Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz schawo #199 üzenetére

    300 bar-os égőtér nyomás mellett stabilan működő hajtóművet még senki sem épített, a rekorderek a szovjet / orosz RD-170 / RD-180 / RD-190 család, ~210-250 bar-al, változattól függően. Azokkal viszont az a baj, hogy a tolóerő/tömeg arányuk valahol 70 és 90 között megállt, a brutális égőtér nyomás ellenére - mert kellően masszívra kell építeni őket. Vannak nagyon-nagyon jó tolóerő/tömeg arányú rakétahajtóművek, mint a Merlin-1D, az NK-33A vagy az RD-275M, ezek mind 130 feletti értéket tudnak. Viszont az égőtér-nyomásuk 90-165 bar közötti - vagyis úgy érik el a jó tolóerő/tömeg arányt, hogy relatíve kis égőtér-nyomáson üzemelve nem kell annyira masszívra építeni őket.

    A 300 baros égőtér nyomás és a hatalmas tolóerő/tömeg arány, amit Musk szeretne elérni már a fizika határait feszegeti, hiszen egyszerre masszívabbnak kell lennie, mint a Merlin volt, és közben hasonlóan könnyűnek kell maradnia. Ráadásul sokszor újrafelhasználható hajtóműről lenne szó...

    A 250 baros érték, amit most kitűztek célnak is egy eléggé magas léc. A Merlin esetén valóban nagyon komoly fejlődést mutattak fel, de ehhez az is kellett, hogy a Merlin eredetileg egy "low-end" hajtóműnek indult, majd menet közben, ahogy egyre több és több pénz lett a fejlesztésre, egyre jobb gyártástechnológiákat vethettek be, és elérték a mostani szintet. De innen már nem nagyon tud hova fejlődni a Merlin. Legalábbis ha semmiből nem akar leadni...

    Tom Mueller egy zseni, Musk megfogta az isten lábát, hogy felkarolta és megtette a SpaceX hajtóműtervezőjének, mert tényleg kivételes mérnök... Nem mondom, hogy nem képes megvalósítani a 300 baros Raptort, mert amilyen szerencsés vagyok, jövőre már el is érné, és onnantól napjában kétszer ezt vágnád a fejemhez. :DDD

    De ez egy olyan volumenű fejlődés lenne, amihez képest a Merlin-1A és a Merlin-1D+ közötti fejlődés laza bakugrásnak minősül...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák