- Magisk
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- 3 milliméterrel szélesebb lehet a Galaxy Z Fold 6 kijelzője
- Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
- Mobilhasználat külföldön
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
ma A Németországban a vita rendezéséig nem lesznek elérhetőek a gyártó modelljei, beleértve a Motorla készülékeket is.
-
Újabb lépést tesz a lineális tévézés felé az Amazon
ph Ha keveset fizet valaki, akkor agresszíven kapja az arcába a reklámokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
és az is problémát jelent, hogy egyenáramot használva nagyon lassú a töltési folyamat
Nem hogy akkor gyorsabb?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Sinesol
veterán
Mégis miért kellene lefedni a házakat külön nettel, amikor már rég van mobilnet? Ráadásul nemsokára itt az 5G is. Arról nem is beszélve, hogy ha kell a net az appokhoz, akkor alaból mobil net jöhet csak szóba.
A vízhűtéses kábel mizériát sem értem, sok helyen jóval nagyobb az energiafelhasználás mint egy garázsban, mégis elvannak mezei hűtetlen kábelekkel is.
Elég amatőr ez az egész cikk, mintha azt sem tudná a szerző, hogy miről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Vízhűtésü kábelt még nem láttam, de szerintem nincs rá szükség, ha létezik is ilyen. A keresztmetszet növelésével szépen lehet csökkenteni az áramsűrűséget olyan mértékre, amit elbírnak a kábelek. Amúgy ha már hűtenék, akkor olajjal vagy más hasonló nagy szigetelőképességű folyadékot használnának nem vizet.
Lehet hogy a töltő vagy az autóban az akkucsomagok lehetnének vízhűtésesek, nem a kábel. Az egyik fejlesztési irány az akkuk területén a gyorstöltés tovább növelése ami sok hőt termel a töltő és az akku oldalán is.
Én egyébként semmi jelét nem látom az áttörésnek, az elektromos autók árát tekintve.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#06658560
törölt tag
Ez alapján ez masszív Bullshit kategória, nulla konkrétummal. Mint egy random kávézaccból elemző.
-
Reno7
senior tag
My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
Sinesol
veterán
Én sem igazán látom, hogy jönne bármi áttörés, a napokban olvastam, hogy a korábban benzines autók korlátozását 2025-re ígérő skandináv országokban is elnapolták a dolgot. Egyáltalában véve, szerintem masszív tévút ez az egész akksis megoldás, ebben nem hiszem hogy több lenne, pedig most aztán mindenkinek érdeke fejleszteni, dől bele a pénz, viszont továbbra sincs semmi áttörés energiatárolásban.
Vagy nézhetjük másik oldalról is, ha annyira jó lenne akksikban energiát tárolni, akkor a természetben is lennének ilyen megoldások, viszont valamiért millió év alatt arra jutott az evolúció, hogy a szénhidrátokban a leghatékonyabb, legegyszerűbb energiát tárolni. Tehát itt kéne elindulni, mellesleg ez lenne a legzöldebb megoldás is, nem kéne eszméletlen környezetszennyezéssel napelemet, meg akksikat gyártani, hiszen elég egyszerű lenne simán alkoholt előállítani, évezredek nagy sikerrel műveljük...ez pedig elég egyszerűen felhasználható üzemeanyagcellás járművekkel. A meglévő kutakat is fel lehetne használni, ugyanugy tankolni kéne csak az autókat, nem lenne gond a hatótávval sem, nem lenne veszélyes hulladék sem. Vagy ez túl egyszerű lenne?
[ Szerkesztve ]
-
Plasticbomb
addikt
Altalanosan nagyon messze vagyok a nyelvtannaciskodastol, foleg, mivel rohadt lusta vagyok emlekezni, hogy hol is van nehany irasjel kulfoldi billentyuzeten, de azert ennek a ciknek kellene egy alapos korrektura.
Pl: " amely a végleges formáját a felhasználó jóvoltából nyeri elvégleges formáját."
Nem is a net a lenyeges, de leginkabb, hogy legyen plusz napelem a teton, s akkuk a pinceben/garazsban, hogy legyen mirol tolteni a kocsit, ne terhelje meg az elektromos halozatokat.ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
jamez
senior tag
Bocsánat, de ez a ha e-autóm van csak ott veszek lakást ahol tölthetem szöveg egy hülyeség.
Ingatlan eladás-vétel, ingatlan jogi kérdések, bérbeadás kérdésed van? Hívj vagy pü.
-
Rodi 4.80
senior tag
Magyarországon 14 év az autók átlag életkora. Az elektromos autók még vagy 10-15 évig nem fogják kiváltani a mostani benzines-dízeles autókat.
Az újépítésű lakógettókban is minimum 2x-3x annyi valódi parkolóhely kellene mint ami most van, nettó hülyeség, hogy a villanyautók majd hatással lehetnek az ingatlanpiacra. Még az autópiacra is csak sokmilliárdos állami támogatásokkal tudnak "beékelődni". -
nemlehet
őstag
válasz Rodi 4.80 #10 üzenetére
Igen amúgy ez egy vicc, hogy mai napig a legtöbb társasház úgy épül, hogy kevesebb parkoló hely van mint lakás, merthogy úgy se lesz mindenkinek kocsija... Ehhez képest meg van akinek kettő is van (akár anyunak-apunak 1-1 vagy céges és saját) és akkor a vendégekről még nem is beszéltünk. Aztán ugye egy csomó ilyen park fasza helyre épül ahol már eleve nem lehet normálisan parkolni
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Reggie0
félisten
En mar lattam, de jelen temakorben egy baromsag. Vizhuteses vezeteket pl. indukcios kemencenel hasznalnak, konkretan rezcsobol van a tekercseles es azt vizzel hutik. Ott viszont azert van erre szukseg mert csak nehany Volt feszultsegrol van szo, de baromi nagy aramokor(kiloamperek) es meg a kemence felol is kapja a hot. Amugy a DC betaplalasnal pont, hogy kisebb a problema, mint AC eseten, mert nincs szkin hatas, a teljes keresztmetszet ugyan ugy vezet. A trukk azt, hogy nem kell sporolni a rezzel
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
a porsche már épített 350 kW-os töltőt, 800 volton, 450 amper körüli teljesítménnyel, és nem akarnak itt megállni. tehát simán lesz 600-700 amperes töltőjük.
mivel több méter kábel kell a töltőfejtől a kocsiig, illetve a földben is lenni kell kábelnek, ami elhozza az áramot a nagyfeszültségtől, ezért tetemes veszteségre lehet számítani.azért vízzel hűtenek, mert 1. olcsóbb, 2. nem gyúlékony, 3. jól szigetel.
mondjuk érdekes lesz, amikor rövidebb idő alatt tankolnak meg egy bmw i3-at, mint amennyi idő alatt én a sima szekeremet + dobom a saját hűtőfolyadékom...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ghoosty
őstag
Ez techdemónak jó, meg biztos van olyan ipari felhasználás, ahová esetleg használhatod, de otthoni felhasználáshoz óriási változásoknak kell lennie.
Maga az áramhálózat sem alkalmas ilyesmire. Nem tudom létezik-e maximálisan igényelhető áramteljesítmény, de az E-on honlapján felsorolt legmagasabb kategória az 3*80A 230v-on. Ez ennek a 7 szerese.
Nem számoltunk még az akkumulátor veszteségével sem. Onnan is el kell vezetni a hőt, mert ha csak 5%-os veszteségről beszélünk, akkor is 17,5kW-tal fűt. Ez meg egy kisebb kazán teljesítménye. Ha nagyon lemerült a kocsi és tele akarod tölteni, akkor simán mehet 20 percig is a töltés.
Lehet, hogy az élet rámcáfol, de ilyen rendszer szerintem nem lesz a háztartásokban az én életemben. (Még bőven nem vagyok nyugdíjas ) -
Béééla
őstag
Társasházban, ahova nem tervezték be 10 éve, igen szar lesz kiépíteni. Saját példa: ~100 lakás, nagyságrendileg ennyi parkoló. Lassú (!) 2-3 kW-os töltőből ha feltennék mind a százat, akkor rögtön 2-300 kW-nál tartunk, és ez nem jön be "csak úgy". Nagyon nagy koppanások lesznek 10-15 év múlva.
Ha a r....dt építészek a mai napig nem képesek beletervezni a hálózatot a házba és furkálni kell ha jön az üveg vagy a lakásban a szobák között, akkor mit várunk villanyautó terén? Hogy előrelátóan terveztek?Bélabá
-
Ghoosty
őstag
"Ha a r....dt építészek a mai napig nem képesek beletervezni a hálózatot a házba..."
1. Nem az építész dolga, hanem a villanyász tervezőé.
2. De a villanyász tervező se rakja bele a tervekbe, ha nem kéri az építtető
3. Nem is kötelező terveztetni, az építtető kérheti, hogy rakjanak be plusz csöveket a hálózatnakMivel rétegigény, plusz pénz a tervezés és megoldható nem szépen is, így alig foglalkozik vele valaki. (Nálam pl bent vannak a plusz csövek a hálózatnak, mert berakattam. Én "megterveztem".)
-
bambano
titán
Az ilyet nem otthonra kell tenni, hanem pl. az m3-ason a benzinkutak parkolójába.
"de az E-on honlapján felsorolt legmagasabb kategória az 3*80A 230v-on.": ennél többet is lehet igényelni, mert nem csak 230 voltos hálózat létezik. nekünk van 20 kV-os csatlakozásunk is.nyilván az akksi is melegszik, nem véletlen, hogy először az überprémium autókban lesz ehhez való töltő.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
társasháza válogatja. ahol én lakom, szintén társasház (panel), van közműalagút. itt egy új kábel felrakása az engedélyeztetés után annyi, hogy elgurítod az alagútban a tekercset, utána pár hórukk ember felrakja a falikarokra oszt jónapot.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
borg25
senior tag
Arra még várhatsz, hogy az elektromos autó gyorsabban feltölt, mint egy benzines. A benzinesnél 2 perc alatt végzel 30l benzinnel, az 15*43MJ/perc azaz 10,75MW töltésnek felel meg. Szóval csak 30x különbség van a Porsche és a mezei benzinkút sebessége közt. Arról ne beszéljünk, hogy egy benzinkúton általában 4-6 töltőállomás van, tehát a vele egyenértékű elektromos betáplálás 40-60MW. Kis számok.
A 10MW is szép, szerintem ennyi lehet egy 10e fős kisváros átlagos elektromos igénye.
Az elektromos autóknál olyan dolgokat elfelejtenek említeni, hogyha holnaptól kis hazánkban mindenki dízel/benzin helyet elektromos áramot használna, akkor csak 67%-al ugrana meg az ország energiaszükséglete. Paks 2 egyből indokolt lenne, de inkább Paks 3.
S akkor még nem számoltunk a elektromos hálózat fejlesztéséről, annak költségéről, környezeti hatásáról, de a elektromos autó tényleg nyerő, akár csak a cigaretta megnyugtató hatása a terhes nőknek. -
bambano
titán
és akkor elővesszük az értve olvasás képességét:
amikor megállok tankolni, nem azt számolom, hogy mennyi MJ megy bele a tankba percenként. nulla értelmű információ. azt számolom, hogy az autópályáról való letéréstől az autópályára való visszagurulásig mennyi idő telik el, és közben mekkora hatótávra tankoltam. vagyis nem, hanem hogy elég legyen hazáig minden. és a mindenbe a hólyagom szabad kapacitása is beletartozik.tehát ha egy bmw i3-at fel tudok tölteni annyi idő alatt egy Pest-Debrecen távra, amennyi idő alatt megtankolom a mostani autómat ÉS KIMEGYEK A BUDIBA (ezt a kitételt nem sikerült észrevenni), akkor nekem az elektromos autó már jó lesz. A porsche 350 kilowattos töltője 10%-ról 80% fölé 3 perc alatt tudja feltölteni a bmw i3-at, plusz még jut neki nagyjából 10 perc, amennyi idő alatt én leengedem a saját hűtővizemet (ismét csak szót emelek a funkcionális analfabétizmus ellen). Tehát nagyjából 15 percnyi időt kap a töltésre, mert nagyjából ennyit tartózkodom a benzinkúton is. ennyi idő alatt pedig tol bele annyi töltést, hogy hazaérek.
tehát a töltés para ma kísérleti jelleggel, nemsokára kommerciális szinten is megoldhatónak tekinthető. a villanyautózás egyéb paramétereiről ebben és az előző hsz-emben nem nyilatkoztam.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ghoosty
őstag
Én úgy értelmeztem a cikket, hogy otthoni felhasználásról ír, ezért én is otthoni felhasználásról beszéltem. Oda nem igényelhetsz középfeszültséget, hacsak nem üzemeltetsz transzformátorállomást is.
(#25) borg25
Nem nagyon akarok belefolyni, de amennyire észrevettem az elektromos autó 'tankolása' szabadabb. Ott tankolás ideje alatt elmehetsz hugyálni, míg benzin esetében csak utána. Ezt belekalkulálva lehet gyorsabb.[ Szerkesztve ]
-
borg25
senior tag
Ok a képletből kiszedtem, hogy te tankolás után még elvégzed a folyó dolgaidat, kifejezetten a tankolásra koncentráltam, fizetés ideje se volt benne stb...
Viszont tedd hozzá, hogy te a 3 perc alatt 10-ről 80%-ra töltesz 350kW-al esetén a kezdeti 22,6kWh aksival számoltál, amivel meg tudsz tenni 147km-t. (Full feltöltéssel, 3 percessel csak 114km) Ha 42,2kWh aksival számolnál, akkor az már nem 3 perc lenne 10ről 80%-ra. Ennyi idő alatt 45l benzint simán tankolsz, amivel 642km-t teszel meg 7l/100km fogyasztással számolva. 642km-hez kéne 17 percet töltened. Tudom pisiszünetbe még ez is belefér, s ha nincs benzin, még rá is gyújthatsz egy cigire, de akkor is, durva különbségek vannak a tankolás sebességében, s akkor még nem beszéltünk az infrastruktúráról ami kell hozzá. -
nagyúr
-
bambano
titán
oké, nézheted úgy is, hogy durva különbségek vannak a sebességben. meg nézheted úgy is, hogy rá tudsz szánni x percet, abba belefér vagy nem. ha nekem 10 perc fér bele, akkor mindegy, hogy 3 perc vagy 9 perc 50 másodperc, az nem mindegy, hogy 10 perc vagy 50 perc. a jelenlegi technológia azért halott országúti utazásra, mert ha van is töltő, akkor is sokáig tart, ha rögtön rá tudsz akadni, ha pedig várni kell még egy-két kocsira előtted, akkor bukta.
(#24) Ghoosty: ha nem egy töltőfejet akarsz, akkor nem látok más megoldást, mint nagyobb feszültségű betápot. szerintem a rendes töltés nem fér össze a 230 volttal, de ez az én magánvéleményem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
torma99
aktív tag
Nem kell ezt így túlaggódni. Az idő majd mindent megold.
Az elektromos autó egyelőre azok kiváltsága, játékszere, akiknek családi házuk van, jellemzően otthon töltik este/éjjel és főként ingázásra használják. Ha meg tudnak venni egy e-autót, akkor nekik nincs nagy gondjuk. Este feldugják, reggel leveszik és kész.
A többi embernek még várnia kell, hogy a technológiákon fejlesszenek. Először is számos olyan fejlesztés van tesztpadon, amik az akksik energiasűrűségét hivatottak növelni.Na meg a fizikai felépítésre nézve is lesznek itt változások.
Ez egyrészt megoljda a hatótáv-frász kérdését, másodszor csökkenthető vele az akkucsomag mérete és el lehet majd egyre inkább jutni az olcsóbb akkupakkokig, amihez a darabszám növekedése is hozzájárul. Persze nem lesz Logan, meg Vitara árban semmi használható a következő évtized végéig.
Aztán ott van a Tesla akvizíciója és a nagy kapacitású kondenzátorok használata, itt már kWh-ról is beszélnek, így simán meglehet, hogy az akkucsomag egy része kiváltható, megkerülhető lesz ezekkel. Egy kondenzátort gyorsan is fel lehet tölteni és lehet vele nyerni néhány kilométer hatótávot instant, a visszatáplálás is mehet ebbe, és gyorsításkor is innen táplálkozhatnak a motorok kímélve az akksikat.
Amit fontos látni, hogy nagyon-nagyon az út elején jár az iparágnak ez a része és értelmetlen összehasonlítani a lassan az EU második legszegényebb országává süllyedő kis hazánkban tapasztalható dolgokkal.
Az egyes vitatott részelemek, mint az akkupakk, a töltési technológia és az áramhálózat, erőművi kapacitások fejlesztése kéz a kézben fog járni és biztosan lesznek olyan pontok, amikor az egyik hosszabb-rövidebb ideig vissza fogja fogni a másikat.
Amiben én nagyon reménykedem az a napenergia (illetve az összes többi megújuló, de értelmesen magánszemély a napelemeket tudja hasznosítani) egyre hatékonyabb kihasználása, amihez az akkutechnológia remélhetőleg hozzájárul. Tehát, hogy el tudjuk tárolni az energiát és ne csak beletöltsük a hálózatba, vagy épp elvesszen, ha nincs aki felvegye. Ebből lehetne növelni a töltés hatékonyságát (értsd közelebb termelődik meg az energia) és függetleníteni a felhasználónak magát az áramhálózattól.
A töltéshez pedig annyit, hogy amikor sikerül elérni, hogy 30 perc alatt 500 kilométeres hatótávot bele lehessen paszírozni az akksiba, az már az extrém többség számára elfogadható lesz. Azért itt szükséges némi szemléletváltás is. A nagy és nehéz SUV-okról kéne leszokni és nem rászoknia az embereknek. Pl. miért vesz valaki Mokkát, mikor az egy Corsa csak X kilóval nehezebb, és így tovább. A Tesla számai mutatják, hogy egy teljesen elfogadható hatótávot már most el lehet érni, na most, ha még faragunk 100-150 kilót esetleg még többet mehet ugyanakkora csomaggal a kocsi, vagy elég lehet a kisebb is. De ehelyett a SUV kell, mert azt veszik, kár.
-
llax
senior tag
"hogyha holnaptól kis hazánkban mindenki dízel/benzin helyet elektromos áramot használna"
Holnaptól biztosan nem lesz ilyen.
Ha minden autógyártó úgy döntene holnap, hogy kifuttatja a jelenleg gyártásban levő vagy még csak bemutatott, belsőégésű motorral szerelt autóit (benne: hibridek is) és végleg átáll elektromosra, akkor 4-5 év múlva már csak tisztán elektromos autókat kapnál, ha új autót szeretnél vásárolni. Ebben az esetben kellene kb. 20 év a min. 90%-os átállásra. Ez idő alatt folyamatosan és talán lekövethetően növekedne az elektromos teljesítmény igény. A valóságban ennél lassúbb átmenet várható, jelentősebb mennyiségű plug in hibrid (kisebb áramigény) mellett. Ha ebben a játékban valami végcél lenne az akkuról táplált tisztán elektromos autó, még akkor is 30++ évről lehet beszélgetni a 90+%-ig...
Ennyi idő alatt nagyon sok minden megváltozhat. Nem csak a rendelkezésre álló elektromos teljesítmény növekedhet (+terhelhetőbb hálózat kialakítása*), hanem akár a felhasználók igényei is változhatnak.* A megújulóra épülő kiserőművek most is terjedőben vannak (hazánkban is). Ha nem áll le a terjedésük, a hálózat szerepe az egyirányú átvitel helyett egyre nagyobb részben a balanszírozás lesz. Már csak emiatt is alakítani kell folyamatosan a hálózatot, így olyan sem lesz, hogy csak és kizárólag az elektromos autók miatt kell az utolsó utáni pillanatban, csillagászati összegeket elköltve átalakítani a hálózatot. Lehet folyamatosan, nagyobb karbantartásokkal, egyéb átalakításokkal egybekötve, "elaprózva" is egyre alkalmasabbá tenni.
-
llax
senior tag
válasz #06658560 #32 üzenetére
Nem kell nagy tételben fogadni semmire. Sok új technológia van a "polcon" vagy a laborokban és ez folyamatosan bővül. Ha ezekből csak 1, de az is 10 év múlva lesz tömegesen elérhető, akkor sincs semmi probléma, sőt... A jelenleg használt akku technológiák (Li-xy) is fejlődnek, lassan, de folyamatosan és viszonylag kiszámíthatóan, bár nem a végtelenségig, de az energiasűrűség duplázódása egy évtizednél kevesebb idő alatt várható. Már ez is nagyban segíti az elektromos autók további térnyerését.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy az autógyártók többsége még csak az elmúlt 2-3 évben kezdte komolyan venni az elektromos autók fejlesztését. (ennek eredménye: a következő 1 évben kb. duplázódik az elérhető típusok száma - lesz közte 5-6M HUF körüli is) Akiknek eddig is volt elektromos modelljük, az többeknél annyit jelentett, hogy kb. villanymotort meg akkut tettek a nem igazán célra tervezett kasztniba. A "komolyan vétel" viszont azt jelenti, hogy elkezdett minden jelentősebb autógyártó komoly összegeket beletolni a fejlesztésbe. Előbb-utóbb ebből a pénzből eljut valamennyi az akkukat fejlesztőkhöz is.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Igazából az akkugyártókhoz már évek óta vastagon dől a pénz és mégsem igazán van nagy előrelépés, pedig igencsak érdekükben áll, szóval én eléggé szkeptikus vagyok, lehet valami más teljesen más irányban kellene nézelődni. Ráadásul már ma is elég nagy probléma az akksikból keletkező hulladék, nem biztos, hogy ezt még fokozni kellene.
[ Szerkesztve ]
-
Akula
őstag
Meg kéne finanszírozni az államnak.
Pl. aki vesz egy ilyen plug-in autót, annak adnak még egyet. Az egyikkel járok, a másik a garázsban szépen kis amperrel töltődik. Másnap csere."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Reggie0
félisten
Meg annyi sincs, a bicikliakkumulatoros i3 akksijanak elmeleti kapacitasa 22.5kWh, de abbol csak 17.8kWh kihasznalhato, es ennek a 70%-at tudja tolteni 3 perc alatt.
(#34) Sinesol: Pedig sok elorelepes van, csak nem olyan hangzatos. Pl. kepbe kerult a litium lecserelese natriumra, igy a litium banyaszatbol adodo problemak csokkennek. Emellett a szerves akkumulatorok is egyre jobban fejlodnek. Amugy a nagy fejleszteseket sosem az akkugyartok csinaljak, ok csak a gyarthatosagon dolgoznak igazan, ezekkel fuggetlen kutatolaborok foglalkoznak.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
egy király prezentáció Barnától: [link]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
llax
senior tag
válasz #06658560 #42 üzenetére
A duplázás is óriási ugrás lenne, nagyságrendi léptékre a közeli jövőben nincs szükség. Sőt, sok gondot okozna (töltés...), ha hirtelen elárasztanák a piacot az eddigieknél olcsóbb és használhatóbb villanyautókkal (ezért is kedvezőbb a lassú, de biztos fejlődés). A duplázás technikailag viszonylag gyorsan megoldható lenne, de ha mindezt a biztonság romlása, költségek növekedése nélkül, az előállítás környezetterhelését lehetőleg nem növelve (inkább csökkentve) akarják megoldani, akkor nyúlik a dolog, mint a rétestészta.
Jelenleg valahol az életképesség határán egyensúlyoz a villanyautózás, nem a most gyártott autóktól kell várni a megváltást. Viszont hosszútávon sokkal több fejlődési lehetőség van benne, mint a belsőégésűekben. Komolyan fejleszteni csak akkor hajlandóak a gyártók, ha időközben valami bevétel is cseppen-csurran a dologból (leginkább ezért látom értelmét a kedvezményeknek és támogatásoknak). Mindig ezt fejlődést kell szem előtt tartani és nem Teslákat odaképzelni a 25 éves Swift helyére az utakon, vagy az új Logan helyére a szalonokban, minden lakótelep mellé erőműveket a töltéshez, stb... Emellett úgy tekinteni az egészre, hogy ez csak egy ága a fejlődésnek, amiből ha nem is lesz főág, egy jó vastag biztosan lesz.
A hibrid rendszereket is lehet még cifrázni (folyamatosan tolni el a villany irányába - pl. addig, amíg a villamos hálózatok még elbírják nagyobb tömegben is), ráadásul azok várhatóan sokkal hamarabb lesznek elérhetők (sőt, kicsit már most is) az átlagember átlagos (új) autójában. Ezek is folyamatosan nyertesei lesznek minden villanyhajtás körüli fejlődésnek.
-
#06658560
törölt tag
Csak épp mindenki azt akarja, hogy az elektromos autók leváltsák a belsőégésű motorral szrrelteket. Amelyekben még van rengeteg fejlődési lehetőség, dízel esetében pl. 15%+, ami figyelembe véve, hogy most járunk 35% termikus hatásfoknál, hatalmas. Az autógyárak meg rengeteget ölnek bele, például az adiabatikus motorokba. És a mai vevők nem motortípust akarnak tömegesen venni, hanem olyat, ami a közlekedőedény funkción belül a legjobban kielégítő a mindennapi igények és kényelem terében. És amit el tudnak adni három-öt évvel a vásárlás után értelmesen.
-
llax
senior tag
válasz #06658560 #46 üzenetére
A termikus hatásfokot napi használatban felejtsd el (fejlődést megmutatni jó). Az mindössze egy olyan csúcsérték, amit városi használatban pillanatokra elér a motor, egyenletes, nagyobb sebességű haladásnál közelít, egyébként folyamatosan csak laborkörülmények között vagy egy ennek megfelelő terheléssel haladva tud (egy állandó fordulaton állandó terhelés - ahol minden a legkedvezőbb). Az üresjárat és az alacsony részterhelés brutális módon lerontja az átlagértéket, városi közlekedésben tizennéhány százalékra (villanynál pont nincs ilyen probléma - vagy legalábbis nem ennyire durva ).
A teljes rendszer hatásfokát (a napi használatban) leginkább valami hibrid rendszer képes jelentősen növelni, ahol a belsőégésű motor lehetőleg nem megy alacsony részterhelésen és soha nem megy üresjáratban.
A hagyományos autógyártók elsősorban maguknak keresik a hosszútávú bevételi lehetőségeket, nagy morogva eleget téve, vagy éppen csalással elkerülve az újabb környezetvédelmi előírásokat. A napi közlekedési eszközöket gyártókat nehéz lenne úgy fejlesztésre kényszeríteni, mint pl. az F1-es motorgyártókat (utóbbiak a rengeteg limit miatt csak és kizárólag hatásfok növeléssel tudnak teljesítményt növelni - jó drágán).
"És a mai vevők"
A hosszútávú fejlesztések nem nekik szólnak. Pont ezért felesleges a mai eszközöket képzeletben egyenesen helyettesíteni velük. (hosszútávon nem csak a hajtásmódok, de a használati és tulajdonlási formák körül is érdekes víziók vannak, látnak esélyeket a "car sharing" térnyerésére is)
"És amit el tudnak adni három-öt évvel a vásárlás után értelmesen."
Mi a véleményed a most is tartó "downsizing" éra motorjaival szerelt járművekről Pl. a VW bevallottan 250e km-re tervezi az ilyen szgk motorokat. (használtan nem véletlenül van a csillagos egekben az "ósdi" szívó benzinesek ára)
-
arnyekxxx
veterán
"és tulajdonlási formák körül is érdekes víziók vannak, látnak esélyeket a "car sharing" térnyerésére is"
A "car sharing" "taxi" néven 100+éve velünk van, mégis a nagytöbbség tulajdonos akart lenni. nagyonnagyonagyonszarrá kell tenni az autókat ahhoz, hogy az emberek ne akarák megvásárolni. Ráadásul igen sokan olyan helyen élnek ahol nagyjából megvalósíthatatlan a C.S. Nem csak a nagyvárosok közepén van élet.
-
Ghoosty
őstag
válasz arnyekxxx #49 üzenetére
"A "car sharing" "taxi" néven 100+éve velünk van, mégis a nagytöbbség tulajdonos akart lenni."
Nem, nem akarnak feltétlenül tulajdonosok lenni, csak egyszerűen sokkal olcsóbb tulajdonosnak lenni, mint taxizni. Ha a "car sharing" jelentősen olcsóbb tud lenni a tulajdonlásnál, akkor tömegesen elterjedhet, ha nem, akkor marad ott, ahol van jelenleg is.
"Ráadásul igen sokan olyan helyen élnek ahol nagyjából megvalósíthatatlan a C.S. Nem csak a nagyvárosok közepén van élet."
Gigabites internet is csak sűrűn lakott területen gazdaságos, így nem elérhető mindenki számára, mégis létezik.
Új hozzászólás Aktív témák
- 3,5hónapos Apple iPhone 15 Pro Natural Titan 256GB (S23/S24 Ultra beszámítás)
- 4TB -os új bontatlan 3,5"-os HDD 1 év garancia Toshiba Surveillance S300
- SAMSUNG (MU-PE2T0R) -( KÉK) 2TB SSD KÜLSŐ MEREVLEMEZ ! UJ!
- ASUS TuF F15 - 15,6" 144Hz, I5-11400H, 16/512, RTX 3050-4, TBOLT4 +SZLA +GAR +ajándék egér,egérpad!!
- SAMSUNG (QE65S90CAT) 165CM 4K Q-OLED SMART 2024 PRÉMIUM ! AKCIÓ
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen