Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz Duck663 #2 üzenetére

    Csak még emellett lesz száz másik funkció, amit viszont nem lehet ilyen trükközésekkel megoldani, effektek, amik nem geometria alapján számíthatóak. A jelenlegi helyzet az, hogy még sima képernyőn sem tudnak stabilan 1080p @ 60 fps-t, márpedig a 60 az abszolúte minimum egy vr-hoz, de inkább 75-90 az a valós szükséglet. Elég Oculus Rift technikai előadást hallgattam végig ahhoz, hogy tudjam milyen elképesztően számításigényes mindez, és milyen megoldások kellenek ahhoz, hogy a még a kellő fps mellett is csökkenthessék a válaszidőt.

    Szóval most tedd fel a kérdést, hogy képesek lesznek-e minden stabilan legalább 1080p-t 75 fps-sel tolni, a hang és egyéb dolgok mellett, sztereóban (amiben nem minden dolog oldható meg ezzel a gcn kerülővel).

    Jah, szerintem sem.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #4 üzenetére

    Bocs hogy ezt mondom, de ezt már hallottuk párszor, hogy a pc meg a rift mitől szenved, a konzol meg mennyire nem. A valóság meg valahol egész más tud lenni. Szóval én maradok annál, hogy lehet elém tenni olyan modern, csúcs módon kinéző ps4 játékot, ami képes 1080p-t 75 fps-sel tolni sztereóban, olyan késleltetés mellett mint a crescent bay, képpel, hanggal. Ezt ugyanis jelenleg ugyanis csak pc-n láttam, konzolon még közelítőt sem. Jelenleg minden, még az Uncharted 4 sem képes erre, pedig ott aztán már tényleg a nagyon csúcs mindenség jött össze. Abban meg fenntartom a jogot hogy kételkedjek, hogy egy teljes sztereót mindennel, tokkal-vonóval 0 overheaddel le tudna számolni a ps4 (pláne hogy nem minden duplázható 0 erőforrással gcn-en sem, legalábbis nem valós, reális adatokkal), ami alapvető egyáltalán annak lehetőségéhez is, hogy esélyük legyen erre az 1080p @ 75+ fps-re.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Jah, és vegyük hozzá, hogy a fejlesztők jelentős része messze nem olyan képzett mint az ICE csapat. Nem mindenki zseni. Márpedig ahhoz hogy ps4-en akár elméletben is elérhető legyen ez az egész, nagyon a csúcson kell lennie mindenkinek. És itt nem lehet burkolózni azzal, hogy a 30 fps filmszerűbb hatást nyújt.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #7 üzenetére

    Az egy dolog hogy eltérő gondok merülnek fel a két esetben. A megoldás és a végeredmény mindig a lényeges. A felsorolt problémák egy részét pedig már most is megoldja a mantle, és később a dx12.

    " Ezért vannak már az Oculus előtt kutatásban, miközben jóval később kezdték"
    Erről esetleg van valami konkrét bizonyítékod? Csak mert megintcsak azt látom, hogy mennyi új területet kutatott ki az Oculus, a sony meg... nos nem igazán. Mindamellett hogy bizony a sony már jócskán sok évvel korábban kezdett a vr-ral foglalkozni :)

    Szóval még mindig azt mondom, hol vannak a bizonyítékok, és hol vannak a valós eredmények. Mert jelenleg még csak feltételezéseket és mesét látok, egyetlen, ismétlem egyetlen olyan dolgot sem, ami egyáltalán ebbe az irányba mutatna.

    Mert lehet hogy a sony birtokolja a teljes rendszert, de az 1152 gcn mag az ennyi marad, az 1,8 tflops elméleti maximális fizikai számítási kapacitás az is ennyi marad, és a 32 ROP is 32 marad, a 72 TMU is 72. Ezekből nincs az az api, közelség, stb ami ennél többet tudna kihozni.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #9 üzenetére

    A "nincs tervben" azért nem feltétlen igaz

    Most jelenleg az élménybeszámolók alapján a morpheus sok szempontból kb olyan élmény, mint a dk2. Csak az Oculus már nem ott tart. Már rég nem.

    Az oculus számtalan más dolgot is kutat mellette, pl ugye a nimble féle kéztrackingtől kezdve a megfelelő kontroll megoldásokat. A hangja jelenleg is átkozott jó térhangzás, 20 fokkal nagyobb a látótere, stb. Még mindig nem látom, hol is vannak igazán lemaradva.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #11 üzenetére

    "Beszélni valamiről, és mutatni róla valamit két külön dolog."
    Pontosan ezért tartom ennyire sokra, hogy a riftről nem csak beszélnek, hanem rengetegen próbálhatták már ki saját kezűleg, és egyre inkább szuperlatívuszokban beszélnek róla.

    "Sajnos a Rift hangélménye nem elég jó. "
    Ezt akkor mondd el azoknak is, akik próbálták, és észre se vették, annyira természetesnek hatott számukra a térhangzás. De megintcsak százak, ezrek próbálták, rengeteg élménybeszámoló van már a crescent bay-ről is, és köszönik szépen, azok is fényévnyi ugrásokat látnak, akiknek már nem újdonság a vr.

    "Ha megkérdezed tőlük, hogy milyen hangrendszer lesz alatta válaszolni fognak, ha megkérdezed, hogy milyen leképzőt kell írni, akkor válaszolni fognak."
    Persze... Mert kb 1 lehetőségük van, semmi más. Mást, jobbat akarsz mint a trueaudio? sorry, ez van. Akarsz realtime ujjdetektálást? Sorry, ez van. És még sorolhatnám. Ami van, azt használd, mert nincs más. Kész, pont.

    A modern VR még elképesztően új dolog, mint technikailag, mind játékmenetileg vagy élményileg, minden változni fog vele és általa, sőt tőle. Ehhez képest az egyik platform technikailag limitált fejlődésre képes csak, míg a másik sokkal dinamikusabban fejlődik. Ennél többet szerintem nem lehet erről elmondani. Térjünk vissza erre akkor, amikor ténylegesen itt lesznek, és kiderül, melyik is lohol minőségben a másik után (nem, nem a kijövetel ideje számít, ha az számítana, az oculus már jöhetett volna a dk2-vel is, azt is úgy vették volna mint a cukrot)

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz #57638400 #14 üzenetére

    A cell más volt. A fejlesztők számára ismeretlenebb architektúra, meredekebb tanulási görbe. És az a "mi mindent kifacsartak" is arra volt csak jó, hogy pár évig tartsák magukat a pc-vel szemben. Utóbbi az utolsó pár évben malmozhatott ennek köszönhetően. Köszi, ezt ezúttal kihagynám...

    "De eljön még az idő"
    Az idő sosem mellettük dolgozik. Az idő ahogy telik, csak a hardverek avulnak el. Ma egy 290X-ben 2816 gcn mag van, holnap a 390x-ben már lehet hogy 4096 lesz, 1-2 éven belül meg lehet hogy 6-7 ezer, hbm memóriával meg gddr5-nél 5x gyorsabb ramokkal. És még mindig nem fogunk a konzolok élettartamának felénél járni.

    A mai viszonyok pedig pontosan hogy elég jók már ahhoz, hogy próbálgassák a vr-t. :)

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Sir Ny #17 üzenetére

    A gépigény elsősorban a megjelenített grafika minőségétől fog függeni. Tehát egy szobában ha van egy darab doboz, és azt egy darab fényforrás világítja meg, akkor az gyors lesz gyenge gépen is. És az immersion factor miatt bizony korán sem lesz zavaró a látvány, Abrash anekdotázott az egyik egyetemi technikai előadásán arról, hogy egy pallós teszten, ahol a palló a magasban volt elhelyezve és ahol a látvány technikai értelemben gagyi volt, a textúrák alacsony felbontásúak, a jelenet egyszerű, a bevilágítás mint olyan pedig szinte nem létezett, először érezte azt, hogy nem mer rálépni mert tériszonya volt. Mert onnantól hogy kellően alacsony a késleltetés, kellően pontos a mozgás leképezés, megjön a "presence" érzés, az hogy jelen vagy, és az agyad készségesen elkezdi elhinni. Onnantól már nem azt kell mondogatnod az agyadnak hogy ott vagy, hanem hogy nem vagy ott :)

    Szóval nem feltétlen kell crysis 5 grafika vr-hoz hogy az ember agya elhigyje amit lát, de persze hozzátesz erősen.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #19 üzenetére

    Nem azt mondtam, hogy már tökéletesen ismerik. Azt mondtam, hogy sokkal jobban ismerik már most. Elvégre gcn sem újdonság, számos olyan dolgot kaptak amit ők maguk kértek ilyenre. Sokkal előrébbről indulnak, mint a cell megjelenése esetén. Tehát ezt most mondok egy számot, lehet úgy ismerik már most vagy 2 év után (ugye már megjelenés előtt kaptak devkiteket), mint a cellt 3-4 után. Nem kell sok olyan dolgot megtanulniuk és megírniuk, nem olyan nehéz a "felszállás", mint a cellnél volt. A cellnél is csak később jöttek a nagyon specifikus megoldások, ahogy itt is még előttünk állnak, csak épp ott több idő kellett előtte hozzá, mint itt. Akárhogy is nézem, hamarabb jutunk oda hogy a fejlesztők tisztes tudást birtokolnak és igyekeznek maxra járatni, mint régebben. Tehát az állításom helytálló, miszerint az más helyzet volt.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz olbaidhun #21 üzenetére

    Persze, bár a portal pont az a játék lehet, amiben a teleportálgatással lehet elég rendesen össze lehetne zavarni az agyat (ahogy amúgy az életben is ha lenne teleport :D). Szóval az biztos hogy érdekes lenne. Vagy egy Prey-szerű játék, ahol van hogy bemész egy térkapun, és sokkal kisebbként jösz ki máshol :) Biztos bizarr lenne.

    Én azért elsőnek valami jó horrort próbálnék ki :) Az Alien Isolation is durva lehet, mert alapból is elég paráztató, ráadásul maga a játék is remekül megy gyengébb gépeken is.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák