonteladókkal.

    Az hogy a kínai cégek ki vannak tömve állami forrással, mondhatni általános dolog, se a Google-nél, sem az Apple-nél nem divat leróni a tiszteletet az államkasszánál. Nem véletlen hogy támadás alatt állnak Európában. Emellett az amerikai autógyárak is békén vannak hagyva, pedig hasonlóan környezetszennyező autókat készítenek, mint a VW. Vagy nézd meg az Audit itthon, konkrétan 0 Ft-ot fizet be az államkasszába, mert leírja a K+F-et az adójából. Amire egyébként is fordítana, de azzal, hogy azt Győrben teszi, még jól is jár. Érdekes módon itthon sem verik érte az asztalt, akkor Kínába miért tennék? Kettős mérce van mindenhol.

  • Balzak83

    senior tag

    válasz #86973952 #112 üzenetére

    Igen, erre van a regionális készletezés, De senki nem úgy gyárt, hogy éjjel nappal 3 műszakban mennek a gyártósorok, aztán ha meg nem fogy el, akkor meg pislognak, munkások haza, 2 hónap fizetés nélküli szabadság. A magyar Nokiál is pont így működött, ha nagy volt az igény ,3 műszakban nyomták, de volt, hogy 2 műszak is kiszolgálta az igényeket. Ezt csak úgy tudod, megcsinálni, ha mindig pontosan tudod, mit és mennyit kell gyártanod.
    Nyilván egy kezdőkészletet más eset, ott korábbi igények alapján tudod meg becsülni a darabszámot, de a termék életcuiklusod is az elején van, felszálló ágban.

    A JIT lényege, hogy mindig annyit és oda termelsz, amekkora az igény, erre tartasz fent regionális elosztóközpontokat, értékesítő hálózatot. Készletet, valamennyit te felhalmozhatsz a régiókközpontokban, de csakis annyit amennyi az igény, belekalkulálva esetleges ellátás problémákat (pl. Hanjin bedőlése)

    A G4-esem ennek a tipikus példája, 2015 novemberi gyártás, Január 21-én lett itthon eladva egy webshopban úgy, hogy Angliában lett kereskedelmi forgalomba heyezni. Szűk 2,5 hónap, és ebben szállítás, Vámeljárás, eladás majd újabb szállít, minden benne van. De ugyanez megy a bootloopos alaplapoknál, Októberben nekem olyat rajtak bele, amit előző hónapban gyártottak le. Tudják mekkora az igény, folyamatos az alkatrész utánpótlás.

Új hozzászólás Aktív témák