- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Mobil flották
- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
Hirdetés
-
Master Detective Archives: Rain Code - Rövid előzetesen az új kiadás
gp A korábban Switch-re megjelent játék a nyáron újabb platformokra is ellátogat.
-
67 wattos gyorstöltés és Leica kamerák a Xiaomi kagylóján?
ma Megkérdőjelezhető hitelességű fotó és valós hitelesítési adatok a Mix Flipről.
-
ROG Ally X néven jön az ASUS kézikonzoljának frissítése
ph A fejlesztést a Computexen leplezi majd le a cég, de nagyjából lehet tudni, hogy mit hoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
300 bar-os égőtér nyomás mellett stabilan működő hajtóművet még senki sem épített, a rekorderek a szovjet / orosz RD-170 / RD-180 / RD-190 család, ~210-250 bar-al, változattól függően. Azokkal viszont az a baj, hogy a tolóerő/tömeg arányuk valahol 70 és 90 között megállt, a brutális égőtér nyomás ellenére - mert kellően masszívra kell építeni őket. Vannak nagyon-nagyon jó tolóerő/tömeg arányú rakétahajtóművek, mint a Merlin-1D, az NK-33A vagy az RD-275M, ezek mind 130 feletti értéket tudnak. Viszont az égőtér-nyomásuk 90-165 bar közötti - vagyis úgy érik el a jó tolóerő/tömeg arányt, hogy relatíve kis égőtér-nyomáson üzemelve nem kell annyira masszívra építeni őket.
A 300 baros égőtér nyomás és a hatalmas tolóerő/tömeg arány, amit Musk szeretne elérni már a fizika határait feszegeti, hiszen egyszerre masszívabbnak kell lennie, mint a Merlin volt, és közben hasonlóan könnyűnek kell maradnia. Ráadásul sokszor újrafelhasználható hajtóműről lenne szó...
A 250 baros érték, amit most kitűztek célnak is egy eléggé magas léc. A Merlin esetén valóban nagyon komoly fejlődést mutattak fel, de ehhez az is kellett, hogy a Merlin eredetileg egy "low-end" hajtóműnek indult, majd menet közben, ahogy egyre több és több pénz lett a fejlesztésre, egyre jobb gyártástechnológiákat vethettek be, és elérték a mostani szintet. De innen már nem nagyon tud hova fejlődni a Merlin. Legalábbis ha semmiből nem akar leadni...
Tom Mueller egy zseni, Musk megfogta az isten lábát, hogy felkarolta és megtette a SpaceX hajtóműtervezőjének, mert tényleg kivételes mérnök... Nem mondom, hogy nem képes megvalósítani a 300 baros Raptort, mert amilyen szerencsés vagyok, jövőre már el is érné, és onnantól napjában kétszer ezt vágnád a fejemhez.
De ez egy olyan volumenű fejlődés lenne, amihez képest a Merlin-1A és a Merlin-1D+ közötti fejlődés laza bakugrásnak minősül...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Cyberpunk 2077
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Egérpad topik
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Xbox Series X|S
- Algieba: Aurora borealis
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Crucial 32GB KIT DDR4 3200MHz CL16 Ballistix Red RGB (Utánvétes Foxpost az árban!)
- Apple iPhone 13 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple Watch Series 7 45mm GPS+Cellular, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone SE 2022 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Teljesen új Xiaomi 13T Pro 12/512GB DS (5G) Black eladó (bontatlan+garancia)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest