- MIUI / HyperOS topik
- Mobil flották
- Magisk
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #3148 üzenetére
Nem értettelek félre, a motor generáció váltás miatt mondtam le a 2020-asról, a 2019-es viszont elég olcsó, hogy úgy érezzem megéri anyagilag azt megvenni. (Scott meg ugye szintén már új generációs bosch mototrral van)
Köszi a magyarázatot! Érdekes, hogy régebben az sem zavart ha a gyerek S-es bringáját viszem, most meg az is zavar ha a régebbi M-es bringámmal kell menjek. Úgy látsik ahogy kejönnire jobban kiérzem a különbséégt is. Megint tesztnapot kéne megvárni (és most először tudatosan próbálgatni a bringákat), de nagyon türelmetlen vagyokKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
Ez van ha az ember elkezd belebonyolódni, megnéztem ezt a videót, nem is értem miért most jött ki ezzel a az EMBN csatorna, csomó már nem is rendelhető. Köztük a Radon sem, semelyik felszereltség, csak XL-ben esetleg, az is drágább mint a Rdon oldalán a listaár, na ilyet sem láttam még. De hogy a csúcsmodell SRAm vezetéknélkülivel 65000 eur volt, míg pl KTM-nél ez 10000 feletti áron van. A full XT szettes 5000-en belül, na azt nagyon bírnám. Érdekes, hogy Canyon-tól nem is jönnek be magyarként az e-mtb-ok, csak pl olasz oldalon, ezt nem tudja valaki miért?
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Őszintén szólva én most per pillanat mindegyik e-bike-ról lebeszélnélek, annak fényében, hogy 2 hónap múlva itt az új Shimano, persze ez nem jelenti azt, hogy igazam van, mert simán lehet, hogy annyival nem lesz jobb, hogy megérje rá várni, vagy az árazása lesz túl magas. Ez benne van, de ugyan úgy az is benne van, hogy megint a piac elé kerülnek és összehozzák az egyik legjobb motort. És még az is lehet, hogy az árazása sem lesz rossz. Akor meg szívhatod a fogad, hogy miért nem vártál és elköltöttél 4-5 ezer euro-t. Szóval nehéz most jó döntést hozni. Ha most mindenképpen venni akarsz, akkor a 2020-as annyiból jobb, hogy frissebb a geometriája. Feltételezem, hogy pl a Commencal-nal maradva, a 2021-es Meta power geometriára nem nagyon lesz más mint a 20-as, csak megkapja az új motor és a nagyobb akkut. Így a 20-as modellel annyira nem leszel lemaradva a 21-hez képest, de a 20-as előtti Commencal ma már igen elavult geometriával rendelkezik, a Scott megint csak furcsa.
Az elektromos váltó baromi jó dolog, valóban. Talán egy össztelós e-bike-nál van leginkább létjogosultsága. Rengeteget lehet szívni az elkoszolódó, dörzsölődő, megtörő bovdenházakkal, aminek a cseréje rohadtul macerás egy ilyen gépnél, általában a motort is ki kell venni ha ki akarod cserélni. és egy 11/12-es váltórendszer már annyira érzékeny, hogy a legkisebb koszolódás, szorulás már kihatással lesz a váltás minőségére. Épp ezért ha meg akarod magad kímélni egy ultra nagy szopástól, akkor az új e-bike-ot vagy elektromos váltóval veszed, vagy belekalkulálod az árába az elektromos váltórendszert. Én biztos, hogy nem akarok váltóbovdent látni a leendő E-Enduro kerékpáromon.
Én megvárom az új Shimano-t, ha jó lesz, akkor az lesz, ha nem akkor meg valami bosch gen 4. Bár gyanítom, hogy ütős lesz az új Shimano.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #3154 üzenetére
Köszi!
Radon hoz mit szólsz, EMBN szerint is nagyon jó vétel....lenne ha kapható lenne (geo is tetszett nekik), de gondolom tőlük is jön a 2021-es ősszel? (nem az elektromos váltóst venném, klassz nagyon, de nekem bőven jó lenne egy slx, vagy xt set-es bringa, többit inkább elbringáznám)[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
baluka
tag
Tavaly szeptemberben vettem a bringámat, ezt a modellt:
akkor 3700 Euróra volt leárazva, emellett sikerült megegyeznem a kereskedéssel hogy anyagárban átépítik a váltást DI2-re, vagyis elektromosra, ehhez kellett elsősorban a XT Di2 RD-M8050-GS DI2-es hátsó váltó 250 Euróért, illetve vezetékek és a váltókar nagyjából 100 Euróért, akksi ugyebár nem kellett mert ebike esetében ez már eleve jelen van. A rendszert meg kellett még "tanítani" a DI2-re, mivel a gyárból analóg váltóval jött ki és erre is volt felprogramozva, de ez rutin szintű dolog, az STunlocker is tudja.
Előtte csak tesztbringán használtam DI2-őt, igazán élesben tehát csak az új Focusomon tudtam kipróbálni, de nagyon meggyőzött hihetetlen pontosságával, gyorsaságával, arról nem is beszélve hogy tökéletesen integrálódik a Steps rendszerbe, a kijelzőn látom az aktuális fokozatot 1-től 11-ig, aminek sorrendje testreszabható az Etube appon keresztül, gondolok itt arra hogy az 1-es legyen a legkisebb fogszámú fokozat vagy fordítva ill a váltókar gombjai is felcserélhetőek, magyarul hogy az alsót nyomva felfele váltson vagy lefele vica versa.
Ezzel a felállással a rendszerem okosabb lett az analóghoz képest, mivel a vezérlő szoftver pontosan tudja a DI2 jelei alapján hogy melyik fokozatban vagyok és ehhez mérten tudja még pontosabban adagolni a rásegítést, természetesen az aktuálisan kiválasztott rásegítési fokozat ill a cadencia figyelembevítelével.
Egy aprócska hátrány lehet: ha nincs bekapcsolva a rendszer akkor nem tudok váltani, de ez egészen extrém helyzetet feltételez, mivel nem bekapcsolt ebike-on tekerni eleve értelmetlenség, ilyenkor ugyebár nem működik a kijelző sem, tehát nincs sebesség, távolság stb mérés, rögzítés sem. Ez nem egyenlő azzal hogy rásegítés nélkül akarok tekerni, mivel ilyen esetben simán kikapcsolom a rásegítést de attól még a rendszer be van kapcsolva. Persze jogos lehet a felvetés hogy mi van akkor ha lemerül az akksi, ez is megoldott mivel az akksi csontra soha nem merül le, annyi kraft mindig marad benne hogy a rendszer működjön, ezáltal a váltás is, csupán a résegítés nem működik, off-ról nem lehet feljebb pöckölni. -
Runner_fxr
Ármester
Biztos jó gép a Canyon, a láncvillája nagyon rövid, jól fordulhat, de nekem ennél egy kicsit hosszabb építésű bringa kéne. Az L-es lenne jó hosszban, de annak már 48 centis a nyeregvázcsöve, ami azért nekem magas a 178 centimhez. Laposabb fejcső kéne, legalább 65 fokos, 29"-es kerékkel szeretném elöl-hátul, nem kell a felemás kerék és a rugóút is minimum 160mm e+h. Nagyjából ezek a paraméterek, én az Orbea-t néztem ki magamnak. A 20-as modellek sajnos már elfogytak, így erről átmenetileg letettem, de ha nem annyira jönnek be a 21-es új shimano-s gépek, akkor a 21-es Orbea-k közöl szívesen választanék, ebből az L-es méret pont ideális lenne. [link]
Majd ha Te is megszívod a váltóbovdennel és szarakodni fog a váltásod, rájössz miről beszéltem. Szedheted szét darabokra a bringát egy szaros bovdenház csere miatt. A modern Enduro vázakon a bovden elvezetése kb végig rejtett, van ahol még a láncvillába is befűzik, és a legmacerásabb része a motor körül, mert a motor felett fut a bovdenház, illetve a forgáspontoknál ki szokott bújni, ahol megtörhet, feszülhet és dörzsölheti a vázat, több esetben kellett nekem megoldani azt, ami a gyárban nem sikerült, jelen esetben azt, hogy a váltó bovdenház ne dörzsölje a vázat rugózáskor. Egy ilyen bonyolult modern vázon a váltó bovden ház egy állandó odafigyelést és szarakodást jelent! Én kb mindegyik bringámmal megszívtam, egyedül a Bergamont-al nem, mert ott még kívül futott a váltó bovdenház. Minden más esetben csak a motor kivételével tudod behúzni az újat. Egy elektromos váltóval minden szopástól megszabadulsz. Bár a Di2-nek is van kábele, de az olyan vékonyka és olyan rugalmas, hogy semmilyen problémát nem tud okozni.
baluka: Nagyon jó döntés volt a Di2, ár/értékben kiváló választás. Bár nekem a Sram AXS jobban bejön, igaz drágább is, nem kevéssel. Szerintem hamarosan a Shimano is előjön egy vezeték nélküli MTB váltással a 12 sebességes rendszerekhez.
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #3157 üzenetére
Canyon -t nézted, vagy Radon-t, csak véletlenül írtál Canyont?
Strezi az első esésnél törte a dropper elemtartóját, az ilyen rezsiköltségeket nehezen viselném ő meg vett egy új ugyanilyen droppert[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
janakbacsi
őstag
ha a gyári 46-os első bafang lánckereket le akarom cserélni ilyenre [link], akkor az elektronikát is módosítani kell amiatt, hogy 46 helyett 52-es lesz a kerék?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
big-J
őstag
válasz janakbacsi #3159 üzenetére
Mivel kerekszenzor van, barmi ami koztesen tortenik, nem szamit.
Amugy ha a motornak es a hajtaslancodnak akarsz jot, minel kisebbre csereled, a 42t az, amin meg van offset. Idealis esetben a labad jar rendesen amikor hajtod (90 vagy folotti cadence) , ha gazkarozol pedig maximum fordulatszamon vagy.
Itt lennebb irjak a mereteknek az offseteket, de ha nagyobbat vennel megis, jarj utana, hogy befer e a cangaba. -
big-J
őstag
válasz janakbacsi #3161 üzenetére
Ezek a fogasok tanyer alakuak, a fogak vissza mennek a lancvilla fele(a gyari is) . Az offset azt mutatja mennyit hajlik a lancvilla iranyaba. Idealis esetben a kazetta kozepevonalaban van az elso fogasod vonala. A kulonbozo offsetekkel lehet kozelebb jutni hozza. Ha tul kozel van, tavtartot is lehet szerezni.
Erdekes meg az is, ha kifele kanyarodik a lancvilla(altalaban ugy van) , nagyobb fogassal kissebb offsetre lesz lehetoseged, mert a ket darab hamarabb talalkozik.
https://lekkie.bike/product/chainring_spacers/
https://lunacycle.com/lekkie-bling-ring-spacer-for-bbs02/[link]
Itt 3perctol errol papolnak meg mutogatnak.[ Szerkesztve ]
-
janakbacsi
őstag
ez a shift sensor mennyire elegedhetetlen része a rendszernek? [link] ugyanis én nem építettem be. származik majd ebből később valamilyen problémám?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
big-J
őstag
válasz janakbacsi #3163 üzenetére
Rohadtul semmi ertelme. Orulj neki hogy kevesebb kacat van ami tonkremehet. Vedd el hajtast/gazt amikor valtasz. Kesz a szenzor. Ingyen van, 0 gramm, es sosem megy tonkre.
-
ttrap
tag
válasz janakbacsi #3163 üzenetére
Nem feltétlenül örül a teljes hajtásrendszer, ha a váltás közben van rajta terhelés. A váltáshoz szükség van a tekerésre, de ekkor lehetőleg kisebb terheléssel kellene tekerni, jó ha nem megy a motor. Tehát olyankor vagy teljesen kikapcsolod a rásegítést, vagy esetleg a váltásnál enyhén behúzod a féket hogy a fékszenzor már érzékel, de a fék még nem fog "kuplungolsz".
Én felraktam a szenzort. Az a pár gramm és forint már lényegtelen a motor szett tömegéhez és árához képest. De persze valóban el lehet lenni nélküle, ezért nem része általában az átalakító szetteknek.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Somatom #3166 üzenetére
Szerintem attol fugg, be van e kotve a motorba. Van olyan motor kijelzo, ami irja az elektromos valto fokozatat is, na az biztos elveszi.
De mas motorokba ha jol tudom van valami automatikus valtas felismeres csak naturba, annak mindegy hogy milyen a valto.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Na, a végére csak sikerült összhangba kerülnöm a Bergusonnal. Írtam nekik, válaszoltak, hogy mehetek a bringáért. Kész volt amikorra megbeszéltük, gariba megcsinál(tat)ták, úgyhogy bódottá van. Remélem, holnap is az lesz, nem ereszt le a teló!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
big-J
őstag
válasz coolabácsi #3171 üzenetére
A tsdz kisebb es konnyebb egy bbs02 bafangnal, de eroben 2/3-a. Viszont van benne nyomatekszenzor. A 500w es 750w valtozat, valoszinuleg csak programozasban, de lehet csak beallitasban kulonbozik, de ugyanannyi az ara igy semmi ertelme a gyengebbet venni, akksi elbirja. A gyari ebike-ok csinaltak 550-700w -ot mar par eve, annal nem akarsz gyengebbet.
Amugy van erre a motorra nyilt forraskodu kozosseg alapu szoftver, azzal kezelni tud 52v-os akksikat is, meg viselkesesben is megjobban hasonlitani fog gyariakra. Mondjuk ahhoz 860c, 850c vagy sw102 kijelzot ajanlanak, az meg itt nincs a listaban.
[link][ Szerkesztve ]
-
coolabácsi
tag
igazad van, 750W egy ár az 500-al.Későbbiekben lehet szóba jön a firmware mókolás is, biztató , ha össze jön a projekt.
Egy kis parám viszont van a motorral kapcsolatban:
Szerintem túl magas a váz alján a bowden vezető,de gondolom hogy abból lehet venni alacsonyabbat.A másik a dolog ,ahol ki vannak vezetve a -bowdenek ,- fékcső. Az a váz rész "cső vég" nem lesz e útba
Lemértem az aksi helyét , az befér. Közben meg alánéztem a bringának és elbizonytalanodtam.
-
big-J
őstag
válasz coolabácsi #3173 üzenetére
Mik azok a cso vegek, egy kicsit messzebbről jo lenne egy kep. Ezeket a bowdentartokat le lehet venni, es a hatrameno kábeleket mashova tenni.
A bb fal vastagsaga fog majd szamitani. Alubol van? -
coolabácsi
tag
Csináltam képet, remélem látható amire gondolok.
Erre a "váz -cső végre" gondoltam, nem találtam jobb nevet
Hogy attól befér e a motor
Alu.váz igen.
Akkor ha jól értem, tegyük fel a váztól befér a motor: vázon kívül kell vinnem a fékcsövet és a hátsó váltóbowdent, az első váltó meg ugye megszűnik -azt simán kíhúzom.
Köszönöm a törődést ![ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #3157 üzenetére
Na végül döntöttem, és megrendeltem a 2019-es Commencal-t. Kezdésre, akár évekre is jó lesz nekem.
3 napot kölcsön volt nálunk egy barátomnak a 3 éves KTM Kapohoo-ja. Feleségem használta mindkét 80km-es túrán (XL-s méret, feleségem 163 cm magas ). Nagyon jól kiegyenlítette a különbséget köztünk, sőt azt mondta kicsit túlzás is volt neki a segítség (tour fokozatban), mert fizikálisan alig fáradt el. De ő 100 km-t síkon simán teker, illetve 60km-t is ha van 6-800m szint akkor is. Itt most 80 km-t mentünk mindkét nap, 850m körüli szinttel, én analoggal, ki is készültem, mert folyamatosan a sarkamban volt, én meg nem vettem figyelembe, hogy miért, és tekertem mint a güzü
Szóval a terv, ha ugrálni megyek, akkor ciszem a Commencal-t, ha feleségemmel túrázni, akkor ő viszi, én meg megyek az analoggal. Sztorit is azért írtam, hogy pl erre is nagyon jó egy ebike, hogy kiegyenlítse a különbséget két ember között, és mehessenek együtt egy komolyabb túrát is.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
big-J
őstag
válasz coolabácsi #3175 üzenetére
Szerintem befer, olyan 140 fokod van szabadon, ebbe a videoba jol lotyog amikor felteszi 3:55 nel.
Ha nem fer be kapasbol, minimalis reszeles kell, de annyi.
[link]Ezek a helyenkent lecsupaszitott bowdenek amugy sem menok mar, hazzal egyutt viszik vegig, azt meg mindegy hova rogzited.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
StLui
veterán
válasz bulikavagyok #3178 üzenetére
Köszi, úgy éreztem nem ér meg +2000 eur-t és a várakozást az új modell. Igyekszem majd képet felrakni. 2 hét kb, Andorraból postázzák, Fedex hozza, egyből hozzám. Remélem mihamarabb itt lesz, mert eladtam otthonról szinte minden bringát, csak egy D van a fiamnak, meg nekem az L-es Speci stumpi, amit egyébként imád a feleségem, így nekem kellet a közös túrákon az M-es Fosus-szal menni
Cube megvan még? Vagy már cserélted?Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
nagyúr
Megvan még, télen fogom cserélni! Idén sajnos alig tudtam menni vele eü. okok miatt. Egy negyedik generációs Bosch motorosat szeretnék helyette, ősztől figyelem majd az akciókat. Még azon agyalok, h rugóútban feljebb lépjek-e eggyel?! Amúgy már a vevőm is megvan rá.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Két kérdésem lenne, hátha valaki tudja a választ:
Ha egy 25km/h-nál leszabályzó motort felokosítok 45KM/h-ra, és kötök rá biztosítást, a megfelelő védőeszközökkel használható legálisan mint S-pedelec, vagy csak a gyárilag 45-re kalibrált bringák használhatóak így közúton?!
Másik kérdésem, hogy (pl. egy Bafang vagy bármilyen más márka) csak a középmotorok tudnak 45-ig rásegíteni, vagy esetleg van olyan agymotor is ami képes erre?
-
Somatom
veterán
Nem tudsz rá biztosítást kötni. Ha 25 felett tud, akkor nem kerékpár, tehát a kerékpáros biztosítás nem vonatkozik rá. Közúti forgalomban kötelező felelősségbiztosítás kéne rá. Ilyet viszont azért nem tudsz kötni, mert nincs megfelelő, hivatalos kategóriabesorolása (pl. SM).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
StLui
veterán
Köszi!
L-es, M-es már egyértelműen kicsi, bármilyen bringát próbáltam, akár ebike, akár analog. Próbálgattam M-est is, elmegyek vele simán, elmentem a fiam RR520-ával is ami S-es volt, de kicsinek érzem az M-est is. Sőt most már érzem a bringák közötti nagyobb , egyéb különbségeket is, pl Kapohoo-t amit vittünk brutál trekkinges geo-nak éreztem, holott amikor vette 3 éve a barátom akkor azt gondoltam egy mindenen átmenő szuper tankKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Kroni1
veterán
Egy korábbi gen-es Performance Line-os, vagy egy Shimano 7000-el szerelt Skoda bringát ajánlanátok inkább ingázás+alkalmi lightos terepbringázás célokra?! Az én méretemben ez a kettő van most a látókörömben, amire lenne pénzem használtan, illetve még egy Brose hátsó agymotoros Rockrider 500, de az leginkább csak a nagyon kedvező ára miatt jött szóba. Leginkább a 7000-est gondolnám megfelelő választásnak. Mit gondoltok?
StLui: Gratula a bringához, sok örömöt vele! Hány cm vagy ha megkérdezhetem? Én 183 vagyok, és bár tudom bringafüggő is, de nekem is azt hiszem az L lesz a megfelelő, az XL-est meg már kicsit nagynak gondolom..
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
183, és M-es bringát vettem 2016 őszén, mint első összteleszkópos enduró. Előtte egy sima monitm és trekkingem volt. Addig mindenki azt írta, hogy ha a két méret között vagyok fully-ból a kisebbet kell vennem. Megvettem onnantól mindenki "leh.lyézet", hogy miért kicsit vettem XL is élhető, de szerintem az már nagy kicsit, bár lehet típus, márka függő. A 183 cm sok helyen az M felső határa, és az L alsó határa.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Somatom
veterán
Érdekes ez a Berguson. Kedden viszem a következő telójavításra, mert az előző nem sikerült. Megkérdezték, hogy szeretnék-e cserebringát. Nemet mondtam, de kedden kíváncsiságból rákérdezek, hogy mit adtak volna az E-One Twenty helyett.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Kasya
nagyúr
Nezegetem a hardtail kinalot, es azt latom, hogy eleg valtozo a felhozatal. Amin meglepodtem, hogy KTM "legdragabb" modellje is csak SLX felszereltsegu. Arban kozel van a Cube is, de ott XT-vel is operalnak.
A KTM nem favotizalja a hardtail portfoliojat, hogy XT-vel szereljen? Vagy az XT nem ad annyit egy ebike alatt?
KTM Macina
Cube Reaction
Ami viszont nagyon megtetszett, az a Cube Elite. nem csak formara tetszik jobban, mint a KTM, de az arkulonbozet nem tunik olyan veszesnek, ha azt nezem, hogy az elobbi modelleknel 3 kg-mal konnyebb es XT-vel szertelt.
Mit gondoltok ezekrol? -
Lemaitre
tag
Sziasztok!
Adott lenne egy Decathlon-os Rockrider ST520 Bringa amelyre vettem egy hátsó HUB-os 3000 wattos e-bike kitet, amelyhez az akksim jövőhéten hétfőn érkezik, és azt szeretném kérdezni, hogy erre milyen kötelezőt is kellene majd megkötnöm (gondolom ez már segédmotoros kategória lesz), ha egyáltalán kell illetve lehet-e. (B-s jogosítványom természetesen van, sisakra még várok mivel nemrég rendeltem azt is). Ha ez számít pedál assist móddal el van látva, illetve gázkarral is, speed limitet pedig be lehet állítani bármennyire.Brolex
-
big-J
őstag
válasz Lemaitre #3191 üzenetére
Elvileg segedmotoros sisak kell, meg biztositas, elso lampa. Tipusbizonyitvanyt ha jol tudom nem is viszik maguknal az emberek, igy nem szokott a rendor kerni. Melleny, elsosegely csomag elvileg kell.
Amugy ha nem ugy mesz mint egy idiota akkor biciklinek fognak nezni, ha meg balestet okozol akkor meg mindegy, igen el kaszalnak. -
Joshi
titán
válasz Lemaitre #3191 üzenetére
Fölösleges bármilyen biztosítást kötni erre, sokan a 125 köbös motort 50 köbösként használják. Ha gyorsan mész akkor csak arra figyelj hogy épségben hazaérj. A bicajos sisak meg a sima binyóra se árt, főleg ha hosszabb túrára megy az ember. Ami még nagyon fontos, lehetőleg bicikli úton közlekedj és a legritkábban merészkedj közútra.
Ma én is repesztettem vagy 40-el a bicóval, de mindig csak olyan helyen, ahol biztonságosnak éreztem. Ez a lényeg.
-
big-J
őstag
Sisakrol jut eszembe, a motoros sisakok jo otletek de melegebbek, ugy vannak tervezve hogy 50-110 kozott legyen valami szellozes, nem 10-50 kozott.
Terep motor sisakok mar inkabb de akkor szem vedot kell szerezni. Nekem motoros 3/4ed sisaom van (bell broozer) ez beepitett uveges meg elmegy bicilis sisaknak is.Smkps biztositas evi 3 ezer, ha csak egy kicsit is nyugodtabban mesz miatta, mar megerte, azert elo tudsz rantani valamit a kalabpol ha felig komolyan megkerdik. En mar egy sereg rendor mellett elmentem, amikor lattam hogy neztek inkabb kivancsisagbol volt, akik meg allo helyzetbe lattak ismeros rendorok, azok csak rohogtek rajt a masik meg ment egy kort.
Nyilvan ha azt latjak valami suletlenseget csinalsz nem lenne mar jo kedvuk. Ma feltoltam vonatra, elmentem sopron DH-ra, oda is beengedtek, elotte dombokon park orok, meg mas se szoltak semmit, tekerni kell olyankor.
De nem lesz ez mindig igy, egyre tobb elektromos motor lesz, ebike, es ahogy most 50et hazudnak 125 helyett, azokon nincs CC, igy lassan majd 4kw-ot fognak hazudni 20kw helyett. Aztan ha arra raallnak, oda mar az epitett csodak is elo fognak kerulni. Ezert kell valami hivatalos besorolas elobb utobb.
[ Szerkesztve ]
-
Lemaitre
tag
Értem, köszönöm szépen a véleményeket, szerintem megkötöm smkp biztosítás, azon már ne múljon semmi. Neked a középső háromszögben van az akksi/controller jól gondolom? . Én is ugyanígy tervezem megoldani 3mm vastag alu lemezből (2-esből akartam de az nincs raktáron, 1 es meg már kevés lenne szerintem)
Brolex
-
big-J
őstag
válasz Lemaitre #3196 üzenetére
Ez nem alu hanem 2mm polikarbonát, holegfuvoval hajtogatni lehet. Viszont vizallositani nehezebb mert stressz alatt nem tukorsima a felulet, alut lehet.
Szerintem 3mm alu az sok lenne mar.
5.5 kilos kokusz kar es pedal nelkul, a kissebbik egy cyc az ~3.5 (ket darabban mutatva) , a tq 120 emtb motor 3.9, jo nagy dog.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Bar a tq ban benne van a vezerlo, az parszaz gramm.
Erdekes, atmerore meg nagyobb mint az enyem (144mm 136 helyett) de gondolom melysegre kissebb. Vekonyabb fal, keskenyebb motor, es muanyag redukcios fogasok (halkabb es konnyebb).
Acel fogasokkal az a rohadek birna 3x annyit is amennyin menetik, siman.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Ugy tunik nem bolygomuves, hanem pin ring technologia, akkor meg fogast sem kell cserelni
A motorok nyomateka a hosszusaggal aranyosan no, de atmerovel negyzetesen, ezert nem kell egy millio atteten atmenjen csak egyen, ahogy a masfajta motorokon. A megnagyobb atmeroju hubok ezert vannak meg attetel nelkul is.[ Szerkesztve ]
-
Lemaitre
tag
3mm-es valóban már lehet sok, de, ha nem lesz más muszáj leszek abból gazdálkodni. a hagyományos 0.8-as viszont meg már kevés lenne annak a ~13 kg körüli akksinak plusz a vezérlőnek.
Láttam egyébként hogy valaki írta még anno, hogy a 3000-es motorra már nem férne rá tárcsafék. Hát valóban necces a dolog főleg a 200-asnál, de szerencsém volt vele nálam épphogy elfér, igaz 1 plusz alátét kellett a csavar alá, de sikerült. Gyári 160-assal meg sima lenne viszont bármivel, ugyanis itt a 200-asnál pont beleesik a motoron lévő csavarokhoz a fék. Hidraulikus fel sem fért, mivel kicsivel vastagabb volt mint a gyári mechanikusom.
Ma gyorsban összedugtam a kábeleket, hogy holnap az akksival azonnal tudjam tesztelni is a gépezetet Egyébként a ti bringátok hány kg-ot nyom, ha szabad megkérdezni?Brolex
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen